eitaa logo
KHAMENEI.IR
465هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
6.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
پايگاه اطلاع رسانی دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای KHAMENEI.IR
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسخه استوری
🌒 گزارش استهلال ماه محرم الحرام ۱۴۴۳ ه‌.ق 🔍 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=48451
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا، این مسئله را مسئله اول و فوری کشور خواندند. 🔸ایشان با تأکید در خصوص انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری، توصیه‌ها و نکات مهمی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند. 👈 مشروح این پیام تلویزیونی به محض دریافت پخش خواهد شد.
🔰 مسئله‌ی بیماری کرونا مسئله‌ی فوری و فوتی کشور است 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: چند نکته‌ی لازم درباره‌ی طغیان بیماری همه‌گیر کرونا لازم بود عرض بکنم به مسئولین و به مردم عزیزمان. بیماری وحشی طغیان کرده، نه فقط در ایران، بلکه در همه‌ی جهان تقریباً یک دوران طغیانی را دارد میگذراند. وقتی که بیماری، ویروس، دشمن شکل جدیدی پیدا میکند، آرایش دفاعی ما و شیوه‌ی کار ما هم بایستی تغییر پیدا کند. او با شیوه‌ی جدیدی وارد میشود، ما هم بایستی شیوه‌نامه و روشهای جدید و مستحکم و مواضع محکم را باید اتخاذ کنیم برای مقابله‌ی با این بیماری که امروز یک خطر عمده است و مسئله‌ی بیماری کرونا امروز به نظر من مسئله‌ی اول کشور است، مسئله‌ی فوری و فوتی کشور است که بایستی دنبال بشود.
🔰 سر یک هفته، همه مسئولین با تصمیم قاطع، هر چه که میتوانند انجام بدهند 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: ابتلائات و تلفات بسیار دردناک است حقیقتاً؛ به زبان آسان است لکن در واقع وقتی نگاه کنید، در یک روز بیش از پانصد خانواده داغدار بشوند، این چیز کمی است؟ این چیز کوچکی است؟ یا ده‌ها هزار نفر در یک روز ابتلا پیدا کنند. اینهایی که بیمار میشوند، مبتلا میشوند، برای دارو، برای درمان، برای آزمایش، برای مشکلات گوناگون چه سختی‌هایی را متحمل میشوند. اینها را واقعاً انسان دل هر مسلمانی، دل هر هم‌میهنی حقیقتاً میسوزد، آتش میگیرد به این وضع وقتی که نگاه میکند، بنابراین وظایفی داریم. رئیس‌جمهور محترم چند روز قبل از این یک ضرب‌الاجل یک هفته‌ای را معیّن کردند که این بسیار کار خوبی بود، برای اینکه همه‌ی مسئولین اهمیت موضوع را درک کنند و فکر لازم و پیشنهاد لازم را برای تصمیم‌گیری و اقدام بیاورند و من حالا اینجا عرض میکنم، همه‌ی مسئولین در رأس این ضرب‌الاجل، سر این یک هفته حتماً با تصمیم قاطع اقدام خودشان را، هر اقدامی که گرفتند، هر چه که فکر کردند مصلحت است و میتوانند انجام بدهند، اقدام را انجام بدهند و با دقت جوانب قضیه را بسنجند و هر کاری که لازم هست انجام بدهند.
🔰 نگرانی بزرگ، خستگی مجموعه‌های درمانی است از صمیم قلب از کادر درمان تشکر میکنم 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: طرف دیگر قضیه هم مسئله‌ی خستگی شدید مجموعه‌های درمانی است؛ این هم یک نگرانی بزرگی است حقیقتاً. در این هوای گرم تابستان، در این بیمارستانها، شب و روز مواجه بودن با این مشکلات حقیقتاً یک مسئله‌ی مهمّی است، فشارهای جسمی و روحی بر اینها وارد میشود و واقعاً دارند مجموعه‌های درمانی، پزشک، پرستار و امثال اینها دارند جهاد میکنند. بنده حقیقتاً باید از صمیم قلب از اینها تشکر کنم که تشکر ما البته اهمیتی ندارد، عمده تشکر خدای متعال است که شاکرٌ علیم است و زحمات اینها را میبیند.
🔰 دستگاهها برای رایگان شدن آزمایش کرونا فعالیت کنند 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: در اول جریان کرونا آزمایشهای بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود، این کار بایستی انجام بگیرد، یعنی به معنای حقیقی بیفتند، هم شبکه‌ی بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعالیت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند. امروز برای همه فراهم نیست، مشکلاتی هست، هزینه‌هایی هم برای افراد دارد، برای بعضی هزینه‌های سنگینی هم دارد. جوری باشد که همه‌ی مردم بتوانند بیماریابی و آزمایشهای مربوط به تشخیص بیماری برای همه باشد. این البته بیمه‌ها باید کمک کنند، دولت هم باید کمک کند که این قضیه پیش برود و انجام بگیرد.
🔰 مسئولان برای تولیدداخلی و واردات واکسن کرونا تلاش مضاعف کنند 👈🏻 هر جور ممکن است به همه مردم واکسن برسانید 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: خوشبختانه در داخل تولید واکسن انجام گرفت و تولید داخلی به نحوی موجب شد که واردات خارجی هم آسان‌تر بشود، همین طور که مسئولین این را بر زبان آوردند و گفتند، یعنی مسئله‌ی واردات این جوری بود که دولت، وزارت بهداشت مبالغی واکسن از بعضی جاها خریده بود، بعضی کشورها و از این کواکس و غیره و حتی بهای واکسنها را هم پرداخته بود، بدعهدی کردند ندادند. بعد از آنی که ما واکسن خودمان وارد بازار شد و آمد و مردم شروع کردند به استفاده کردن، این بهتر شد، یعنی راه واردات باز شد. به هر حال هم برای واردات، هم برای تولید داخلی باید تلاش مضاعف بشود و بتوانند واکسن را هر جور که ممکن است برای همه‌ی مردم برسانند، میلیونها واکسن بایستی در اختیار قرار بگیرد.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل پیام تلویزیونی رهبر انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا
🔰 با اخلال در شبکه توزیع دارو برخورد کنید 👈🏻 دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: میشنویم که دارو در داروخانه‌ها یا بیمارستانها نیست یا کم است یا به زحمت به دست می‌آید اما در بازار آزاد با چند برابر قیمت است. اگر این راست هست، این نشان‌دهنده‌ی مشکل اساسی در شبکه‌ِی توزیع است. بایستی حتماً با این مسئله برخورد بشود و جلوی آن گرفته بشود. دارو باید در اختیار مردم قرار بگیرد.
🔰 بایستی همان رعایتهای مردمی و حساسیت ماههای اول کرونا را باز هم تکرار کنیم 🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: بخشی از مشکل ناشی از رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها از سوی عده‌ای از مردم است. یک جاهایی گفته میشود که مقدار ملاحظه‌ی مردم ۴۰ درصد یا ۳۵ درصد است. خب این خیلی کم است، باید صد درصد مردم رعایت بکنند. لااقل اکثریت قاطع مردم باید این را رعایت بکنند. این مشکلی است که به خود ما برمیگردد. ما اگر چنانچه رعایت نکنیم، هم جان خودمان را و سلامت خودمان را به خطر می‌اندازیم، هم سلامت دیگران را، به‌خصوص نزدیکانمان را و اطرافیان را به خطر می‌اندازیم. بایستی همان حساسیتی را که در ماه‌های اول مردم به خرج دادند و واقعاً رعایت کردند، همان حساسیتها را باز هم بایستی مراعات کنند و اینها.