eitaa logo
خرمشهرها
2.1هزار دنبال‌کننده
565 عکس
327 ویدیو
1 فایل
تحلیل برای خرمشهر های درپیش... ارتباط @Z313_313_313
مشاهده در ایتا
دانلود
📕🌺 دهان شما خروجی افکار شماست... وقتی باز میشود سریعترین راه برای درک شخصیتتان در اختیار مخاطب قرار میگیرد، ﺍﺯﻋﺎﻟﻤﻲ ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ: ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻋﻘﻞ ﮐﺴﻲ ﭘﻲ ﺑﺮﺩ؟ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ: ﺍﺯ ﺣﺮﻓﻲ ﮐﻪ ﻣﻲ ﺯﻧﺪ.. ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ: اﮔﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﮕﻔﺖ ﭼﻪ ؟ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ: ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﻋﺎﻗﻞ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﻨﺪ.. مراقب کلاممان باشیم کلاممان ویترین افکار و تربیت و شخصیت و سوادمون.. خیلی مراقب باشیم... از زبانمان برای مهرورزی و مهربانی استفاده کنیم. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
امام خمینی(رحمةالله علیه): 🔹وقتی که کسی احساس نکند که فقر معنایش چی است، گرسنگی معنایش چی است، این نمی‌تواند به فکر گرسنه‌ها و به فکر مستمندان باشد. 🗓۱۳۶۲/۱/۱ 📌چه تعداد ازمسئولین شبیه مردم محروم زندگی می‌کنند؟! خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔻 دوقطبی 🔰 دوقطبی حقیقی، اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، چپ و راست، تندرو و میانه‌رو نیست. دوقطبی حقیقی بین رفاه‌طلبی و مبارزه است، جنگ بین فقر و غناست. رحمت خدا بر امام امت، روح‌الله خمینی (ره) که می‌فرمود: ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.  برای شادی روح امام و یار صادقش، آیت‌الله بهشتی صلوات هدیه کنید. 🖋صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
امام خمینی(رحمةالله علیه): 🔹منشأ همه گرفتاری هاى یک کشور از دانشگاه هست و حوزه هاى علمى. و منشأ همه سعادت ها، مادى و معنوى، از دانشگاه است و حوزه هاى علمى. 🔹اینکه نقشه هاى بزرگ براى نفوذ کردن در دانشگاه ها و تربیت کردن جوان هاى ما را به یک تربیت هایى که برخلاف مصالح کشورشان است، این براى این است، که اگر دانشگاه فاسد بشود، یک کشور فاسد مى شود. 📚صحیفه نور ج ۱۳ ص ۴۱۴ 🗓1359/9/27 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
📖⬇️ ♦️سیره علمای شیعه در استفاده از کالای تولیدی ممالک اسلامی؛ جهاد اقتصادی؛ یک روز با عبا و روز دیگر با واکسن 🔻 اهتمام رهبری در استفاده از چند مدتی است، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، مثلا در روز درختکاری سال ۹۶، که هنگام کاشت نهال توسط ایشان، پشت لبه قبایشان در یکی از عکس‌ها دیده میشد‌، کاربران، به مارک فاستونی «ایرانی» توجه زیادی نشان دادند. 🔻اما این اهتمام به استفاده از کالای ایرانی توسط ریشه در اندیشه‌ای پیش رو و مترقی دارد که در طول تاریخ تشیع در میان علمای شیعه طرفداران و قائلان بسیاری داشته است و عمده نیت آن مبارزه با نفوذ و حمایت از کالای تولید شده در بلاد اسلامی ست. این متن تلاش می‌کند در ادامه خود به برخی از این برهه‌های تاریخی و اشخاص اشاره کند. 🔻 از آیت الله مرعشی نجفی نقل است که: «من از روز اولی که خودم را شناختم و روی پای خودم ایستادم از استفاده نکرده‌ام. این یک راه مبارزه با استعمار و استعمارگران است.» خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خاطره گویی جالب رهبرمعظم انقلاب از تلاش های شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد ◻روز آزادسازی سوسنگرد یکی از روزهای اختصاصی شهید دکتر چمران است. روزی که او مردانگی و شجاعت و شهامت و شهادت طلبی را به اوج خود رساند و تا پای شهادت پیش رفت و زخمی و خونین شد ولی بالاخره سوسنگرد آزاد شد ، و او نگاشت که رقصی چنین میانه میدانم آرزوست . خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ایت الله مصباح رحمت الله علیه ◽منظور از نظام یعنی نظام ولایت فقیه خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️حجاب در اقوام باستانی شهید مطهری(ره): 🔻در ایران باستان و در میان قوم یهود و احتمالًا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت‏تر بوده است، اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در عرب پیدا شده است. 🔻ویل دورانت در صفحه 30 جلد 12 تاریخ تمدن راجع به قوم یهود و قانون تلمود می‏نویسد: «اگر زنی به نقض قانون یهود می‏پرداخت چنانکه مثلًا بی‌آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می‌رفت و یا در شارع عام نخ می‏رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می‌کرد یا صدایش آنقدر بلند بود که چون در خانه‌اش تکلم می‏نمود همسایگانش می‌توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.» استاد مطهری، مسئله حجاب، ص20 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب شهید بهشتی(ره): 🔻تواي خانم ! بنشين با خودت بينديش در درونت چه انگيزه‌اي هست كه تو را وا مي‌دارد به جاي پوشش با كرامتي كه اسلام براي تو در نظر گرفته است مي‌خواهي بدون اين پوشش به خيابانها و كوچه‌ها بيايي؟ آيا خودآگاه يا نا خودآگاه در اعماق روحت خودنمايي و ميل به خود نمايي و نمايش دادن خويشتن در برابر ديدگان ديگران تو را به اين گناه وا نمي‌دارد؟ 🔻 و اگر تو نتوانستي اين تمايل و يا جهل يا هر چيز را در خودت مهار كني و دوباره خواستي اين گونه بيرون بيايي بايد به شما بگوئیم كه جامعه ما چنين وضعي را در محيط اجتماعيش تحمل نمي‌كند.» برای مطالعه متن کامل اظهارات شهید آیت الله بهشتی به منبع زیر مراجعه کنید ؛ جاودانه‌ تاريخ، انتشارات روزنامه جمهوري اسلامي، ج ۴، ص۱۹۴ تا ۱۹۸ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب امام خامنه ای(حفظه الله): 🔻اسلام می خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و- بالاتر از همه- فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانوادۀ بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. 🔻همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است. مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب استاد مطهری(ره): 🔻امروز یکی از خلأهایی که در دنیای اروپا و امریکا وجود دارد خلأ عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایی زیاد این نکته به چشم می‌خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است. در جهان امروز هرگز عشقهایی از نوع عشقهای شرقی از قبیل عشقهای مجنون و لیلی، و خسرو و شیرین رشد و نمو نمی‌کند. 🔻نمی‌خواهم به جنبه تاریخی قصه مجنون و لیلی، و خسرو و شیرین تکیه کرده باشم، ولی این قصه‌ها بیان کننده واقعیاتی است که در اجتماعات شرقی وجود داشته است. 🔻از این داستانها می‌توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترسی مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز، تأثیر فراوان داشته است. استاد مطهری، مسئله حجاب، ص67 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️سیمای حقیقی مسئله‌ حجاب استاد شهید مطهری(ره): 🔻حقیقت امر این است که در مسئله‌ پوشش- و به اصطلاح عصر اخیر حجاب- سخن در این نیست که آیا زن خوب است پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا عریان؟ 🔻روح سخن این است که آیا زن و تمتعات مرد از زن باید رایگان باشد؟ آیا مرد باید حق داشته باشد که از هر زنی در هر محفلی حداکثر تمتعات را به استثنای زنا ببرد یا نه؟. 🔻اسلام که به روح مسائل می‏نگرد جواب می‌دهد: خیر، مردان فقط در محیط خانوادگی و در کادر قانون ازدواج و همراه با یک سلسله تعهدات سنگین می‌توانند از زنان به عنوان همسران قانونی کامجویی کنند، اما در محیط اجتماع استفاده از زنان بیگانه ممنوع است. و زنان نیز از اینکه مردان را در خارج از کانون خانوادگی کامیاب سازند به هر صورت و به هر شکل ممنوع می‌باشند. استاد مطهری، مسئله حجاب، ص75 "**خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha**
🔅هدیه ویژه کانال خرمشهر ها ♦️جملاتی از حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی در اثبات اینکه شخص ولی فقیه منصوب از جانب خداوند متعال است( با توجه به شیوه اجتهاد شیعی از بیانات معصومین و فقهای عظام، جملاتی از ایشان که دیدگاه اصلی معظم له را بیان می کند) بسم الله الرحمن الرحیم 🔻بیانات امام خامنه ای درباره اولوالامر: 1⃣امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معین می شود... یک وقت این امام را خدا با نام او نشان معین می کند، می گوید: بعد از پیغمبر باید علی بن ابیطالب (علیه السلام) مثلاً باشد؛ یک وقت امام را خدای متعال به نام معین نمی‌کند، به نشان معین می‌کند؛ مثل فرمایش امام (علیه السلام): فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ (امام عسکری)این هم امام است. ۲۰ مهر ۱۳۵۳📆 2⃣کلمه امام را خواستم معنا کنم برایتان، امام یعنی پیشوا، یعنی حاکم، یعنی زمامدار، کسی که هرجا او برود انسان ها دنبالش می روند، که باید از سوی خدا باشد؛ اصل ولایت قرآنی ایجاب می‌کند چه چیزی را؟ وجود امام را. ۲۰ مهر ۱۳۵۳📆 3⃣ولایت یعنی حاکمیت و سرپرستی در جامعه اسلامی... در اسلام، سرپرستی جامعه متعلق به خدای متعال است... خدای متعال این ولایت و حاکمیت را از مجاری خاصی اعمال می کند یعنی آن وقتی هم که حاکم اسلامی و ولی امور مسلمین، که بر اساس تعیین شخص _آنچه به عقیده ما در مورد امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام_ تحقق پیدا کرد و چه بر اساس معیارها و ضوابط... باز این ولایت، ولایت خداست این حق حق خداست و این قدرت و سلطان الهی است که بر مردم اعمال می‌شود. ۲۰ شهریور ۱۳۶۹📆 4⃣آن کسی که این ولایت را از طرف خداوند عهده‌دار می‌شود باید نمونه ضعیف و پرتو و سایه ای از آن ولایت الهی را تحقق ببخشد و نشان بدهد. ۲۰ شهریور ۱۳۶۹📆 5⃣بنابراین او [خداوند] معین می‌کند، ما هم تسلیم می شوید؛ او معین می‌کند پیغمبر را، معین می‌کند امام را، بعد از امام معین می‌کند آن کسی را که با معیارها و ملاک‌های خاصی تطبیق کند... می گوید اینها بعد از ائمه هداة معصومین، حاکم بر جامعه اسلامی هستند. ۲۳ مهر ۱۳۵۳📆 6⃣پس ولی را خدا معین می‌کند خودش ولی است پیغمبرش ولی است امام ها ولی هستند امام های خاندان پیغمبر تعیین شده‌اند دوازده امام در رتبه بعد از آن، کسانی که با یک معیارها و ملاک های خاصی تطبیق بکنند و جور بیایند، آنها معین شده‌اند برای حکومت و خلافت. ۲۲ مهر ۱۳۵۳📆 7⃣اولی الامری که شیعه معتقد است آن اولی الامری است که منشور فرمان را خدا به نام او کرده باشد. ۲۲ مهر ۱۳۵۳📆 8⃣در تاریخ دارد که پیغمبر در پاسخ این شخص فرمود: هذا امر سماوی، این یک مطلبی است که در اختیار من نیست، این[تعیین اولی الامر] آسمانی است در اختیار خداست. ۱۵ آذر ۱۳۸۸📆 9⃣مومنین به خدا عرض کردند واجعل لنا من لدنک ولیّا (نسا ۷۵) برای ما از سوی خود یک ولی قرار بده. ۱۶ بهمن ۱۳۶۶📆 1400/5/10 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️نعمت عاشورا 🔻 قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
امام خامنه ای(حفظه الله) ♦️درس های عاشورا 🔻درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ 🔻در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم.  ۱۳۹۲/۰۳/۲۲   خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️هیئت سکولار نداریم 🔻امام خامنه اي : هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ 🔻ایشان فرموده‌‌اند: «یکی از خصوصیات ائمه‌ی طاهرین این بوده که همه‌ی آن‌ها مبارزین و مجاهیدن فی‌سبیل الله بودند. یکی از ائمه‌ی طاهرین را سراغ ندارید که این‌ها در موضع مجاهدت و مبارزه قرار نداشته باشد.»  (۱۳۸۲/۸/۲) خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب 🔻یکی از مسائل و نکاتی که امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها برآن تأکید کرده‌اند، ‌حفظ ارزش‌هایی مانند عفاف و حجاب است. 🔻وقتی امام حسین علیه‌السلام تنها شد، خطاب به زنان فرمود: «چادرهایتان را محکم بر کمر گره بزنید تا در افت و خیز و فرار کردن و آتش زدن خیمه‌ها، حجاب‌ها را حفظ کنید... خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب ✍🏻 تحریریه کانال خرمشهرها 🔻عفاف و حیای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و سایر یاران آن حضرت اعم از زن و مرد تنها در پوشش آن‌ها نبود. آن‌ها در تمام مراحل حفظ حریم‌ها و ارزش‌ها را به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشتند. 🔻 عفاف در سخن گفتن داشتند و عفت کلام را حفظ می‌کردند، ‌هرچند که دشمن بسیار بدگو و بدزبان بود و با الفاظ رکیک و زننده سخن می‌گفت، اما در هیچ جا اتفاق نیفتاد که امام حسین علیه‌السلام و یاران آن حضرت از کلام زشت و زننده استفاده کنند. آن‌ها چه در سخن گفتن، ‌چه در سخنرانی و چه در رجز خواندن‌ها در وسط میدان مبارزه حریم کلمات را حفظ می‌کردند، ‌الفاظ شجاعانه و دلاورانه با استفاده از کلمات زیبا ادا می‌کردند و نوعی گزیده‌گویی و زیباگویی در رجزها دیده می‌شود که نشان از عفت کلام ایشان دارد. همچنین به جا سخن می‌گفتند و به هیچ عنوان پرده‌های شرم توسط ایشان کنار زده نشد. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب 🔻چرا یزیدیان این اندازه با حجاب و پوشش زنان اهل بیت علیهم‌السلام مبارزه می‌کردند؟ حجاب آن بزرگان چه رمزی دارد که حتی با شهادت امام حسین علیه‌السلام از دست نرفت؟ چنانکه امروز هم در تهاجم فرهنگی شاهد مبارزه دشمن با حجاب زنان و حیای مردان هستیم. 🔻دشمن هر رفتاری را که موجب آزردگی‌خاطر شود، ‌انجام می‌دهد. لشکر عمرسعد، امام حسین علیه‌السلام را به شهادت رساند. وقتی باز هم شاهد شجاعت و ایستادگی زنان اهل بیت علیهم‌السلام بود، با حجاب آنان مبارزه کرد تا آن‌ها را خارج‌شده از دین و غیرمسلمان نشان دهد و حرمت آن‌ها را بشکند. 🔻امروز هم دشمن تهاجم فرهنگی را شروع کرده است. او می‌داند که قادر به جنگ فیزیکی با دشمن نیست، از جنگ نرم و مبارزه با حجاب و عفاف استفاده می‌کند. بی‌حجابی نشان‌دهنده ستیز با نظام اسلامی است. دشمن این دوران نظام اسلامی همان شمر و یزیدیان آن دوران هستند که با خاندان رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام کینه و دشمنی داشتند. حضرت فاطمه صغری علیها السلام روایت کرده که دشمن عمدا تلاش می‌کرد تا حجاب را از سر ما بردارد. امروز هم دشمنان نظام اسلامی همین عمل را مرتکب می‌شوند. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
گاهی عده‌ای نادانسته یا برای خوشایند گروهی، با دشمن هم صدا می‌شوند و حجاب را اختیاری عنوان می‌کنند تا راه گریزی برای افراد بی‌ایمان باز کنند. بله. این عده در اثر بی‌توجهی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با او هم‌صدا می‌شوند. این افراد باید بدانند که مردان و زنان کربلا تا آخرین لحظه عفت خود را حفظ کردند. امروز هم اگر عده‌ای روسری و حجاب خود را بردارند، فردا به این اندازه هم اکتفا نمی‌کنند. چنانکه مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند که اگر امروز مقداری عقب‌نشینی کردید، ‌فردا آن‌ها به این حد اکتفا نمی‌کنند. درست است که مسائل اقتصادی باید اصلاح شود، اما نباید به افتراق و در هم آمیختگی امور اقتصادی و سیاسی با مسائل مهم فرهنگی مانند حجاب و عفاف اقدام کنیم. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب اختیاری=ذلت وتباهی خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب قرآنی دارای ابعاد و شاخص‏های پنجگانه است: حجاب نگاه، حجاب گفتار، حجاب رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب. حال آنکه بنابر باور غلط، حجاب صرفا به پوشش فیزیکی بدن اطلاق می‏شود. هرگاه چهار بُعد اولیه در حداقل مورد نظر شریعت ناب و در حد یک هنجار اجتماعی رعایت شود، به حجاب نازل دست یافته‏ایم و هرگاه ابعاد پنج‏گانه به نحوی فراگیر و یکپارچه با مشخصات تمام و کمال قرآنی‏اش جامه عمل بپوشد، برترین نوع پوشیدگی رخ می‏نماید و جامعه به ارزش‏ها و کرامت‏های انسانی‏اش نزدیک شده است. «جلباب» حجاب برتر و «خمار» حجاب نازل است که متناسب با ریشه‏های تمدنی هر عرصه جغرافیایی در جهان اسلام به اشکالی زیبا و متنوع تجلّی کرده است. در مجال اندک این مقاله، ابتدا به ابعاد فراگیر حجاب قرآنی و سپس به اختصار از مدل‏های جلباب قرآنی و حجاب نازل قرآنی در کشور ایران سخن رانده‏ایم. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔴 نظر به استقبال گسترده‌ی هم‌وطنان عزیز، مسابقه عظیم قرآنی «نور علی نور» ‼️ 💎 با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی 🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۲ شهریور ماه ✅ ثبت‌نام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب اسلامی، به عنوان بخشی از منظومه ی عفت کارکردها و آثار فراوانی دارد که پیش از ورود به این بحث، ذکر یک مقدمه، ضروری به نظر می رسد. اگر حجاب، و به تعبیر دقیق تر، پوشش اسلامی، با سایر عناصر نظام عفت همراه نشود، غرض از جعل آن متحقق نمی گردد. اگر بناست که پوشش اسلامی، زنان را از حالت شئ جنسی و البته محرک بودن خارج سازد و مانع ارسال پیام های جنسی از سوی آنان به مردان نامحرم گردد، مسلماً لازم است در کنار ضوابط پوشش، به مسائل دیگری نیز توجه گردد. رفتار مبتنی بر حیا،1 متانت و صلابت در گفتار، و توجه به محتوای کلام با نامحرم، وقار در راه رفتن، پرهیز از تبرج خودداری از اختلاط با نامحرم، و نیز غض بصر (کنترل نگاه به نامحرم)، ز جمله این مسائل و در واقع اجزاء دیگری از منظومه عفت اند. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha