eitaa logo
نقداهل عامة،وهابیت،بهائیت
163 دنبال‌کننده
3 عکس
0 ویدیو
0 فایل
این کانال صرفاً برای نقد وهابیت ملعون ونقد محترمانه برادران اهل عامه است پاسخ به شبهات دینی وهابیت و اثبات حقانیت شیعه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع)و همین طور نقد بهائیت میباشد پاسخ به سوالات اینجا @Khamanaii200 @M53142 @M09394
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه آدرس ها ⬇️⬇️⬇️ 1-الدر المنثور،ج۶،ص،۳۷۹. 2-بسیاری دیگر از دانشمندان اهل سنت نیز همین مضمون را در کتب خود نقل کرده اند از جمله:خطیب خوارزمی در مناقب،وابونعیم اصفهانی در کفایة الخصام،وطبری،در تفسیر معروفش، وابن صباغ مالکی در فصول المهمة، وشوکانی در فتح الغدیر ،وشیخ سلیمان قندوزی در ینابیع المودة ،وآلوسی در روح المعانی ،این را ذکر کردند https://eitaa.com/khamanaii20
سؤال:⬅️⬅️ در تاريخ، روايات مختلفي درباره سنّ حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) است. بعضي گفته اند كه ايشان در سن 17 سالگي و بعضي گفته اند در سن 19 يا 20 سالگي به شهادت رسيده اند. نظر شما چيست؟ جواب:◀️◀️ استاد حسيني قزويني نظر ما و نظر عموم علماي شيعه بر اين است كه حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) در سن 18 سالگي از دنيا رحلت كرده اند و به شهادت رسيده اند. آن رواياتي كه نقل مي كنند ايشان 24 يا 28 ساله بوده يا موقع ازدواج كردن، 18 ساله بود، خلاف و نادرست است. https://eitaa.com/khamanaii20
سوال: جريان ازدواج عمر با ام كلثوم، واقعيت دارد يا خير؟ جواب: ما بارها و بارها عرض كرديم كه اين ازدواج، هيچ دليلي بر رابطه حسنه ميان اميرالمؤمنين (عليه السلام) و خليفه دوم نيست. همان طوري كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) با ام حبيبه، دختر ابوسفيان ازدواج كرد، در حالي كه ابوسفيان جزء دشمنان درجه اول پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) بود. حضرت لوط (عليه السلام) هم به دشمنان خود مي گويد: هَؤُلَاءِ بَنَاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ سوره هود/آيه78 اينها دليل نيست. مضافا اين كه رواياتي در كتب شيعه، به ويژه در كتاب كافي، مفصّل آمده كه اين قضيه، نشانگر عدم رعايت حقوق آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) از طرف خليفه دوم بوده است. https://eitaa.com/khamanaii20
شناخت وهابیت:⬇️ فتنه ابن تیمیه در حال خاموش شدن و اندیشه های او و شاگردش ابن قیم جوزی می رفت که در لابه لای کتاب ها مدفون شود، که ناگهان چهار قرن بعد، این افکار مجدداً جان تازه ای به خود گرفت و توسط محمد بن عبد الوهاب و کمک های حمایتی و اقتصادی آل سعود احیاء گردید. https://eitaa.com/khamanaii20
از این رو وهابیون با استفاده از ضعف بینشی این گونه افراد نسبت به اسلام و ضعف قدرت تحلیلی و فکری آنان توانستند افکار باطل خود را به خوردشان داده و آن ها را با خود همراه سازند. اما هرقدر از عمر این گروه متوحش می گذرد و هرچه بیشتر عقایدشان در سطح جوامع شهری و علمی مطرح می شود، مورد اقبال کمتری قرار گرفته و حتی مورد طرد قرار می گیرند ـ به گونه ای که حتی بسیاری از رشدیافتگان این مذهب نیز از باورهای قبلی فاصله گرفته و به سوی حقیقت رهنمون می شوند ـ زیرا باطل بودن عقاید آنان روشن تر و واضح تر می شود. https://eitaa.com/khamanaii20
سوال:(شبهه) چندي قبل يكي از تلويزيون هاي مبتذل ماهواره اي وابسته به وهابيت و يهوديت، در جواب يكي از سوالات بينندگان در خصوص آيه 55 سوره مائده كه مفسران آن را به عنوان آيه ولايت مي شناسند، جواب هاي بي اساسي را داد. مانند اين كه در اين آيه،كلمه الذين آمده است و اگر مراد حضرت علي (عليه السلام) بود، بايد به صيغه مفرد مي آمد و اينكه زكات براي او واجب نبود، چون او فقير بود، پس چرا انگشتر خود را به آن فقير داد؟ لطفا در مورد چرنديات اينها، پاسخ هايي را بدهيد. https://eitaa.com/khamanaii20
جواب:⬇️⬇️⬇️ ما قول مي دهيم به عزيزان کانال كه در رابطه با اين آيه، مفصل بحث كنيم و در مورد شبهاتي كه ابن تيميه، محمد بن عبد الوهاب، دهلوي و قاضي عبد الجبار معتزلي به اين آيه دارند، ان شاء الله صحبت خواهيم كرد. اما خلاصه سخن اينكه علماي بزرگ اهل سنت مانند عضد الدين ايجي - بنيانگذار علم كلام اهل سنت و متوفاي 756 - نقل مي كند: و أجمع ائمة التفسير أن المراد علي. تمام پيشوايان علم تفسير، اجماع دارند كه مراد از آيه 55 سوره مائده، علي است. ((المواقف للإيجي، ج 3، ص601 - شرح المواقف للتفتازاني، ج5، ص170)) https://eitaa.com/khamanaii20
((جالب اينكه آقاي آلوسي سلفي - و مدافع وهابيت - مي گويد: غالب الأخباريين علي أن هذه الآية نزلت في علي كرم الله وجهه. غالب اخباريين بر اين عقيده هستند كه اين آيه درباره علي نازل شده است. ((تفسير روح المعاني، ج6، ص167)) آقاياني كه مي گويند صيغه جمع است، درباره آيه مباهله كه مي گويد: وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَكُمْ وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ سوره آل عمران/آيه61 آيا نِسَاءَنَا، جمع نيست؟ همه گفته اند كه مراد از اين كلمه، حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) است. آيا أَنْفُسَنَا، جمع نيست؟ همه مفسرين گفته اند كه مراد از اين كلمه، علي بن أبي طالب (عليه السلام) است. https://eitaa.com/khamanaii20
مرحوم علامه اميني (ره) در كتاب گران سنگ الغدير، نزديك به 40 آيه در قرآن آورده كه خداوند، صيغه جمع آورده و فرد را اراده كرده است. قضيه زكات هم در اينجا، اعم از زكات مستحب و واجب است و مضافا كه شايد اميرالمؤمنين (عليه السلام) از غنائمي كه به دست آورده بود و سهميه اي كه داشت، زكات بر او واجب بوده و هيچ اشكالي هم ندارد. روايات متعددي از بزرگان اهل سنت در اين زمينه آمده است كه: بعد از اين كه اميرالمؤمنين (عليه السلام) انگشتر خود را در ركوع به سائل داد، اين آيه شريفه نازل شد: إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَ هُمْ رَاكِعُونَ سوره مائده/آيه55 ان شاء الله ما قول مي دهيم به دوستان عزيز، به حول و قوه الهي، يك شب درباره همين آيه صحبت كنيم و به تعبير شيخ طوسي (ره): يكي از قوي ترين ادله ما بر امامت اميرالمؤمنين (عليه السلام)، همين آيه است .https://eitaa.com/khamanaii20
((توهین به پیامبر ، مطالب و فتواهای زشت.))⬇️⬇️⬇️ وهابیت میگویند که أم المؤمنين عايشه صديقه -رضي الله عنها- دو هزار و دويست و ده (2210) حديث از پیامبر روايت كرده است. و بدین دلیل هم بچه دار نشده اند تا همیشه در خدمت پیامبر بوده و احادیث پیامبر را بدون دغدغه شنیده و گسترش دهد و گرفتار بچه داری نشود . خوب این هم حرفیست اما ما پس از بررسی احادیث او و حسادتهای او نسبت به سایر زنان پیامبر که بچه دار شده اند نتیجه دیگری میگیریم . https://eitaa.com/khamanaii20
حال نمونه ای از مطالب و احادیث زشت او:⬇️ 1 - عايشه مى‏گويد: در حالى كه سن كمى داشتم و پدر و مادرم را نمى‏شناختم، پيامبر هر روز صبح و شب به خانه ما سر مى‏زد. «قالت: لم‏أعقل أبوي إلاّ و هما يدينان الدين و لم‏يمرّ علينا يوم إلاّ يأتينا فيه رسول‏اللّه‏ صلَّى‏اللّه‏عليه‏وسلَّم». محمدبن‏اسماعيل‏بخارى، صحيح‏البخاري: ج1، ص 94، كتاب الصلاة، باب المسجد يكون في الطريق من غير ضرر بالناس. ⬅️اين مطلب آن قدر زشت و غير معقولانه به نظر مى‏رسد كه علماى اهل سنت در مقام توجيه و توضيح روايت برآمده و گفته‏اند: روابط زناشويى پيامبر اكرم صلَّى اللّه‏ عليه و سلَّم با حضرت عايشه به خاطر سن كم حضرت عايشه، غير از آميزش و جماع بوده است. «أما من جهة مفاخذة رسول‏اللّه‏ صلَّى اللّه‏ عليه و سلَّم لخطيبته عائشة، فقد كانت في سن السادسة من عمرها و لايستطيع أن يجامعها لصغر سنّها، لذلك كان صلَّى اللّه‏ عليه و سلَّم يضع إربه بين فخذيها و يدلكه دلكاً خفيفاً كما أنّ رسول‏اللّه‏ صلَّى اللّه‏ عليه و سلَّم يملك إربه على عكس المؤمنين». فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية، ش فتوى 918، تاريخ 3/5/1421. https://eitaa.com/khamanaii20