48.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ کامل جمع خوانی نونهالان عزیز هیئت
این تصاویر برای اروپا و آمریکا یا جای خارقالعادهای در جهان نیست…
این زیبایی، آسمان آبیِ روستای خمپیچ است… بعد از یک برف زیبا و دوستداشتنی…
برفی که انگار خدا با آن رحمتش را یادمان انداخت و بعد، آسمان را اینگونه آبی و دلربا کرد…
همینجا، همین خاک ساده، اما پر از عشق خدا…
گاهی لازم نیست خیلی دور برویم؛ کافی است دل باز کنیم… تا ببینیم خدا همین نزدیکیهاست… 🌤️❄️
51.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیروز حسینیه حالوهوای دیگری داشت…
صدای پرشور حاج سید اصغر ضرابی، دلها را برد به فضای ناب عشق علوی… 💚
مخصوصاً جایی که خواند:
«لقمان نشست محضرتان تا فخیم شد…
او پای منبر سخنانت حکیم شد…»
اگر نبودید، واقعاً جایتان خالی بود…
🎥 این قسمت اول مداحی ایشان است؛
ببینید و لذت ببرید … ✨
هدایت شده از شورایاسلامیودهیاریروستایخُمپیچ(خوانسار)📡
🌹به نام خدا🌹
به مناسبت تولد امام علی (ع) و روز پدر: دیدار با حاج اکبر ساجدی، پدر شهید والامقام علی ساجدی در روستای خُمپیچ 🌟
با احترام و تبریک فرارسیدن روز پدر 🎉، که با تولد اسوه عدالت و مردانگی، حضرت علی(ع) 🕊️، معنا و شکوهی مضاعف یافته است.
این توفیق بزرگ نصیبمان شد تا در این روز پربرکت ، به نمایندگی از مردم عزیز روستای خُمپیچ
· اعضای محترم شورای اسلامی روستا
· دهیار محترم
· فرمانده محترم پایگاه مقاومت بسیج
· تسهیلگر محترم بنیاد برکت، جناب آقای سید صالحی
با قلبی سرشار از احترام و سپاس، به دیدار پدر گرانقدر، صبور و والامقام، حاج اکبر ساجدی، پدر دلسوز و پرافتخار شهید عزیز علی ساجدی بشتابیم. 🙏✨
این نشست معنوی که به مناسبت تکریم مقام پدر و پاسداشت از پدران رنجدیده و صبور شاهد در تقارنی مبارک با میلاد امام علی(ع) برگزار شد، فرصتی بود تا حضار عمیقترین احساسات احترامآمیز و سپاس خود را از صبر، استقامت و فداکاری بیبدیل آن بزرگوار و خانواده محترمشان ابراز دارند. این دیدار صمیمانه، نمادی روشن از پیوند ناگسستنی مردم و مسئولین با خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر بود و بار دیگر یاد و خاطره پرافتخار شهید عزیز، علی ساجد 🌹، را در دلها زنده و جاری ساخت.
باشد که این دیدارهای برکتافزا، قدمی هرچند کوچک در راه ادای دین و حفظ میراث گرانبهای ایثار و شهادت در جامعه ما باشد. 🤲
🍂🌺لینک کانال ایتا روستای خُمپیچ
─┅─═इई 🇮🇷🌹🇮🇷ईइ═─┅─
https://eitaa.com/rostaye_khompich
🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
هیات خم پیچی های مقیم تهران
🔴 تفسیر و پیام تاریخی این سند ۹۸ ساله شاید برای بسیاری از دوستان این سؤال مطرح شده باشد که: «هدف
📜 سند جدید پیدا شد…
چند روز پیش در همین کانال سندی منتشر کردیم که نشان میداد نزدیک به یک قرن قبل، اهالی خمپیچ نسبت به «پرداخت دوگانه» بابت دامها اعتراض کرده بودند؛
یک بار به خوانین بختیاری
و یکبار به اداره مالیات دولت!
اما موضوع را همینجا رها نکردیم…
پیگیری کردیم تا ببینیم:
آیا در آن زمان، دولت و مسئولین مربوطه به این اعتراض پاسخی دادهاند یا نه؟
امروز موفق شدیم به سند رسمی پاسخ دولت وقت (دوره رضا شاه) دست پیدا کنیم؛
پاسخی که توسط اداره مالیه گلپایگان صادر شده
به شماره: ۴۵۷۷
و به تاریخ: ۱۳۰۷/۰۱/۰۴
📎 تصویر «اصل پاسخ رسمی دولت» را، بدون هیچ دخل و تصرف و به صورت کاملاً واضح و اسکنشده، تقدیم شما میکنیم 👇
در پست بعدی:
📝 متن خوانای این سند را به صورت تایپشده منتشر میکنیم
و در ادامه، تفسیر تاریخی ماجرای پاسخ دولت را توضیح خواهیم داد…
📝 متن تایپشده و خوانای پاسخ دولت به شکایت اهالی خمپیچ
برای اینکه همه دوستان عزیز بتوانند محتوای این سند تاریخی را بهصورت دقیق و خوانا مطالعه کنند،
متن داخل نامه را ، بدون تحریف و با حفظ ادبیات اداری همان دوره ،به صورت زیر تایپ کردهایم:
🔻 متن پاسخ اداره مالیه گلپایگان
🔸 در حاشیه نامه:
«سابقه ضمیمه شود»
تاریخ: ۱۳۰۷/۰۱/۱۴
🔸 یادداشت دیگر:
«ممیزی»
تاریخ: ۱۳۰۷/۰۱/۱۲
ضمیمه عین مشروحه
اداره کل عایدات
در جواب مرقومه شماره ۳۹۸۷۸
مورخ ۱۳۰۶/۱۲/۱۳
که متضمن عین ورقه شکایت رعایای قریه خمپیچ عربستان
از مالیات «دو آب» میباشد، به عرض میرساند:
با مراجعه به راپورت شماره ۲۲۰۲
مورخ ۱۳۰۶/۰۴/۰۶
و راپورت شماره ۱۵۲۶
مورخ ۱۳۰۶/۰۴/۲۴
و همچنین مراجعه به ابلاغیه شماره ۱۸۱۸۶
مورخ ۱۳۰۶/۰۶/۰۵
که در جواب آقای معظمی، نماینده محترم مجلس، صادر شده است،
اداره مالیه
مالیات اغنام و احشام قریه خمپیچ عربستان
را بر طبق جمع جدید مطالبه نموده است
و اعتراضی نیز در این خصوص نیست.
فقط رعایا اظهار داشتهاند که
خوانین و مالکین مراتع فریدن
مبلغی به عنوان حقالتعلیف
از صاحبان گوسفند دریافت نمودهاند
و تقاضای استرداد دارند.
عین عریضه رعایا را
لطفاً اعاده دهید.
— اداره مالیه گلپایگان
شماره: ۴۵۷۷
تاریخ: ۱۳۰۷/۰۱/۰۴
با امضای: آقای فخیم
در پست بعدی،
🔍 توضیح میدهیم که معنی این پاسخ چیست
و آیا واقعاً دولت وقت، پاسخ قانعکنندهای به مردم خمپیچ داده یا نه…
🔍 آیا پاسخ دولت وقت، قانعکننده بود یا نه؟
حالا که متن پاسخ دولت به شکایت اهالی خمپیچ را خواندیم، یک سؤال طبیعی برای همه به وجود میآید:
❓ آیا دولت واقعاً به مشکل مردم پاسخ داد؟
❓ آیا تکلیف موضوع «پرداخت دوگانه» روشن شد؟
اگر بخواهیم منصفانه و دقیق بر اساس متن رسمی سند قضاوت کنیم،
پاسخ کوتاه و صریح این است: خیر.
🔹 دولت در جوابیه خود فقط اعلام کرده که: مالیاتی که اداره مالیه از دامداران خمپیچ دریافت کرده،
طبق «جمع جدید» و بر اساس قوانین مالیاتی همان زمان بوده
و در پروندهها اعتراضی نسبت به این بخش ثبت نشده است.
🔹 اما اصل شکایت مردم چه بود؟ اینکه: هم دولت پول میگیرد
و هم خوانین بختیاری به عنوان «حقالتعلیف» مبلغی دریافت میکنند
یعنی مشکل مردم، «پرداخت دوباره» بود.
با این حال، دولت: ✔️ دریافت خود را قانونی اعلام کرد
✔️ مسئولیتی درباره دریافت پول توسط خوانین نپذیرفت
✔️ نگفت کدام دریافت صحیح است و کدام نباید انجام شود
✔️ حتی نگفت موضوع خوانین را پیگیری خواهد کرد
و در نهایت فقط نوشت: «عین عریضه رعایا اعاده شود.»
یعنی تنها ثبت اداری شد،
بدون آنکه مشکل اصلی مردم حل شود.
🧾 نتیجه تاریخی این سند
این پاسخ نشان میدهد که: اهالی خمپیچ مطالبهگری کردند
موضوع به دولت رسید
بررسی و ثبت شد
اما پاسخ دولت، مسئله اصلی مردم را حل نکرد و قانعکننده نبود.
این سند، بیشتر شبیه یک پاسخ اداری برای رفع مسئولیت است،
نه پاسخی که دغدغه مردم را برطرف کند.
این هم حلقه دوم این روایت تاریخی…
قصهای که نشان میدهد مردم خمپیچ ۹۸ سال پیش هم اهل حقخواهی بودند،
اما همیشه هم پاسخها، آنچنان که باید، گرهگشا نبوده است.