🟢براي وسعت رزق 🔻
🔶هر روز بعد از نماز صبح اين ايه را 110 مرتبه بخوانيد
🍃(اِن الله هو الرزاق ذوالقوة المتين) 🍃
🔶از براي مال و ثروت دو رکعت نماز بخوانيد و بعد از نماز سوره مبارکه "يس" را بخوانيد و اين عمل را تا 3 مرتبه انجام دهيد.
🔶هرگاه در ساعت اول روز 308 مرتبه بگويد يا رزاق روزي او وسيع مي گردد.
@khoob1
🟢حضرت علی (ع) :🔻
🌹 روزی امیرالمومنین (ع) خدمت حضرت محمد (ص) شرفیاب شد. پیغمبر پرسید؟
در چه حالی هستیابوالحسنعرض کرد: در حالیکه هشت طلبکار دارم:
🔸1- خدا واجبات طلب می کند
🔸2- شما سنت از من می خواهید
🔸3- نویسندگان عمل راستگویی می خواهند
🔸4- فرشته مرگ از من روح می خواهد
🔸 5- خانواده از من غذا می خواهد
🔸6- شیطان از من گناه می خواهد
🔸7- نفس از من لذت می خواهد
🔸8- و دنیا تمایل و رغبت.
📚نصایح صفحۀ 281
@khoob1
🟢روزی / 🔻
✍حاج شیخ محمد تقی انصاری همدانی فرمودند: 🍃
🔶ابتدا سه مرتبه سوره ی مبارکه ی «توحید» را بخوان، بعد سه مرتبه به ساحت مقدس چهارده معصوم صلوات بفرست، آن گاه سه بار دو آیه ی شریفه ی ۲ و ۳ سوره ی «طلاق»؛ «و مَن یَّتَّقِ اللهَ … لِکُلِّ شیءٍ قَدراً» قرائت کن و باز سه صلوات بفرست و بدان که سریعاً روزی میرسد و مجرب است.🌺
@khoob1
🟢انواع ذکر🔻
🔶گاهی وقت ها ذکر تنها بر زبان جاری می گردد که به آن« ذکر زبانی» گویند که امکان دارد آهسته یا بلند گفته شود، 🍃
🔶در برخی مواقع هم ذکر علاوه بر زبان با اخلاص در نیت همراه است که به آن« ذکر قلبی» گویند،🍃
🔶 سومین مرحله از ذکر موقعی است که ذکر در رفتار و گفتار و کردار فرد تأثیر گذار باشد و او را از معصیت بازدارد که این والاترین عمل از جهت ارزش و تأثیرگذاری است و بالاترین سعادت و کلید تمام امور است.🍃
@khoob1
🌹خدایا.. حالم عالیست ﺣﺎﻟﻢ عالی ﺍﺳﺖ ﭼﻮﻥ، ﺻﺒﺢ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﭼﺸﻢ ﮔﺸﻮﺩﻥ، ﺑﻪ تو ﺳﻼﻡ ﮐﺮﺩﻡ🌻
🌷ﺣﺎﻟﻢ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺭﺍ ﺁﺭﺯﻭ ﮐﺮﺩﻡ ﺣﺎﻟﻢ عالی ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ تو ﺩﻝ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﻡ ﻭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻢ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍهی ﺍﺯ ﺭﺍﻫﯽ ﻣﯽ ﺑﺨشی ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺼﻮﺭ من ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﮔﻨﺠﺪ.. فقط کافیست بسویش قدم برداریم یک قدم بسوی نور برداریم…🌺
🍃ذکر روز پنجشنبه:
لا اله الا الله الملک الحق المبین (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار)🍃
@khoob1
🟢امام علي(ع) در برابر از دست دادن نعمت های دنیوی چه توصیه ای نمودند؟🔻
✍پاسخ اجمالی:
📚امام علي(ع) در خطبه 173 «نهج البلاغه»، می فرماید:
🔶«نبايد هيچ يك از شما به سبب از دست دادن چيزى از دنيا، همچون كنيزكان گريه سر دهد؛ بلکه با استقامت بر طاعت خدا و عمل به دستورات قرآن، نعمت خداوند را بر خود کامل کنید». در واقع امام(ع) می فرماید: اولا: نعمت های دنیا ارزشی ندارد و سرانجام از دست می رود و عجز بر از دست دادن آن کار افراد ضعیف است. ثانیا: يكى از عوامل بقا و دوام نعمت هاى خداوند، اطاعت فرمان او و احترام به قرآن و عمل به دستورات آن است.🌺
@khoob1