ماه محرم بود. ۱۸ یا ۱۹ساله بودم. توی هیات با فهیمه آشنا شدم. بین صحبتهایش متوجه شدم برادرش شهید شده. شهید جاویدالاثر...
قلبم زیر و رو شد. برای فهیمه و خواهرها و برادرهایش خیلی ارادت و احترام قائل بودم. الان هم همین است. خانوادهشان برایم عزیزند. مادرش اما عزیزترین بود برایم. ۳۶سال چشم به راه پسرش بود. کنارش سرم پایین بود. از صبر و غصهاش آب میشدم. دوستش داشتم. او هم خیلی به من لطف داشت. وقتی فهیمه خبر داد مامانم رفت ، من انگار لال شدم. هیچ نگفتم. نمیخواستم باور کنم. اما مامان لیلا رفته بود.
مراسم تشییعاش زمین و زمان گریه میکردند. شاید چون حالا مطمئن بودند که پسرش آمده. بدرقهاش کردیم. هربار دخترش مریم خانم را میبینم انگار مامان لیلا روبرویم ایستاده.
امروز سالگرد درگذشت مامان لیلاست.
برایش چند دقیقهای فیلم گرفتیم.
قبل از انتشار صلواتی هدیه کنیم به روح
لیلی عبدی مادر شهید جاویدالاثر غلامرضا سلیمپور
قصهی مامان لیلا را از زبان دختر بزرگش بشنوید. یادگاریهای غلامرضا را ببینید
و هر موقع به شهید گمنام بهشت فاطمه سر زدید ردیف پایین را هم نگاه کنید.
مامان لیلا همانجاست...
برای مشاهدهی کامل مستند مامان لیلا لینک زیر را لمس کنید.
https://www.aparat.com/v/fqafwo2
امشب روشنای آسمان تاریک شد
این همون کهکشانیه که اگه لحظهای جابجایی توش صورت بگیره عالم زیرورو میشه
اما خدای عزیز با عظمت خودش خیلی قشنگ و جذاب پدیدهای درست میکنه که فقط از دست خودش برمیاد
و ما
سجده میکنیم و شکر میگیم به چنین خالقی
با بودن خدای عزیز، هیچ ترسی نیست
هیچ ابرقدرتی نیست
هیچ غمی نیست
الحمدلله الحمدلله الحمدلله
پ.ن: نماز آیات یادتون نره
پ.ن۲: عکس رو از صفحهی تلسکوپ حرم سیدالکریم گرفتم.
شکراً لله♡
۱۶شهریور۱۴۰۴ پدیدهی کامل ماهگرفتگی
@khate_Revayat
18.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#قسمت_اول #مادران_شهدا #شهرقدس
تا حالا دیدین، یه مادر با چندتا لباس که از پسرش مونده حرف بزنه؟
این ۱دقیقه را ببینید....
و هر موقع به شهید گمنام بهشت فاطمه سر زدید ردیف پایین را هم نگاه کنید.
مامان لیلا همانجاست...
#شهید_جاویدالاثر_غلامرضا_سلیمپور
#مرحومه_لیلی_عبدی
برای مشاهدهی کامل مستند مامان لیلا لینک زیر را لمس کنید.
https://www.aparat.com/v/fqafwo2
﷽
مادربزرگم خیلی حضرت معصومه را دوست داشت. دلش که تنگ میشد، توی ایوان کنار بابابزرگ مینشست و برایش چای میریخت و میگفت: کاش برویم قم..
بابابزرگ اولش میگفت نه. ولی کِی دلش میآمد به صورت مهربان ننه گرد غم بنشیند.
چای توی نعلبکی را سر میکشید و میگفت فردا میرویم...
یادم هست هرموقع گره توی کاری میافتاد، یا روزهایی که بابابزرگ حالش خوب نبود هرجای خانه بود میایستاد رو به قبله. دستهایش را بالا میبرد و حضرت معصومه را صدا میزد. بعد هم میگفت اگر این گره باز شد یک سر میآییم قم زیارتت. و گره باز میشد.
مادربزرگ سالهاست که رفته. بابابزرگ هم بعد از او رفت. ایوان خانهشان دیگر عطر چایهای عصرانه نمیدهد. از درخت انگورشان هم بیخبرم.
اما هر موقع به قم میروم جای هردویشان سلام میدهم.
حتی الان هم از راه دور به یاد آنها سلام میکنم :
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ؛
این چندخط سلام برسد به روح بابابزرگ و ننه مقدس، چون این ساعتها معطر به عطر قدمهای حضرت معصومه است.
#سالروز_ورود_حضرت_معصومه_به_قم
#یا_حضرت_معصومه
#جگرگوشه_امام_رضاجان
@khate_Revayat
﷽
پیامبرمون فرمودند:
اَشرفُ الموت قَتل الشهاده
بهترین مرگ شهادته
آمین هم بگو برامون ای بهترین خلق خدا
🌸
@khate_Revayat
﷽
✌️
۱۲روز صدای بمب و موشک و پدافند، کاری کرد با ما، که کار چند سال برنامه و خوراک فرهنگی بود.
الان دیگه تا میگی دفاع مقدس و جنگ و دشمن همه میفهمن یعنی چی.
ما توی کتابا خونده بودیم چه آدمایی که نه رخت و لباسشون نه فکر و عقیدهشون به جبهه و دفاع مقدس و شهادت نمیخورد اما به وقتش ایستادن. دفاع کردن و شهید شدن.
حالا دیگه باورمون میشه چون به چشم دیدیم. جوونای دهه هشتادی خوش تیپ و امروزی دیدیم که شهید شدن
مردم عادی دیدیم که خونههاشون میزبان بقیه شد
تالارهای عروسی رو دیدیم که شد پناهگاه مردم
جنگ شد اما کسی احتکار نکرد
کوچهها خالی شد اما جایی دزدی نشد
آدمای زیادی توی جنگ ،از راه طلاق برگشتن به آغوش زندگی
خیلیا قهرهای کهنه رو کنار گذاشتن
الان که هفته دفاع مقدس هست، به این همه زیبایی فکر میکنم:
⚘️به سربازایی که فرمانده گفت مرخصین و میتونستن بیان خونه اما گفتن میمونن
⚘️به نظامیهایی که دکمه پرتاب موشک رو زدن و خودشونم پرپر شدن
⚘️به دفاع کردن با هرچی که داشتن
⚘️به راه فرماندهان شهیدی که بچههای ما قراره ادامهاش بدن
⚘️به اون تشییع باشکوه و تجدید پیمان با شهدا
⚘️به صلابت رهبرم به عشقی که از ایشون به قلب همه افتاد و اتحاد رو شکل داد
⚘️⚘️به این همه زیبایی فکر میکنم و خداروشکر میکنم که مفهوم عمیقی مثل دفاع رو خلق کرد.
دفاع از خاک از ایمان و عقیده
و خط این مفهوم به افق کربلا میرسه
به هیهات منا الذله
به صبر و صلابت و عزت
⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️
#هفته_دفاع_مقدس مبارک همهمون
روح شهیدامون متعالی باشه
خدا ما رو به اونا برسونه
قبلش توفیق خدمت بهمون بده انشاءالله
یه صلوات بفرستیم که مستجاب بشه...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
@khate_Revayat