همسنگر عزیزم سلام
🔰اساسا ابزار راهبری باید مخاطبین خود را در چهار بُعد اندیشه، انگیزه، مهارت و رفع مانع کمک کند. اگر امام محله بخواهد جامعه خود را راهبری کند ابزار متنوع و متعددی در اختیار دارد. ابزاری نظیر؛
برگزاری کلاس های آموزشی، جشنواره، نمایشگاه، ایده بازار، همایش، نشستهای هم اندیشی، دورهمی های خودمانی (گعده)، کارگاه های مهارتی، ارائه کتاب، نشریات، درسنامه، سایت، برگزاری، مباحثه، سخنرانی، تدریس، نگارش بازدید از نمونه های موفق، جوایز، تسهیلات، تشویق، مشاوره، هویت بخشی، اجرای عملیات، ارزیابی، نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن)، پادکست، مستند، سینمایی، عکس، نماهنگ، اردو
اما از میان انبوهی از ابزار از کجا باید شروع کرد؟ آیا ابزار وجود دارد که علاوه بر راهبری مخاطبین توان محور شدن برای سایر ابزار را داشته باشد؟
❇️ یک راهبر موفق شخصی است که بداند کی و کجا از چه ابزاری استفاده کند. همانگونه که امیرالمؤمنین (ع) در مورد نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْيٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ» ترجمه: طبيبى است كه همراه با طبّش در ميان مردم مىگردد، مرهمهايش را محكم و آماده ساخته، و ابزارهايش را براى سوزاندن زخمها داغ نموده، تا هر جا لازم باشد: در زمينه دلهاى كور، و گوشهاى كر، و زبانهاى لال به كار گيرد. دارو به دست به دنبال علاج بيماريهاى غفلت، و دردهاى حيرت است.
❇️ ابزار پایه ابزاری است که امام محله بتواند علاوه بر اینکه از طریق آن تعالی مخاطب را رقم بزند، بتواند به وسیله آن تشخیص دهد که چه ابزار دیگری را نیز به کار گیرد.
به نظر می رسد دورهمی های خودمانی یا همان «گعده» چنین نقشی داشته باشد. زیرا در گعده این امکان وجود دارد که بهمرور زمان و با بهچالشکشیدن ذهن مردم، نقاط ضعف و قوت ایشان برای خودشان و امام شناخته شود. پس از تعیین این نقاط که نقاط نیاز و توانمندی هریک از فعالین مسجد است، امام به عنوان راهبر جمع قادر خواهد بود برای هر فردی نقشة تعالی و ارتقاء ترسیم کند و با بینش کامل ابزارهای مختلف را برای رشد او به خدمت بگیرد. به عبارت دیگر گعده میتواند مبداء و بستر تشخیص و بهکارگیری سایر ابزار برای مردم باشد.
امام گعده چگونه این فرآیند را محقق می کند؟ دربخشهای بعدی این مهم را بیشتر بررسی می کنیم.
با ما همراه باشید.
#گعده_محفل_تعالی_محله
#گعده_ابزار_پایه
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
بسم الله
چقدر زود گذشت...
از روایت گام اول نمایشگاه رسیده بودم به غرفه گام دوم انقلاب و نمایش فیلمی از انقلاب برای اینکه بدانیم کجا بودیم و کجا رسیدیم...
ارتباط حسی خوبی برقرار کرده بودند...
یکی پرسید حاج آقا رابط خوزستان کی بود؟ حاج آقا فرمودند: خودم، من اعلامیهها را میآوردم و خودم توزیع میکردم. قبل از انقلاب من خودم اعلامیههای امام رو میآوردم خوزستان...
لحظه به لحظهی فیلم مرور خاطرات بود برای ایشان...
جایی که رسیده بودیم به رحلت امام رحمتالله علیه خیلی سخت گذشت...
آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه خوزستان و امام جامعه هستند.
در روزهای سیل خوزستان تصاویر زیبایی از حضورشان بین مردم و همراهی و همدلی با ایشان زیاد به یاد داریم.
بعد از اتمام فیلم فرمودند چقدر زود گذشت این چهل سال. سکوت عمیقی کردند.
از سیر نمایشگاه راضی بودند و ایده حکمرانی ولایی با محوریت مسجد گویی حرف دلشان هست.
و در آخر فرمودن: مطابق مطالبات امامین انقلاب اگر مسجد به معنای واقعی کلمه فعال بشود و امام جماعت که امام یک مسجد است تبدیل بشود به امام محله، به تعبیر حضرت آقا در تمام مقدرات آن محله امام حضور داشته باشد، طبیعتاً مسجد میشود مسجد تراز انقلاب اسلامی. اگر مطابق این سرفصلهایی که دوستان دنبال میکنند و همین زحمات ارزشمندی که رفقا کشیدن واقعاً در میدان محقق بشود خیلی از مشکلات ما کاهش پیدا میکند.
📍http://Eitaa.com/snmir7
📍Instagram
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
اینجا خانه من است
روایت بازدید سه ساعته رهبر انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
کتاب از شخصیت حضرت آیتالله خامنهای جدا شدنی نیست. رهبر انقلاب اسلامی ادامه شخصیت همان نوجوان هفت هشت دهه قبل است که محل انس و آرامشش با کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی گره خورده بود. خصوصیتی که با رفتن به مدرسه، طلبه علوم دینی شدن، ورود به عالم مبارزه، نماینده مجلس، رئیسجمهور و رهبر شدن و افزایش طبیعی مشغلهها نه تنها تضعیف نشده بلکه تقویت و مضاعف هم شده.
پس عجیب نیست که در مصاحبه انتهای بازدید از نمایشگاه بگویند همه نوع کتابی میخوانند، عجیب نیست همه و بهخصوص اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را از بن دندان به پُرخوانی دعوت کنند.
و در نهایت هم عجیب نیست که حین بازدید از همین نمایشگاه با دکتر محمدعلی آذرشب استاد برجسته ادبیات عرب روبرو شوند و پس از معرفی و تقدیم یک کتاب عربی درباره فلسطین به نام «تل أبیب سقطت» از سوی وی، وقتی استاد نمایشگاه کتاب را جایی توصیف کرد که مورد تأیید و علاقه ایشان است، آقا به زبان عربی – همان زبانی که استاد ادبیات عرب با ایشان سخن گفته بود – پاسخ دهند: «اینجا خانه من و عشق من است!»
متن کامل روایت را از اینجا بخوانید
https://khl.ink/f/52829
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مشق_رزم
#جلسه_پنجم
🔰آنچه در این کلیپ مشاهده خواهید کرد:
🔻ادامه بحث قالب اجرا
🔻خلاصه ای از مباحث گذشته
🔻نمایه شعر
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🎥#تصویری
🔅فرزند دلخواه یا مختار
🔺گاهی ما فکر میکنیم تربیت یه صنعته؛ میتونیم هرجور دلمون بخواد هرچی دلمون بخواد بسازیم.‼️
⚠️ غافل از اینکه بچهها، دلخواه ما نمیشن چرا که مختارند و صاحب اختیار...
🔰#استاد_عباسی
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
💎امام كاظم عليه السلام:
لَيسَ الحِميةُ أن تَدَعَ الشيءَ أصلاً لاتَأكُلَهُ، ولكنَّ الحِميَةَ أن تَأكُلَ مِنَ الشيءِ وتُخَفِّفَ؛
پرهيز اين نيست كه چيزى را اصلاً نخورى، بلكه پرهيز آن است كه از هر چيزى سبُك بخورى
📗[کافی : ج8 ، ص291 ، ح443]
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احکام
#احکام_صله_رحم
🔰حدود و مصادیق صله رحم
⁉️حدود و مصادیق صله رحم را توضیح دهید و اینکه صله رحم چه آثاری دارد؟🧐
💠 #استاد_محمدی
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
📍از سوی مدیر بخش پژوهش بنیاد هدایت تبیین شد؛
✳️ راهیار کیست و نقش آن در شبکه امامت چیست؟
〽️ مدیر بخش پژوهش بنیاد هدایت ضمن ارائه تعریف راهیار و تبیین نقش آن در شبکه امامت، گفت: کار راهیار از جهاتی شبیه کار مرشد، لیدر، تسیهلگر، مشاور، راهنما، مربی و منتور است اما هیچ یک از اینها نیست.
🔗 https://bonyadehedayat.com/31331/
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احکام
#احکام_وضو
⁉️ آیا راه رفتن در بین وضو اشکال دارد و باعث باطل شدن وضو می شود؟🤔
💠 #استاد_وحیدپور
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
📍دهه هشتادیها با دست خالی و تنها با حمایت امام محله گل کاشتند؛
✳️ تولید نماهنگ «درد آشنا» به مناسبت ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)
〽️ حجت الاسلام ضابطی امام محله و مدیر کانون شهید فخری زاده: پس از 2 سال فعالیت گروه سرود با تشکیل گروه رسانهای آرمان دست به تولید آثار رسانه ای با همت نوجوان زدیم.
🔸با نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی توانستیم گروه سرود 20 نفره موفقی را تشکیل دهیم؛ در ادامه نیز 20 نفر از همین نوجوانان در زمینه فعالیت های رسانه ای فعال هستند و با همت همین افراد توانستیم در جشنواره حبیب کسب رتبه سوم را داشته باشیم.
🔷 درد آشنا حاصل تلاشهای چند ماهه این گروه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) رونمایی و از شبکههای ملی و استانی پخش خواهد شد.
🔗https://bonyadehedayat.com/31339/langrod-4/
➕دیگر رسانهها
🔗 خبرگزاری فارس
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
📸 تصویری از دیدار صبح امروز مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۲/۳۰
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
📣 تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب در دیدار صبح امروز
✏️ رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور:
✏️در سیاست خارجی وقتی میگوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سالها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحنمان هم التماسآمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی اینجور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پختهی سیاسی قدیمی فلان کشور اینجوری گفت، اینجوری قضاوت کرد، آن یکی اینجوری گفت، اینجوری اقدام میکنند. عزت یعنی ما چشممان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیهمان به اصول خودمان باشد.
✏️حکمت یعنی در همهی تعاملهای دو جانبه و چند جانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبهشده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجاعی و حسابنشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که میکنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبهشده باشد.
✏️مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم میسازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضیها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبهی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخرهای میرسید که از آن عبور نمیتوانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامهی راه پرهیز کردیم و عقبنشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم.
🏷 #بسته_خبری
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸هر کاری، به دست هرکسی صورت نمی گیرد
با خودتان فکر نکنید که ما مثلاً کوچک هستیم، چطور می توانیم این کارهایی که بزرگان کردند را بکنیم؟ این حرف را نزنید. اگر مخلص باشید، خدا کار را می دهد به دست شما.
چرا ما می گوییم وقتی که حجرالاسود بعد از سیل از جایش کنده شده بود و می خواستند سر جایش بگذارند، هرکس حجر را می گذاشت می افتاد تا اینکه پیغمبرمان توانست آن را سر جایش بگذارد؟ این معنایش چیست؟ معنایش اینست که هر کاری، به دست هرکسی صورت نمی گیرد. برای هر کاری، اهلی ساخته اند. طلبه اگر روح پیدا کند، این مثل این است که می تواند حجرالاسود را سر جایش بگذارد و حجر هم بایستد.
به ما در #خانه_امام بپیوندید👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@khaneh_emam