eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.9هزار عکس
30هزار ویدیو
35.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
آیاتی که حضرت بر بالای نی خوانده اند: ✅امْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً. ✅فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ✅«وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ؛ چرا امام حسین علیه السلام در بین آیات الهی این آیات را خوانند ؟ چه رازی در این آیه است آیا همه شنیدند وچرا فقط زید بن ارقم و منهال بن عمرو اسدی آن را نقل کرده اند؟ جواب: فردا... 🔵اسناد ابن شهرآشوب می‌نویسد: روی ابو مخنف عن الشعبی انه صلب راس الحسین بالصیارف فی الکوفة فتنحنح الراس وقرا سورة الکهف الی قوله: «إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى» فلم یزدهم الا ضلالا. وفی اثر انهم لما صلبوا راسه علی الشجرة سمع منه: «وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ» وسمع ایضا صوته بدمشق یقول: لا قوة الا بالله. وسمع ایضا یقرا: «اَنَّ اَصْحَابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ کَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا»، فقال زید بن ارقم: امرک اعجب یا ابن رسول الله.  ابن شهرآشوب، محمد بن علی، مناقب آل ابی طالب، ج۳، ص۲۱۸. قطب‌الدین راوندی نیز می‌نویسد: عن المنهال بن عمرو قال: انا والله رایت راس الحسین (علیه‌السّلام) حین حمل وانا بدمشق، وبین یدیه رجل یقرا الکهف، حتی بلغ قوله: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا»، فانطق الله الراس بلسان ذرب ذلق، فقال: اعجب من اصحاب الکهف قتلی وحملی. راوندی، قطب‌الدین، الخرائج و الجرائح، ج۲، ص۵۷۷. ابن عساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق می‌نویسد: نا الاعمش نا سلمة بن کهیل قال رایت راس الحسین بن علی رضی الله عنهما علی القناة وهو یقول «فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ»  ابن عساکر، علی بن حسن، تاریخ مدینة دمشق، ج۲۲، ص۱۱۷-۱۱۸.
🎧 دراماپادکست مقتل آب ▪️ چهل جرعه در محرم و صفر ✍🏻 نویسنده و کارگردان: سید صدرا میرئی 🔸 تهیه کنندگان: حامد حجتی، سید روح الله نورموسوی 📎 دریافت دراماپادکست مقتل آب 📢 @ Avayam_ir | آوایَم
▪️ مقتل آب چیست؟ 🔸 مقتل آب یک دراماپادکست است که آب به عنوان یکی از قدرتمند ترین عناصر هستی در چهل قطعه به روایت تاریخ می‌پردازد. نویسندگی این اثر برعهده سید صدرا میرئی بوده است و اجرای آن توسط جمعی از هنرمندان و گویندگان حرفه‌ای نمایش‌ صورت گرفته است. دراماپادکست، فرم جدیدی از محتوای صوتی است که گروه فرهنگی هنری یم برای اولین بار از این فرم استفاده کرده است. 🔹 دراماپادکست نوعی از محتوای صوتی است که بین نمایش رادیویی و پادکست است. در این محتوای صوتی راوی، داستانی را بازگو می‌کند و در این حین روایت ها به دل قصه رفته و شما داستان ها را به صورت نمایشی می‌شنوید. 🔸 مقتل آب حکایت تاریخ است، حکایت سرگشتگی انسان از ابتدای خلقت، حکایت عطش، حکایت داغ های پیاپی. آب؛ باشکوه‌ترین خلقت خداوند، از ابتدا تا انتها جهان در جریان بوده و هست. بی‌شک روایت آب از رویدادهای خلقت بی‌نظیرترین روایتی است که می‌توان به آن دست پیدا کرد. آب با تمام شکوه و موجاموجی خویش در طول تاریخ زمان را می‌شکافد، رخدادهای گوناگون را تجربه می‌کند، در فراز و فرودهای تاریخ نقش آفرین است، تا زمانی که به نقطه نورانی خلقت یعنی عاشورا می‌رسد. 🔹 آب با تمام قدرت و هیبت خود تنها حسرتی که بر دلش می‌ماند، ناتوانی از سیراب کردن انسان کامل در سرزمین کربلا است و این ابتدای مقتل آب است. 📎 دریافت دراماپادکست مقتل آب 📢 @ Avayam_ir | آوایَم
MA E00.mp3
15.36M
🎧 معرفی دراماپادکست مقتل آب ▪️ چهل جرعه در محرم و صفر 📎 دریافت دراماپادکست مقتل آب 📢 @ Avayam_ir | آوایَم
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎞 همه ببینند| سخنان صریح در مراسم شب تاسوعای بیت رهبری 📌نباید دلسرد و ناامید بشویم و فکر کنیم که همه چیز از دست رفته؛ حتی با وجود برخی مسئولان فاسد و ناکارآمد، درکنار تمام این فساد‌ها و کشف‌حجاب‌ها... 📡انتشار حداکثری این کلیپ با شما 🧠⚔علوم و جنگ شناختی | جوانی @Cwarfare
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، ‌دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة ⬅️ مع امام منصور (این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت ⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم ⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) ⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸-مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ⬅️ و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) ⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ۱۰- مقام سِلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب ⬅️ حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲-مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ⬅️ بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ⬅️ انی اتقرب الی الله... ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد. ⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
8.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ " عاشورا را سیاسی نکنید! " روزی بیگانگان خواستند مجاهدان شهر را در میدان شهر اعدام کنند به دسته عزاداری گفتند بیایید در آن میدان عزاداری کنید تا بیگانگان بترسند... پاسخ دادند: عاشورا را سیاسی نکنید! بگذارید عزاداریمان را بکنیم کانال هواداران 👇 https://eitaa.com/joinchat/3550871809Ce1c73a6e4a
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا بهائیان به دنبال حذف عاشورا از تشیع‌اند؟ @BisimchiMedia
⭕️رضاخان که به قدرت رسید سال۱۳۱۲ تعزیه را ممنوع کرد سال۱۳۱۴ دسته عزاداری را هم همراه حجاب ممنوع کرد، سال۱۳۱۶ کلا روضه‌خوانی و پوشیدن لباس مشکی برای امام حسین را ممنوع کرد سال۱۳۱۸ گفت حتی در مراسم تدفین هم نباید مصیبت بخوانید، سال۱۳۱۹ شب تاسوعا کارناوال شادی راه انداخت. 🔻سال۱۳۲۰ رضاشاه خائن به وطن، دین و امام‌حسین از ایران تبعید شد؛ انگلیس که او را به روی کار اورده بود احساس کرد اگر این رضا پهلوی بماند دیگر خاندان دستنشانده او هم نابود خواهد شد ! این ماجرا وقتی بهتر احساس شد که با سرنگونی رضاشاه برخی مردم برای شادی به خیابان امدند و دیگران اصلا ناراحت نبودند! 🔰 بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3253993472C88d01d5de6
💠 بسته محتوایی «نقطه سیاه» ویژه گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد منتشر شد 💠 لینک مشاهده👇 https://jebhemarket.ir/بسته-نقطه-سیاه/ 📦 محتواها شامل موضوعات: تاریخچه پیدایش منافقین، عملیات ها، شهدای ترور، شناخت منافق و... و در قالب های: اینفوگرافیک، فیلم و مستند، کلیپ، کتاب، اسناد دیجیتال و... تقدیم حضورتان می گردد بازار محتوای جبهه 👈 🆔 @Jebhemarket_ir
🔥 تکرار عاشورا و عبرت های آن در تبریز در عصر مشروطه «عصر روز نهم محرم ثقه الاسلام از خانه خود بیرون آمد تا به خانۀ دکتر علینقی‌خان برود. در ورودی کوچه، ودنسکی با یک افسر روسی از درشکه پایین آمد و پس از سلام به ثقه الاسلام گفت: کنسول روس سلام می‌رساند و می‌گوید جلسه‌ای در کنسول است. چند نفر دیگر هم هستند. شما هم تشریف بیاورید. ثقه الاسلام خواست با درشکۀ دیگری برود، ولی ودنسکی گفت این درشکه را کنسول فرستاده و بر این سوار شوید و ایشان را سوار بر آن درشکه کردند و به کنسول‌خانه بردند.  آن روز ضیاء العلما و صادق الملک و آقا محمدابراهیم تفقایچی و حسن قدیر و پسران علی سید را هم گرفته بودند… در باغ کنسول‌خانه، در روز دهم محرم، روس‌ها دستور دادند بر سر آنان ریخته، به کندن لباس‌های آنان پرداختند و جز پیراهن و زیرشلواری همه را از تنشان درآوردند. گویا شیخ سلیم ایستادگی می‌نماید. کریم سرخابی با قمه ضربه‌ای به بازوی او زد و او را زخمی کرد. ثقه الاسلام و برخی آهسته دعا می‌خواندند. ثقه الاسلام به همگی دلداری می‌داد و از هراس و غم ایشان می‌کاست. شیخ سلیم بی‌تابی‌ می‌کرد. ثقه الاسلام گفت: این بی‌تابی بهر چیست؟ ما را چه بهتر از این که در چنین روزی به دست دشمنان دین کشته شویم؟ در روز اعدام که مصادف با عاشورا هم بود، مشروطه‌‌خواهان تبریز، هر چه به مردم التماس کردند که بیایید امروز مقابل کنسول‌خانۀ روس عزاداری کنیم تا روس‌ها بترسند و روحانی فاضل و مجاهد شهر را اعدام نکنند، افاقه نکرد. یکی از مشروطه‌خواهان نزد سردستۀ مهم‌ترین هیئت قمه‌زنی تبریز رفت و گفت: روس‌ها بیشتر از ۲۰۰ تفنگ‌چی در تبریز ندارند. شما چندهزار نفرید. نگذارید این عالم جلیل‌القدر را بکشند. سردستۀ قمه‌زنان گفت: اولارین تفنگی وار، آدمی اولدُرَللَر؛ یعنی آنها تفنگ دارند، آدم را می‌کشند! سرانجام روس‌ها او و چند تن دیگر از مشروطه‌خواهان آذربایجان را به دار آویختند؛ در حالی که مردم شهر مشغول عزاداری و سینه‌زنی برای امام حسین(ع) بودند. مقاومت و دلاوری که کسروی مورخ ضد دین و سرسپرده در وصف وی می نویسد: ثقه الاسلام تبریزی کسی بود که آبروی ایران و اسلام گشته و چوبۀ دار را خرید، ولی یک امضاء به دشمنان و اشغال‌گران در جهت تأیید این موضوع که مجاهدین آغازگر جنگ بودند، نداد
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رویای صادقه ♨️ کتابی که به علامه محمدتقی مجلسی توصیه کردند 💢 کتابی که به واسطه آن مردم اصفهان شدند ________________ 📚 برشی از سخنرانی به مناسبت شهادت امام سجاد علیه‌السلام 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir