eitaa logo
خانه حبیب (کانون وابستگان قم)
1.7هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
574 فایل
کانال اطلاع رسانی وابستگان سپاه استان قم
مشاهده در ایتا
دانلود
ع ک: امیرالمومنین (ع): «اَلجَلسةُ فی‌الجامع‌‌ِ خَیرٌلی مِنَ ‌الجَلسةِ‌ فی‌الجَنّةِ‌، لأَنَّ الجنَّةَ فیها رِضی نَفسی وَ الجامِعُ فیهِ ر‌ِضی ربّی» جلوس من در مسجد از سکونت در بهشت برایم بهتر است، زیرا اقامت من در بهشت موجب خوشنودی من است، اما بودن من در مسجد موجب رضا و خوشنودی خداست. (وسائل، ج3، ص 482) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin علیه السّلام فرمودند: (روز قیامت) زن زیبا را که به خاطر زیبایی اش در فتنه افتاده است، و فریب زیبائی اش را خورده (و به بی حجابی و بی عفتی و گناه آلوده شده)، برای حساب می آورند. پس به خدا می گوید، خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم – سلام الله علیها – را حاضر می کنند و ندا داده می شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبائی آفریدیم، امّا او گناه نکرد. بحارالانوار، ج ۱۲، ص ۲۴۱» @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin رسول‌الله (ص): «المَسجُد غریبٌ فیما بینَ قومٍ لایُصَلُّونَ فیهِ إنَّ الله تعالی لا یَنظُرُ اِلَیهِم یَومَ‌القیامَة» مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌‌خوانند غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد. (بحار، ج 78، ص 115) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin دعای پیامبر نور و رحمت (ص): «پروردگارا، زنانی که خود را پوشیده نگه می‌دارند، مشمول رحمت و غفران خود بگردان». (مستدرک الوسایل، ج ۳، ص ۲۴۴) @kalam_maesoumin امام صادق (ع): «قال اللهُ تبارکَ و تعالی اِنَّ بُیُوتِی فِی الْأَرْضِ اَلْمَسَاجِدُ، فَطُوبَی لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِی بَیْتِهِ ثُمَّ زَارَنِی فِی بَیْتِی أَلا إِنَّ عَلَی‌الْمَزُورِ کَرَامَةَ الزَّائِرِ» خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: مساجد خانه‌‌های من در زمین‌‌اند، خوشا به حال بنده‌‌ای که در خانه‌‌اش خود را طاهر کند (وضو بگیرد) و بعد مرا در خانه‌ام زیارت کند، اینجا دیگر بر میزبان است که مهمان خود را گرامی بدارد. (ثواب‌الاعمال، ص 69) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin عنه صلى الله عليه و آله :ثلاثةٌ لا يَدخُلونَ الجَنّةَ أبَدا : الدَّيُّوثُ ، و الرّجلَةُ مِن النِّساءِ ، و مُدْمِنُ الخَمرِ .[كنز العمّال : 43808.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه كس اند كه هرگز بهشت نمى روند: مرد بى غيرت، زن مرد نما[الرجلة من النساء: زنى كه خود را در هيئت مردان درآورد.]و دائم الخمر . @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin امام صادق (علیه السلام) درباره بی توجهی به این قانون الهی (حجاب) می فرماید : نگاه کردن به [نامحرم] تیری از تیر های زهر آگین شیطان است که تخم گناه را در دل انسان می کارد و همین برای به گمراهی کشیدن صاحبش کافی است. چه بسیار نگاه های کوتاهی که حسرتی طولانی در پی دارند. @kalam_maesoumin 『💕』@kalam_maesoumin رسول‌الله (ص): «مَنْ مَشی إلی مَسْجِدٍ مِنْ مَساجِدِ اللّهِ، فَلَهُ بِکُلِ خُطْوَةٍ خَطاها حَتّی یَرْجِعَ إلی مَنْزِلِهِ، عَشْرُ حَسَناتٍ، وَ مُحِیَ عَنْهُ عَشْرُ سَیِّئاتٍ، وَ رُفِعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجاتٍ» هرکس به سوی مسجد گام بردارد، در برابر هر گامی 10 حسنه برایش ثبت و 10 گناهش پاک و ده درجه و منزلت او (در بهشت) بالا می‌‌رود. (وسائل، ج 3، ص 483) @kalam_maesoumin کانال ما در روبیکا https://rubika.ir/kalam_maesoumin خاتم انبیا صلی الله علیه و آله: «إِنَّ الْوَلَدَ الصَّالِحَ رَیْحَانَهٌ مِنْ رَیَاحِینِ الْجَنَّه.» «فرزند شایسته و خوب، گلی از گل های بهشت است.» . الکافی، ج6، ص3. @kalam_maesoumin یا حسین غریب: ‏➖عمل خالص چه عملی است 🛑الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِي لَا تُرِيدُ أَنْ يَحْمَدَكَ عَلَيْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. 🔰امام صادق علیه السلام‏: عمل خالص آن است که نخواهی هیچ کسی جز خدای ﻋﺰوﺟﻞ ترا بر آن بستاید. 📚: الکافی، ج ۲، ص: ۱۶
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌴🕋 هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹 «قَالَ فَإِنِ اتَّبَعْتَنِي فَلَا تَسْأَلْنِي عَن شَيْءٍ حَتَّىَ أُحْدِثَ لَكَ مِنْهُ ذِكْرًا» (خضر) گفت: «پس اگر می‌خواهی به دنبال من بیایی، از هیچ چیز مپرس تا خودم (به موقع) آن را برای تو بازگو کنم.» (سوره مبارکه کهف/ آیه ۷۰) 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐🌴🕋 ❇ تفســــــیر اما از آنجا که شکیبائى در برابر حوادث ظاهراً زننده‌اى که انسان از اسرارش آگاه نیست، کار آسانى نمى باشد؛ بار دیگر آن مرد عالم از موسى تعهد گرفته به او اخطار کرد و گفت: پس اگر مى‌خواهى به دنبال من بیائى سکوت محض باش! از هیچ چیز سؤال مکن تا خودم به موقع آن را براى تو بازگو کنم ! (قالَ فَإِنِ اتَّبَعْتَنِی فَلا تَسْئَلْنِی عَنْ شَیْء حَتّى أُحْدِثَ لَکَ مِنْهُ ذِکْراً). موسى(علیه السلام) این تعهد مجدد را سپرد و در معیت این استاد به راه افتاد. تعبیر به أُحْدِثَ لَکَ مِنْهُ ذِکْراً با توجه به کلمه أُحْدِثَ مفهومش این است: من خودم آغاز سخن مى کنم، و براى نخستین بار از روى آن پرده برمى دارم، تو سخنى مگو! (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۷۰ سوره مبارکه کهف) 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌴🕋
💢امیدها در تبریز زنده شد 🔹استقبال پرشور از رئیس‌جمهور کشورمان در تبریز در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن داخلی و خارجی سعی کرده بود که کشور را در یک شرایط ملتهب امنیتی و اقتصادی قرار دهد. انباشت بحران‌های معیشتی که حاصل یک دهه عقب‌ماندگی و درجا زدن کشور از یک‌سو و آشوب‌های خیابانی از سوی دیگر، باعث شده بود محور صهیونیستی‌ـ آمریکایی در کنار سلطنت‌طلبان و منافقین با امیدواری نسبت به آینده به دنبال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن بیشتر به امنیت، اقتصاد و روان جامعه ایرانی باشد. 🔸رصد دقیق رفتار دشمنان انقلاب اسلامی در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد که آنها با تمرکز بر ذهن و ادراک جامعه به دنبال فاصله‌گذاری بین مردم و نظام بودند. در این وضعیت دشمن تلاش می‌کرد با کوبیدن بر طبل ناکارآمدی‌ها از طریق رسانه و افراد نفوذی داخلی مردم را نسبت به آینده ناامید کند. 🔹استقبال خیره‌کننده مردم آذربایجان شرقی در شرایط کنونی از رئیس‌جمهوری کشورمان نشان داد که تمام رفتارهای ضد ایرانی دشمن در ناامیدسازی جامعه با شکست روبه‌رو شده است و امید در جامعه زنده است. 🔸این سفر علاوه بر متن، یک رویکرد فرامتنی نیز دارد که به برخی از آن اشاره می‌گردد: 🔻الف‌ـ سفر دولت به استان آذربایجان شرقی در ادامه دور دوم سفرهای استانی رئیسی می‌باشد. رفتار مردم نشان داد که دور نخست سفرهای استانی دولت غیرنمایشی بوده است و مردم متوجه عملی شدن وعده‌های دولت در دور نخست شدند. بنابراین با تحقق هر وعده‌ها رضایت مردم از دولت افزایش یافته و بدون شک در شهرهای دیگر نیز حماسه‌ای دیگر از استقبال مردم از دولت را شاهد خواهیم بود. 🔻ب‌ـ گزاره دیگری تأثیرگذار بود و مردم به سمت حمایت از دولت کشاند، مشی دولت در ارتباط‌گیری با مردم است که دولت و ملت را همدل کرده است. این دولت سیزدهم و به تبع آن رئیس دولت بدون واسطه در بین مردم حضور پیدا می‌کند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرد، به معنی همدلی و همراهی دولت با مردم است. 🔹استقبال پرشور مردم شهریار از رئیس‌جمهور را باید جلوه روشنی از ایمان و امید جامعه نسبت به امکان بهبود شرایط و عبور از بزنگاه دشوار فعلی دانست. 🔸از این‌رو برخلاف تبلیغات دشمن، مردم نسبت به نظام و انقلاب خود حساس بوده و در همه شرایط همراه انقلاب خود می‌باشند. از این‌رو مردم تبریز امیدها را در جامعه زنده و دشمن را ناامید ساختند. ✍🏻اکبر معصومی https://eitaa.com/pishkesvatanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌼🌾🌼🌼🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌴🕋 هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹 «فَانطَلَقَا حَتَّىَ إِذَا رَكِبَا فِي السَّفِينَةِ خَرَقَهَا قَالَ أَخَرَقْتَهَا لِتُغْرِقَ أَهْلَهَا لَقَدْ جِئْتَ شَيْئًا إِمْرًا» آن دو به راه افتادند؛ تا آن که سوار کشتی شدند، (خضر) کشتی را سوراخ کرد. (موسی) گفت: «آیا آن را سوراخ کردی که اهلش را غرق کنی؟! راستی که چه کار بدی انجام دادی!» (سوره مبارکه کهف/ آیه ۷۱) 🌼🥀🌼🥀🥀🌼🥀🌼🥀🌼🥀🌼🥀🌼🌴🕋 ❇ تفســــــیر آرى، موسى ع، به اتفاق این مرد عالم الهى به راه افتاد تا این که سوار بر کشتى شدند (فَانْطَلَقا حَتّى إِذا رَکِبا فِی السَّفِینَةِ). از اینجا به بعد، مى بینیم قرآن در تمام موارد ضمیر تثنیه به کار مى برد که اشاره به موسى(علیه السلام) و آن عالم است و این نشان مى دهد که مأموریت همسفر موسى(علیه السلام)، یوشع در آنجا پایان یافت و از آنجا بازگشت، و یا به خاطر این که او در این ماجرا مطرح نبوده است نادیده گرفته شده ـ هر چند در حوادث حضور داشته ـ ولى احتمال اول قوى تر به نظر مى رسد. به هر حال، هنگامى که آن دو بر کشتى سوار شدند آن مرد عالم کشتى را سوراخ کرد ! (خَرَقَها). از آنجا که موسى(علیه السلام) از یکسو، پیامبر بزرگ الهى بود، و باید حافظ جان و مال مردم باشد، و امر به معروف و نهى از منکر کند، و از سوى دیگر، وجدان انسانى او اجازه نمى داد در برابر چنین کار خلافى سکوت اختیار کند، تعهدى را که با خضر داشت به دست فراموشى سپرد و زبان به اعتراض گشوده گفت: آیا کشتى را سوراخ کردى که اهلش را غرق کنى؟ راستى چه کار بدى انجام دادى! (قالَ أَ خَرَقْتَها لِتُغْرِقَ أَهْلَها لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً إِمْراً). بدون شک، مرد عالم، هدفش غرق سرنشینان کشتى نبود، ولى از آنجا که نتیجه این عمل چیزى جز غرق کردن به نظر نمى رسید، موسى(علیه السلام) آن را با لام عاقبت که براى بیان عاقبت و پایان کار مى باشد بازگو مى کند. این درست به آن مى ماند که شخصى در خوردن غذا بسیار زیاده روى مى کند مى گوئیم: مى خواهى خودت را بکشى؟! مسلماً او چنین قصدى را ندارد، ولى نتیجه عملش ممکن است چنین باشد! إِمْر (بر وزن شمر) به کار مهم شگفت آور و یا بسیار زشت گفته مى شود. و به راستى ظاهر این کار، شگفت آور و بسیار بد بود، چه کارى از این خطرناک تر مى تواند باشد که یک کشتى را با داشتن سرنشین هاى متعدد سوراخ کنند؟!. در بعضى از روایات مى خوانیم اهل کشتى به زودى متوجه خطر شدند و شکاف موجود را موقتاً با وسیله اى پر کردند، ولى دیگر آن کشتى یک کشتى سالم نبود. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۷۱ سوره مبارکه کهف) 🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌴🌼