هدایت شده از طلاب الکریمه
🔺خودشکوفایی، سعادت نیست!
↙️بررسی غایت متداول در معنویتهای نوظهور
✍جریانهای معنوی نوپدید، به پیروی از مکاتب و #ادیان سنتی شرقی همچون #بودیسم، #تائوئیسم، و #دانته، #یوگه و #ذن، غایاتی را به عنوان «سعادت» (تقریباً معادل با اصطلاحاتی همچون موکشه، سمادهی، نیروانه، ووشین و...) برمینهند. یکی از این غایات که در تعالیم بسیاری از معنویتهای جدید، شیوع یافته، «#خودشکوفایی» نام دارد.
🔘این موضوع به خودشناسی عمیق و دستیابی به خود واقعی، وابسته است. هرچند خودشکوفایی، گامی به سوی رشد و تعالی است و آثار شگرفی دارد، اگر به یک نوع ارتقای آگاهی و درک اعتلای خویشتن حقیقی بر بدن و تعلقات مادی، منحصر بماند و با بصیرت نسبت به مراتب هستی و به امکان فقری خویشتن همراه نشود، قطعاً سزاوار آن نخواهدبود که به خودیخود، غایت تلاشها و مساعی انسان قرار گیرد؛ #سعادت آنجا نیست.
✴️ این در حالی است که بررسی ادبیات تولیدی استادان #معنویت نوین، عمدتاً حالت و وضعیتی برتربرای انسان به تصویر نمیکشد و تمام همت برای دستیابی به خودشکوفایی است که با برچسبهایی چون #ثروت، #آرامش، خلاقیتريال لذا، شادابی و... همراه است. و سعادت ابدی با کمال وجودی عجین است که با رشد عقل عملی و نظری حاصل میشود.
⭕️آثار خودشکوفایی، زیاد است اما این آثار، غایت لنفسه ندارند؛ یعنی به خودی خود، کمال نهایی انسان محسوب نمیشوند.
📚منبع: حمیدیه، بهزاد، «نقد معنویتهای سکولار بر اساس فلسفه سعادت»، از مقالات ارائهشده به همایش معنویتهای نوظهور؛ شاخصهها و نقدها.
/ فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 زئوس کلیپ ساز و ایمان سلیمانی امیری ، توسط یک جوان شیعه ، به طرز بدجوری رسوا شدند!
این دو موجود میگویند: هیچ کس امام مهدی (عج) را از بدو تولد ندیده و امام حسن عسکری (ع) جانشینش را به اصحاب نشان نداده !
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
15.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«پیام و تتلو و علیشمس و ساشا و احلام و آقامیری و سایر شاخ های راهزن مجازی از یک کانون شرط بندی حقوق می گیرند. رهبرشان در اسپانیاست، فرشید امیرشقاقی ملقب به مونتیگو
🔹آنها فروشنده ابتذالند و میلیون ها ایرانی نیز خریدار آنها.»
🔸این داستان اینستاگرام ایرانی است که شده است جولانگاه مشتی بی هنر رذل که تحت رهبری فردی فاسد در این شرایط تحریمی پول مردم ایران را به نام قمار می مکند و از کشور خارج می کنند. و این همه بدون همکاران ایرانی و دست های حامی آنها در ایران ابدا ممکن نیست. سرشاخه هایی که در سیستم های دولتی و مدیریتی کشور لانه کرده اند و درگاههای بانکی را به تمامی و به سهولت در اختیار آنها گذاشته اند. همه می دانند آنها چه کسانی هستند اما باز هم هر روز سایتهای قمار و شرط بندی مثل قارچ در ترکیه و ایران به مدیریت این اراذل سبز می شوند.
🔹و همه اینها در کشوری رخ می دهد که اسلامی است و قمار در آیین و مذهب آن حرام است..
/مکتوبات
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
⚫️ چرا پس از کشتار سردار سلیمانی، دوباره سراغ شهید فخریزاده رفتند؟
👈 پاسخ را از خلال تحقیقات مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) میآوریم:
🔰 اگر از استعمار انتقام سخت نگیری، گستاختر میشود
▪️"آشنايان با ماهيت استعمار، به حق، قدرتهاى زورگو و مستكبر را، در منش و روش، هم چون سگان ولگردى شمردهاند كه اگر شخص رهگذرى، در قبال آنان از خود هراس نشان داده و از پيش پايشان بگريزد، آنان گستاختر شده و وى را در معرض حملات بيشترى قرار مىدهند و بالعكس، اگر شخص مزبور بيمى به خود را نداده و دليرانه، با چوبدستى يا سنگ به استقبال آنان بشتابد، در اين هنگام، سگان ولگردند كه پاى پس نهاده و احياناً، از تيررس حملات مىگريزند.
▪️بر این اساس، اصل اساسی «دفاع» از خویش در برابر حملۀ دشمن به عنوان یک غریزۀ حیاتی ـ که حیوانات نیز از آن سهمی وافر دارند ـ بسیار مهم است. افزون بر «دفاع»، باید به «انتقام از دشمن متجاوز» هم اهمیت داد. از خصم دونی که حریم ملتی را به تجاوز و ستم، درهم شکسته و عفو و اغماض گستاخترش میسازد، بایستی به سختی انتقام گرفت تا آنکه دیگر هیچگاه، اندیشۀ تکرار تجاوز را در سر نپروراند.
▪️در این عرصه، به راستی عزمی جزم و جرئتی شایان لازم است تا مسئولین و دولتمردان یک ملت، به گاه هجمۀ خصم و یا برخورد با طوفان خشم و تحکم وی، ایستادگی ورزند و چنانچه لازم شد، دست به قبضۀ سلاح برند و با بسیج نیرو، بسیط خاک را از خون بیگانۀ مهاجم گلگون سازند.
پس اگر دانستیم که ملک و ملت در حکمِ ناموس کشور است، حفظ این ناموس در گرو رزمی سخت و بی امان با متجاوزان به میهن در عرصه سیاسی، نظامی و اقتصادی است. آن کس که در این عرصه کوتاهی ورزد، گناهی بزرگ، مرتکب شده است؛ خاصه آنجا که بیگانۀ متجاوز، اهریمنی گستاخ و آتش طبع باشد.
▪️و ديگر آن كه: قدرتهاى استعمارى ـ در انتخاب نحوۀ برخوردشان با ملتها، و تعيين زمان و كيفيت تجاوز و تاراج خويش، درجۀ آگاهى و بيدارى و ميزان استعداد دفاع و مقاومت ملى را در نظر مىگيرند و گاه نيز، يك قيام و خيزش ضد استعمارى، اى چه بسا، تصميم استعمارگران به تجاوز را تغيير داده ـ و يا لااقل ـ اجراى مقاصد آنان را تا مدتها به تعويق مىاندازد. بر اين امر، شواهد بسيارى از تاريخ ملّتها مىتوان نشان داد".
💥 نتیجه کلام استاد: اگر در ماجرای ترور سردار سلیمانی، انتقامی در خور و جدیتر گرفته بودیم، چنین جسارتی تکرار نمیشد. مخصوصا سستی دولتمردان و عدم هماهنگی آنان با نیروهای نظامی کشورمان، بدین مسئله دامن زد.
📚 منبع عبارات استاد: کتاب منتشرنشده "ایران و راه رهایی از بحرانها در اندیشه استاد منذر ره " به قلم محمدصادق ابوالحسنی
/ما و او
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
درباره شهادت دکتر فخری زاده.mp3
6.64M
🔴سخنان مدیر مسئول نشریه عبرتهای عاشورا درباره دو شبهه ی مهمی که برخی از جریانات دلسوز را مشغول خود کرده است:
♦️ترور دانشمند هسته ای ودفاعی کشور شهید فخری زاده ضایعه ای بزرگ بود که همه ی جریان های انقلابی را دغدار کرد, اما این امر نباید باعث اشتباه تحلیل ما و تضعیف نهادهای امنیتی کشور شود؛
♦️تضعیف نهادهای امنیتی کشور و مایوس کردن مردم از آنها و ایجاد ترس در برخی از مردم می تواند زمینه ساز مذاکره با دشمن به بهانه ایجاد امنیت شود....
♦️درست است که ما نقدهای جدی به دولت داشته و داریم اما در جنگ امنیتی (عبری,عربی, غربی) که به کشور تحمیل شده، نمی توان زحمات طاقت فرسای دستگاه های امنیتی را نادیده گرفت.
♦️شبهه ی دیگری که اخیرا برخی افراد در حال دامن زدن به آن هستند ادعای سانسور و یا تقطیع وتحریف فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آن هم به وسیله ی دفتر ایشان! است که این ادعا می تواند ضرباتی به نظام وارد کند که از ترور شهید فخری زاده بیشتر باشد....
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💥 گسترش آموزش الکترونیک در دوران حکمرانی مجازی ممکن است بستر شکلگیری دانشکدههای مجازیِ بینالمللی و مدارس مجازیِ بینالمللی و حرکت بهسمت برنامهریزی بر محور اسناد بالادستی مانند #سند_2030 گردد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در دوران کرونا، آموزش الکترونیک به یک آموزش گسترده تبدیل میشود و ما هم در همین مسیر قرار گرفتهایم.
این پدیده ممکن است سرآغاز شکلگیری دانشکدههای مجازیِ بینالمللی و مدارس مجازیِ بینالمللی بشود که بهشدت فضای داخل کشورها را تحتتاثیر قرار میدهد و از جهتی، بستر حرکت به سمت برنامهریزی بر محور اسناد بالادستی مانند سند 2030 و اسناد توسعه میشود و فضا را کاملاً در اختیار آنها قرار میدهد.
امروز رقبای تمدنی ما یک گام بزرگ به سمت حکمرانی مجازی برمیدارند که تسلط خودشان در جهان را بیشتر کنند. ما هم باید یک گام بزرگ به سمت تمدن اسلامی برداریم و این یک رقابت بزرگ است.»
۱۳۹۹/۸/۲۸
@tollabolkarkmeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای مناظره آیت الله مصباح یزدی با دکتر علی شریعتی🔺
💥 وقتی استاد مصباح از علامه طباطبایی برای مناظره اجازه گرفت و مجلس مناظره در تهران منعقد گردید؛ اما اینکه سرانجام مناظره به کجا رسید را در این فیلم بنگرید.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💢قبیلهگرایی در شبکههای اجتماعی
🔹چرا در شبکههای اجتماعی گفتوگوی سازنده اینقدر دشوار است؟
⬅️در کتاب «اینترنتِ ما: بیشتر دانستن و کمتر فهمیدن در عصر کلاندادهها» آمده است: «یکی از شیوههایی که اینترنت تصویر ما از خودمان را تحریف میکند این است که تمایل ما انسانها برای دستبالاگرفتن دانشمان درباره نحوه عملکرد دنیا را تشدید میکند. اینترنتِ ما به یک مکانیسم تقویتی بزرگ تبدیل میشود که تمام اطلاعاتی را که بر اساس پیشداوریهایمان، مستعد پذیرششان هستیم به خوردمان میدهد و تشویقمان میکند تا افراد حاضر در حبابهای دیگر را پستفطرتهایی ناآگاه بدانیم. فقط خودمان همهچیز را میدانیم، این را حتی اینترنت هم به ما گفته است».
⬅️به بیان دیگر، اینترنت نوعی #غرور_معرفتی را در ما میپروراند، یعنی این تصور که دانستههایمان خیلی بیشتر از آن چیزی است که واقعا هست. فیدها و الگوریتمهای جهتدهیشده رسانههای اجتماعی ما را به سمت اتاقهای پژواکی حرکت دادهاند که در آنها دیدگاههای خودمان مورد استقبال و دیدگاههای مخالف مورد تمسخر قرار میگیرند. در پناه این #اتاقهای_پژواک، با هیچ چالش جدیای روبهرو نمیشویم و جماعتی که خودمان آنها را برگزیدهایم تشویقمان میکنند و بدینترتیب، رفتهرفته توانایی #خودارزیابی دقیق را از دست میدهیم و خودمان را بسیار داناتر از آن چیزی تصور میکنیم که واقعا هستیم.
⬅️اما آنچه #فروتنی_فکری را نابود میکند فقط مکانیسم تقویت اجتماعی از طریق افراد همباور نیست. #ردپاهای_دیجیتال خودمان هم در این قضیه دخیل است، یعنی آثار دائمیای که نظرات قبلی خودمان برجا میگذارند. در واقع تعهد علنی به پاسخهای خود باعث میشود تا افراد در برابرِ دادههایی که نشان میدهد قبلا اشتباه کردهاند، مقاومت بیشتری به خرج دهند.
⬅️آن نوع از گفتوگو که احتمال دارد نظر مردم را عوض کند (یعنی در غرور معرفتیشان رخنه و آنها را وا بدارد تا با محدودیت دانش خود روبهرو شوند) دقیقا همان گفتمان بدونقضاوت، طولانی و اصیلی است که در اقتصاد کنونی رسانههای اجتماعی بهایی به آن داده نمیشود؛ فروتنی فکری اصل نخست یک گفتوگوی خوب است.
/عصر هوشمندی
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حجت الاسلام پناهیان:
🔸جامعهای که دچار دیکتاتوری رسانهای بشه، افرادی که صلاحیت ندارند، رای خواند گرفت و بر اون جامعه حکومت میکنند.
🔹اگه تحت تاثیر دیکتاتوری رسانهای باشیم، ظهور رخ نخواهد داد، چون در زمان #ظهور نباید عملیات رسانهای علیه حق اثر داشته باشد.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 تحریف تاریخ
امروز یکی از معلمین عکس فوق را برای دانش آموزان دوره ابتدایی ارسال کرده است که متن روی آن مصداق تحریف تاریخ است. انشاالله و به احتمال قوی که نیت آن معلم خیر بوده و این اقدام از روی بی اطلاعی بوده است.
۱- میرزاکوچک خان شهید شده است. حتی اگر درسرما هم یخ زده باشد در معرکه با استبداد و نوکران استعمار و جنگ با دشمنان دین و ملت بوده است. هرچند در برخی گزارش های تاریخی آمده است که میرزا هنوز جان در بدن داشت که سرش را از بدنش جدا نمودند.
۲- با نفی شهادت میرزا کوچک خان ، قاتلین او یعنی استبداد و استعمار و مزدوران و نوکران انگلیس مثل رضاخان میرپنج بطور خودکار تبرئه می شوند.
تحریف تاریخ یکی از شاخه های جنگ روایت هاست که دشمن با آن به دنبال دورکردن نسل جدید از هویت و تاریخ پرافتخار کشورمان است.
#جنگ_روایتها
✍"قاسم اکبری"
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🌐چگونه اینترنت تصویر ما از خودمان را تحریف میکند
💠«یکی از شیوههایی که اینترنت تصویر ما از خودمان را تحریف میکند این است که تمایل ما انسانها برای دستبالاگرفتن دانشمان درباره نحوه عملکرد دنیا را تشدید میکند. اینترنتِ ما به یک مکانیسم تقویتی بزرگ تبدیل میشود که تمام اطلاعاتی را که بر اساس پیشداوریهایمان، مستعد پذیرششان هستیم به خوردمان میدهد و تشویقمان میکند تا افراد حاضر در حبابهای دیگر را پستفطرتهایی ناآگاه بدانیم. فقط خودمان همهچیز را میدانیم، این را حتی اینترنت هم به ما گفته است». (اینترنتِ ما: بیشتر دانستن و کمتر فهمیدن در عصر کلاندادهها)
♻️به بیان دیگر، اینترنت نوعی غرور معرفتی را در ما میپروراند، یعنی این تصور که دانستههایمان خیلی بیشتر از آن چیزی است که واقعا هست. فیدها و الگوریتمهای جهتدهیشده رسانههای اجتماعی ما را به سمت اتاقهای پژواکی حرکت دادهاند که در آنها دیدگاههای خودمان مورد استقبال و دیدگاههای مخالف مورد تمسخر قرار میگیرند. در پناه این اتاقهای پژواک، با هیچ چالش جدیای روبهرو نمیشویم و جماعتی که خودمان آنها را برگزیدهایم تشویقمان میکنند و بدینترتیب، رفتهرفته توانایی خودارزیابی دقیق را از دست میدهیم و خودمان را بسیار داناتر از آن چیزی تصور میکنیم که واقعا هستیم.
🔰اما آنچه فروتنی فکری را نابود میکند فقط مکانیسم تقویت اجتماعی از طریق افراد همباور نیست. ردپاهای دیجیتال خودمان هم در این قضیه دخیل است، یعنی آثار دائمیای که نظرات قبلی خودمان برجا میگذارند. در واقع تعهد علنی به پاسخهای خود باعث میشود تا افراد در برابرِ دادههایی که نشان میدهد قبلا اشتباه کردهاند، مقاومت بیشتری به خرج دهند.
🎙آن نوع از گفتوگو که احتمال دارد نظر مردم را عوض کند (یعنی در غرور معرفتیشان رخنه و آنها را وا بدارد تا با محدودیت دانش خود روبهرو شوند) دقیقا همان گفتمان بدونقضاوت، طولانی و اصیلی است که در اقتصاد کنونی رسانههای اجتماعی بهایی به آن داده نمیشود؛ فروتنی فکری اصل نخست یک گفتوگوی خوب است.
/عصر هوشمندی
@tollabolkarimeh 🌷