eitaa logo
خط فرهنگ
393 دنبال‌کننده
459 عکس
73 ویدیو
24 فایل
سلسله نشست‌های🔸️خط فرهنگ🔸️ " تأملی در باب فرهنگ و جامعه " . . . . . . پنجشنبه‌ها؛ حسینیه مسجد محمدیه، اتاق خط فرهنگ قم، خیابان ۱۹‌دی📍 📨ارتباط با ما: @merajsutani مجموعه فرهنگی تربیتی محمدیه پایگاه هشت سرهنگ طاهایی
مشاهده در ایتا
دانلود
☎️ 🔹جهت دعوت مردم به مشارکت در انتخابات ⏱ هر روز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ 📍 حسینیه مسجد محمدیه ▫️امکان حضور خواهران نیز فراهم است. 🔺جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شماره یا شناسه زیر در تماس باشید. 📞0937 330 5730 🆔 @Dear_Mousavi @khatte_farhang
◽️اولین تجربه تبلیغ روستایی یک تازه طلبه◽️ 🔹تنها چیزی که می دانستیم، تکلیف برای جهاد تبیین بود و به همین منظور بدون در نظر گرفتن شرایط استقبال و تدارکات از پیش تعریف شده، حرکت صبحگاهی از قم به سمت مقصد نامعلومی در استان البرز را آغاز کردیم. پس از گذشت حدود دو ساعت، مقصد تبلیغی جمع طلاب مجموعه محمدیه در توابع شهر اشتهارد مشخص شد. 🔹بعد از ارتباط گیری با ستاد آقای جلیلی در اشتهارد و اقامه نماز ظهر در مسجد جامع شهر، عازم روستای پلنگ آباد شدیم. حوالی بعد از ظهر هنگامی که مقداری از زهر هوا شکسته شد، شیوه ارتباط گیری با اهالی روستا با مدل گفتگوی چهره به چهره و دعوت به مشارکت در انتخابات و رای دادن به نامزد اصلح طراحی شد. 🔹به صورت گروه های دو نفره در سطح روستای پلنگ آباد پخش شدیم. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا و تعامل با مردم، متوجه شدم نگاهی که نسبت به جامعه روستایی داشتم با آنچیزی که در گفتگو ها نمایان شد بسیار متفاوت است. بر خلاف تصورات رایج، مردم شریف این روستا بسیار اهل تعامل، گفتگو و تلاش برای درک حقیقت بودند. در صحبت هایی که با اقشار مختلف روستا اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کارگران و کشاورزان صورت گرفت، چیزی که بیش از همه نمایان بود اعتقاد به باور های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی بود. اینکه در یک روستا باور به مردم سالاری دینی و اهمیت به رای دادن در تعیین سرنوشت اینچنین پررنگ باشد، توجه هر انسان شهری را بر انگیخته می کند. گاهی در گفتگوی با مردم اظهار می کردم که این سطح از فهم نسبت به مبانی انقلاب اسلامی برای بنده قابل درک نبود. به بیان دیگر آمده بودم تا چیزی یاد دهم ولی دانش آموخته مکتب مردم ساده دل و باصفای روستای پلنگ آباد شدم. 🔹نارضایتی ها از وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در مردم وجود داشت ولی این مسائل مانع تلاش برای شناخت واقعیت نبود و این محل تمایزی است که می توان در میان مردم روستایی و شهر نشینان به وضوح دید. 🔹پس از چند ساعت گفتگو با مردم عزیز پلنگ آباد راهی اشتهارد شدیم، از اشتهارد تا ماهدشت، از ماهدشت تا کرج، از کرج تا تهران و از تهران تا خانه، مردمی را می دیدم که فرصت ویژه ای برای گفتگو هستند و ما قائدین جامعه اسلامی به راحتی از کنار آنها عبور می کنیم. مردم بزرگوار ما تشنه گفتگو و فهم حقیقت هستند ولی راه های گفتگو با آنها را بر خود سخت کرده ایم. امیدوارم تا این انتخابات تلنگری شود برای بیشتر حرف زدن و بیشتر با مردم بودن. ✍ارسالی از طرف یکی از اعضای کانال @khatte_farhang
. 🔸نیم نگاهی به شرایط سیاسی جدید کشور: 🔻قالیباف: نمایندگان محترم مجلس گام دوم وفاق را برداشتند و به تمام اعضاء کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان رأی اعتماد دادند. 🔻آیت اللّه نوری همدانی: وفاق باید مطابق با اصول انقلاب باشد. 🔻روزنامه فرهیختگان: خطر جوان مرگی وفاق ملی. 🔻ثابتی: وفاق برای بازگشت نفاق 🔻روزنامه هم میهن: روز انتخاب وفاق یا تقابل. 🔻پزشکیان: نمایندگان پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند. @khatte_farhang
🔻 «وفاق» و «منشور برادری» امام: ▫️اختلاف اگر زیربنایی و اصولی شد، موجب سستی نظام می شود و این مسأله روشن است که بین افراد و جناحهای موجود وابسته به انقلاب اگر اختلاف هم باشد، صرفاً سیاسی است و لو اینکه شکل عقیدتی به آن داده شود، چرا که همه در اصول با هم مشترکند و به همین خاطر است که من آنان را تأیید می نمایم. ▫️آنها نسبت به اسلام و قرآن و انقلاب وفادارند و دلشان برای کشور و مردم می سوزد و هر کدام برای رشد اسلام و خدمت به مسلمین طرح و نظری دارند که به عقیده خود موجب رستگاری است. ▫️ اکثریت قاطع هر دو جریان می خواهند کشورشان مستقل باشد، هر دو می خواهند سیطره و شرّ زالوصفتان وابسته به دولت و بازار و خیابان را از سر مردم کم کنند. هر دو می خواهند کارمندان شریف و کارگران و کشاورزان متدین و کسبه صادق بازار و خیابان، زندگی پاک و سالمی داشته باشند. هر دو می خواهند دزدی و ارتشا در دستگاههای دولتی و خصوصی نباشد، هر دو می خواهند ایران اسلامی از نظر اقتصادی به صورتی رشد نماید که بازارهای جهان را از آنِ خود کند، هر دو می خواهند اوضاع فرهنگی و علمی ایران به گونه ای باشد که دانشجویان و محققان از تمام جهان به سوی مراکز تربیتی و علمی و هنری ایران هجوم آورند، هر دو می خواهند اسلام قدرت بزرگ جهان گردد. ▫️پس اختلاف بر سر چیست؟ اختلاف بر سر این است که هر دو عقیده شان است که راه خود باعث رسیدن به این همه است. ▫️ولی هر دو باید کاملًا متوجه باشند که موضعگیریها باید به گونه ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ، حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه داری غرب و در رأس آن امریکای جهانخوار و کمونیسم و سوسیالیزم بین الملل و در رأس آن شوروی متجاوز باشند. ▪️بخشی از منشور برادری امام خمینی @khatte_farhang
هدایت شده از محمدتقی دشتی
وحدت ، انسجام ، وفاق یا اجماع. کدامیک ؟ ✅ وقتی از و سخن می گوییم این سوال مطرح می شود که دقیقا مفهوم مخالف آنها کدام واژگان هستند؟ آیا با می توان تفرقه، تشتت و تکثر را درمان کرد؟ یا بهتر است؟ و چه زمانی کارساز می باشند؟ اینجاست که تفاوت معنایی و کارکردی این واژگان اهمیت پیدا می کند. ✅ به نظر اینجانب؛ به معنای یکی‌ شدن، یکرنگی و پیوستگی برای رسیدن به اهداف مشترک است و در برابر مفاهیمی نظیر کثرت، پراکندگی، اختلاف، تفرقه، گروه‌گرایی و واگرایی که خلاف یک جهت خاص باشند مطرح می شود . به معنی عدم تناقض در اجزاء یک نظام است. درواقع به معنی ارتباط هماهنگ اجزای یک سیستم بوده و در مقابل ناهماهنگی و تشتت قرار می گیرد. به معنی همراهي، همكاري، موافقت و سازگاری است و در مقابل تنش و درگیری و ناسازگاری قرار دارد. در وفاق نیازی به هم رای بودن وجود ندارد بلکه تحمل دیگران و سازگاری با آنان کافی است. یعنی هم‌رأیی همه اعضای یک جامعه در مورد منافع مشترک است. هرکدام از این اصطلاحات در مرحله عمل درجای خودشان کاربرد دارند و نباید بی جهت و به جای هم استفاده شوند . اگر اجازه دهید در مورد کارکرد هریک از این واژه ها بیشتر توضیح می دهم : در مورد اهداف و سیاست های کلان و آرمان ها قابل طرح می باشد . یعنی یکرنگی در آرمانها و اهداف و اصول اساسی و عدم واگرایی از آنها . علی القاعده باید در مورد نهادها رقم بخورد که با هماهنگی هم به سمت یک هدف خاص حرکت کنند. به عبارتی انسجام در عمل بیشتر مطرح می شود. موقعی مطرح می شود که امکان یکسان سازی روش ها و سلایق و جهت ها وجود ندارد و باید با وفق و مدارا همدیگر را تحمل کرد. این امر در عرصه اجتماعی در مورد گروهها و اقوام و مذاهب و... قابل طرح می باشد و اتفاقا بیشتر مورد نیاز جامعه می باشد. حالت استثنایی دارد و صرفا در مورد منافع ملی باید مدنظر قرار گیرد. باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت پیشرفت می شود. البته به نظر می رسد با قرابت بیشتری داشته باشد. ✅ جامعه ما در حال حاضر به همه اینها نیاز دارد لیکن هر کدام در موضع خودش. به کاربردن واژه ها به جای هم باعث می شود که تحقق آنها عملی به نظر نرسد. @mohammadtaghidashti
. 🔶 پویش کتابخوانی 🔸 «عارف دوازده ساله» 🔸 «مردی با آرزو های دور برد» 🔻مهلت پویش: ۱ مهر الی ۱۰ مهر ماه 🎁 با اهدای جوایز نفیس ▫️ آیدی جهت ثبت نام و تهیه کتاب @Hesam118
🖋️ پیرامون «ایتایی ها» - مخالفین 📌افرادی این صفت «ایتایی ها» را انگ نادرستی می‌دانند و مخالف این برچسب هستند و سخنشان نیز این است: ▫️لفظ ایتایی ها، به اسم رمزی برای سیاست زدایی از جامعه تبدیل شده است. ▫️این واژه مغالطه آمیز است چون اینطور فرض کردند ایتا شامل جمعی یکدست و یک رنگ است و حواسشان به تفاوت ها نیست. فلذا بدیهیست که اجتماع مؤمنین هم می‌تواند دچار خطا باشد. ▫️ایتا را محل اجتماع یک اقلیتی تندرو می‌دانند. ▫️شبکه اجتماعی ایتا برای این واژه پردازان یادآور طرح صیانت میباشد، طرحی که به تعبیری با فیلترینگ مانع ارتباط جهانی ماست. ▫️واژه پردازان لفظ ایتایی ها معتقدند که «اقلیتی تندرو که عامل دو قطبی سازی در جامعه هستند» ایتایی اند. ▫️ و واقعیت این است که همین ایتایی ها تنها نیروی مجتمع و صاحب ایده زمان حال در جامعه هستند. @khatte_farhang
🖋️پیرامون «ایتایی ها» - موافقین 📌 افرادی نیز صفت «ایتایی ها» را درست و واقعیت جاری می‌دانند و سخنشان این است: ▫️اتفاقا باید قبول کنیم که ایتا سرزمین بروز پربسامد مجازی یک فرهنگ سیاسی دور از عقلانیت انقلابی، اهل جنجال، مصر بر نادیده گرفتن کلیت جامعه به شدت دیالوگ ناپذیر و همه چیز را نهایی دیده است. ▫️ابدا بحث، مردمی که برای استفاده روزمره از ایتا استفاده می‌کنند نیست، بحث این است که اتفاقا ایتا در شکل گیری و بسامد و ضریب به یک فرهنگ سیاسی بسیار مؤثر و کلیدی بوده. ▫️اما فرهنگی که این مدل گروه و کانال های پرتکرار ایتایی در امر سیاست و تحول در جامعه شکل می‌دهند: ۱- بشدت دور از عقلانیت انقلابی هست که در مکتب امام مشاهده می‌شود. ۲- مرزش با اسلام متحجرین مشخص نیست. ۳- خالق ناامیدی های عجیب و غریب و بدبینی نسبت به جهوری اسلامیست، اما بدبینی از سر تشرع و افراط از فهم مؤلفه های تمدنی. ۴- بخشی از جامعه را حاضر نیستند ببینند مگر به عنوان دشمن! و هر همراهی جمهوری اسلامی برای نجات آن بخش جامعه را یک پالس سقوط و سازش و خطر فساد و نفوذ می‌داند. ۵- با عاقله نخبگانی حزب اللهی هم نسبت درستی نمی‌گیرد و افراد سرانه ای درشت گو در این فرهنگ بیشتر مرجع اند تا بسیاری نیروهای متفکر حزب اللهی! ۶- یک نسل زد حزب اللهی می‌سازد که دنبال آدم های کم عمق حرکت می‌کنند و اتفاقا اتصال عمیق با اندیشمندان و علمای انقلابی هم ندارند. @khatte_farhang
. و حرفهایش را باید در کانتکست خودش تحلیل کرد. از او نه بوی خیانت میاید نه نادانی. بر صحبت های او یک منطق انسانی و جهان وطنی حاکم است. او باید کمی پیچیده تر فکر کند و دیپلماتیک تر حرف بزند؛ درست! به نظرم برخی پیازداغ انتقاد را زیاد میکنند و توهم توطئه دارند. ✍️ مسعود معینی پور @khatte_farhang
اللهم اجعله فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید @khatte_farhang
انا لله و انا الیه راجعون...