eitaa logo
منتظران ظهور
128 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
801 ویدیو
42 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ▫️با وجود تمام آشوبهای زمین، چرا ظهور اتفاق نمی‌افتد؟ 💥 الآن، ۳۱۳ نفر از یاران حضرت، کجا هستند؟ ▫️چگونه جریان ظهور، به کمک آنان، رخ میدهد؟
یک کربلا مقابل هر انتخاب ماست.mp3
5.49M
💌 💥 همین امروز! راه برایِ تک تک ما بازه تا به مقام شهدای کربلا برسیم! چطور میشه؟ 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 « شناخت امام زمان » 👤 استاد 🔹 اصلی‌ترین وظیفه هرکس شناخت امام زمانشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ ما علاوه بر قرآن در زبور نوشته ایم که سرانجام، زمین را بندگان صالح من به ارث خواهند برد(۳). قال ابوجعفر (علیه السلام) هم اصحاب المهدی فی آخر الزمان. حضرت باقر (علیه السلام) فرمود (منظور از صالحان در این آیه) اصحاب حضرت مهدی (علیه السلام) در آخر الزمان هستند(۴). ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ ناگفته نماند که اشاره ی قرآن به پیشگویی حکومت بندگان شایسته ی خداوند در روی زمین در کتاب (تورات وزبور) نشان می دهد که این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در کتب آسمانی پیامبران پیشین یکی پس از دیگری مطرح می شده است. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ برخی از مفسران احتمال داده اند که منظور از زبور در اینجا تمام کتب انبیای الهی است. ولی به نظر می رسد که زبور در این آیه همان کتاب مزامیر داود باشد بخصوص اینکه در مزامیر موجود، عباراتی وجود دارد که عینا مطابق با آیه ی مورد بحث است وذکر هم به معنای تورات می باشد وبا توجه به اینکه زبور بعد از تورات بوده تعبیر (من بعد) نیز حقیقی است وبدین ترتیب معنای آیه چنین است. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ ما در زبور بعد از تورات چنین نوشتیم که این زمین را بندگان صالح ما به ارث خواهند برد. سوال وجواب: یک سوال در اینجا مطرح است که : چرا در این آیه که راجع به آینده ی درخشان بندگان شایسته خداست از میان کتب آسمانی به (زبور داود وتورات موسی) اشاره شده است؟ در پاسخ می گوییم: این تعبیر ممکن است به خاطر آن باشد که داودیکی از بزرگترین پیامبرانی بود که تشکیل حکومت حق وعدل داد وبنی اسرائیل نیز مصداق روشن قوم مستضعفین بودند که برضد مستکبران قیام کردند ودستگاه آنها را برچیدند ووارث حکومت وسرزمین آنها شدند. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ عباد صالح (بندگان شایسته خدا) کیانند؟ در آیه مورد بحث خداوند (عباد) را به خود نسبت داده واز این نسبت مسئله ایمان وگرایش قلبی وتوحید این بندگان روشن می گردد واز کلمه ی (صالحون) که معنی گسترده ووسیعی دارد همه شایستگی ها به ذهن می آید. شایستگی از نظر قدرت ونیرو، وشایستگی از نظر نظم وانضباط وتدبیر ودرک مسائل اجتماعی، هنگامی که بندگان مومن خدا این شایستگی ها را در خود فراهم سازند خداوند هم آنان را کمک خواهد نمود تا بوسیله ایشان مستکبران زمین محو ونابود گردند. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
🌹🕊🌹🕊 🕊🌹🕊 🌹🕊 ﷽ ‌ ❓❓ﺗﺎ ﺣﺎﻻ‌ ﺷﺪﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﯼ علیه السلام ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ؟ ❓❓ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﺑﺪﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻃﻠﺐ ﮐﻨﯿﻢ؟ ❓❓ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﯼ ﻣﻬﻢ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ امام ﻣﻬﺪﯼ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﻧﮑﻨﺪ،(ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ!) ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ؟    ⏪ﺣﻮﺍﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯿﻢ. ❓❓ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺻﻼ‌ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻪ ﺧﻠﻖ ﺷﺪﻩ؟ﺑﺮﺍﯼ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ؟ ﺧﯿﺮ!ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﮐﻪ امام ﻣﻬﺪﯼ (ﻋﺞ) ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﮐﻠﯽ ﺑﻪ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﺟﻤﺎﺩ ﻭ ﻧﺒﺎﺕ ﻭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﮐﺠﺎ ﻭ ﻧﻈﺮ ﺧﺎﺹ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺠﺎ؟! ﻧﻈﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ.    ◀️ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﻭ ﭼﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﻢ امام ﻣﻬﺪﯼ (ﻋﺞ) ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.ﺍﻣﺎ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺟﻠﺐ ﻧﻈﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ◀️ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ امام ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻈﺮ ﮐﻨﺪ.ﺍﮔﺮ ﺑﯽ ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ،ﺭﯾﺎﺿﺖ ﻫﺎﯼ ﭼﻬﻞ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﭼﻪ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ؟    ❓❓ﭼﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﯼ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﭼﻪ ﺳﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ؟ ◀️ﺍﮔﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ امام ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﮐﻨﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ.ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺳﭙﺎﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭ ﺗﺎ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﭽﺮﺧﺎﻧﺪ. ◀️ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻣﻮﺭﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﮔﯿﺮﯾﻢ؛ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﺯﺍﻭﯾﻪ ﻧﺸﯿﻨﯿﻢ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﺍﻭﯾﻪ ﯼ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﯿﺾ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ.(زیرا تک بُعدی هستیم و تمام جوانب را در امور در نظر نمی گیریم)ﻓﺮﺩﺍ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﺍﻭﯾﻪ ﺟﻮ ﮔﯿﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻧﻈﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮﻭﯾﻢ،ﺍﺻﻼ‌ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ،ﺍﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ. 🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊 🌹یــــوســــف زهـــــرا (س)🌹
16-DoayeFsraj(www.rasekhoon.net).mp3
5.5M
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜 💜روایـت اسـت کـه : 🔰🔰🔰 ❇️هـر زمـان جـوانـی دعـای فـرج ِ مـهـدی (عـج) را زمـزمـه کـند.. هـمزمان امـام زمـان دسـتهـای مـبـارکـشـان را بـه سـوی آسـمـان بـلـنـد مـی کـنـند و بــرای ِ آن جـوان دعـا مـیـفـرمـایند...💜 🧡چـه خـوش سـعـادتـن کـسـانـی کـه حـداقـل روزی یـک بـار دعـای ِ فـرج را زمـزمه می کـنند .. 🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡 🌸🌸بسم الله الرحمن الرحيم🌸🌸 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآل محمد. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
روزت بخیر ای غزل ناب دفترم ای اولین سروده و ای شعر آخرم روزی که یاد تو در آن شکفته شد گویا تلنگری زده بر روز محشرم 🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم🌸 🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻
21 عبارت شانزدهم، معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم «ألَا إِنَّهُ البَاقِی حُجَّةً وَ لَا حُجَّةَ بَعدَه» « بدانید! او حجت باقی است و هیچ حجتی بعد از او نیست.» زمین لحظه ای بدون حجت خدا نخواهد بود یا ظاهر و آشکار و یا پنهان و ناشناس در بین مردم... لذا حضرت می فرماید این آخرین حجت پایدار خداست؛ یعنی از سال 260 قمری که امام حسن عسکری (علیه السّلام) به شهادت رسیدند، امام زمان (ارواحنافداه) حجت روی زمین هستند. سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر پس از آن حضرت حجتی نیست، مسئله رجعت حضرت عیسی (علیه السّلام) و ائمه (علیهم السّلام) چگونه توجیه پذیر است؟ در پاسخ می گوییم روایات زیادی داریم که ائمه معصومین (علیهم السّلام) پس از امام زمان ارواحنافداه باز می گردند و حکومت می کنند. در این که اصل رجعت طبق آیات قرآن جزء ضروریاتِ اعتقادات شیعه است شکی نیست؛ اما تعبیر «لا حجة بعده»، ناظر به عنوان حجت که امامت و مسئولیت است می باشد و نظری به رجعت دیگر امامان ندارد؛ زیرا که آنان حجت های قبلی هستند که دوباره رجعت خواهند کرد؛ مثل حضرت عیسی (علیه السّلام) که می آیند و به عنوان وزیر امام زمان (ارواحنافداه) پشت سر ایشان نماز می گزارند: «.. یُصَلَّی خَلفَه ...»؛ اما حضرت عیسی (علیه السّلام) به تنهایی حجت مستقل نیستند. حجت بودن ایشان تحت حجیت امام زمان (ارواحنافداه) خواهد بود. اگر هم امیرالمؤمنین و امام حسین (علیهما السّلام) تشریف بیاورند،- ولی حکومت به نام امام زمان ارواحنافداست و لذا « ... ألَا إِنَّهُ البَاقِی حُجَّةً وَ لَا حُجَةَ بَعدَه ...» نشان می دهد که ایشان به عنوان آخرین نفر است که حکومت جهانی خدا را تشکیل می دهد و اگر قرار است تا قیامت بقیه ائمه (علیهم السّلام) هم بیایند که می آیند ذیل حکومت امام زمان(ارواحنافداه) هستند؛ نه این که حجیت مستقلی داشته باشند... و معنای حجت یعنی دلیل که خداوند متعال در قیامت بوسیله ی او به ما احتجاج می کند.. برترین انسان ها بعد از انوار مقدس معصومین علیهم السلام مدلول دلیل یعنی حجت و امام زمانشان هستند... دود مدلول آتش..سرسبزی مدلول آب.و کسانی که با دیدنشان به یاد امام زمان می افتیم وجودشان مدلول بر دلیل در عالم هستیست..
علیه السلام در 💐 حضرت مهدی علیه السلام در خطابه غدیر آگاه باشید او بر تمامی ادیان چیره خواهدبود هشدار!اوست انتقام گیرنده ی از ستمکاران.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
21 روز تا عید ولایت ابن ابی الحدید اقرار می کند: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شجاع ترین خلق اللّه بود، پادشاهان فرنگ و روم صورت آن حضرت را در عبادت خانه های خود کشیده اند و به شمشیری که حمایل می کنند، نام او را نقش می نمایند و ملوک دیلم صورت او را در سینه های خود به جهت و واسطه فتح و نصرت و تبرک می کشیده اند و در شمشیر پادشاهان صورت آن حضرت بوده است و کفّار به هر مذهبی که باشند از نام او استمداد می جویند. (شرح نهج البلاغه ج 1، ص 29 و 28) آمده در خلقت کلّ جهان نام علی شد به حق شرط قبولی اذان نام علی او به خلق الله از حیث شجاعت سر شده حک شده بر روی شمشیر یَلان نام علی
تو بوده‌‏ای و هستی و می‏‌آیی از راه تا حق دل‏ها را رعایت کرده باشی پس مردمک‏‌های نگاه ما عقیم‌‏اند تو حاضری بی‌‏آنکه غیبت کرده‌باشی
⬅️ زمان دولت کریمه امام زمان،👈مردم آنقدرصمیمیت دارند که بدون اجازه از یکدیگر و بدون ناراحتی، دست در اموال هم میکنند 📚 اختصاص مفید ص 24
✅ موضوع : ✅ شماره : 7⃣1⃣ 💜💙💚💛🧡❤️💜💙💚💛🧡❤️ شهيد مرتضي آويني : زمانه ي عجيبي ست برخي مردمان ، " امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را " ميدوني چرا ؟ امام گذشته رو " هر جور بخوان تفسير " ميكنن اما ؛ امام حاضر رو " بايد فرمان ببرند " و « كوفيان اينگونه عاشورا را رقم زدند »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 قسمت چهارم توصیه عجیب خداوند متعال به حضرت موسی❗️ ✨⚘اللهم عجل لولیک الفرج⚘✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚽️ پایان بازی⚽️ 👌مجموعه کلیپ 🏆 ✅ به قلم پايان بازي مشخص میشه که چه كسي پيروز شده و چه كسي شكست خورده. براي همين، هر چي به پايان بازي نزديكتر ميشيم حركات و هيجان بازي بيشتر ميشه. عين همين قضيه در مورد ظهور امام زمان هم هست.
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 🔆امروز 405532 روز از غیبت بهارانسانیت گذشت😔 ┄┅══✼🌼✼══┅┄ 💢 : امام زمان-عجل الله تعالی فرجه الشریف همه اعمال را می بیند و هفته ای دو بار هم همه اعمال را به حضورش گزارش می دهند این دو آیه ای که در سوره مبارکه توبه است که «سَیرَی اللهُ عَمَلَکمْ وَرَسُولُهُ» و «قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللهُ عَمَلَکمْ وَرَسُولُهُ»یعنی او می بیند. این برای ما خیلی اثر دارد. ما برای اینکه مواظب حرف هایمان باشیم لازم است متوجه این امر باشیم؛ مثلاً الآن به ما گفتند وجود مبارک امام باقرj یا امام صادقj آمده بروید حضورش، ما چطور می رویم؟ همین طور می رویم یا خودمان را جمع و جور می کنیم؟ ما باید باور کنیم که حضرت می بیند. حالا هفته ای دو بار گزارش های عمومی دارد. هیچ کاری نیست مگر اینکه او می بیند. جریان عرض اعمال یک امر جدّی است و ما را که به این معتقدیم واقعاً می لرزاند. خجالتی حیایی شرمی باید باشد! در کنار سفره او نشستیم که در دعای عدیله دارد «بِیمنِه رزق الوری» آن وقت در حضور او هم داریم هر حرفی را می زنیم! 😥 😔 ┄┅══✼🌼✼══┅┄ گرچه این شهر شلوغ است ولی باور کن آنقدر ... جای تــو خالی ست، صدا می پیچد..‌‌.😢 🙏🏻
بی تو در زندگیم رنگ خدا نیست که نیست بین عشاق چو من بی سر وپا نیست که نیست بی جهت ناز طبیبان نکشم – چون دردم درد هجر است و به جز وصل دوا نیست که نیست.. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ در این آیه خداوند بر سه مسئله تکیه نموده است که عبارتند از: ۱- می خواهیم مستضعفان را مشمول نعمتهای خود سازیم. ۲- آنان را پیشوایان قرار دهیم. ۳- می خواهیم آنان را وارثان حکومت روی زمین مقرر داریم. واین بشارتی است در زمینه ی پیروزی حق بر باطل وایمان بر کفر واین بشارتی است برای همه ی انسانهای آزاده وخواهان حکومت عدل وداد وبرچیده شدن بساط ظلم وجور. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ ولذا در روایات واخبار حضرات ائمه ی معصومین (علیهم السلام) این آیه درباره ظهور وبروز چنین حکومتی تفسیر شده است که به بعضی از آنها اشاره می گردد. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ امام امیرالمومنین (علیه السلام) در جمله ای چنین می فرماید: لتعطفن الدنیا علینا بعد شماسها عطف الضروس علی ولدها وتلی عقیب ذلک. ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و... دنیا پس از چموشی وسرکشی هم چون شتری که از دادن شیر به بچه اش خودداری می کند به ما روی می آورد وسپس همین آیه مورد بحث را تلاوت فرمود(۵) ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ ودر حدیث دیگری می فرماید: هم آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلّم) یبعث الله مهدیهم بعد جهدهم، فیعزهم ویذل عدوهم. امام علی (علیه السلام) پیرامون آیه مورد بحث می فرماید: این گروه، آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلّم) هستند.خداوند مهدی آنان را بعد از زحمت وفشاری که برآنان وارد می شود برمی انگیزد وبه آنها عزت می دهد ودشمنانشان را خوار وذلیل می کند(۶). ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
16-DoayeFsraj(www.rasekhoon.net).mp3
5.5M
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜 💜روایـت اسـت کـه : 🔰🔰🔰 ❇️هـر زمـان جـوانـی دعـای فـرج ِ مـهـدی (عـج) را زمـزمـه کـند.. هـمزمان امـام زمـان دسـتهـای مـبـارکـشـان را بـه سـوی آسـمـان بـلـنـد مـی کـنـند و بــرای ِ آن جـوان دعـا مـیـفـرمـایند...💜 🧡چـه خـوش سـعـادتـن کـسـانـی کـه حـداقـل روزی یـک بـار دعـای ِ فـرج را زمـزمه می کـنند .. 🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡 🌸🌸بسم الله الرحمن الرحيم🌸🌸 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآل محمد. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ واژه ها ۱- کلمه ی مستضعف از ماده ضعف به معنای ناتوانی است ولی وقتی این کلمه را به باب (استفعال) می رود به معنی کسی است که او را به ضعف کشانده ودر بند وزنجیر وناتوانی نگاه داشته اند. بنابراین مستضعف کسی نیست که ضعیف وناتوان وفاقد قدرت ونیرو باشد بلکه کسی است که نیروهای بالفعل وبالقوه دارد اما از ناحیه ظالمان وجباران سخت در فشار قرار گرفته. ولی با این حال در برابر بند وزنجیری که بر دست وپایش نهاده اند تسلیم نیست وپیوسته تلاش می کند تا زنجیرها را بشکند وآزاد شود. ╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯