eitaa logo
خانواده مهر کاشان
224 دنبال‌کننده
318 عکس
142 ویدیو
15 فایل
مرکز مشاوره "خانواده مهر"کاشان تحت نظارت نظام روان‌شناسی کشور ارائه انواع خدمات مشاوره و روانشناختی و مشاوره حقوقی 📞 09211075127 🆔 @Khanevademehr 🆔 @khanevademehrkashan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرار اناطه: یکی دیگر از قرارهای مقدماتی، قرار اناطه می باشد. گاهی ممکن است، رسیدگی به یک اختلاف حقوقی یا کیفری، مستلزم اثبات ادعایی باشد که رسیدگی به آن، در صلاحیت دادگاه دیگری بوده؛ در این موارد، رسیدگی به دعوا و اتخاذ تصمیم از مرجع صلاحیت دار، متوقف می‌ شود و خواهان، مکلف است ظرف یک ماه، در دادگاه صالح، طرح دعوا کند و رسید آن را به دفتر دادگاه رسیدگی‌ کننده تسلیم نماید. 🆔 @khanevademehrkashan ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ☎️ 09211075127 🆔 @Khanevademehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوووووووووق العااااااااده مهم پیشنهاد ویژه و مهم استاد پناهیان برای سومین شب قدر 👆 هشدار عجیب و جدی آیت الله بهجت (ره)👆 لطفا تا جایی که توان دارید این 👆 کلیپ را قبل از امشب به دست همه برسونید... 🆔 @khanevademehrkashan ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ☎️ 09211075127 🆔 @Khanevademehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شخصیت سالم از نظر مولانا، حدود دوازده نشانه‌ی شاخص دارد. یکی از این نشانه‌ها مفهومِ باشکوهی است به نام سیر چَشمی. یعنی انسان سالم، انسانی‌ است که سیر چشم است. در برابر این سیرچشمی، مفهومی قرار دارد به نام گدا چَشمی. انسانِ ناسالم، یک ویژگی مهمش گداچشمی است. سیرچشمی و گداچشمی، دو ویژگی روانی هستند، نه دو ویژگی اقتصادی یا اجتماعی. صدالبته، از آن دو تأثیر می‌پذیرند، اما مستقل از آنها هستند. یعنی ممکن است کسی ثروتمند یا دارای قدرت بسیار باشد، ولی گداچشم و حسود و طمّاع باشد یا کسی در نداری و سادگی باشد، اما سیرچشم باشد؛ و یا به‌عکس: هر که دور از دعوتِ رحمان بود او گداچشم‌ست، اگر سُلطان بود یعنی ممکن است حتی یک نفر سلطان و حاکم باشد؛ اما چنان گداچشم است که مدام به دنبال توسعه‌ی قدرت و قلمرو خود باشد. اصولاً دنیاگرایی از نظر مولوی، به معنای داشتن یا نداشتن نیست؛ بلکه، اگر دنیا و دارایی‌هایش را یک امرِ بیرونی (یعنی یک "غیر") نسبت به انسان در نظر بگیریم، دنیازدگی به معنای آن است که آن غیر به جایِ خود آدم بنشیند. حالا یا مثل سیمان به آجرِ وجود آدم سفت بچسبد؛ یا اینکه کلاً صاحبخانه را از خانه بیرون کند و خودش مالک شود. حالا آن "غیر" اهمیت ندارد چه باشد. ممکن است یک پیکان مدلِ شصت باشد، یا یک لامبورگینی. یک شلوار جین جنیوس گوچی باشد؛ یا یک زیرشلواری از بازار ننه عباس قم. مدرک تحصیلی و میز اداره و چالِ مکانیکی و چرخِ خیاطی باشد، یا پست ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس: چیست دنیا؟ از خدا غافل بُدن نه قماش و نَقده و میزان و زن حالا از کجا بفهمیم که جزو گداچشم‌ها هستیم یا اینکه دیده‌ی سیر داریم؟ قطعاً به ادعا نیست. این هم، مثل هر چیز دیگری نشانه‌هایی دارد. اگر نشانه‌هایش باشد، هست؛ و اگر نشانه‌هایش نباشد، هرچقدر هم ادعا کنی، حرف مفت است چیزی شبیه به هوش یا خلاقیت یا شجاعت. یکی از نشانه‌های سیرچشمی، دلیری است: دیده‌ی سیر است مرا، جانِ دلیر است مرا زَهره شیر است مرا، زُهره‌ی تابنده شدم دلیری یعنی اینکه راحت بتوانی بگذری. و راحت گذشتن یعنی اینکه بتوانی غیر را به راحتی از خودت جدا کنی و وقتی جدا کردی، دیگر حتی جا و اثرش هم در روانت نماند. یعنی حتی دیگر به آن فکر هم نکنی. مثلاً کسی را که ذهنش تا مدت‌ها درگیر یک بخشندگی یا از دست دادن چیزی باشد دلیر نمی‌گویند. کسی را که سال‌هاست سفت به صندلی‌اش چسبیده دلیر نمی‌گویند. حالتِ دلیری چیزی شبیه حالتی است که آدمی نسبت به آشغال‌هایی دارد که هر شب دمِ درب خانه می‌گذارد. معمولاً هیچ انسانی بعد از این کار ذهنش درگیر آن اشغال‌ها نیست و نمی‌رود به آنها سر بزند. اما برای دلیر شدنِ روان چه باید کرد؟ یک راهش نوعِ بینش آدم‌ها به زندگی است. آیا ما زندگی را مثل غذای سرِ سفره، یک امر عَرضی می‌بینیم، که بازه‌ی زمانی محدودی دارد و تمام می‌شود؟ یا یک امر طولی، که پس از یک بازه‌ی زمانی خاص، تغیر شکل می‌یابد و شکل و نوع دیگری پیدا می‌کند که شکل و نوع آن وابسته به نوعِ زندگی ما در بازه‌ی قبلی است؟ مولانا اسم حالت دوم را می‌گذارد «از نورِ حق سیر خوردن»: جز مگر آن صوفیی کَز نورِ حق سیر خورد، او فارغ‌ست از ننگ دق راه دیگرش تمرین قناعت و رضایت است. البته بازهم این‌ها دو حالت روانی هستند و نه دو وضعیت اجتماعی. قناعت به معنای نداشتن و فقر نیست. فقر اصولاً چیز خوبی نیست و عموماً موجب بی ایمانی می‌شود. بلکه، اموری انفسی یا سابجکتیو هستند. قناعت و رضایت، محصولِ نوعی تمرین و تربیتِ خود است که از درون تولید می‌شوند، و نه از بیرون: کوزهٔ چشم حریصان پُر نشد/ تا صدف قانع نشد پُر دُر نشد یک روش مهم برای رسیدن به رضایت و قناعت، تمرینِ مستمرِ بخشندگی و سخاوت است. سخاوت در مال، در علم، در محبت و ... . یکی حرف مولانا را به زبانی ساده و زیبا نوشته بود: «تو فیلم متری ۶ و نیم قاضی از نوید محمدزاده میپرسه بارِ اول که فرار کردی هم پول داشتی هم آزاد بودی؛ چرا خلاف رو ول نکردی؟ میگه "چشمم هنوز سیر نشده بود". سیریِ چشم خیلی مهمه توی زندگی دنبال چشم سیری باشید دنبال آدمای چشم و دل سیر باشید سیر از جنس مخالف سیر از خوشیای موقت سیر از پول و موقعیت آدم‌ِ گداچشم، هم به خودش آسیب می زنه، هم به دیگران». دکتر محسن زندی_روانشناس 🆔 @khanevademehrkashan ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ☎️ 09211075127 🆔 @Khanevademehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 💠 سختگیری زیاد در پذیرفتن همسر، می‌تواند موجب شود که او کمتر برای عذرخواهی پیش‌قدم شود. 💠 توقع نداشته باشید که همسرتان با الفاظ و مورد نظر شما عذرخواهی کند. 💠 گاهی حتی برخی رفتارها، نشان‌دهنده و چراغ سبزی به معنای است. پس سریع عذر زبانی و یا رفتاری همسر را بپذیرید و واقعاً او را ببخشید. 💠 گاهی دیر پذیرفتن عذر همسر، زمینه ایجاد ، سوءظن و سردی روابط می‌گردد. 💠 مواظب باشید در پذیرش عذرخواهی، نگذارید و حفظ همسرتان را در نظر بگیرید. 🆔 @khanevademehrkashan ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ☎️ 09211075127 🆔 @Khanevademehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ اگر به دوام زندگی خود علاقمند هستید و طالب زندگی عاشقانه هستید: 👈 از اینکه در منزل خود و در کنار همسر خود نباشید به طور جدي بپرهیزید. 👈 اگر قرار است جایی بروید با همسر خود بروید. 👈 اگر قرار است شب را در منزل پدر یا دوستان بمانید با همسر خود باشید. 👈 تا حد امکان براي چند روز همسرتان را تنها نگذارید. 🆔 @khanevademehrkashan ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ☎️ 09211075127 🆔 @Khanevademehr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا