eitaa logo
خادمین ولایت (محبان امام حسین علیه السلام)
74 دنبال‌کننده
403 عکس
162 ویدیو
5 فایل
🌻بسم الله الرحمن الرحیم🌻 و هو معکم این ما کنتم او همراه شماست ؛ کجا می روید؟ سوره حدید آیه ۴
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم : دین ما میگه فکر نکرده هیچ کاری نکن حتی روایت زیادی داریم درباب تفکر یک ساعت فکر کردن ازیک سال عبادت کردن افضل است، ازشصت سال عبادت افضل است. یا ازهفتاد سال عبادت کردن افضل است این تغییر تعبیرات ازنظر علمای اسلام بخاطر نوع موضوع تفکر ها فرق می کنه ✅یک تفکر است انسان را یک سال جلو میبره ویک تفکر دیگر است که اورا هفتاد سال جلو می برد. ما ابوذر را که تقریبا هم ردیف سلمان فارسی بود بعدازمعصومین(ع) مردی نظیر اینها دردرجه ایمان نیامده است خیلی خدا راعبادت می کرده است، ولی ✅ بیشترین عبادت ابوذر، فکربود @khoda_dar_zendegi
آیا من این قضیه ای که توذهنم دارم انجام بدم یاندم؟(ارزش ها وغیر ارزشها) هی دارم روش تفکر می کنم ازابعاد وجنبه های مختلف بررسی می کنم وارزش گذاری می کنم وقتی‌خوب بررسی کردم می بینم این کار کار منطقی وعقلانی است خب انجام میدم ویا بابررسی هایی که کردم می بینم عقلانی نیست منطقی نیست خب اینجا دیگه انجام نمیدم. ✅این یعنی تفکر کردن وآن درون هسته را باتحلیل وتجزیه کشف کردن، به آن حقیقت رسیدن . همین است که یک ساعت تفکر به منزله ۸۰ سال کمتر ویا بیشترثواب دارد. @khoda_dar_zendegi
بسم الله الرحمن الرحیم آزادی انسان: جلسه گذشته به بحث آزادی تفکر پرداختیم که به این نتیجه رسیدیم آزادی تفکر، آزادی مطلق است تفکر یک امرفطری است برای کشف حقایق ومجهولات، پس باید آزاد باشد عرض کردیم انسان جاهل بدنیا آمده، وظیفه دارد که عالم شود. حالا به فرق فکروتفکر می پردازیم فکر آن ورودی اولیه ای است که یک قضیه یا سوالی یا چیزی دیگری توذهن ما خطور می کنه. اما تفکر چیه؟ تفکر این فکری که توذهن ما ورود پیدا کرده آن رازود انجام ندیم وزود تصمیم نگیریم بلکه آن موضوع را تجزیه وتحلیل کنیم. @khoda_dar_zendegi
هدایت شده از بلا استفاده
بسم الله الرحمن الرحیم باید بدانیم آیا از وجود امکاناتی وسرمایه هایی که خداوند متعال دراختیار ما گذاشته آگاه هستیم؟ مثلا نماز را خداوند قرار داده برای تربیت عمر وزمان را برای ما قرار داده تاحرکت بسوی کمالات داشته باشیم آیا قدرت،لیاقت، شایستگی داریم برای نگهداری وبهرمندی ازاین سرمایه ها؟ ✅اگر بله، این میشه رشد رشد یک امر اکتسابی است ویک مسئولیتی به عهده انسان می آورد که . رشد اخلاقی، رشد اجتماعی، رشد سیاسی و.‌.. تورشد اخلاقی چقدر پیش رفته ایم؟ رشد اجتماعی چطور؟ آیاحقوق اجتماعی را رعایت می کنیم؟ مثلا همین فضای مجازی هنوز ما این مسئله را با خودمان حلش نکردیم که حق نداریم پس معلومه که دراین زمینه رشد نکردیم آدم خامی هستم که بار جامعه راسنگین تر می کنیم، بجای اینکه بار را اززمین برداریم http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ مواظب زبانمان باشیم اگر تیغ هایش قلبی را پاره کند، برای ترمیم اش هزینه های زیادی بایدکرد...
بسم الله الرحمن الرحیم ده سفارش امام رضا را به حضورتان هدیه میدارم: 👇 *سفارش اول*🌹 در خوشحال کردن مردم بسیار بکوشید تا در قیامت خدا خوشحال تان کند. *سفارش دوم*🌹 تا می توانید سکوت اختیار کنید که سکوت موجب محبت می شود و راهنمای هر خیری است. *سفارش سوم*🌹 در خواندن سوره حمد استمرار بورزید که جمیع خیر امور دنیا و آخرت در آن گرد آمده است. *سفارش چهارم*🌹 به روزی اندک خدا راضی باشید تا خدا نیز از عمل کم شما راضی باشد. *سفارش پنجم*🌹 در برقرار کردن صله رحم ثابت قدم باشید که بهترین نوعِ آن ، خودداری از آزار خویشاوندان است. *سفارش ششم*🌹 به کسی که از خدا نمی ترسد امید نداشته باشید که نه تعهد دارد ، نه نجابت و نه کرم. *سفارش هفتم*🌹 بسیار احسان کنید که خداوند در قیامت ، یک نصفه خرما را مانند کوه اُحد بزرگ می کند. *سفارش هشتم*🌹 حقُّ النّاس را رعایت کنید که دوستی محمد و آل محمد بدون آن پذیرفته نیست. *سفارش نهم*🌹 از بخششی که زیانش برای تو بیش از سودی است که به دیگران می رسد ، حذر کن. *سفارش دهم*🌹 بسیار مراقب کردار خود باشید تا مورد تهمت و اتهام قرار نگیرید ، که در آن صورت ، حقِّ ملامت نخواهید داشت. http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌱قال الإمام الرضا عليه السلام: رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحْيا اَمْرَنا ... يَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ يُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا. امام رضا علیه السلام می فرمایند: رحمت خدا بر بنده اى كه ... دانش هاى ما را فرا گيرد و به_مردم_بياموزد_اگر_مردم_زيبايى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما . معانى الأخبار، ص 180، ح 1.🌱میلادمسعودوموفورالسرورسلطان سریرارتضاحضرت امام علی ابن موسی الرضاعلیه آلاف التحه والثناوالصلوه والسلام برهمه محبان وعشاق حضرتش مبارک باد🌹 http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم هدف خلقت رسیدن به غایت وکمالات است، یعنی همه انسانها ظرفیت وجودیشان این است که به خداوند گاری برسند، حالا میزان رشد تعالی انسانها بستگی به اختیار وانتخاب خود شخص است. توانتخابش چقدر بصیرت دارد بعضیها مثل شهید سلیمانی لحظه لحظه های حیات اش متصل به ائمه اطهارو اولیای الهی هستند http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⛔ شبهه: آیا اسلام دین شادی است، یا نه؟ماتم وعزاست؟ چرا میرید توحرم امامان گریه می کنید؟ 💢 پاسخ: انسان زمانی شاد است، که اصل وجوداش شاد باشد یعنی به ظاهر داره اشک می ریزد دربُعد طبیعی اما روحش آزاد می شود. مثلا شما وقتی تشریف میبرید حرم امام رضاعلیه السلام، توحرم اشک می ریزید، گریه می کنید ولی بااین حال روح شما شاد است چرا؟ چون وقتی ازحرم میایم بیرون آرام شدی سبک شدی، حالتان خوب شده، ماکه گریه کردیم به ظاهر غصه خوردیم، چرا حالابیرون آمدیم سبک وراحت شدیم؟ نه گریه ونه خنده برای انسان شادی وآرامش می آورد ✅ بلکه باید جان انسان شاد باشد. چه لذتی است برای امام حسین علیه السلام؟ گریه کردن برای امام باعث ریختن گناهان می شود. چون انسان ناقص است ودچار گناه شده وقتی درحرم امام وارد می شود، در واقع به امام وصل می کند روح اش را واین وصال نوری ایجاد می کند وانسان را نورانی می کند بنابراین نور آن ظلمت ها وگناه را می ریزد ✅ چون نور که باشد ظلمت می رود دراین صورت انسان حالش خوب میشه، سبک میشه، ملکوتی میشه. چون را ریخته وانسان ازآن بار گناه سبک شده وآرام شده. ✅ پس به این دلیل زیارت حرم ها حال آدم را خوب می کنه. درنتیجه، . ✅ تبیین http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
بسم الله الرحمن الرحیم قسمتی از زندگینامه امام رضا علیه السلام دردورانی ولایتعهدی: سوال می شودچرا امام رضا علیه السلام آمد مرو تودستگاه خلافت مامون قرار گرفت ؟ ⛔️شبهه چراامام ولایتعهدی را پذیرفت؟ اگر او را مجبور به پذیرفتن کرده باشند، می بایست مقاومت می کرد تا حدی که کشته می شد. پاسخ به این شبهات: آنچه که قطعیت دارد اینکه ولایتعهدی اولا از طرف حضرت رضا(ع) شروع نشد. ازطرف مامون شروع شده تازه به این شکل نبوده که مامون پیشنهاد کند وحضرت رضا قبول نماید، بلکه بایک نقشه وبا زور امام را آوردند. لذا صحبت اراده واختیار درمیان نبوده است.حتی اورا از راههایی عبور دادن که شهر های شیعه نشین نبوده. وقتی وارد مرو می کنند حضرت را جدا دریک منزل اسکان می دهند ودرآنجا برای اولین بار مامون به امام می گوید می خواهم خلافت را به توواگذار کنم امام نمی پذیره مامون میگه اگر نمی پذیری ولایتعهدی را بپذیر. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 امام رضا(ع) ازاین پیشنهاد مامون شدیدا امتناع کرده است. ومامون امام راتهدید کردگفت شما مجبور هستی، یا ولایتعهدی را می پذیری ویا کشته می شوی. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 امام شرایط راکه دید چنین نقشه ای برایش مامون کشیده است، ولایتعهدی را با شرطی قبول کرد که فرمود: من درکارها مداخله نکنم، عملا جزو دستگاه نباشم حالا اسم می خواهد ولایتعهد باشد، باشد 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 درواقع امام نمی خواست جزو دستگاه مامونی قرار گیرد. ودریک مواردی هم که اجبارا مداخله می کند به شکلی مداخله می کند که منظور مامون تامین نمی شود. مثل قضیه نماز عید فطر که مامون کسی رافرستاد به امام گفت مامون می گویند نماز عید را بخوانید امام می فرماید ما بامامون قرار داریم که من درهیچ کارمداخله نکنم. به اوگفتن تودرهیچ کارمداخله نمی کنی مردم مرا متهم می کنند، این یک کار مانعی ندارد، حضرت فرمود: اگر‌بخواهم این کار رابکنم باید به رسم جدم عمل کنم نه به آن رسمی که امروز معمول است. مامون قبول می کند. امام ازخانه خارج می شود. چنان غوغایی درشهر به پا می شود(همه به دنبال امام راه می افتند) که دروسط راه ماموران مامون می آیند حضرت را برمی گردانند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 بنابر این امام رضا (ع) را بالاجبار به مرو آورده اند، ولایتعهدی را به او تحمیل کرده اند، اورا تهدید به قتل کرده اند وحضرت به شرطی ولایتعهدی را قبول کرد که درکارهای دستگاه مامون مداخله نکند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 مسئله ای داریم درفقه به نام《ولایت جائر》 یعنی قبول پست ازناحیه ظالم. قبول پست ازناحیه ظالم فی حدذاته حرام است، ولی فقها گفتن اگر تمکن ازامربه معروف ونهی ازمنکر_ که امر به معروف ونهی از منکر درواقع متوقف باشد برقبول پست ازناحیه ظالم، پذیرش آن واجب است. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 زیرا اگر بپذیرد می تواند درجهت هدف خود کار کند وخدمت نماید، که نیروی خودشان را تقویت ونیروی دشمنان راتضعیف کند. ما می بینیم درمدتی که حضرت رضا(ع) ولایتعهدی راقبول کردند کاری به نفع آنها صورت نگرفت، به نفع خود اسلام صورت گرفت و باعث شد که ایرانیان شیعه شدن. وازطرفی جلساتی که مامون تشکیل می داد وازمادیین گرفته تا مسیحی ها، یهودی ها، مجوسی ها، صائبی ها، وبودایی ها، علمای همه مذاهب را جمع می کرد وحضرت رضا(ع) را هم می آورد که شبهاتی بسیار پیچیده ای که مخالفان مطرح کنند وامام نتواند پاسخ بدهد، ولی امام رضا علیه السلام احتجاجاتش همه آنها را مغلوب کرد. درنتیجه شخصیت علمی خودرا ثابت کرد وهم به نفع اسلام خدمت نمود، درواقع ازپست ولایتعهدی یک استفاده غیر رسمی کرد به نفع اسلام http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✅14 تیر ✅در اسلام آزادی بیان مطلق نیست ✅هر حرفی را اجازه نداریم بزنیم. ✅ هرکتابی را نمی تونیم بنویسیم ✅ هرموضعی را اجازه نداریم تایپ کنیم توفضای مجازی بذاریم، درجهان آخرت با این انگشتانمان حرفی ، کلمه ای، جمله ای... را که تایپ می کند شهادت می دهد ✅امضاهای ما که چه کسانی را بعنوان رئیس جمهور، نماینده مجلس، شهرداری شورایی شهرو... هست، شهادت می دهد درروز قیامت و... ها وامضاهای خودمان باشیم http://eitaa.com/joinchat/3751673875Cd0124d26a8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ما می بینیم قرآن کریم همه انسان هارا مکرر به تفکر دعوت می کنه پس تفکر ازنظر‌ انسان شناسی اسلامی آزادی مطلق است. شما نه تنها درتفکر کردن هیچ محدودیتی نداری بلکه با دستور قرآن باید بدون تفکر کاری را انجام ندی. درکتاب آزادی انسان دومین بحث آزادی بحث عقیده است که آیا انسان در عقیده هم آزادی مطلق دارد یا ندارد؟ ✅ این بحث بسیاربسیار مهم وحائز اهمیت است باید با ابعاد مختلفی بررسی بشود. عقیده ازمصدر《عقد》 به معنای بستن وحکم گره ای دارد. یعنی انسان با داشتن عقیده ای به چیزی روحش باآن گره می خورد‌، وابسته میشه که شهید مطهری مبنای عقیده را به سه دسته تقسیم کرده. ۱_ عقیده براساس تفکر است ۲_ عقیده براساس احساسات ۳_ عقیده براساس تقلید ازدیگران وعلایق شخصی است. ازنظر انسان شناسی اسلامی عقیده ای مورد قبول است که براساس اندیشه وتفکر باشد ونیز شرع آن راتایید نماید.