هدایت شده از هجرت
درسهاي اعتقادي عاشورا 2).pdf
207.3K
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از اسدالله غفاری
درسهاي اعتقادي عاشورا 3).pdf
190.7K
کانال هجرت:
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷
https://sapp.ir/hejrat_ir (سروش) 🇮🇷
هدایت شده از رضائینیکرفتار
20.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ حجتالاسلام رفیعی به اظهارات آقامیری
👌قابل توجه منتقدین
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم
▫️ حضرت آیتاللهخامنهای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را محکوم کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمهتعالی
گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّهی فرانسوی در اهانت به چهرهی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینهی شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعهی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد. این حرکت در این برههی زمانی میتواند، نیز به انگیزهی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقهی حسّاس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره
سیّدعلی خامنهای
۹۹/۶/۱۸
هدایت شده از جوان
🎥 پاسخ حجتالاسلام پناهیان به اتهامات مالی و شراکت در ساخت برجهای چندین میلیاردی!
♦️بنده از آن ساختمان ۴ طبقه یک واحد داشتم که آن را هم دو سال بعد فروختم و نتوانستم خانه بخرم و مستاجر شدم.
♦️تعجب من از کسانی است که باور میکنند، باید حرف کسانی که با اسم عدالتخواهی تقوا را سر کشیدهاند، باور کرد؟
هدایت شده از کانال میز معارف
hamdely dar daneshgah ha.pdf
683.2K
#مقاله
📑 عنوان : ارائه مدلي ساختاري براي تبيين همدلي در دانشگاهها (بررسي تاثير معنويت، سرمايه اجتماعي و حکمراني خوب)
🔅همدلي يعني داشتن احساس مشترک با ديگران، که اين امر محصول توسعه اعتماد در جامعه است. موضوعي که در مباني ديني تاکيد زيادي بر آنها صورت پذيرفته است. اين پژوهش با هدف ارائه مدلي کمي براي تبيين عوامل موثر بر همدلي انجام شده است .
معنویت و ارزش های معنوی در شکل گیری گمانه های مثبت و تقویت همدلی تاثیر بسزایی دارد.وظیفه تبیین و فرهنگسازی در این مورد بیشتر از هر فردی به دوش نخبگان جامعه است.
👨🏫 توانایی ایجاد همدلی ابزار بسیار موثری در انتقال مفاهیم دینی و تربیت دانشجویان متعهد خواهد بود که این مقاله با توجه به نقش پررنگ استادان معارف اسلامی در بعد تربیتی دانشجویان کمک موثری در تقویت این مهارت خواهد کرد.
تجربیات مفید خود را با ما در میان بگذارید.
021-84222*499
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
عاشورا.mp3
6.13M
✅ استاد شهید مرتضی مطهری
سیری در سیرۀ نبوی، ص ۵۴ _ ۵۵
🔹 اگر بناست مکتبِ امام حسین - علیهالسلام- احیاء بشود، «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین هم ضرورت دارد. این دستوری است که ائمۀ اطهار به ما دادهاند و این دستور، فلسفهای دارد و آن، عبارت از این است هر مکتبی، اگر «چاشنیِ عاطفی» نداشته باشد و تنها، مکتبی از جنسِ «عقل» و «فکر» باشد، «نفوذِ روحیِ آنچنانی» ندارد و ازاینرو، امکانِ چندانی برای «بقاء» ندارد، ولی اگر یک مکتب، «چاشنیِ عاطفی» داشته باشد، این عاطفه به آن «حرارت» میدهد. آری، معنا و فلسفۀ یک مکتب، آن مکتب را «منطقی» میکند، و ازاینجهت، مکتبِ امام حسین، «منطق» دارد و درس است و باید از آن آموخت، امّا اگر این مکتب را فقط بهصورتِ یک «مکتبِ فکری» بازگو کنیم، «حرارت» و «جوشش» از آن گرفته میشود و کهنه میگردد. پس توصیه که باید برای همیشه، «چاشنیِ عاطفه» را در قالبِ «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین را حفظ کرد، نظرِ «بسیار عمیق» و «دوراندیشیِ فوقالعاده عجیب و معصومانه»ای بوده است.
✴️سیری در سیرۀ نبوی، ص ۵۴ _ ۵۵
🔰ميزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
korona.pdf
1.06M
#مقاله
عنوان : { پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ویروس کرونا در زیست جهان های دینی }
🖇استادان محترم معارف این مقاله مفصل ومصور روایتی جامعه شناختی از بازتاب های جهان کرونایی شده از 2020 میلادی تا کنون بر « زیست _جهان های دینی از قم تا رم » است .در این روایت که مبانی تئوریک و تحلیل داده های آن مستند به گزارش های رسانه ملی و جهانی و چندزبانی (انگلیسی , عربی و فارسی) است و در این روایت تلاش شده تا اتفاق های رخ داده در زیست جهان دین های ابرهیمی ( یهودیت ,مسیحیت و اسلام ) و هم زیست جهان دینهای آسیایی (هندوییزم ,بودیزم و زرتشتی ) و هم مسائل اجتماعی محتمل الوقوع برای این زیست جهان های دینی از منظر جامعه شناسی دین و انسان شناسی دین توصیف و تفسیر شوند.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
#معرفی_مستند
📄 مستند«امام و سرهنگ »
📹 کارگردان: عبدالله البنی
🖇 مستند «امام و سرهنگ» ساخته عبدالله البنی روایت ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را به تصویر میکشد و با جمعی از مرتبطان با پروندۀ ربودن امام موسی صدر و نیز خانوادۀ امام، مصاحبه نموده و به رمزگشایی از ناپدید شدن رهبر شیعیان لبنان میپردازد.
⏱ زمان : 48 دقیقه
🖥 مشاهده و دانلود : این مستند به همراه مستندات تاریخی ,سیاسی و... دیگر از طریق عضویت در سینما مارکت به راحتی و با هزینه اندک قابل مشاهده می باشد.
https://www.cinemamarket.ir/p/2960
👈 استادمحترم معارف منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
#بخوانیم
عنوان : {هویت اجتماعی در نگره امام علی (ع)}
🖋نویسنده : مرضیه محصص
نویسنده در این اثر به این سؤالات پاسخ داده است؛ هویت اجتماعی در قلمرو علوم اجتماعی، چه مفهومی دارد و نظریه پردازان آن چه تبیینی از مؤلفه های آن داشته اند؟
آیا می توان برای بومی سازی نظریه هویت اجتماعی، از آموزه های علوی بهره جست؟ آیا هویت اجتماعی در نگرش علوی دارای ساختاری قابل تبیین است؟
👈 این پژوهش مشتمل بر سه فصل است؛ فصل اول با عنوان «گستره مفهومی هویت اجتماعی» به مباحث نظری در حوزه هویت اجتماعی پرداخته است، فصل دوم با عنوان «تعامل سنجی آموزه های دینی و مفاهیم اجتماعی» به تبیین نقش آفرینی آموزه های دینی در ساماندهی حیات اجتماعی و بحث نظام سازی در مواجهه با مسائل اجتماعی اختصاص داده شده است.
فصل سوم نیز با عنوان «واکاوی هویت اجتماعی در کلام علوی» به مهمترین الزامات تکوین هویت اجتماعی از منظر علوی پرداخته است.
📲 قابل دریافت :
https://b2n.ir/472207
📑 تعداد صفحات :144
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از روزنه
#آل_احمد؛ عبور از #روشنفکری و بازگشت به دامان دین و روحانیت
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸۱۸ شهریور سالگرد جلال آل احمد است. عالم زاده پرشوری که در نوجوانی چند ماه بیشتر نتوانست در حوزه علمیه بماند و دلزده و بریده از حوزه و تا حدودی دین، سر از محافل روشنفکری درآورد.
🔹جلال تا خود را بیابد، به محافل حزبی چپ کشیده شد و توده ای شد. مدتی بعد به جریان #خط_سوم پیوست ولی آنجا هم دوام نیاورد و سرانجام در هیاهوی #اصلاحات_آمریکایی در ابتدای دهه چهل، #غربزدگی را نوشت که #رسوایی_تاریخی روشنفکران ایرانی را رو کرد و در مقام افشای ماهیت استعمار نو و دنباله های داخلی آن چنان صریح که نشریه چاپ کننده بخشی از مباحث او را توقیف کردند.
چلال چنان مستدل و مصداقی سخن گفت که روشنفکران خودفروخته نتوانستند با هوچی بازی و فحاشی به او، برد سخنان مترقی اش را کم کنند.
🔹کینه روشنفکران وابسته داخلی، نسبت به جلال از سال ۴۸ تا کنون همچنان و همیشه ادامه یافته است؛ گاه با فتنه بایکوت، گاه با کنایه و فحاشی های مرسوم روشنفکری، گاه با #تحریف و #تخریب، خواسته اند جلال را از صفحه فکر و فرهنگ ایران اسلامی حذف کنند اما جلال به واسطه نبوغ در کشف و شجاعت در افشای #غربزدگی به عنوان یک حقیقت تلخ تاریخی، هرگز از ذهن و زبان مردمان قدرشناس و فرهیخته ایران فراموش نشد و انشالله نخواهد شد.
🔹به نظر میرسد با گذشت پنج دهه از فقدان جلال، حوزه علمیه هنوز آنچنان که بایسته است نتوانسته از این متفکر متعهد معاصر به نحو شایسته قدرشناسی کند؛ گرچه معرفی و تجلیل و نکوداشت امثال جلال گام نخست این قدرشناسی است اما بهترین وجه آن را باید در بازخوانی پروژه فکری جلال در حوزه برشمرد.
تجلیل از جلال، تجلیل از عقبت به خیری و بازگشت روشنفکری از کژراهه غربزدگی است؛ راهی که امام در دوران حیات جلال آغاز کرد و مقام معظم رهبری بعد از وفات او ادامه داد.
@rozaneebefarda