May 11
🔻تکنوکراتهای شبهانقلابی _۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. بعضی نتوانستهاند عمقِ «عالَم تجدّد» را فهم کنند و ازاینرو، نیروهای فکری و سیاسیای را که به جانب تجدّد مایل شدهاند، بهدرستی نمیشناسند. اینان دچار خوشبینی و سطحینگری میشوند و از لایههای پنهان و دلالتهای ناگفته، غفلت میورزند. در عالَم پساانقلابی ما – به معنی عالَمی که انقلاب اسلامی بر آن سایه افکنده و همهچیز، متأثّر از اقتضاهای آن است – نیروهایی حضور داشته و دارند که هر چند ذهنیّتشان، بیشوکم، آغشته به تجدّد شده، اما از صراحتورزی دربارۀ دگردیسیها و تجدیدنظرهایشان پروا دارند و با زیستن در فضای «ابهام» و «اجمال» و «دوپهلوگویی»، به حیات سیاسی خویش ادامه میدهند. همین سبکِ زیستن نیز بسیاری را دچار تردید و خطا میکند و از شناختن ماهیّت این نیروها، ناتوان میسازد. این نیروها به گونهای هستند که برای هر دو جهت و سویه، شواهدی در وجودِ سیاسیشان حضور دارد و بهاینترتیب، برداشتها و تفسیرها را غبارآلود میکنند. چنانند که گویی هم این هستند و هم آن. تعبیر «نیروهای بینابینی» – که آن را از شهید بهشتی به یادگار دارم – میتواند پرده از واقعیّتِ وجودی اینان بردارد و تذبذب و تلاطم و دوگانگیشان را آشکار سازد. اینان یک چشم با «عالَم سنّتِ انقلابی» دارند و چشمی به «عالَم تجدّد غربی»؛ چنانکه پارهای از اشاراتشان به آن سو است و پارهای از اشاراتشان به این سو. درعینحال، باید آنها را مایل به «اصالت تجدّد» قلمداد کرد و فریب برخی ظهوراتِ انقلابیشان را نخورد. هنگامی که «معنی»، هویّت تجدّدی یافته است، از «صورت» کاری ساخته نخواهد بود و اینچنین پوستهها و قالبهایی، خاصیّتی نخواهند داشت.
[دوّم]. در برابر این پاره از نیروهای سیاسی، باید دست به «واسازیِ هویّتی» زد؛ یعنی عناصر و اجزای درونیشان را یکبهیک بیرون کشید و در کنار هم نشانید و تحلیل کرد. اینان، شبنشین هستند و با تاریکی، انس دارند؛ چون در این حال است که هویّتشان پنهان میماند و حقیقت، به حاشیه رانده میشود. پس علاج، چیزی جز «روشنگری» نیست. باید به معرکۀ تجزیه پا نهاد و وضعِ وجودیِ اینان را عیان کرد. آنها میخواهند واقعیّت، درهم و بریدهبریده و منقطع باشد تا مخاطب نتواند حقّ و باطل و صواب و ناصواب و صدق و کذب را از یکدیگر بازشناسد. اینان از «مفاهیم لغزنده» استفاده میکنند؛ چراکه وضوح مفهومی، خصمِ حیات سیاسیشان است و کلاندغدغۀ تداوم قدرتشان را با چالش مواجه میسازد. هرچه که مرزها و حریمها و هویّتها و خطکشیها و اندیشهها آشکار شوند، بیشتروبیشتر، استحالهشدگی و التقاطاندیشی این نیروها برای جامعه مشخص میشود و تشخیصها، بلوغ و کمال مییابند. پس باید دست به کار شد و طرح واسازیِ هویّتی را آغاز کرد. نباید مجال داد که «اصالتهای انقلابی»، دستخوش بازیگری و بازیسازی نیروهایی شود که گرفتار بیرونزدگی و زاویه و فاصله شدهاند، اما حاضر نیستند هزینۀ سیاسیِ بازاندیشیشان را بدهند.
[سوّم]. البته در مقابل، اینان ندای مظلومیّت سر خواهند داد و از «تخریب» سخن خواهند گفت، اما پیداست که میان «نقادی» و «تخریبگری»، تفاوت بسیار وجود دارد و نباید به هیچ بهانهای، تیغ نقد از وادی سیاست کنار نهاده شود. یکی از لوازم نظریۀ مردمسالاری دینی، گشودگی عرصۀ سیاسی است و این به معنی امکان «نقادی»، بلکه فضیلت آن است. همچنان که نباید نقادی را چماق تخریب، ممنوع و مطرود کرد، نباید آن را به بهانۀ «وحدت»، ملامت نمود. در عالَم انقلابی، هر نوع پیوستگی و اتّحادی، ریشه در حبلِ متینِ «دین» دارد و نه منافع و مطامع سیاسی. در این عالَم، «قدرت» در ذیل «حقیقت» است و نه بر فراز آن. ازاینرو، عملگرایی سیاسی و اتئلافهای معطوف به تفوّق سیاسی، مشروع و روا نیستند. قدرت، هیچ اصالتی ندارد و جز مقدّمه و زمینهای برای تحقّق و تجلّیِ حقیقت، شأنی ندارد. قدرت، برای قدرت نیست، بلکه معطوف به امری بیرون از خویش است. دراینحال، بدیهی است که همداستانی و همراستایی با نیروهایی که از لحاظ فکری، به تجدّد مایل شدهاند و دچار مسخ هویّتی گردیدهاند، خطایی مهلک است. ازآنجاکه ولایتِ میان مؤمنان، به معنی «همبستگیِ هویّتیِ» آنان است، نمیتوان با کسانی که هویّت اسلامی و انقلابیشان، مخدوش و مجروح شده و به سوی تجدّد میل کرده است، طرح وحدت درافکند و همدل و همراه شد. گسستگیِ هویّتی، یک حقیقت است و نمیتوان با فقدان «همفکری» و «همهویّتی»، زیر یک «چتر مشترکِ سیاسی» قرار گرفت. اگر نگاه ما به عرصۀ سیاسی، برآمده از اقتضائات و غایات انقلاب اسلامی است، نباید منطق عملگرایانه را در پیش گرفت و تنها به قدرت اندیشید.
اطلاعیه شماره ۲ شورای نگهبان
▪️فهرست اسامی تائید صلاحیت شده اعلام شد
🔹مسعود پزشکیان
🔹مصطفی پورمحمدی
🔹سعید جلیلی
🔹علیرضا زاکانی
🔹امیرحسین قاضیزاده هاشمی
🔹محمدباقر قالیباف
👇👇👇
#کانال_رسمی_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
🔹 «إنَّ الْإنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا»
🔸 همانا انسان حريص و بىتاب آفريده شده است
🌷 #اللَّهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ
📆 امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
👈 مصادف با ۰۲ ذیالحجه ١٤٤٥
🆔 @balagh_ir
دوستی_خدا_و_دوستی_دنیا_مرحوم_استاد.mp3
3.68M
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻
|⇦• دوستی خدا و دوستی دنیا
👤 مرحوم آیةالله میرزا علی #فلسفی
🆔 @balagh_ir
📡 بسته خبری پایگاه اطّلاعرسانی بلاغ
🏷 با ارائه مبلّغ تخصّصی مشاوره و مهارتهای زندگی؛ همایش مادرانه با حضور جمعی از مادران و دختران شهر قم برگزار شد
🏷 به همّت انجمن فرهنگی تبلیغی اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ «نشست همافزایی مبلّغان تخصّصی فعال در عرصه انتخابات» برگزار شد
🏷 با حمایت اداره کل تبلیغ تخصّصی؛ سومین دوره پرورش کارشناس خلاق متون نمایشی برگزار شد
🆔 @balagh_ir
✅ مسـابقه بزرگ کتابخـوانی اینـترنتی
📚 منبع آزمون: کتاب
«خون دلی که لعل شد»
اثر امام خامنه ای(مدظله العالی)
🎁 جوایز:
۴۰ سفر زیارتی به مشهد مقدس،
حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام،
۴۰ سفر زیارتی به قم، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
۲۰ پلاک طلا
۵۰ کارت هدیه
۵۰ چادر نماز
۱۰۰ هدیه فرهنگی
اطلاعات بیشتر 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3243442568C966f3f0cc1
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🔵 ششمین جلسه از سلسله نشستهای علمی با موضوع «روششناسی استاد مطهری»
🔻موضوع:
روش فقهی استاد مطهری
🔹 ارائهدهنده:
استاد احمد مبلغی، مدرس برجسته دروس خارج فقه و اصول
🗓⏰ زمان: یکشنبه، ۲۰ خردادماه، ساعت ۱۶
به صورت حضوری
و مجازی از کانال ایتا:
eitaa.com/motahari_ir
و سایت بنیاد:
motahari.ir/live
🏢محل برگزاری: قم، بلوار عطاران، بین کوچه ۸ و ۱۰، پلاک ۱۳۴
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
روش فقهی استاد مطهری؛ امروز ساعت ۱۶
پخش زنده از همین کانال:
eitaa.com/motahari_ir
و سایت بنیاد:
motahari.ir/live
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی انتخاباتی ۳
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
این ترکیب ظرفیت آن را دارد که به نحو حداکثری آرا طیفهای مختلف جامعه ایران را آزاد کند و انشالله انتخاباتی با شکوه رقم بخورد.
به نظر میرسد اصلاحطلبان در حال حاضر آقای پزشکیان را نماد و نماینده گفتمانی خود معرفی میکنند و با استفاده از ظرفیت توانمدیهای شخصی او در میدان مناظرات مباحثههای جدی رقم خواهد خورد و احتمالا موضوع #برجام و #حجاب و #فضای_مجازی و ادبیات #کرامت_انسانی محور گفتمان انتخاباتی اصلاحطلبان خواهد بود.
آقای پورمحمدی از خواستگاه جریان راست سنتی وارد گود شده ولی در واقع نماینده خردهجریان اعتدال است و حلقه کرمانیها و کارگزاران سازندگی بعنوان حلقه سخت اطرافیان او فعالیت خواهند کرد و نظر به تجربه سیاسی دوران اصلاحات، این #راست_مدرن که در واقع #راست_تقلبی است، توانایی آن را دارد که در بزنگاه، ریل سیاسی اصلاحطلبان را به سمت پورمحمدی عوض کند.
در روزهای آینده مهارت گردش به چپ کارگزارانیها را باردیگر خواهیم دید.
آقای زاکانی با اشراف به کارنامه دولت و نیز شهرداری تهران _که از قضا هر دو پربار هم هست_ با دست پر وارد میدان شده و میتواند جریان دولت و خصوصا حلقه سخت نزدیکان شهید رئیسی را نمایندگی کند. خصوصا با رد صلاحیت کاندیدای اصلی این حلقه.
احتمالا دلیل موضع صریح او مبنی بر رقابت جدی، ناشی از همین سنخ تحلیلها باشد!
ورود جدی وی در مناظرات و فرایند رقابتها فوایدی دارد و از آن جمله دفاع از کارنامه و کارآمدی دولت فعلی است اما #اصرار_به_ماندن و قطعیت زودهنگام در تصمیم، مورد انتظار نیست.
آقای قاضیزاده هم کمابیش در حکم آقای زاکانی است اما احتمالا تلاش و اصرار جدی بر باقی ماندن تا پایان انتخابات نخواهد داشت.
آقایان قالیباف و جلیلی که هر دو از نیروهای خدوم و انقلابی و معتمد اند هر کدام واجد ویژگیهای خاصی هستند که موجب شده در بدنه جریان انقلابی حامیان و منتقدانی جدی داشته باشند و در روزهای اخیر جدیترین رقابت سیاسی بین طرفداران این دو برقرار بود و در مواردی با تندی و تلخی نیز همراه شد.
توانمندی اینان در جذب آرای بدنه مردم و قدرت تقابل با کاندیدهای جریان مقابل و اقناع توده مردم به توانمندی در ادامه راه رجایی و رئیسی میتواند برگ برنده هر کدام از ایشان باشد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از [ صراطشخصی ]
میگویند حضرت آقا _رهبر معظم انقلاب اسلامی_ در یک دور از انتخابات مجلس ، به آقای خجسته رای داده اند و این موضوع از زومکردن زیاد یکی از عکاسان بر روی برگهی رای ایشان مشخص شده است.
در صورت صحت ماجرا
یک نکته ی بسیار مهم بایستی مورد توجه و اقدام ما قرار بگیرد:
_اینکه به تکلیف عمل کنیم نه مصلحت... .
_اینکه رایمان را به کسی بدهیم که حقش هست نه کسی که احتمال رای آوری بیشتری دارد.
_اینکه با #وحدت میتوان #اصلح را همواره روی کار آورد ؛ نه اینکه تن به #صالح_مقبول بدهیم.
_اینکه به کارنامه رای دهیم نه زبانقوی در مجاز و حقیقت .
🔴پس بایستی در رویکرد و نگرش خود تغئیری ایجاد کنیم:
💠یکبار بیایید و از حالا شروع کنید ...
که بدون غَلَیان احساسات رای دهیم و با منطق و عقل ،اصلح را انتخاب کنیم.
💠 #راه_رئیسی را ادامه دادن ،محصور در کابینه و منحصر به اعضای کابینه نیست،
کما اینکه #بذرپاش و #مرتضوی و #اسماعیلی و ... رد صلاحیت شدند.( اسماعیلی که دست راست ر.جمهور شهید در سال۱۴۰۰ و امیناصلی در تهیه متن نهایی بیانیه ایشان هم بود)
پس به صرف حضور در کنار شهیدرئیسی استناد و اتکا نکنیم.
_به صرف شهردار بودن در زمان شهیدرئیسی نتیجه نگیریم که #راه_شهیدرئیسی محصور در فلان شهردار است.
_به صرف رئیس سازمان بنیادشهید بودن، نتیجه نگیریم که #راه_شهیدرئیسی محصور در فلان رئیس بنیاد شهید است.
_حال آنانکه اصلا در دولت ایشان نبوده اند و شان خود را اجل از ایشان میدانستند که پیشکش!
_ راه#رئیسجمهورِ_روحانیِ_شهیدمان ،سکوت و تقوا با وجود مخزنالاسرار نظام بودن بود.
_راه رئیسجمهورِ روحانیِ شهیدمان،عدم تسامح و تساهل با #منافقین بود.
_راه رئیس جمهور روحانیِ شهیدمان، عدم وابستگی به جناحبندی ، حزب گرایی و باندبازی بود.
ایشان نه #جبهه_پایداری نه #اصلاحاتی نه #اصولگرا بودند.ایشان یک انقلابی صبور و خدوم بودند.
_راهرئیسجمهورِ روحانیِشهیدمان مانند رهبرِ عزیزمان ، مشورت و راهنمایی و #کمک_به_تمام_دولتها جهت اعتلای نظام مقدس بود.
راه رئیسجمهورِروحانیِشهیدمان ، ذوب در ولایت بودن بود. مطیع محض اوامر ایشان بودن بود.
حضرت آقا مکررا در سالهای متمادی که آخرینشان ، ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل(ره) بود،توصیه به اخلاقمحوری و حفظ شان نظام و خودداری از بگومگو های بیهوده و لجن پراکنی بود ... در مناظرات اگر دیدید کسی از این فرامین تخطی کرد،ولو عزیزترین فردتان باشد، کنارش بگذارید.
_شهید رئیسی بعلت مناصب مختلفشان میتوانستند #بگمبگمگو_ترین_فرد باشند، اما هیچ گاه با بیآبرو کردن رقیب( ولو رقیبِ بیتقوا) و لجن پراکنی و #لفاظی سعی نکردند کسی باشند که #رای_هیجانی را برای خود بخرند.
هیچگاه عدالت را قربانی مصلحت نمیکردند.
پس تندزبان های کماخلاق را ،در راستای شهید رئیسی و رهبری نبینید و ندانید.
_برای انتخابتان دلایل کافی و متقن داشته باشید ...
#نقد را رها نکنید و به #نسیه نچسبید ...
#کارنامه را ارجح بر #برنامه بدانید. کارنامه یعنی هم کارکرد ها هم موضع گیری ها هم رابطه با رهبری و مطیع اوامر رهبری بودن ها... فراموش نکنید که یک عزیزی در سال ۹۲ با اینکه از #مشاوران_رهبری بودند به انتخابات وارد شدند و سیاست خارجه یک فردی را به شدت مورد هجمه و انتقاد و حتی تخریب قرار دادند و کاملا زیرسوال بردند اما پس از آن هم همچنان مشاور رهبر انقلاب در سیاست خارجه باقی ماندند.(شما چه نتیجه ای میگیرید؟)
🔸️و در پایان: حتما رای خودرا موثر بدانید ... برایش ارزش قائل باشید ... بیش از ارزش دنیوی، ارزش معنوی قائل باشید ... وضو بگیرید ... اگر توانستید به قصد قربت آن روز را روزه بگیرید و هدفتان صرفا اطاعت امر الله تبارک وتعالی و قربت به ایشان و در طول قربت الله یعنی حضرتبقیهاللهالاعظم(عج) باشد.
🔴پ.ن۱: #اعتدال ، راه رفتن میان حق و باطل نیست.
🔴پ.ن۲: انقلابیبودن با #تکنوکرات بودن منافات دارد.
🔴پ.ن۳:انقلابی گری به معنای #جمود و تندروی درمسیرغلط و مسیر #افکار_متحجرانه نیست.
🔴پ.ن۴:لفاظی و کمتقواییزبانی دلیل بر #توانمندی فرد نیست.
[ صــــــــــــراط شـخــــــــصــــــــی]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز نگرانی رسانه سعودی از حضور زاکانی/ دستپاچگی ایران اینترنشنال از ادامه راه رئیسی
با حضور رسمی علیرضا زاکانی در انتخابات، دور جدیدی از حملات ضدانقلاب شدت گرفت.
ابتدا شماره همسر شهردار تهران در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
این رسانه خبری صهیونیستی در ادامه دروغ هایی قدیمی که ارتباطی به دوران شهرداری زاکانی نداشت را به او نسبت داده است.
به تازگی نیز تلویزیون ایران اینترنشنال، ویژه برنامهای علیه زاکانی پخش کرد.
در این برنامه، ایران اینترنشنال، از نزدیکی علیرضا زاکانی به رهبر معظم انقلاب و ادامه مسیر آیت الله رئیسی توسط وی ابراز نگرانی و اعلام خطر کرد.
کارشناس اینترنشنال همچنین در توییتهای دیگر نتوانست ترس خود از حضور زاکانی در انتخابات را پنهان کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید به مردم کمک کنیم تا مثل ابراهیم را انتخاب کنند.
ــــــــــــــــــــــــ
برای اینکار به پویش #مثل_ابراهیم بپیوندید و از محتوای آن در تبلیغ خود استفاده کنید
ــــــــــــــــــــــــ
برای مشاهده محتوا کلیک کنید
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
کلام بزرگان
استاد فاطمی نيا: اگر می خواهيد به جایی برسيد لطيف شويد
🔹 اگر لطيف نباشيد هيچ چيز نصيبتان نمی شود. هر روز چند مرتبه در خانه يا محل كار عصبانی می شود و پرخاش می كند و دل ديگران را می شكند از طرفی هم می خواهد به مقامات معنوی برسد!
🔹علامه طباطبايی تماما لطافت بود به حدی كه در طول عمر خود با كسی دعوا نكرد. روزی جوانی با دوچرخه به مرحوم علامه برخورد كرد و ايشان آسيب ديد، اگر ما بوديم حتما با آن جوان دعوا می كرديم اما علامه بلافاصله به سمت جوان رفت و از او دلجويی كرد و پرسيد آسيب ديده ای يا خير؟
🔹اگر ميخواهيد به جايی برسيد لطيف شويد. لطيف بودن را تمرين كنيد، از خانه و محل كار شروع كنيد و با خشم و غضب، ديگران را آزار ندهيد.
🌐 https://btid.org/fa/
📎 #جهاد_تبیین
📎 #استاد_فاطمی_نیا
📎 #کلام_بزرگان
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
@banketolidat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شگفتی نوری زاده از موج گسترده اسلام گرایی در اروپا: همه جا را گرفته اند؛ ما که از دست مسلمانان پناهنده شده بودیم، حالا دور و برمان را گرفته اند و این باعث شگفتی است.
🔺این موضوع آنقدر فراگیر شده که همسایه ام با چهره ای افسرده، درگذشت رئیسی را به من تسلیت گفت!
🌐 https://btid.org/fa/
📎 #جهاد_تبیین
📎 #اسلام_گرایی
📎 #شهید_آیت_الله_رئیسی
📎#اروپا
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
@banketolidat
♨️ امام خمینی و علامه طباطبایی غرض اصلی از خلقت و بعثت را با حفظ و اجرای دیگر مراتب احکام اسلامی با جرات اظهار کردند.
🔰 آیت الله سعادت پرور
💠 از مجموع آيات و احاديث و دعاها استفاده مى شود كه غرض اصلى از خلقت و بعثت انبياء عليهم السلام غير از آن چيزى است كه عموم مردم تصوّر كرده و مىكنند و اعتقاد خود را بر آن استوار نمودهاند و هر يك ديگرى را آماج تهمتهاى خود قرار داده و مى گويد: وى خلاف حق را فهميده؛ لذا بزرگان اهل كمال و كسانى كه اين گونه مطالب را دريافتهاند از بيم تازيانۀ تكفير و يا عدم پذيرش كوته فكران، جرأت اظهار نداشته و بعضاً آن را در لفّافۀ شعر و يا كلام پيچيده اى بيان كردهاند.
💠 به هر حال از طايفۀ جليلۀ علماء در عصر حاضر دو شخصيّت بزرگوار توانستهاند اين مقصد را(با حفظ و اجراى ديگر مراتب احكام اسلامى) با جرأت اظهار كنند و در گفتار و نوشتار خود به شرح آن پرداخته و زمينه را براى ديگران در بازگو كردن حقايق فراهم نمايند:
✅ يكى استاد بزرگ و مرجع عظيم الشأن شيعه و رهبر مسلمانان جهان آية اللّه العظمى جامع معقول و منقول صاحب كمالات نفسانى عارف باللّه روح اللّه الموسوى الخمينى(أدامَ اللّهُ شَوْكَتَهُ) مىباشد زبان نويسنده از بيان عظمت نفس و جامعيّت ايشان قاصر مى باشد و چنانكه شخصيت اين عزيز عالم اسلام تاكنون در بين شخصيّتهاى اسلامى و علما بىنظير بوده است بعيد به نظر مى رسد كه جامعه اسلامى در آينده نيز همانند ايشان را به خود ببيند، اَدٰامَ اللّٰهُ ظِلَّهُ الشَّريفَ عَلىٰ رُؤُوسِ المُسْلِمينَ. آمينَ، رَبَّ العالَمينَ!.
✅ و ديگرى استاد بزرگ علمى و عملى در معارف اسلامى،و مفسّر و فيلسوف عظيم الشأن حضرت علاّمه سيّد محمّد حسين طباطبائى مى باشد كه الحق حقّ بزرگى به گردن فرزندان حوزههاى علميّه بالأخصّ حوزۀ علميۀ قم بلكه شيعه بلكه عالَم اسلام دارد؛ زيرا معارف اسلامى را از طريق كتاب و سنّت و علم و عمل در گفتار و رفتار و تأليفاتش آموخت؛ به گونه اى كه مى توان گفت بعد از وى علمايى كه مىخواهند اسلام را بشناسند از وى مستغنى نيستند. رَحْمَةُ اللّهِ وَ رِضْوانُ اللّهِ تَعالى عَلَيْهِ..
💠 اگر دنياى امروز به وحشت افتاده و نمى تواند چنين شخصيّتهايى را در جهان اسلام ببيند، از بركت وجود چنين اسلامى است كه ايشان بيان نمودهاند، و به فرمودۀ قائد بزرگ،امام خمينى، اسلام خشك و بىمحتوى براى آنان ضررى ندارد، بلكه اثرات اين معارف حقّه و معانى بلند توحيدى در تمام امور است كه منافع آنان را به خطر انداخته است و لذا در كشورهاى عربى اين گونه كتابها برچيده مى شود و در كشور اسلامى ما نيز حسّ بدبينى به اين امور را توسّط خود ما دامن مى زنند.
📌 اكنون براى پند و نصيحت به اين گونه افراد قسمتى از كلام استاد بزرگوار،امام خمينى(أدامَ اللّٰهُ ظِلَّهُ)را ذكر مى كنيم.
🔅 مىفرمايند:«از امور مهمّه اى كه تنبّه به آن لازم است و اخوان مؤمنين و خصوصاً اهل علم(كَثَّرَ اللّٰهُ أمْثالَهُمْ) بايد در نظر داشته باشند، آن است كه اگر كلامى از بعضى علماء نفس و اهل معرفت ديدند يا شنيدند، به مجرّد آنكه به گوش آنها آشنا نيست يا مبنى بر اصطلاحى است كه آنها را از آن حظّى نيست، بدون جهت شرعيّه، رمى به فساد و بطلان نكنند، و از اهل آن توهين و تحقير ننمايند، و گمان نكنند هركس اسم از مراتب نفس و مقامات اولياء و عرفاء و تجلّيات حق و عشق و محبّت و امثال اينها كه در اصطلاحات اهل معرفت رايج است بَرَد، صوفى است يا مروّج دعاوى صوفيّه است، يا بافندۀ از پيش خود است و بر طبق آن برهانى عقلى و يا حجّتى شرعى ندارد. به جان دوست قسم،كلمات نوع آنها، شرح بيانات قرآن و حديث است(سر الصلاه صفحه 64 و 65)
📚 جمال آفتاب و آفتاب هر نظر، مقدمه
#حضرت_امام #علامه_طباطبایی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
@almorsalat