eitaa logo
🌸🌿همه بر سر یک سفره🌿🌸
136 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️روش‌های مؤثر در جذب کودک به نماز: 6️⃣حضور در مجامع و محافل نماز: ♦️مشاهدات انسان یکی از عوامل مؤثر در تربیت انسان است. 💠قرآن در آیات متعدد انسان‌ها را به «دیدن» و «فکر کردن» دعوت می‌کند، بین «دیدن» و «باور کردن» رابطه مستقیم وجود دارد. 🔅باید کاری کنیم که فرزند ما با صحنه‌های گوناگون اقامه نماز و آماده شدن برای اقامه نماز مواجه شود. 🔅شرکت در نمازهای جماعت مسجد محله، شرکت در نماز جمعه و موارد مشابه آن می‌تواند در تقویت روحیه نمازگزاردن فرزندان ما مؤثر باشد. 🔰 "سامانه ثبت سوالات"
♦️روش‌های مؤثر در جذب کودک به نماز: 7️⃣تشویق: ♦️همان گونه که قرآن انسان‌ها را به انجام اعمال پسندیده ترغیب می‌کند و از ارتکاب اعمال زشت به شدت بر حذر می‌دارد، سخنان پدر، مادر و مربی نیز باید این گونه باشد. 🔅جای جای قرآن کریم وعده به بهشت است که نمونه‌ای بارز برای تشویق به عبادت است. پدر و مادر نیز با روش‌های مختلف فرزند را به نماز تشویق کنند. 📌پی‌نوشت: البته این تشویق نباید به گونه‌ای باشد که فرزند برآورده شدن نیازها را نتیجه نماز بداند که این آسیب جدی در امر تشویق است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰هشدار! این مطلب را جدی بگیرید حضرت محمد(ص) دو پسر به نام قاسم و ابراهیم داشتند که به اراده خداوند، از دنیا رفتند. در اثر صبر پیامبر، کوثر(خَیر کثیر) به وجود مبارک ایشان عنایت شد. انقلاب اسلامی هم قاسم و ابراهیم را از دست داد لیکن امید به خدا خیر کثیر در راه باشد. ان‌شاءالله پی‌نوشت: متن بالا را خوندید؟ حتما خوشتون هم اومد و گفتید چه تشبیهی ! حتی ترغیب شدید بازنشر بدید. اما این تشبیه یک گاف بزرگ در خودش داره و اون اینکه اصلا توجهی به تاریخ نداشته. حضرت زهرا سلام الله علیها نمی‌تونند بعد از ابراهیم متولد شده باشند چون حضرت خدیجه سلام الله اولین همسر پیامبر صلی الله علیه وآله بودند و تا ایشون همسرشون بودند پیامبر صلی الله علیه وآله با کسی ازدواج نکردند و تمام ازدواج‌های پیامبر مربوط به بعد از رحلت شهادت گونه حضرت خدیجه سلام الله علیها هست و ابراهیم از ماریه قبطیه هست که بعد از حضرت خدیجه سلام الله علیها بودند. ابراهیم سال هشتم هجری به دنیا اومد که حضرت زهرا سلام الله علیها صاحب فرزند هم بودند. یک نکته‌ی دیگه هم که آسیب‌زا می‌دونم و بعد از شهادت آقای رئیسی شاهدش هستیم یه سری نقل قول‌ها هست که مثلا فلان عالم که عرفانیه گفته رییسی قربانی شد چون خودش خواست و از این دست حرف‌ها مطرح کردن این حرف‌ها در سطح عمومی جدای از صحت یا عدم صحتش بسیااااار پرآسیب و خطرناکه و با در مواردی با عقلانیت و حکمت خداوند هم در تعارضه و بدتر نسبت دادن ظنیات یک شخص با عقل محدود به فلسفه‌ی شهادت یک فرد مجاهد که در حیطه‌ی اختیارات خداوند نامحدوده، کسی قادر نیست به فلسفه‌ی چنین حوادثی پی ببره مگر معصوم یا عارف واقعی باشه و اون هم با اذن و خواست خداونده، نه این حرف‌ها و نقل قول‌های کوچه بازاری که معلوم نیست منبعش کی بوده و چقدر معتبره. اما سوم یه مدل دیگه هم بازی با اعداده که مثلا تاریخ ۳/۳/۳ ایشون رفته و خدا این پازل رو چیده و خطبه ۳۳۳ خصوصیات مومنانه و.... این مدل حرفا فاصله گرفتن از عقلانیت و زیستن در ظنیات و جایگزین کردن این ظنیات به جای معقولات و محکمات. شهید مطهری که رحمت خدا بر ایشون حرف درستی دارند:« ما در اسلام شعار عددی هم ما نداریم، یعنی یك عدد معین كه از نظر اسلام، ما باید برای آن احترام قائل باشیم. مثلاً كلمه‌ی مباركه چ‌ی لا اله الّا اللّه به یك حساب 135 است، اگر لام را مشدّد حساب كنیم می شود 195. آیا عدد 135 یا 195 برای ما یك عدد مقدسی است؟ نه. عدد 92 مساوی است با اسم مبارك محمّد صلی الله علیه و آله، آیا عدد 92 برای ما یك عدد مقدسی است؟ اگر ما یك جمعی تشكیل دادیم، خوب است 92 نفر باشد نه 93 نفر و نه 91 نفر؟ نه. عدد 110 مساوی است با اسم مبارك علی علیه السلام، آیا این عدد از نظر اسلام یك تقدسی دارد؟ 110 با 111 و با 109 فرق می كند؟ نه، اسلام از این بازی‌ها خوشش نمی‌آید. برای این جور چیزها یك حدیث ضعیف هم شما نمی‌توانید پیدا كنید. ممكن است شما بگویید من كه این كار را می‌كنم فقط می‌خواهم وابستگی خودم را به پیغمبر، به لا اله الّا اللّه، به امیرالمؤمنین نشان بدهم. می‌گویم راست است ولی اسلام راه‌های دیگر نشان داده كه از آن راه‌ها شما وابستگی خودتان را نشان بدهید. شما چرا شعارهایی را كه خود اسلام آنها را شعار انتخاب كرده است كنار می‌گذارید بعد شعاری از پیش خودتان انتخاب می كنید؟ حساب ابجد كه یك حساب و رمز واقعی و یكی از قوانین حقیقی عالم نیست. اساساً ما نباید به این حساب‌ها ترتیب اثر بدهیم، در هیچ جا ولو به عنوان شعار.» مجموعه آثار شهید مطهری . ج25، ص: 387 چون دیدم داره این مدل تشبیه و تمثیل و ظنیات زیاد میشه، تصمیم گرفتم این نکات رو تذکر بدم. یادمون باشه اسلام دین عقلانیته و برهان محکم. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌آیا ساده بود؟! می‌گفتند پیامبر «گوش» است. هرچه می‌شنود، زود باور می‌کند. فکر می‌کردند رسول خدا «ساده» است. در خفا ریشخندش می‌زدند. پیامبر خدا اما سراپاگوش بود تا حرمت افراد را نگه دارد و وحدت جامعه را حفظ کند. درک این‌چیزها از عقل آن بی‌همه‌چیزها بالاتر بود. و این خدا بود که داشت منافقین را بابت ساده‌لوحی‌شان استهزا می‌کرد. می‌گفتند معاویه از علی (ع) سیاست‌مدارتر است. نیرنگ و خدعه را مساوی سیاست می‌دانستند. در میان ابلهان کوته‌فکری که او را «ساده» می‌پنداشتند، علی (ع) اما مکارم اخلاق را درون‌مایه‌ی سیاست‌ورزی می‌دانست. کدام علی (ع)؟ همانی که شوخ‌طبعی‌اش را نشان سادگی‌اش می‌شناختند و خلافت را زیبنده‌ی انسان گشاده‌رو نمی‌دانستند! پشمینه‌پوشان تندخو در دل تاریخ محو شدند، اما علی (ع) امام همه‌ی صاف‌دلان و یکرنگان تاریخ شد. امام روح الله با توده‌ها قیام کرد؛ با همین مردم ساده. امام، ادیب بود و شاعر. یعنی پیچ‌و‌تاب‌های کلام را خوب می‌شناخت. اما با جامعه لفظ قلم حرف نمی‌زد. کاریزما داشت، اما در مقابل توده‌ها عصا قورت نمی‌داد تا ژست جدی و مهم بودن بگیرد. از کلام ساده‌اش معرفت می‌بارید، نه هشتگ‌های روشنفکرپسند. امام با مردم مثل خودشان «ساده» و صمیمی بود. می‌گویند واقعیت‌های جامعه کانالیزه شده به او می‌رسد. همه چیز را گل و بلبل می‌بیند و همیشه به آینده امیدواری می‌دهد. آنها که تا نوک دماغشان را به زور می‌بینند، فکر می‌کنند رهبر انقلاب «ساده» است که معنویت مردم را رو به رشد توصیف می‌کند و اعتمادش به جوانان امروز بیشتر از جوانان اول انقلاب است. غافل از اینکه او دارد یک کوچ تمدنی را راهبری می‌کند. منوّرالفکرهایی که آموخته‌های جامعه‌شناسی غربی را نشخوار می‌کنند، امام خامنه‌ای را دست‌کم می‌گیرند و ساده تحلیل می‌کنند. ابراهیم اما ساده بود. ساده بود که پای صحبت‌های دهاتی‌ها می‌نشست و سراپا گوش می‌شد. خیلی ساده بود که بی‌اخلاقی شش‌کلاسی را با سکوت اخلاقی پاسخ می‌داد و دک و پوز رقیب انتخاباتی را پایین نمی‌آورد تا با بزن‌بهادر‌بازی چهارتا رأی بیشتر بیاورد. ساده بود که گسل‌های اختلافی بین قوا را تحریک نمی‌کرد، تا حرف امام جامعه در پرهیز دادن مسئولین از اختلاف‌افکنی روی زمین نماند. سینه‌اش گنجینه اسرار بود، اما سادگی می‌کرد که آبروی افراد برایش از حرمت کعبه بالاتر بود. چقدر ساده بود که سرش را پایین می‌انداخت و فقط کار می‌کرد. گناهش این بود که با مردم، به زبان قوم حرف می‌زد و به قول روشنفکرهایی که با واژه‌سازی‌های فیلسوف‌مأبانه حال می‌کنند، گفتمان نداشت. اصلا ساده بود که بهشت تولیت آستان قدس را رها کرد و برای ادای تکلیف، به لبه‌ی پرتگاه قاضی‌القضاتی رفت و بعد به وزر و وبال دولتمردی تن داد. بله رئیسی «ساده» بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیچکس نمیداند در اراک چه گذشت و او چه کرد.... ✍🏼پرستو علی‌عسگرنجاد من بیست سال در اراک زندگی کردم. وقتی می‌گویند من دقیقاً می‌دانم دارند از چه حرف می‌زنند. افتخار مدرسهٔ دولتی من این بود که هر سال ما را ببرد اردوی بازدید . من خیلی کوچک بودم که فهمیدم هپکو اولین و بزرگ‌ترین کارخانهٔ تولید تجهیزات سنگین، نه فقط در ایران، که در کل خاورمیانه است. موقع بازدید هپکو محو عظمتش شده بودم. در ۱۳سالگی بابت گزارشی که از آن بازدید نوشتم، در مدرسه تقدیر شدم، تازه گزارشی که مال سال ۸۳ بود، قبل عصر اینترنت، قبل این همه رشد و بالندگی صنایع کشور. مادر شاگردم طلاق گرفت و رفت. پدر دوستم از فرط غم، سرطان گرفت. یکی از آشناهایم از شدت استیصال درگیر اعتیاد شد. همه‌شان کارگر هپکو بودند و همهٔ این بلاها، طی چهار سال اتفاق افتاد، از ۹۴ تا ۹۸ که بزرگ‌ترین کارخانهٔ تجهیزات سنگین خاورمیانه با سر زمین خورد. کارگران هپکو در دولت مردی که برای بازدید از کارخانه‌ها از اتومبیل ضدگلوله‌اش پیاده نمی‌شد، به خاک سیاه نشستند. دولت بنفش، هپکو را دو بار به ثمن بخس، به بی‌تعهدترین و غیرمتخصص‌ترین گزینه‌های غیربومی واگذار کرد. هم‌زمان، تمام قطعاتی را که پیش از آن کارگران اراکی با دست هنرمند خودشان در هپکو می‌ساختند، وارد کرد!!! تولیدات هپکو ماه‌ها خاک می‌خورد و بازار پر از قطعهٔ خارجی بود… به همین سادگی، صنعتی‌ترین شهر ایران که سهم مردمش از همهٔ ثروتش فقط دود و سرطان و کمبود بوده و هست، به آشوب کشیده شد. فضا امنیتی شد. اعتصاب پشت اعتصاب. بی‌فایده. هپکو شده بود درد لاعلاج، اسباب نفرت کارگرانی که روزگاری وقتی آرم کارخانه را می‌دیدند، سینه‌شان را جلو می‌دادند و به آن افتخار می‌کردند… سیدابراهیم رئیسی هپکو را نجات داد. رئیسی امید را به کارگران اراکی برگرداند. رئیسی یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های ایران را احیا کرد. رئیسی نان گذاشت سر سفرهٔ رئیسی با همان صبر و آرامش و تقوا و متانت عجیبش، درد کارگران هپکو را شنید و خودش آستین بالا زد تا دوباره چراغ کارخانه روشن شود. این فیلم را خودم همین امروز گرفته‌ام، در خیابان آزادی تهران، هنگام عبور تابوت شهید سیدابراهیم رئیسی، وقتی کارگران هپکو با صدای بلند زار می‌زدند و به سر و سینه می‌کوفتند. روی برگه‌ای نوشته بودند: «جامعهٔ کارگری ایران داغدار شد». کارگرهای هپکو، رئیس جمهور مملکتشان را یکی مثل خودشان و از خودشان می‌دانستند. من تا آخر عمر، هروقت آرم هپکو را ببینم دلتنگ مردی می‌شوم که توهین شنید و قضاوت و تمسخر شد اما آن‌قدر بی‌خوابی کشید و دوید تا کارگران هپکو، شب راحت بخوابند.
🚨توضیح پلیس تهران درباره ویدیوی خودسوزی در میدان انقلاب 📌مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ 🔹ساعت ۱۲:۳۰ مورخه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ فردی حدوداً ۴۵ ساله در ضلع شرقی میدان انقلاب دست به خودسوزی می‌زند که با تلاش مأموران پلیس راهور و افراد حاضر در محل آتش خاموش و فرد مصدوم به بیمارستان منتقل که در اثر شدت جراحات فوت شد. 🔹این حادثه در همان زمان توسطِ خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر و با اندک بررسی، سابقه انتشارِ خبر در دسترس مخاطبین است. 🔹همچنین برابر بررسی به عمل آمده و شواهدِ میدانی، گمانه‌زنی‌هایِ معاندین در خصوص توقیف موتور صرفا جریان سازی سوء و واقع نمایی از یک حادثه‌ عریان و واضح بوده که فاقد صحت و بلاوجه است. 🔰 سازمان اطلاعات فراجا
هدایت شده از اخبار کرج
✔️بازارچه بانوان (رایگان) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✔️دیوار کرج ویژه عموم (خدمات رایگان) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✔️اخبار کرج (خبری) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✔️گروه جهادی حضرت ولیعصر عج (خیریه) 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✔️ فروشگاه نرخ شکن 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✔️جهت تبلیغات در کانال‌های ما 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ✨گروه جهادی حضرت ولیعصر(عج)✨
انا لله وانا اليه راجعون علامه مجاهد آیت‌الله سید حسن نصرالله در سوگ مادر مومنه‌اش عزادار شد. .
19.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔸 هیچ‌وقت اینقدر زود از جلوی ما رد نمی‌شدی ... 🔰 خاطره‌ای از همراهی با شهید آیت‌الله آل‌هاشم، وقتی کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بود!