eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 محورهای مخالفت با انقلاب ... برخی در حوزه صریحا مخالفت با انقلاب می کنند ما بی اطلاع نیستیم 🔴 💢...خب، هم دوجور است: ❎ یک وقت کسانی با انقلاب مخالفت میکنند که این هم در وجود دارد، نه اینکه وجود نداشته باشد، ما بی اطلاع نیستیم؛ حالا کسانی هستند صریحا گوشه کنار [مخالفت میکنند]؛ البته کم هستند. ❎ یک وقت هست که نه، صریحا با انقلاب مخالفت نمیشود، [بلکه] با و مخالفت میشود؛ روی اینها باید بود. 🅾...شما نگاه کنید به بیانات امام؛ امام، خیلی مرد عمیقی بود، خیلی مرد پرمغزی بود؛ همین که معروف است: آنچه در آینه جوان بیند. پیر در خشت خام آن بیند. در مورد امام واقعا صادق بود .آن تحلیلی را که حالا باید جلوی انسان بیاورند، تماشا کند، بخواند، دقت کند، تا به یک نتیجۀ عمقی برسد، این را امام همین طور نگاه که میکرد میفهمید؛ مرد پخته، مرد آگاه . 💠 شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مرد حکیم پختۀ آگاه تکیه کرده، آنها است، مسائل اساسی آنها است . اینها را نبایستی بتوانند بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب مخالفت با این چیزها است. اگر چنانچه در کارهای ما، در حرفهای ما، در جهت گیریها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدیت با و ضدیت با و ضدیت با ای است که تحقق پیدا کرده. 🔆۱۳۹۴/۱۲/۲۵ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 شادی روح آیت الله حائری شیرازی صلوات 📿 🎙بشنويد|آیت الله میرباقری آیت الله حائری شیرازی در عالم مکاشفه، خدمت امام زمان (عج) رسیدند و ... @haerishirazi 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد. 🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید.... 🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
☝️☝️☝️ 🔆 برنامه های ویژه شب نیمه شعبان در #مسجد_جمکران 🔆 @khaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 کلیپ صوتی : اعمال مهم شب نیمه شعبان 👤 #حجت_الاسلام_عابدینی ⏱ زمان : ۴:۲۸ 🗂 حجم : ۲.۱ مگابایت 💠 @samtekhoda3
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شهدا چون شهید بودند شهید شدند 🔴 🎙 سرلشگر حاج #قاسم_سلیمانی 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌🌿 معنای انتظار فرج...انتظار بی عملی نیست 🌿❌ 🔆 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ است؛ یعنی این‌که بشریت اگر میبیند که طواغیت عالم ترکتازی میکنند و چپاولگری میکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی میکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از ؛ و او خواهد آمد. ♨️ انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. ✴️ وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🌕 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج میآموزد و تعلیم میگیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمیشود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگىِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا را دانسته‌اند؛ معلوم میشود انتظار، یک است، بی عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک است، یک در دل و درون است، یک و و است در همه‌ی زمینه‌ها. ✳️ این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند. 📍انسان۲۵۰ساله/صص۳۳۵و۳۳۶ ۲۵۰_ساله ۲۵۰_ساله 🌕🌕🌕🌕 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
حوزه و روحانیت تکمیل با شماره.pdf
6.48M
#جزوات_طلبگی (۳۹) 🔈 بیانات رهبری در جمع حوزویان ⭕️ از سال ۱۳۶۸ الی ۱۳۹۴ #امام_خامنه_ای #حوزه_و_روحانیت 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ غربت ائمه(علیهم السلام) ❌ ✴️ غربت ائمه(علیهم السلام) به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد، بلکه در طول قرن ها، عدم توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آنها را استمرار بخشید. 🔶 ... عنصرِ (( )) که خطِ ممتد زندگی ائمه هدی(علیهم السلام) را در طول ۲۵۰ سال تشکیل می دهد، در لا به لای روایات و احادیث و شرح حال های ناظر به جنبه های علمی و معنوی، گم شده. 🔷 ... اول بار این فکر برای بنده در سال ۱۳۵۰ و در دوران محنت بارِ یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد. اگرچه قبل از آن به ائمه به صورتِ مبارزان بزرگی که در راه اعلای کلمه ی توحید و استقرار فداکاری می کردند توجه داشتم، اما نکته ای که در آن برهه ناگهان برای من روشن شد، این بود که زندگی این بزرگواران، علی رغم تفاوت ظاهری -که بعضی حتی میان برخی از بخش های این زندگی احساس تناقض کردند- در مجموع یک حرکت و است، که از سال دهم، یازدهم هجرت شروع می شود و ۲۵۰ سال ادامه پیدا می کند و به سال دویست و شصت- که سال شروع غیبت صغری است- در زندگی ائمه خاتمه پیدا می کند. 📍انسان ۲۵۰ ساله/صص۱۵و۱۶ ۲۵۰_ساله ❌🔴⭕️♨️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
Karaneha-Final-نقش-عرفان-در-منظومه-فکری-و-رفتاری-امام-خمینی-413-432.pdf
268.5K
(۴۰) 📖 نقش در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره) 📖 ✴️ تبیین امام راحل ✳️ چرایی نیاز به از دیدگاه امام(ره) 📎 رابطه عرفان با سایر علوم اسلامی ❓چگونه امام(ره) عرفان را با گره می زند؟ ❓آیا می توان ورود عارف به سیاست و اجتماع را دانست؟ ❓آیا عرفانی که محور افکار امام است همان عرفان با قرائت است یا ؟ 🎙 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ عرفان و اجتماع...بقاء بعد الفناء، ناظر به شئون اجتماعی است...شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است...باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد ❌ 🔴 واقعیت این است اصل عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، عارف را به سوی رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. ♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. ⭕️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند. ✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. ✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab