eitaa logo
نقداهل عامة،وهابیت،بهائیت
163 دنبال‌کننده
3 عکس
0 ویدیو
0 فایل
این کانال صرفاً برای نقد وهابیت ملعون ونقد محترمانه برادران اهل عامه است پاسخ به شبهات دینی وهابیت و اثبات حقانیت شیعه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع)و همین طور نقد بهائیت میباشد پاسخ به سوالات اینجا @Khamanaii200 @M53142 @M09394
مشاهده در ایتا
دانلود
نتیجه این بیان فضائل حضرت زهرا سلام الله که عرض کردم همان اول کار از این قرار است ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
در اینجا که به نقل این اسنادی که در کتب خودشان یعنی اهل عامه بود روی آوردیم قصد داشتیم خلیفه بودن و حقانیت ابوبکر را نزد اهل عامه از بین ببریم و بفهمانیم کسی که دختر رسول خدا را ناراحت کرده ((انگار خود رسول الله ص را ناراحت فرموده))((و هرکس رسول الله ص را ناراحت کند گویی خداوند متعال را از خود ناراحت و خشمگین کرده است )) آیا براستی پیامبر خاتم کسی را جانشین خود قرار میدهد که مورد خشم خداوند متعال است :کسی که به دختر و فرزند رسول الله ص ظلم کرده و حق الارث اورا که حق مسلم او بوده را نداده )) اگر اهل عامه شبهه بکنند که این باغ فدک برای حضرت زهرا سلام الله نبوده ))که ما دلایل متعدد داریم بر اثبات ارث حضرت زهرا از باغ فدک )) میگوییم آیا ناراحت کردن و خشمگین کردن حضرت زهرا سلام الله موجب خشمگین و ناراحت کردن خداوند نمیشود (طبق اسناد موجود اهل عامه این عمل باعث خشمگین شدن خداوند متعال میشود و هرکس که مورد غضب الهی قرار گیرد طبق آیات و روایات اسلامی و قرآنی به عذاب سخت دچار خواهد شد )) https://eitaa.com/khamanaii20
سوال؟؟ شیعه چه زمانی به وجود آمده و بنیان گذار شیعه چه کسی بوده 🤔 جواب: از روایات بسیاری فهمیده میشود که شیعه از عصر آن حضرت وتوسط شخص پیامبر در میان مسلمانان شایع شد. علاوه بر روایات موجود روایات فراوانی از طرق اهل عامة آمده که آیه شریفه (اولئک هم خیر البریة) سوره بینه/آیه 7(آنها بهترین مخلوقات خدا هستند) توسط پیامبربه امیر المومنین (علی علیه السلام) نسبت داده شده ذکر منابع:⬅️1-حاکم حسکانی نیشابوری) که از دانشمندان معروف اهل عامه در قرن پنجم هجری است این روایات را در کتاب خود (الشواهد التنزیل) با اسناد مختلف نقل کرده است و تعداد آن بیش از 20روایت است که به جهت اختصاریک روایت را از نظر میگذرانیم : 1-((ابن عباس))میگوید:هنگامی که آیه شریفه(اولئک هم خیر البریة )نازل شد پیامبر اسلام به حضرت علی فرمود: (هُوَاَنْتَ وَشِیعَتُکَ،تَأتِی اَنْتَ وَشِیعَتُکَ یَومَ اَلقِیامَةِرٰاضِینَ مَرْضِیِّینَ،وَیأتی عُدَوُکَ غَضْبٰاناً مُقْمَحینَ ) ترجمه:(منظور از این آیه تو و شیعیانت هستیدکه در روز قیامت وارد عرصهٔ محشر میشوید در حالی که هم شما از خدا راضی وهم خدا از شما راضی است و دشمنت خشمگین وارد محشر میشود وبا قهر به جهنم میرود.) الشواهد التنزیل،ج۲،ص۳۵۷،ح۱۱۲۶. https://eitaa.com/khamanaii20
به جهت اختصار در این جا فقط ادرس های روایات که شیعه معرفی شده را بازگو میکنم: 1-الشواهد التنزیل،ج۲،ص۳۵۹،ح۱۱۳۰. 2-همان،ج۲،ص۳۶۲،ح۱۱۳۹. 3-(ابن حجر)در کتاب (الصواعق المحرقه)،ص۹۶. (ومحمد شبلنجی در کتاب نور الابصار)ص۷۰و۱۰۱ این حدیث را آورده‌اند. https://eitaa.com/khamanaii20
ادامه آدرس ها ⬇️⬇️⬇️ 1-الدر المنثور،ج۶،ص،۳۷۹. 2-بسیاری دیگر از دانشمندان اهل سنت نیز همین مضمون را در کتب خود نقل کرده اند از جمله:خطیب خوارزمی در مناقب،وابونعیم اصفهانی در کفایة الخصام،وطبری،در تفسیر معروفش، وابن صباغ مالکی در فصول المهمة، وشوکانی در فتح الغدیر ،وشیخ سلیمان قندوزی در ینابیع المودة ،وآلوسی در روح المعانی ،این را ذکر کردند https://eitaa.com/khamanaii20
سؤال:⬅️⬅️ در تاريخ، روايات مختلفي درباره سنّ حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) است. بعضي گفته اند كه ايشان در سن 17 سالگي و بعضي گفته اند در سن 19 يا 20 سالگي به شهادت رسيده اند. نظر شما چيست؟ جواب:◀️◀️ استاد حسيني قزويني نظر ما و نظر عموم علماي شيعه بر اين است كه حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) در سن 18 سالگي از دنيا رحلت كرده اند و به شهادت رسيده اند. آن رواياتي كه نقل مي كنند ايشان 24 يا 28 ساله بوده يا موقع ازدواج كردن، 18 ساله بود، خلاف و نادرست است. https://eitaa.com/khamanaii20
سوال: جريان ازدواج عمر با ام كلثوم، واقعيت دارد يا خير؟ جواب: ما بارها و بارها عرض كرديم كه اين ازدواج، هيچ دليلي بر رابطه حسنه ميان اميرالمؤمنين (عليه السلام) و خليفه دوم نيست. همان طوري كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) با ام حبيبه، دختر ابوسفيان ازدواج كرد، در حالي كه ابوسفيان جزء دشمنان درجه اول پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) بود. حضرت لوط (عليه السلام) هم به دشمنان خود مي گويد: هَؤُلَاءِ بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ سوره هود/آيه78 اينها دليل نيست. مضافا اين كه رواياتي در كتب شيعه، به ويژه در كتاب كافي، مفصّل آمده كه اين قضيه، نشانگر عدم رعايت حقوق آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) از طرف خليفه دوم بوده است. https://eitaa.com/khamanaii20
شناخت وهابیت:⬇️ فتنه ابن تیمیه در حال خاموش شدن و اندیشه های او و شاگردش ابن قیم جوزی می رفت که در لابه لای کتاب ها مدفون شود، که ناگهان چهار قرن بعد، این افکار مجدداً جان تازه ای به خود گرفت و توسط محمد بن عبد الوهاب و کمک های حمایتی و اقتصادی آل سعود احیاء گردید. https://eitaa.com/khamanaii20
از این رو وهابیون با استفاده از ضعف بینشی این گونه افراد نسبت به اسلام و ضعف قدرت تحلیلی و فکری آنان توانستند افکار باطل خود را به خوردشان داده و آن ها را با خود همراه سازند. اما هرقدر از عمر این گروه متوحش می گذرد و هرچه بیشتر عقایدشان در سطح جوامع شهری و علمی مطرح می شود، مورد اقبال کمتری قرار گرفته و حتی مورد طرد قرار می گیرند ـ به گونه ای که حتی بسیاری از رشدیافتگان این مذهب نیز از باورهای قبلی فاصله گرفته و به سوی حقیقت رهنمون می شوند ـ زیرا باطل بودن عقاید آنان روشن تر و واضح تر می شود. https://eitaa.com/khamanaii20
سوال:(شبهه) چندي قبل يكي از تلويزيون هاي مبتذل ماهواره اي وابسته به وهابيت و يهوديت، در جواب يكي از سوالات بينندگان در خصوص آيه 55 سوره مائده كه مفسران آن را به عنوان آيه ولايت مي شناسند، جواب هاي بي اساسي را داد. مانند اين كه در اين آيه،كلمه الذين آمده است و اگر مراد حضرت علي (عليه السلام) بود، بايد به صيغه مفرد مي آمد و اينكه زكات براي او واجب نبود، چون او فقير بود، پس چرا انگشتر خود را به آن فقير داد؟ لطفا در مورد چرنديات اينها، پاسخ هايي را بدهيد. https://eitaa.com/khamanaii20
جواب:⬇️⬇️⬇️ ما قول مي دهيم به عزيزان کانال كه در رابطه با اين آيه، مفصل بحث كنيم و در مورد شبهاتي كه ابن تيميه، محمد بن عبد الوهاب، دهلوي و قاضي عبد الجبار معتزلي به اين آيه دارند، ان شاء الله صحبت خواهيم كرد. اما خلاصه سخن اينكه علماي بزرگ اهل سنت مانند عضد الدين ايجي - بنيانگذار علم كلام اهل سنت و متوفاي 756 - نقل مي كند: و أجمع ائمة التفسير أن المراد علي. تمام پيشوايان علم تفسير، اجماع دارند كه مراد از آيه 55 سوره مائده، علي است. ((المواقف للإيجي، ج 3، ص601 - شرح المواقف للتفتازاني، ج5، ص170)) https://eitaa.com/khamanaii20