eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
29.2هزار ویدیو
35.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
/ تکمیلی ⛏نخست وزیر پاکستان کلنگ افتتاح پروژه بزرگ ساخت ۵ میلیون مسکن ویژه نیازمندان را با نام «پروژه مسکن پاکستان جدید» بر زمین زد 🔹به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان کلنگ پروژه بزرگ ساخت مسکن برای نیازمندان را به زمین زد 🔹وی همزمان با افتتاح این پروژه اعلام کرد: با تکمیل این پروژه نیازمندان صاحب خانه خواهند شد و موقعیت‌های شغلی فراوانی برای مردم پاکستان پدید خواهد آمد 🔹نخست وزیر پاکستان گفت: با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم پیشبرد این پروژه با سرعت انجام خواهد شد و افراد متقاضی ظرف مدت 60 روز باید ثبت نام خود را تکمیل نمایند 🔹عمران خان اظهار داشت: زمین این خانه‌ها از سوی دولت به مردم اهدا می‌شود و ساخت و تکمیل پروژه برعهده بخش خصوصی خواهد بود 🔹رهبر حزب تحریک انصاف افزود: در این پروژه کارمندان دولتی که نیاز به خانه دارند نیز می‌توانند نام نویسی کنند و صاحب خانه شوند 🔹عمران خان تاکید کرد: با افتتاح این پروژه حداقل 40 صنف بزرگ صنعتی می‌توانند به صورت مستقیم با آن درگیر شوند و فعالیت نمایند 🔹وی اضافه کرد: برای مدیریت بهتر این پروژه مراکزی به نام «پروژه مسکن پاکستان جدید» در تمام شهرها افتتاح خواهد شد و وظیفه این مجموعه‌ها یافتن مکان‌هایی مناسب برای ساخت مسکن و همچنین نظارت بر نحوه پیشبرد پروژه ها توسط بخش خصوصی است 🔹نخست وزیر پاکستان گفت: تعداد دقیق خانه‌هایی که ساخته می‌شود با توجه به میزان ثبت نام مردم تعیین خواهد شد و ما قصد ساخت مسکن بیش از نیاز مردم را نداریم 🔸گفتنی است یکی از وعده‌های انتخاباتی عمران‌خان ساخت مسکن ویژه نیازمندان و افراد کم درآمد بود و این پروژه با هدف تحقق این وعده آغاز شده است 🔸این در حالی است که طی روزهای اخیر احزاب اپوزیسیون بارها دولت پاکستان را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند: این پروژه بزرگ با شعار دادن تکمیل نمی‌شود ✅ @safir_channel
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی« عمار »
🔴توچال یا سیاهچال؟!!! بسمه تعالی صبح جمعه همراه با جمعی از رفقا برای کوهنوردی به توچال رفتیم. ورودی مجموعه وقتی نگهبان ورودی ما را با آن تیپ و قیافه دید به قول خودش گفت: خیلی کیف کردم! علت این حرفش را ابتدائاً نفهمیدم. کمی جلوتر جوانی کنارمان آمد و از اینکه ما را آنجا می دید ابراز خوشی می کرد!! کمی که آفتاب بالاتر آمد معنای برخورد گرم نگهبان و جوان را بیشتر فهمیدیم... قبلا از وضعیت بد فرهنگی توچال، دربند و... شنیده بودیم، اما؛ شنیدن کی بود مانند دیدن؟! در گوشه و کنار شهر دیده بودم کسی پشت فرمان یا گوشه ی پارکی کشف حجاب می کند، اما را با این کم و کیف و در آن حجم، نه! در توچال عده ای از خانم ها جدا از اینکه شال و روسری از سر انداخته بودند، اصلا شالی بر شانه و سر نداشتند، صریح تر بگویم عده ای کلا بی حجاب بودند، نه بدحجاب! زنانی با پیرهن و شلوار و خیلی هنر کرده باشند کلاهی بر سر... نکته جالب اینجاست که عوامل اجرایی مجموعه هیچگونه برخوردی یا لااقل محض رضای خدا تذکر لسانی هم نمی داند. حالا در گوشه و کنار و لابلای درختان چه خبر بود! یا حتی برخی آقایان به اسم ورزش با لباس خاص(بخوانید شورت!) در مجموعه تردد می کردند بماند...😳 از ابتدا تا انتهای مجموعه به تعداد انگشتان دست هم چادری پیدا نمی کردی! حضور ما آنقدر برای جمعیت حاضر عجیب بود که ما را به همدیگر نشان میدادند، اصلا اینگار پیدا شدن سر ‌و کله ی یک عده ریشو با جوّ آنجا ناهمخوانی داشت! حتی یک نفر ازمان پرسید: شما برای چه به اینجا آمده اید؟!؟ یا وقتی برای استراحت کنار یکی از ایستگاه های تله کابین نشستم یکی از مأموران آنجا گفت لطفا اینجا ننشینید! یا وقتی از کنار پسر بچه ای عبور کردیم از مادرش پرسید: مامان، اینا برا چی اومدن اینجا؟! تکه ها و متلک ها که جای خوش...! هرچه به عصر و تاریکی شب هم که نزدیک می شدیم جو خراب تر هم می شد... بس است، تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل... 🔺اما ۲نکته: این جوّ منفی از طرفی نشان دهنده ی کم کاری نهادها و مجموعه های فرهنگیست که به وظایف خود عمل نکرده اند. و به تعبیر رهبر انقلاب در اینگونه موارد باید جوانان حزب اللهی جای کم کاری ها را پر کرده و عمل کنند. ۲_ و از طرفی تقصیر خود ما به اصطلاح جماعت حزب اللهی ست. بله، آنقدر حزب اللهی ها به این جور جاها نرفته اند و میدان را خالی کرده اند، که توچال و امثال توچال درحال تبدیل به سیاهچاله ی فساد هستند... حتی اگر هفته ای یک مجموعه یا پایگاه بسیج یا هیئت یا... به یکی از مناطق گردشگری شمال تهران می رفت خیلی از مفاسد کاسته می شد، تَکرار می کنم؛ فقط با صرف حضور... هنوز هم دیر نشده، خودمان را دوباره پیدا کنیم.پ 🔴 🔴 @ammar_rahbar
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی« عمار »
✍️ نظر بعضی از مراجع و علما در مورد قرارداد استعماری و ننگین FATF 💠 امام خامنه ای : همان‌گونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللیِ اخیراً مطرح‌شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند .... البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ_ضرورتی_ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.... 💠 آیت‌الله مکارم شیرازی: پذیرش FATF ‌سیاهی مطلق است پذیرش شرایط غرب عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است از نظر غرب حزب‌الله و سپاه پاسداران تروریسم هستند غرب داعش را به دلیل حرکت در مسیر منافع خود تروریسم نمی‌داند، بنابراین باید به‌صورت دقیق مشخص شود تعیین‌کننده معیار تروریسم چه کسی است. اگر به مفاد کنوانسیون توجه شود مشخص خواهد شد که مفاد این کنوانسیون کاملاً استعماری و سبب سلطه محسوس اجانب بر ما می‌شود، بنابراین اگر به این کنوانسیون ملحق نشویم تحریم‌ها ادامه یافته و اتفاق دیگری بروز نمی‌کند پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است و کسانی که حامی عضویت و پیوستن به این کنوانسیون هستند باید به سؤالات به‌صورت شفاف پاسخ دهند 💠 آیت الله موحدی کرمانی: مجلس هوشیار باشد FATF تصویب نشود؛ حتما چیز خطرناکی است اگر هم تصویب شود، مطمئنم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد 💠 آیت‌الله نوری همدانی: مبادا FATF مانند برجام شود ، وکلای مردم باید در خانه ملت مراقب باشند. حوزه علمیه با تمام قوا مخالف FATF است 💠 آیت‌الله علوی گرگانی: بنده نظرم این است که با توجه به اشارات مقام معظم رهبری و راهنمایی ایشان و بیانات مراجع عظام تقلید تصویب این قرارداد به مصلحت کشور و نظام نیست. 🔖 متاسفانه fatf توسط اکثریت نمایندگان خائن یا بی سواد ، امروز در مجلس تصویب شد ، ان شاء الله که شورای نگهبان آن را تایید نخواهد کرد امام خمینی: شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچ کس ، فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد. 🚫🚫مدیریت و اعضای کانال آگهی طلاب تصویب خائنانه fatf را محکوم می کند @ammar_rahbar
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی« عمار »
ماجرای انسداد یک کانال موثر اقتصادی در تلگرام معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی: 🔹 علی‌رغم اینکه میلیاردها تومان سرمایه مملکت صرف هاتگرام و تلگرام طلایی شده است، مدیر تلگرام اجازه نمی دهد کاربران این دو نرم افزار در حساس ترین زمان جنگ اقتصادی به محتوای کانال های (رسانه های) مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. 🔹تلگرام کانالی به نشانی dolaril@ را که بیش از دو میلیون نفر از طریق این دو نرم افزار عضو آن شده بودند مسدود می کند و اجازه نمی دهد این کانال و کانال دیگری به نشانی dolar_il@ که بیش از یک میلیون عضو داشت و واقعیت‌ها را در مورد سقوط ارزش دلار و افزایش پول ملی بیان می کرد به فعالیت خود در بستر این دو نرم افزار ادامه دهد و حتی اجازه عضو شدن در سایر کانال های تلگرام را از اعضای هاتگرام و تلگرام طلایی سلب می کند. 🔹نرم افزار مسیر یاب ویز (waze) که توسط رژیم کودک کش وجعلی اسرائیل طراحی و راه اندازی شده است بدون هیچ مانعی در فضای مجازی کشور جولان می‌دهد و علاوه بر مکان‌یابی به ابزار رسانه ای دشمن تبدیل شده است. 🔹دشمن صهیونیستی با سوء استفاده از کابران ایرانی اطلاعات جاسوسی خود را در بستر این نرم افزار تکمیل می کند! 🔹 مسئولین ذیربط نه تنها جدیتی در اجرای این دستور بخرج نمی دهند بلکه مقاومت هم می کنند. ✔ متن کامل این خبر را در لینک زیر بخوانید👇 📎 fna.ir/bp0ood @ammar_rahbar
هدایت شده از حسین سوزنچی
بسم الله الرحمن الرحیم خداوند متعال می‌فرماید: 📖«فَتَرَى الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ» می‌بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است، در [مودت با] آنان می‌شتابند. می‌گويند: « برسد.» (سوره مائده، آیه52) 📣دیروز کسی گفت: «نه بنده و نه رئیس جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با تصویب این لایحه مشکلات حل خواهد شد؛ اما که با نپیوستن به این لایحه ، آمریکا بهانه مهمی برای پیدا خواهد کرد.» و 💢 عده‌ای قانع شدند و به آن لایحه رأی دادند.💢 🤔آیا ممکن است برخی مسئولان عالی‌رتبه این کشور «اسلامی»! مصداق این آیه‌ باشند⁉️ @souzanchi
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی« عمار »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی تاریخی استاد مهدوی نژاد پیرامون کنوانسیون fatf این کلیپ چند دقیقه ای رو حتما گوش کنید و برای دوستانتان ارسال کنید لتبینه للناس و لاتکتمون @ammar_rahbar
هدایت شده از حسین سوزنچی
ashura-and-readiness-for-economic-warfare 4.mp3
8.41M
عاشورا و جنگ اقتصادی (جلسه چهارم) 6 محرم 1440 دو جهاد جان و مال (نظامی و اقتصادی) در قرآن در جنگ اقتصادی،هم اقدامات خارجی (محاصره اقتصادی) هست،هم داخلی (جنگ روانی)؛ اگر جنگ اقتصادی موفق شود نوبت به جنگ نظامی نمی‌رسد؛که در کوفه دشمن موفق شد،درکربلا نه. ایمان به خدا در جنگ اقتصادی= شناخت کاملتر میدان جنگ و برنامه ریزی براساس آن. نمونه‌های آن در عاشورا:رزاقیت خدا، نصرت الهی، مکر الهی. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 7.mp3
9.84M
امام حسین ع و صبر انقلابی (جلسه هفتم) شب هفتم محرم 1440 همه ائمه عدالتخواهند اما اقتضای واقع‌بینی صبر کردن بود: دست برداشتن از آرمان یاعقب‌نشینی تاکتیکی؟ کارشکنی‌های اقتصادی منافقان برای زمین زدن حکومت دینی در قرآن و تطبیق آن بر روز: 1. اختلال در معیشت مردم. (ناخرسندی از پیشرفتها،خط دادن به دشمن برای محاصره اقتصادی،احتکار،تقویت روحیه حرص و بخل در بحرانها) 2. ترویج کم تحملیِ در سختیها. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Party Wars, Karbala, today 7.mp3
8.7M
جنگ احزاب، کربلا، امروز (جلسه هفتم) شب هفتم محرم 1440 مرور ویژگی‌های منافقان و محاسبات غلط به خاطر ترس از دشمن و تاکید قرآن بر هدر رفتن سابقه خوب آنها؛ شروع منطق مومنان: 1. نگاهشان به پیامبر است 2. خدا را جدی می‌گیرند. 3. معاد را جدی می‌گیرند. 4.اهل ذکر کثیرند (توضیحاتی درباره نقش نماز در جلوگیری از نفاق) @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
ashura-and-readiness-for-economic-warfare 5.mp3
8.01M
عاشورا و جنگ اقتصادی (جلسه پنجم) 7 محرم 1440 ادامه نقش آفرینی ایمان به خدا در جنگ اقتصادی کوفه و کربلا: مالکیت خدا، توکل (نقش خود ما در عین باور توحیدی: ایمان به خدا جایگزین تدبیر و تلاش ما نیست) @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Women in society.mp3
16.25M
تحلیلی اسلامی درباره میزان و نحوه حضور فعال زن در جامعه با استناد به سیره حضرت زینب س (این بحث در هفتم محرم 1440 در حضور جمعی از فعالان زن در مقر کتاب شاهرود ارائه شد) @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 8.mp3
19.97M
امام حسین ع و صبر انقلابی (جلسه هشتم) شب هشتم محرم 1440 فهرست روش اقتصادی منافقان که موجب کارشکنی در جامعه دینی می‌شود در قرآن: معیشت مردم را هدف قرار دادند تزریق کم تحملی منفعت‌طلبی افراطی (دوتابعیتی‌اند، و ...) حقوق نجومی برای خود قائلند مانع دیگران در انجام خوبیها پرمدعا اما در عمل تهی عملا به مشلات دامن می‌زنند اما می‌گویند ما نبودیم. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Party Wars, Karbala, today 8.mp3
9.01M
جنگ احزاب، کربلا، امروز (جلسه هشتم) شب هشتم محرم 1440 ادامه منطق مومنان: 5. با دیدن سختیها ایمان (نظر) و تسلیم (عمل) شان زیاد می‌شود. 6. مرگ را جدی گرفتند:‌یا شهید یا منتظر شهادت؛ و هیچگاه ایمانشان را عوض نکردند. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
ashura-and-readiness-for-economic-warfare 6.mp3
10.59M
عاشورا و جنگ اقتصادی (جلسه ششم؛ پایانی) 8 محرم 1440 جمع‌بندی عوامل موثر در جنگ اقتصادی: الف: برآورد کردن میدان جنگ (ایمان به خدا و معاد) ب. عمل (دخل:‌لقمه حرام؛ و خرج:اسراف و تبذیر) فقط حکومت در جنگ وظیفه ندارد، تک‌تک ما مردم نیز وظیفه داریم؛ مهمترین وظیفه ما: آمادگی برای مواجهه جنگ روانی دشمن و تقویت اقتصاد داخلی. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 9.mp3
13.27M
امام حسین ع و (جلسه نهم) شب نهم محرم 1440 روش خداوند برای جدا کردن منافق از مومن: ایجاد فتنه و بحران و مصیبت. وظیفه اصلی مومن در این شرایط: صبر انقلابی (صبر + تقوا) . گام اول: تقوا: در راه ماندن، که شرطش شناخت راه است؛ یعنی خدا را در زندگی جدی گرفتن. در برابر حربه اقتصادی منافق: رزاقیت خدا، نصرت الهی. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Party Wars, Karbala, today 9.mp3
8.62M
جنگ احزاب، کربلا، امروز (جلسه نهم) شب نهم محرم 1440 نتیجه جنگ احزاب (وضعیتی که مردم بر اساس منطق مومنان رفتار می‌کنند) از حیث خود مومنان، منافقان، دشمن اصلی، همسایه‌هایی که با دشمن ساختند؛ (آیات 24-27 سوره احزاب) و تطبیق آن بر وضعیت فعلی ما. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 10.mp3
12.73M
امام حسین ع و (جلسه دهم) شب دهم محرم 1440 مروری بر عناصری از ایمان به خدا: رزاقیت، مکر الهی، مالکیت خدا، توکل؛ نصرت الهی بحثی قرآنی درباره چگونگی مشمول نصرت خدا شدن و به پیروزی رسیدن در همین دنیا. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Party Wars, Karbala, today 10.mp3
8.09M
جنگ احزاب، کربلا، امروز (جلسه دهم) شب دهم محرم 1440 پیروزی در جنگ احزاب، فتح الفتوح بود؛ شبیه آن برای بنی‌اسرائیل رخ داده بود؛ تطبیق این وقایع بر عاشورا: هدف امام:‌حکومت یا شهادت؟ در کوفه اگرچه مردم با منطق منافق همراهی کردند و لذا حکومت حاصل نشد؛ اما در کربلا همراهی کردند و پیروزی از جنس اقامه جهانی دین از طریق شهادت. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
ظهر عاشورا. مسجد قرآن.mp3
5.95M
سخنرانی ظهر عاشورا (شاهرود، مسجد قرآن، هیأت عاشقان مهدی، محرم 1440) 🔹چرایی عظمت مصیبت عاشورا که امام زمان صبح و شام بر او خون می‌گرید 🔹مروری بر برخی از اصحاب در عاشورا @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 11.mp3
10.91M
امام حسین ع و (جلسه یازدهم) شب یازدهم محرم 1440 (شب شام غریبان) 🔹چرا در جامعه دینی منافق طرفدار پیدا می‌کند؟ 🔹اقدامات حضرت زینب س که نشان داد که چگونه صبر همراه با تقوا (صبر انقلابی) حتما در همین دنیا و در همان مقطع مبارزه پیروزی می‌آورد. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Party Wars, Karbala, today 11.mp3
9.57M
جنگ احزاب، کربلا، امروز (جلسه یازدهم و پایانی) شب یازدهم محرم 1440 (شب شام غریبان) اگر همراهی مردم [= اصحاب] با امام ع، حتما فتح الفتوحی شبیه جنگ احزاب را در پی دارد، چگونه آیه «و رد الله الذین کفروا بغیظهم لم ینالوا خیرا» در حادثه عاشورا محقق شد؟ (مروری بر اقدامات حضرت زینب س که پیروزی قطعی نهضت حسینی را در همان موقع در خود کربلا، کوفه و شام نشان داد) @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
Imam Hussein and the revolutionary patience 12.mp3
12.53M
امام حسین ع و (جلسه دوازدهم و پایانی) شب دوازدهم محرم 1440 🔹مرور و خلاصه‌ای از کل بحث 🔹همان طور که صبر غیرانقلابی (دست روی دست گذاشتن)مردود است؛ انقلابی‌گری بدون صبر هم: محنت‌بارترین دوران امامت، دوران امام سجاد ع است؛ و یکی از عوامل این محنت‌زا بودن جریان زیدیه است که امامت امام سجاد ع را قبول نمی‌کند چون انقلابیونی‌اند که صبر ایشان را نمی‌توانند هضم کنند. @souzanchi
هدایت شده از یک آیه در روز
. 1⃣ ) «وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ ... لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنينَ؛ وَ لِيَعْلَمَ الَّذينَ نافَقُوا» مصیبت‌هایی که در جنگها [و سایر وضعیت‌های دشوار] به جامعه اسلامی می‌رسد هم برای این است که مومنان حقیقی معلوم شوند و هم برای اینکه منافقان معلوم شوند. 📝نکته تخصصی در دو مطلب در مورد جامعه دینی جزء واضحات است که کمتر با همدیگر مورد توجه قرار می‌گیرد: 🔻الف. منافق از کافر بدتر است. (إِنَّ الْمُنافِقينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار؛ نساء/145) 🔻ب. منافق در جامعه و حکومت دینی – نه جامعه و حکومت کفر – پدید می‌آید. ♦️نتیجه: در جامعه و حکومت دینی انسانهایی پدید می‌آیند که از کافر بدترند❗️ پس آیا نباید جامعه و حکومت دینی تشکیل داد⁉️ قطعا از آن دو مقدمه این نتیجه درنمی‌آید. تشکیل جامعه و حکومت دینی برای این است که مسیر پیمودن سعادت برای اکثر افراد هموار شود و قطعا این ثمره بر تشکیل جامعه و حکومت دینی بار می‌شود که پیامبر اکرم ص به دستور خداوند جامعه و حکومت دینی تشکیل داد. اما نکته مهم این است که معنای اینکه «با تشکیل جامعه و حکومت دینی، مسیر پیمودن سعادت برای اکثر افراد هموار می‌شود» این نیست که «حتما در جامعه دینی همه بهتر از جامعه کفر هستند» خیر؛ بلکه در همین جامعه دینی منافقانی پدید می‌آیند که از کافران بدترند. و یکی از سنت‌ها و برنامه‌های خداوند برای جوامع دینی این است که آنها را به سختی‌ها و مصیبت‌ها مبتلا می‌گرداند تا در این میان منافقان شناسایی شوند؛ و این مطلبی است که بسیاری از آیات قرآن به صورت کلی بیان شده و در این آیه به صورت نشان دادن برخی از مصیبت‌هایی که دست منافق در جامعه دینی را برملا می‌کند. نکته مهم در این ماجرا این است که 💢برملا شدن دست منافق، لزوما به این معنا نیست که دیگر مردم از او پیروی نخواهند کرد💢 بلکه مساله این است که چقدر عموم مردم مومن شده باشند؛ چنانکه در همین جریان - چنانکه در «شأن نزول» آیه گذشت https://eitaa.com/yekaye/3108 - با نزول آیه قرآن، دست منافق رو شد، اما همچنان بسیاری از مردم باز هم با این منافقان همراهی کردند و پیامبر را تنها گذاشتند‼️ (توضیح بیشتر در تدبر2 https://eitaa.com/yekaye/3116) @Yekaye
هدایت شده از یک آیه در روز
. 2⃣ «وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ ... لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنينَ؛ وَ لِيَعْلَمَ الَّذينَ نافَقُوا» آن مصیبتی که در هنگام جنگ به شما رسید برای این بود که هم مومنان حقیقی معلوم شوند و هم منافقان معلوم شوند. از اینکه عبارت «لیعلم» را دوباره تکرار کرد، و «الذین نافقوا» را مستقیما به «المؤمنین» عطف نکرد، آشکار می‌شود که معلوم شدن مومنان، لزوما به معنای معلوم شدن منافقان نیست و اینها دو ثمره مستقل برای مصیبت جنگ است❗️ 📝نکته تخصصی بعد از اینکه در آیه قبل، فرمود که هدف از این مصیت این بود که مومنان معلوم شوند، در این آیه افزود که هدف این بود که منافقان معلوم شوند. این نشان می‌دهد که معلوم شدن مومنان حقیقی، به این معنا نیست که بقیه که مومن حقیقی نیستند منافق‌اند❗️ در واقع، ⛔️این گونه نیست که مسلمانان به دو دسته تقسیم شوند و بس: مومن حقیقی و منافق، ⭕️بلکه اینها دو سر طیف هستند؛ و شاهد واضحش این است که در قرآن کریم موارد متعددی هست که از کسانی نام می‌برد که نه مومن حقیقی‌اند و نه منافق‼️ مثلا 🔻با اینکه می‌دانیم که منافقان بیماردل‌اند و اراجیف‌بافی می‌کنند، اما در آیه مربوط به مخالفان حجاب شرعی، از دو گروه بیماردلان و اراجیف‌بافان در عرض منافقان نام می‌برد (لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدينَة ...؛ احزاب/60)؛ یعنی برخی هستند که دلشان بیمار شده و یا اراجیف‌بافی می کنند، اما هنوز به حد نفاق نرسیده‌اند 🔻و یا در آیه‌ای دیگر، از اینکه در میان مومنان مجاهدی که برای جهاد رفته‌اند عده‌ای هستند که بسیار گوششان به سخن منافقان است یاد می‌کند (وَ فيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ توبه/47)؛ در حالی که می‌دانیم مومن حقیقی این گونه نیست که برنامه‌ریزی‌های زندگی اش را بر اساس سخن منافقان بنا کرد؛ و از طرف دیگر در آیات قبل از این تصریح کرده که منافقان اهل فرار از جبهه‌اند نه اینکه در زمره مجاهدان باشند. 🤔شاید بتوان گفت که خداوند می‌داند که مومن حقیقی و کامل شدن سخت است و از همه مسلمانان انتظار ندارد ایمانی در حد اولیاء الله داشته باشند؛ اما از آن سو نیز به اینکه «منافق نشوند» هم راضی نیست؛ بلکه انتظار دارد که نه‌تنها افراد منافق نباشند، بلکه منافقان را بشناسند و از اینکه در جامعه دینی ناخودآگاه از منافقان پیروی کنند برحذر باشند❗️ @Yekaye
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍ یادداشت | منطق رهبری 🔻 خط حزب‌الله در این شماره به این سؤال مهم پاسخ می‌دهد که رهبر انقلاب با مسائل روز کشور، چگونه مواجه می‌شوند؟  🔹️ از ابتدای انقلاب تاکنون، در نسبت با "تعریف وظایف و کارکردهای رهبری"، نظریات مختلفی وجود داشته ‌است. عده‌ای با نگاهی "تفریطی"، معقتد به "رهبری فرمایشی و نمایشی" هستند که چونان "پاپ"، هر از گاهی در جمع مردم ظاهر شده و چند کلمه‌ای صحبت کرده و چند عکس یادگاری گرفته و بعد از آن به "واتیکان" مراجعت کند و "کار قیصر را به قیصر واگذار کند و کار خدا را به خدا". در این نگاه، رهبر جامعه، دارای مسئولیت چندانی نیست جز نصیحت‌های مرشدانه. واضح است که خروجی چنین نگاهی، در نهایت منجر به بروز "سکولاریسم" و جدایی نهاد دین از سیاست و حکومت خواهد شد. یعنی دقیقا خلاف آرمانی که انقلاب اسلامی برای آن تأسیس شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. 🔸️ درست در نقطه‌ی مقابل این جریان، افراد دیگری قرار دارند که با نگاهی "افراطی"، هرآنچه که در بخش‌های مختلف دولتی (به معنای عام آن در سه قوه) و حکومتی می‌گذرد را وابسته به "رأی و عمل" رهبری دانسته و خواهان آن‌اند که در همه‌ی مسائل خرد و کلان دولت، ورود پیدا کند. این افراد معتقدند که اگر دولت یا مجلس یا قوه‌ی قضائیه، کار خود را "ناقص" یا "نادرست" انجام داده است، رهبری باید "مستقیما" ورود کرده و با زیر پا گذاشتن قواعد و ساختارهای موجود، برخورد قهری و قطعی با آنان انجام دهد. این نگاه نیز اگرچه ممکن است در پاره‌ای از مواقع، از باب دلسوزی برای آینده‌ی انقلاب و روحیه‌ی انقلابی‌گری باشد، اما خواه یا ناخواه، منجر به شکل‌گیری نوعی "استبداد" در جامعه خواهد شد. یعنی باز هم خلاف آن چیزی که انقلاب اسلامی برای آن به وجود آمد.   🔍 مطالعه متن کامل👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=40673