eitaa logo
خلق حسن
147 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
6.2هزار ویدیو
128 فایل
ان احسن الحسن الخلق الحسن مدیر کانال: محسن حیدری
مشاهده در ایتا
دانلود
💎امام كاظم عليه السلام: إذا كانَت لَكَ حاجَةٌ إلى اللّه فَقُل : اَللّهُمَّ إنّي أسألُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وعَلِيٍّ ، فَإنّ لَهُما عِندَكَ شَأنا مِنَ الشَّأنِ؛ هرگاه خواستى از خداوند حاجتى طلب كنى ، بگو : خدايا ! به حقّ محمّد و على از تو مسألت مى كنم ؛ زيرا كه آن دو را نزد تو منزلتى است. 📗الدعوات : ص١٢٧ ح۵١ @sallavat @sallavat
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ @bidari110
🔼 شان مقاماتشونو در حدی نمیدونن که بخوان لباسای برهنه بپوشن... ❗️جالب اینکه اسلام بدون در نظر گرفتن مقام سیاسی و فقر و غنا، برای همه ی دختران شان و شخصیت قائل شده... ⁉️چطور بعضی از دخترانِ ما رو فریب دادن که حاضر شدن شَان خودشونو با اسم "آزادی" بفروشن؟!... ای کاش حقیقت رو براشون تبیین کنیم... 🦋
هدایت شده از بیداری‌اندیشه
🔴 نرمی و ملایمت در مسائل شخصی، انعطاف ناپذیری در مسائل اصولی و کلی 🔰 شهید مطهری ره: " اینکه عرض می کنیم پیغمبر ملایم بود و باید یک رهبر ملایم باشد، مقصود این است که پیغمبر در مسائل و شخصی نرم و ملایم بود نه در مسائل و کلی. در آنجا پیغمبر صد در صد داشت یعنی انعطاف ناپذیر بود. یک وقت کسی رفتار بدی راجع به شخص پیغمبر می کرد، مثلاً به شخص پیغمبر اهانت می کرد. این، مساله ای بود مربوط به شخص خودش. و یک وقت کسی قانون اسلام را نقض می کرد، مثلا دزدی می کرد. آیا اینکه می گوییم پیغمبر نرم بود مقصود چیست؟ آیا یعنی اگر کسی شرب خمر می کرد پیغمبر می گفت مهم نیست، تازیانه به او نزنید، مجازاتش نکنید؟! آن، دیگر مربوط به شخص پیغمبر نبود، مربوط به بود. آیا اگر کسی دزدی می کرد باز پیغمبر می گفت مهم نیست، لازم نیست مجازات بشود؟! ابداً. پیغمبر در سلوک فردی و در امور شخصی نرم و ملایم بود ولی در و نهایت درجه صلابت داشت." ( سیری در سیره نبوی، ص 206 و 207) ✍️پ.ن: 🔻اساساً نرمی و ملایمت نابجا با کسی که به حریم جامعه دست درازی می کند _ چه ناامنی اقتصادی باشد و چه ناامنی اخلاقی _ خود نوعی به جامعه و مردم و همچنین تضعیف قانون و قانونمداری است. 👈 در چنین شرایطی، حقوق مردم و جامعه زیر پا گذاشته می شود و هتک احکام الهی رواج می یابد. اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ @bidari110
مرحوم عماد افروغ در یکی از آخرین سخنانش گفت: اولین آسیب حذف حجاب، کمرنگ شدن حضور اجتماعی متدین‌ها خواهد بود. خیلی‌ها دارند تقلا میکنند؛ ولی مذهبی‌ها و ارزشی‌ها «حضورِ بدون‌کُنش در محیطهای آلوده» را صحیح نمیدانند. هم تاریخ این را تأیید میکند؛ هم رفتارشناسی مذهبی‌ها: عموم معتقدان به تمام ادیان الهی، محیط‌های آلوده را «ترک» میکنند. بر این پایه، «مانور حجاب» متأسفانه طرحی نیست که آفتاب صبح را ببیند. محیط جامعه اگر کثیف شود و کثیف بماند؛ مذهبی‌ها بی‌بروبرگرد انزوا را ترجیح خواهند داد. ما البته میتوانیم آنان را متهم‌ کنیم به «فرار از هزینه» ولی آنها جواب نسبتا محکمی دارند: خدا از ما «اموال و انفس» را می‌خرد؛ یعنی مادیات است که در راه خدا آسیب می‌بیند؛ قرار نیست به اسم مبارزه برویم به محیطهایی که ممکن است معنویات‌مان آسیب ببیند! کسی تضمینی نداده که ما مذهبی‌ها به فضاهای آلوده برویم؛ و اساسا مذهبی‌ باقی بمانیم. ما آخرت‌مان را اسلحه‌ی شلیکِ «نه لزوما نتیجه‌بخشِ شما» به دنیاپرست‌ها نمی‌کنیم. شما از ابزارهای اقتدارتان علیه فاسقان استفاده نکردید؛ چون گفتید «مصلحت نیست» چطور مصلحت است که ما آخرتِ «از جان عزیزترمان» را به خطر بندازیم؟! ما حاضر بودیم در جنگ علیه این فسق علنی، بمیریم؛ شما گفتید نه! انسجام برهم میخورد. حالا میگویید پایبندی‌های‌مان را برداریم و ببریم وسط فاسقان، و در کنار آنها حضوری ساکت و قبرستانی داشته باشیم؛ تا دیده شویم؟! اگر همان وسط قلب‌مان از دست رفت چه؟ از پایمان لغزید شماها جواب می‌دهید؟ کدام پیامبر به اصحابش گفته به میان فاسقان بروند حتی اگر خوف لغزش دارند؟! قضیه به این سادگیها نیست همسنگرهای عزیز... ارزشی‌ها به محیطهای آلوده‌شده نمی‌آیند؛ و این به تعبیرِ مرحوم افروغ، تازه اولین آسیبی است که جامعه خواهد دید. اگر حکومت برایش مهم است که ارزشی‌ها وجود و حضور داشته باشند در جامعه؛ قصه‌ی ‌«بی‌حجابیِ بی‌هزینه» را باید برای همیشه تمام کند. ما دیروز گفته بودیم؛ امروز هم می‌گوییم: بالآخره در یک نقطه مجبور خواهید شد از ابزارهای اقتدارتان علیه فاسقان و فاجران استفاده کنید؛ اما گاهی آنقدر دیر قانع به «استفاده از قهریه» می‌شوید که مردم عادی «درکی» از چراییِ ورود مقتدرانه‌ی شما پیدا نمیکنند؛ و آنگاه مجبور می‌شوید برای هر کنش مقتدرانه‌ی لازم، بسیار بسیار هزینه بدهید. 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی 🍂 @gharar_a
هدایت شده از در محضر خوبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 علاقه امام زمان به شیعیان 🔷 سه خصلت شيعيان اهل‌بیت علیهم السلام 💠 مرحوم علامه امینی رضوان الله تعالی علیه 🌸 صلی‌الله علیک یا ربیع الانام 🌸 رسانه معنوی "در محضر خوبان": https://eitaa.com/joinchat/964952174Ce1dcacbc7c
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «علت آمدن پیامبران سلام الله علیهم» خطبه‌های نمازجمعه ٧٢/١١/٨ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی «فرمود: اگر يک سلسله نعمتی به شما رسيد، اين سلسله ادامه دارد. همين که يک بخشی از نعمت به شما رسيد، مبادا مغرور بشويد اين را بيجا صرف بکنيد؛ وگرنه آن بقيه سلسله نخواهد آمد...» درس اخلاق ٩۶/١٢/١٠ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
🔶 چرا باید یک باشد؟ 🔶 پاسخی کوتاه دو خطی، و ؛ 👤 آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
‌ 💢 اکمال عقول ✨ موسی بن عمران علیه‌السلام دستش را از گریبان در می‌آورد، ید بیضاء می‌شود: ﴿بَيْضاءُ لِلنَّاظِرِين¹﴾، چشم را روشن می‌کند. 💡اما در مورد علیه‌السلام، وقتی دست رحمتش را بر سر مردم بکشد، علیه‌السلام فرمود: «فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ أَكْمَلَ‏ بِهَا أَخْلَاقَهُمْ²»؛ آنگاه که آن دست، بر سر بندگان خدا گذاشته شود، و ایشان کامل خواهد شد. ❇️ از دست موسی علیه‌السلام نوری در می‌آید که این چشم را روشن می‌کند؛ از دست حجة بن الحسن علیهماالسلام سیل عقل و اخلاق می‌ریزد؛ دست او با دست موسی علیه‌السلام تفاوتش این قدر است، اصلا قابل قیاس نیست. 📌 ۱. اعراف/۱۰۸ ۲. کافی، ج۱، ص۲۵؛ کمال الدین، ص۶۷۵. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۲۱/اسفند/۱۳۶۸ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr