✨مجموعه نشست ها پیرامون تبیین نقش و جایگاه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی طراحی گردیده است و طی آن اساتید و اندیشمندان مختلف به ابعاد و وجوه مختلف نقش آفرینی زنان در اجتماع می پردازند و لوازم و ابعاد فرهنگی آن را موردمداقه قرار می دهند. jebheyar.ir ✨ نشست های دفتر مطالعات زنان فارس: زن، نقش ها و شغل ها؛ حجت الاسلام دکتر امیر غنوی 🌷جایگاه زن در اجتماع از دیدگاه مرحوم #استاد_صفایی 👇 https://www.aparat.com/v/y89wz 🌷برنامه ریزی تربیتی، ناظر بر تحولات جهانی - حجت الاسلام امیر غنوی👇
https://www.aparat.com/v/DaTPp
🌷گفتگوی مسعود دیانی با سید علیرضا صالحی و امیر غنوی درباره «نظام اخلاقی قرآن» در برنامه «سوره»👇 https://www.aparat.com/v/lj6GF
✨در وسعت دل بزرگ ما، تنهایی را نمی توان با این لحظه های شاد و یا بت های گوناگون و یا دلدار های چند رنگ، درمان کرد؛ که این دل، دلداری دیگر می خواهد. این خانه، برای دیگران بزرگ است...
استاد علی صفایی حائری
نامه های بلوغ ص ۸۸
#عین_صاد 🌷🇮🇷🌷
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور « استاد سید عبدالمجید فلسفیان»
از شاگردان « استاد علی صفایی حائری ره»
با موضوع :
روش برداشت از قرآن « جلسه دوم»
سه شنبه ۲۳ دی ماه ۹۹
ساعت ۱۸
از طریق اینستاگرام موسسه راز انسان
https://instagram.com/raz_e_ensan?igshid=1y2cf8ccfmagk
موسسه راز انسان شیراز
@raz_e_ensan
هدایت شده از سيد حسين عليزاده طباطبايي
❇️ شیخ رمانخوان
دو سال قبل از انقلاب با روحانی وارستهای آشنا شدم که همتی کوهسان در تعلیم و تربیت و سازندگی داشت. او استاد علی صفائی حائری(عین-صاد) بود. آشنایی ما از آنجا شروع شد که با راهنمایی دبیر زبانمان جناب استاد محمود حکیمی(داستاننویس مشهور) خواننده مجله «نسل نو» وابسته به دارالتبلیغ مرحوم آیتالله سید کاظم شریعتمداری شدیم استاد صفائی هر ماه در این مجله، مقالههایی با عنوان «مسئولیت و سازندگی» مینوشت، که بعدها کتاب شد. وی جنبههای علمی، رفتاری و روحی متعددی داشت. با فلسفه و عرفان نظری، میانهای نداشت و بیشتر بر منهج «مکتب تفکیک» بود و همه چیز را بر اساس آموزههای قرآن و اهل بیت، تحلیل میکرد. ذهن خلاقی داشت. به سراغ نثرهای زیبای روز میرفت و رمان، زیاد میخواند. روزی به بنده گفت: من همه رمانهای برجسته را خواندهام. قلم زیبا و روان او تحت تاثیر همین نویسندگان روز بود. در حاشیه هر رمانی که میخواند، نظریات خود را هم مینوشت. او یکی از الگوهای خوب برای طلاب از جنبه نگارشی و نیز رفتاری و علمی است. 🔹در شیوه نگارش استاد صفائی فقط این ضعف هست که ایشان موضوعات علمی را هم با نثر ادبی نوشته است و از تشبیه و استعاره، فراوان بهره برده؛ حال آنکه مطالب علمی را باید با نثر علمی نوشت؛ یعنی نثری که از زبان شعر دور باشد. برای نمونه، دوره کتابهای «روش نقد» ایشان را ببینید.یا گاهی موجز گویی داشت. 🔹انتشارات لیلهالقدر همه آثار ایشان را چاپ کرده است. روحش شاد. ✏️ طریقهدار--مرداد٩٩
هدایت شده از سيد حسين عليزاده طباطبايي
سلام خدمت دوستان و اساتيد محترم اين متن در يكي از گروههايي كه اساتيد حوزوي و دانشگاهي هستند، ارسال شده است و مورد استقبال قرار گرفته بنظرم در برخي موارد نسبت به قضاوت نويسنده ملاحظاتي وجود دارد. مثلا درباره تفكيكي بودن استاد. اگر دوستان نقد و تبييني بنويسند بنده در گروه مذكور باشتراك ميگذارم.
هدایت شده از سيد حسين عليزاده طباطبايي
خاطره اي از حجت الاسلام علي شيرواني👆
هدایت شده از عباس حائری
این دهه محرمی که در اقلید ذکرش آمده را من از آقای دکتر مهریزی هم شنیدم. دقیقا با همین محتوا و همین جزئیات که ایشان سوز و حالی داشت و در رابطه اتهامات وارده به ایشان حرفهایی زدند.
ظاهرا حاج شیخ آن سال پیش شیخ مهدی حسینیان بودند که برای تقلید به اقلید رفتهاند.
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
❇️ شیخ رمانخوان دو سال قبل از انقلاب با روحانی وارستهای آشنا شدم که همتی کوهسان در تعلیم و تربی
فلسفیان, [۱۲.۰۱.۲۱ ۰۱:۵۰]
عبدالمجيد فلسفيان:
سلام اولا استاد را باید از مکتب تفکیک تفکیک کرد. کسی عمیقأ اهل دقت و مطالعه باشد تفکیک را به روشنی می بیند. ثانیا نثر و قلم استاد به تعبیر لطیف خودشان متاثر از ادبیات قرآن است و متاثر از نویسندگان آن روز نیست. به اشتباه نثر ایشان را متاثر از دکتر شریعتی می بینند که بینهما بون بعید. رابعا نقل مطالب علمی با قلم ادبی نیز متاثر از ادب قرآن است و این قوت ایشان است نه ضعف. و چه خوب بود که این برادر از حقیقت به طریقت می رسیدید و اینگونه طریقه دار می شدند اگر چه طریقشان خالی از حقیقت نیست و نگاهشان از صفای صفایی روشن است. بله دره و علی الله اجاره.
″صراط″, [۱۲.۰۱.۲۱ ۰۷:۱۴]
[در پاسخ به فلسفیان]
👌
فکر می کنم دو سال پیش بود، نزدیک به ایام غدیر، که اگه اشتباه نگم در منزل حاج آقا حیدری نیک، شاگردان مرحوم استاد جمع شده بودند که حاج آقا میرباقری هم بودند
اونجا این رو عنوان کردند که برخی قلم علمی دارند و منطق فهمش مشخصه
برخی هم عرفانی می نویسند و منطق فهم اون هم مشخصه
اما مرحوم صفایی حائری قلمشون ترکیبی از عقل و ایمان بود، برای همین فهم کتاب های ایشون سنگین شده
یعنی این امتیاز آثار استاد هست، فعلا ضعف از ماست
امید که یک روز منطق فهم این قلم رو همه به دست بیارن
علا اسکندری, [۱۲.۰۱.۲۱ ۰۸:۱۶]
سلام علیکم
با تشکر از آقای فلسفیان و در ادامه صحبت ایشان به نظر این جانب هم اولا عنوان
"شیخ رمان خوان" تعبیر سبکی است و دوم این که ایشان به دنبال رمان ها و نثرهای زیبا نبود بلکه به دنبال رمان هایی بود که با زبان ادبیات الحاد رو ترویج میدادند سوم این که ایشان فلسفه و عرفان مسلمین را از فلسفه و عرفان اسلامی تفکیک میکرد چون فلسفه ی مسلمین عقیم است و به عقاید و سپس عبودیت ختم نمیشود به تعبیر دکتر سروش دانش، ارزش نمی آفریند،جهان بینی ایدئولوژی نمی آورد و عرفان آن هم قتلگاه انسان و باتلاق آرام او و عکس العمل گشادبازی های سابقش نیست.
بلکه با منطق اسلامی فلسفه ی اسلامی زاییده میشود و با فلسفه ی اسلامی عرفان اسلامی زاییده میشود و دیگر در این ها تفکیک نظری و عملی معنایی پیدا نمیکند.
بدون منبر رفتن تربیت می کرد
گفت وگویی جمعی با خانواده استاد صفایی حائری و کنکاشی در شیوه تربیتی او
نویسنده:
رضا تاران ، سعید موسوی
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۲۴
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997916
عین. صاد؛ حرف های دیروز برای زندگی امروز
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۲۲
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997915
۸۰ کیلومتر پایانی
حرف های سیدرضا میرکریمی درباره مرحوم علی صفایی
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۲
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997917
جایگاه هنر و زیبایی درا ندیشه صفایی
نویسنده:
نصرت الله تابش
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۴
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997918
حرفه ای نقد می کرد
محمدمهدی عسگرپور از حجت الاسلام علی صفایی می گوید
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۷
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997919
فوتبال؛ لب ساحل با شیخ
نویسنده:
علیرضا داوودنژا د
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۸
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997920
سخت گیر نبود
گفت وگو با ربابه حق بین همسر استاد علی صفایی درباره سبک زندگی و تربیتی او
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۴۰
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997921
طرح مذهب اصیل، استوار، روز آمد
نویسنده:
حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله حیدر ی
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۴۴
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997922
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
❇️ شیخ رمانخوان دو سال قبل از انقلاب با روحانی وارستهای آشنا شدم که همتی کوهسان در تعلیم و تربی
حاج آقا لاجوردی:
حسین جان سلام من به اقای حیدری عرض کردم اگر حد مشترک ها و تفاوتها شفاف نشود این تشابهات جریان فکری شیخ و نثر منحصر بفرد ایشان با مکاتب و نثرهای دیگران یا عینیت باوری یا اقتباس فکر و نثر مطرح میشود سالی باتفاق دوستان پزشک قاسمی و حقیر عازم مشهد شدیم حاج شیخ رومان قطوری از منزل اقای پزشک شروع کرد به خواندن تا مشهد تمام کرد وتوصیح و نقد کتاب رو هم در انتها نوشت دوستی از همین گروه که خود داستان و رمان خوان قهار هست صحبت از نثر شیخ کرد و گفت نثر داستان گویی شیخ متاثر از جلال ال احمد است!
من در گفتگو باشیخ از قلم ایشون و تاثیر گرفتن رو مطرح کردم و گفتم فلانی معتقد است شما از ال احمد الهام گرفتید ایشون تبسمی کردن و گفتن نه من همه این نثر ها و سبک ها رو خوندم اما تاثیر نه گفتم پس این نثر موثر از کجاست ایشون فرمودن نثر من و نثر داستانی من متاثر از قرانه و شروع کردن توضیح دادن و نمونه اوردن ودر جای دیگر تاثیر ادبیات نهج البلاغه و نوع بیان صحیفه رو خیلی دخالت میدادن.
هم نثر شیخ و هم جریان ومکتب فکری شیخ با مکتب تفکیک فرهنگستان موسسه امام خمینی و مکاتب اهل سنت باید کاملا تفکیک شود و تشابهات و مشترکات ما رو و مخاطب رو به اشتباه نیندازد مثلا بگوییم خب این حرف رو هم شهید مطهری و این نوع قلم رو هم شریعتی داشته این ظلم به شیخ است و بگفته شما باید دوستان زحمت این کار رو بکشن
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد سید عباس لاجوردی
با موضوع :
معیت حق در نگاه فاطمه سلام الله
( با محوریت کتاب «روزهای فاطمه» )
زمان جمعه ۲۶ دی ماه ۹۹
ساعت ۱۹
از طریق اینستاگرام موسسه راز انسان
https://instagram.com/raz_e_ensan?igshid=1y2cf8ccfmagk
موسسه راز انسان شیراز
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد هادی زاده شیرازی
(از شاگردان استاد صفایی حائری ره)
با موضوع :
شرح کتاب صراط «مبحث جهاد و مبارزه»
زمان یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۹
ساعت ۱۸:۳۰
لینک ورود به جلسه https://b2n.ir/Razeensan
موسسه راز انسان شیراز