eitaa logo
خرمشهرها
2.2هزار دنبال‌کننده
313 عکس
191 ویدیو
1 فایل
تحلیل برای خرمشهر های درپیش #تحلیل_ویژه_انتخابات ارتباط @Z313_313_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ایت الله مصباح رحمت الله علیه ◽منظور از نظام یعنی نظام ولایت فقیه خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️حجاب در اقوام باستانی شهید مطهری(ره): 🔻در ایران باستان و در میان قوم یهود و احتمالًا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت‏تر بوده است، اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در عرب پیدا شده است. 🔻ویل دورانت در صفحه 30 جلد 12 تاریخ تمدن راجع به قوم یهود و قانون تلمود می‏نویسد: «اگر زنی به نقض قانون یهود می‏پرداخت چنانکه مثلًا بی‌آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می‌رفت و یا در شارع عام نخ می‏رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می‌کرد یا صدایش آنقدر بلند بود که چون در خانه‌اش تکلم می‏نمود همسایگانش می‌توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.» استاد مطهری، مسئله حجاب، ص20 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب شهید بهشتی(ره): 🔻تواي خانم ! بنشين با خودت بينديش در درونت چه انگيزه‌اي هست كه تو را وا مي‌دارد به جاي پوشش با كرامتي كه اسلام براي تو در نظر گرفته است مي‌خواهي بدون اين پوشش به خيابانها و كوچه‌ها بيايي؟ آيا خودآگاه يا نا خودآگاه در اعماق روحت خودنمايي و ميل به خود نمايي و نمايش دادن خويشتن در برابر ديدگان ديگران تو را به اين گناه وا نمي‌دارد؟ 🔻 و اگر تو نتوانستي اين تمايل و يا جهل يا هر چيز را در خودت مهار كني و دوباره خواستي اين گونه بيرون بيايي بايد به شما بگوئیم كه جامعه ما چنين وضعي را در محيط اجتماعيش تحمل نمي‌كند.» برای مطالعه متن کامل اظهارات شهید آیت الله بهشتی به منبع زیر مراجعه کنید ؛ جاودانه‌ تاريخ، انتشارات روزنامه جمهوري اسلامي، ج ۴، ص۱۹۴ تا ۱۹۸ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب امام خامنه ای(حفظه الله): 🔻اسلام می خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و- بالاتر از همه- فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانوادۀ بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. 🔻همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است. مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد- به خصوص به ضرر زن - است. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب استاد مطهری(ره): 🔻امروز یکی از خلأهایی که در دنیای اروپا و امریکا وجود دارد خلأ عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایی زیاد این نکته به چشم می‌خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است. در جهان امروز هرگز عشقهایی از نوع عشقهای شرقی از قبیل عشقهای مجنون و لیلی، و خسرو و شیرین رشد و نمو نمی‌کند. 🔻نمی‌خواهم به جنبه تاریخی قصه مجنون و لیلی، و خسرو و شیرین تکیه کرده باشم، ولی این قصه‌ها بیان کننده واقعیاتی است که در اجتماعات شرقی وجود داشته است. 🔻از این داستانها می‌توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترسی مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز، تأثیر فراوان داشته است. استاد مطهری، مسئله حجاب، ص67 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️سیمای حقیقی مسئله‌ حجاب استاد شهید مطهری(ره): 🔻حقیقت امر این است که در مسئله‌ پوشش- و به اصطلاح عصر اخیر حجاب- سخن در این نیست که آیا زن خوب است پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا عریان؟ 🔻روح سخن این است که آیا زن و تمتعات مرد از زن باید رایگان باشد؟ آیا مرد باید حق داشته باشد که از هر زنی در هر محفلی حداکثر تمتعات را به استثنای زنا ببرد یا نه؟. 🔻اسلام که به روح مسائل می‏نگرد جواب می‌دهد: خیر، مردان فقط در محیط خانوادگی و در کادر قانون ازدواج و همراه با یک سلسله تعهدات سنگین می‌توانند از زنان به عنوان همسران قانونی کامجویی کنند، اما در محیط اجتماع استفاده از زنان بیگانه ممنوع است. و زنان نیز از اینکه مردان را در خارج از کانون خانوادگی کامیاب سازند به هر صورت و به هر شکل ممنوع می‌باشند. استاد مطهری، مسئله حجاب، ص75 "**خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha**
🔅هدیه ویژه کانال خرمشهر ها ♦️جملاتی از حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی در اثبات اینکه شخص ولی فقیه منصوب از جانب خداوند متعال است( با توجه به شیوه اجتهاد شیعی از بیانات معصومین و فقهای عظام، جملاتی از ایشان که دیدگاه اصلی معظم له را بیان می کند) بسم الله الرحمن الرحیم 🔻بیانات امام خامنه ای درباره اولوالامر: 1⃣امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معین می شود... یک وقت این امام را خدا با نام او نشان معین می کند، می گوید: بعد از پیغمبر باید علی بن ابیطالب (علیه السلام) مثلاً باشد؛ یک وقت امام را خدای متعال به نام معین نمی‌کند، به نشان معین می‌کند؛ مثل فرمایش امام (علیه السلام): فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ (امام عسکری)این هم امام است. ۲۰ مهر ۱۳۵۳📆 2⃣کلمه امام را خواستم معنا کنم برایتان، امام یعنی پیشوا، یعنی حاکم، یعنی زمامدار، کسی که هرجا او برود انسان ها دنبالش می روند، که باید از سوی خدا باشد؛ اصل ولایت قرآنی ایجاب می‌کند چه چیزی را؟ وجود امام را. ۲۰ مهر ۱۳۵۳📆 3⃣ولایت یعنی حاکمیت و سرپرستی در جامعه اسلامی... در اسلام، سرپرستی جامعه متعلق به خدای متعال است... خدای متعال این ولایت و حاکمیت را از مجاری خاصی اعمال می کند یعنی آن وقتی هم که حاکم اسلامی و ولی امور مسلمین، که بر اساس تعیین شخص _آنچه به عقیده ما در مورد امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام_ تحقق پیدا کرد و چه بر اساس معیارها و ضوابط... باز این ولایت، ولایت خداست این حق حق خداست و این قدرت و سلطان الهی است که بر مردم اعمال می‌شود. ۲۰ شهریور ۱۳۶۹📆 4⃣آن کسی که این ولایت را از طرف خداوند عهده‌دار می‌شود باید نمونه ضعیف و پرتو و سایه ای از آن ولایت الهی را تحقق ببخشد و نشان بدهد. ۲۰ شهریور ۱۳۶۹📆 5⃣بنابراین او [خداوند] معین می‌کند، ما هم تسلیم می شوید؛ او معین می‌کند پیغمبر را، معین می‌کند امام را، بعد از امام معین می‌کند آن کسی را که با معیارها و ملاک‌های خاصی تطبیق کند... می گوید اینها بعد از ائمه هداة معصومین، حاکم بر جامعه اسلامی هستند. ۲۳ مهر ۱۳۵۳📆 6⃣پس ولی را خدا معین می‌کند خودش ولی است پیغمبرش ولی است امام ها ولی هستند امام های خاندان پیغمبر تعیین شده‌اند دوازده امام در رتبه بعد از آن، کسانی که با یک معیارها و ملاک های خاصی تطبیق بکنند و جور بیایند، آنها معین شده‌اند برای حکومت و خلافت. ۲۲ مهر ۱۳۵۳📆 7⃣اولی الامری که شیعه معتقد است آن اولی الامری است که منشور فرمان را خدا به نام او کرده باشد. ۲۲ مهر ۱۳۵۳📆 8⃣در تاریخ دارد که پیغمبر در پاسخ این شخص فرمود: هذا امر سماوی، این یک مطلبی است که در اختیار من نیست، این[تعیین اولی الامر] آسمانی است در اختیار خداست. ۱۵ آذر ۱۳۸۸📆 9⃣مومنین به خدا عرض کردند واجعل لنا من لدنک ولیّا (نسا ۷۵) برای ما از سوی خود یک ولی قرار بده. ۱۶ بهمن ۱۳۶۶📆 1400/5/10 خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️نعمت عاشورا 🔻 قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
امام خامنه ای(حفظه الله) ♦️درس های عاشورا 🔻درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ 🔻در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم.  ۱۳۹۲/۰۳/۲۲   خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️هیئت سکولار نداریم 🔻امام خامنه اي : هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ 🔻ایشان فرموده‌‌اند: «یکی از خصوصیات ائمه‌ی طاهرین این بوده که همه‌ی آن‌ها مبارزین و مجاهیدن فی‌سبیل الله بودند. یکی از ائمه‌ی طاهرین را سراغ ندارید که این‌ها در موضع مجاهدت و مبارزه قرار نداشته باشد.»  (۱۳۸۲/۸/۲) خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب 🔻یکی از مسائل و نکاتی که امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها برآن تأکید کرده‌اند، ‌حفظ ارزش‌هایی مانند عفاف و حجاب است. 🔻وقتی امام حسین علیه‌السلام تنها شد، خطاب به زنان فرمود: «چادرهایتان را محکم بر کمر گره بزنید تا در افت و خیز و فرار کردن و آتش زدن خیمه‌ها، حجاب‌ها را حفظ کنید... خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب ✍🏻 تحریریه کانال خرمشهرها 🔻عفاف و حیای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و سایر یاران آن حضرت اعم از زن و مرد تنها در پوشش آن‌ها نبود. آن‌ها در تمام مراحل حفظ حریم‌ها و ارزش‌ها را به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشتند. 🔻 عفاف در سخن گفتن داشتند و عفت کلام را حفظ می‌کردند، ‌هرچند که دشمن بسیار بدگو و بدزبان بود و با الفاظ رکیک و زننده سخن می‌گفت، اما در هیچ جا اتفاق نیفتاد که امام حسین علیه‌السلام و یاران آن حضرت از کلام زشت و زننده استفاده کنند. آن‌ها چه در سخن گفتن، ‌چه در سخنرانی و چه در رجز خواندن‌ها در وسط میدان مبارزه حریم کلمات را حفظ می‌کردند، ‌الفاظ شجاعانه و دلاورانه با استفاده از کلمات زیبا ادا می‌کردند و نوعی گزیده‌گویی و زیباگویی در رجزها دیده می‌شود که نشان از عفت کلام ایشان دارد. همچنین به جا سخن می‌گفتند و به هیچ عنوان پرده‌های شرم توسط ایشان کنار زده نشد. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
♦️مسئله حجاب 🔻چرا یزیدیان این اندازه با حجاب و پوشش زنان اهل بیت علیهم‌السلام مبارزه می‌کردند؟ حجاب آن بزرگان چه رمزی دارد که حتی با شهادت امام حسین علیه‌السلام از دست نرفت؟ چنانکه امروز هم در تهاجم فرهنگی شاهد مبارزه دشمن با حجاب زنان و حیای مردان هستیم. 🔻دشمن هر رفتاری را که موجب آزردگی‌خاطر شود، ‌انجام می‌دهد. لشکر عمرسعد، امام حسین علیه‌السلام را به شهادت رساند. وقتی باز هم شاهد شجاعت و ایستادگی زنان اهل بیت علیهم‌السلام بود، با حجاب آنان مبارزه کرد تا آن‌ها را خارج‌شده از دین و غیرمسلمان نشان دهد و حرمت آن‌ها را بشکند. 🔻امروز هم دشمن تهاجم فرهنگی را شروع کرده است. او می‌داند که قادر به جنگ فیزیکی با دشمن نیست، از جنگ نرم و مبارزه با حجاب و عفاف استفاده می‌کند. بی‌حجابی نشان‌دهنده ستیز با نظام اسلامی است. دشمن این دوران نظام اسلامی همان شمر و یزیدیان آن دوران هستند که با خاندان رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام کینه و دشمنی داشتند. حضرت فاطمه صغری علیها السلام روایت کرده که دشمن عمدا تلاش می‌کرد تا حجاب را از سر ما بردارد. امروز هم دشمنان نظام اسلامی همین عمل را مرتکب می‌شوند. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
گاهی عده‌ای نادانسته یا برای خوشایند گروهی، با دشمن هم صدا می‌شوند و حجاب را اختیاری عنوان می‌کنند تا راه گریزی برای افراد بی‌ایمان باز کنند. بله. این عده در اثر بی‌توجهی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با او هم‌صدا می‌شوند. این افراد باید بدانند که مردان و زنان کربلا تا آخرین لحظه عفت خود را حفظ کردند. امروز هم اگر عده‌ای روسری و حجاب خود را بردارند، فردا به این اندازه هم اکتفا نمی‌کنند. چنانکه مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند که اگر امروز مقداری عقب‌نشینی کردید، ‌فردا آن‌ها به این حد اکتفا نمی‌کنند. درست است که مسائل اقتصادی باید اصلاح شود، اما نباید به افتراق و در هم آمیختگی امور اقتصادی و سیاسی با مسائل مهم فرهنگی مانند حجاب و عفاف اقدام کنیم. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب اختیاری=ذلت وتباهی خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب قرآنی دارای ابعاد و شاخص‏های پنجگانه است: حجاب نگاه، حجاب گفتار، حجاب رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب. حال آنکه بنابر باور غلط، حجاب صرفا به پوشش فیزیکی بدن اطلاق می‏شود. هرگاه چهار بُعد اولیه در حداقل مورد نظر شریعت ناب و در حد یک هنجار اجتماعی رعایت شود، به حجاب نازل دست یافته‏ایم و هرگاه ابعاد پنج‏گانه به نحوی فراگیر و یکپارچه با مشخصات تمام و کمال قرآنی‏اش جامه عمل بپوشد، برترین نوع پوشیدگی رخ می‏نماید و جامعه به ارزش‏ها و کرامت‏های انسانی‏اش نزدیک شده است. «جلباب» حجاب برتر و «خمار» حجاب نازل است که متناسب با ریشه‏های تمدنی هر عرصه جغرافیایی در جهان اسلام به اشکالی زیبا و متنوع تجلّی کرده است. در مجال اندک این مقاله، ابتدا به ابعاد فراگیر حجاب قرآنی و سپس به اختصار از مدل‏های جلباب قرآنی و حجاب نازل قرآنی در کشور ایران سخن رانده‏ایم. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔴 نظر به استقبال گسترده‌ی هم‌وطنان عزیز، مسابقه عظیم قرآنی «نور علی نور» ‼️ 💎 با ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل: 🎁 ۱۰ کارت هدیه یک میلیون تومانی 🎁 ۲۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۲ شهریور ماه ✅ ثبت‌نام در مسابقه، دریافت نسخه PDF مقاله و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
حجاب اسلامی، به عنوان بخشی از منظومه ی عفت کارکردها و آثار فراوانی دارد که پیش از ورود به این بحث، ذکر یک مقدمه، ضروری به نظر می رسد. اگر حجاب، و به تعبیر دقیق تر، پوشش اسلامی، با سایر عناصر نظام عفت همراه نشود، غرض از جعل آن متحقق نمی گردد. اگر بناست که پوشش اسلامی، زنان را از حالت شئ جنسی و البته محرک بودن خارج سازد و مانع ارسال پیام های جنسی از سوی آنان به مردان نامحرم گردد، مسلماً لازم است در کنار ضوابط پوشش، به مسائل دیگری نیز توجه گردد. رفتار مبتنی بر حیا،1 متانت و صلابت در گفتار، و توجه به محتوای کلام با نامحرم، وقار در راه رفتن، پرهیز از تبرج خودداری از اختلاط با نامحرم، و نیز غض بصر (کنترل نگاه به نامحرم)، ز جمله این مسائل و در واقع اجزاء دیگری از منظومه عفت اند. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🔷️🔹️🔹️آثار حجاب ✔1. حفظ ارزش و حریم خانواده حفظ حریم عفت با همه ی مظاهر آن و از جمله پوشش کامل اسلامیِ زنان و مردان در جامعه، موجب می شود که مردان برای رسیدن به وصال زنان مطلوب خویش، راهی جز ازدواج نداشته باشند. به عبارت دیگر در هیچ مرحله ای، نیازهای جنسی شان در جامعه و از راه حرام تأمین نمی شود؛ حتی از طریق نگاه. وقتی زنان پوشش مناسب را کنار می گذارند، به دلیل ظاهر شدن جذابیت های جنسی شان، هم خودشان به ارسال پیام های جنسی سوق داده می شوند (به خصوص با الگو برداری از مدل های ارایه شده در شبکه های مجازی پورنو و...)، و هم مردان، آن ها را شریکان جنسی قابل دست رسی می بینند. بسیار واضح است که در چنین شرایطی نیازی به تقید به قیود دست وپاگیر ازدواج، برای ارضای میل تبّرج در زنان و ارضای غرایز جنسی در مردان نیست. 🔺️هنگامی که زنان بسیار آسان و ارزان در اختیار مردان قرار دارند، مسلماً آنان زحمت ازدواج و الزامات اخلاقی و حقوقی پس از آن را به خود نمی دهند و در ضمن خود را از تنوع موجود در حراج اجتماع محروم نمی سازند. شاید مردان و حتی زنان، تنها زمانی به فکر ازدواج بیافتند که نیاز درونی خویش را برای داشتن یک همراه و تکیه گاه درک نمایند و مسلماً این بسیار دیر است. بنابر این حجاب در مرحله نخست، ارزش ازدواج و تشکیل خانواده را بالا می برد. در مرحله ی بعد حجاب و عفت ورزی حریم خانواده را حفظ نموده، از فروپاشی آن جلو گیری می کند.... خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
وی از احکامی که او را گرامی تر می سازددر همان مسیر سخت، حرکت می نماید. مسلماً احکام آیینی که خود، کرامت آدمی را بزرگ ترین ارزش او می داند، مبتنی بر حفظ این گوهر گران بهاست. حجاب اسلامی اگر موجب حبس زن در محیط خانه و انزوای او می شد ـ چنان که عده ای بر همین اساس بر آن خرده گرفته اند ـ گامی در جهت نقض غرض مولی از تکریم انسان می بود. امّا اکنون که زن به واسطه ی حجاب: اولا: در بازار آزاد، آسان در اختیار هرزگان ✅و هوس بازان قرار نمی گیرد؛ ✅ثانیاً: مورد آزار، سوء استفاده، خشونت جنسی و تعرض واقع نمی شود؛ ✅ثالثاً: بدون ایجاد هیجانات کاذب و آزاردهنده در اجتماع به فعالیت سالم پرداخته، به رشد کافی دست می یابد؛ و حالا که او در سایه سار امن خانواده ی اسلامی، محترمانه حفاظت و نگه داری می شود؛ مورد ستایش و ابراز عشق همیشگی قرار می گیرد؛ صاحب فرزند می شود و از این نعمت الهی بهره مند می گردد؛ هزینه های زندگی او بدون منت در اختیارش قرار می گیرد؛ و در حریم سرشار از امنیت خانواده به آرامش می رسد؛ تمام قوای خود را در راه کام یابی دنیوی و بهره مندی از زندگی گرم و صمیمانه از یک سو و پوییدن طریق کمال و تعالی از سویی دیگر صرف می نماید. وقتی زن در مواجهه با مردانی که زن را فقط وسیله ای برای ارضای شهوات خود می دانند و یا تنوع طلب و سودجویند و یا برای فرار از بار مسؤولیت تن به ازدواج نداده، تنها به ارضای شهوات خود کفایت می نمایند، چونان صدفی در گوهر، همواره مورد طلب و تمناست، تمتع و بهره مندی از جمال و لطافتش جز از راه ابراز عشق به او و تقبل هزینه های زندگی و تأمین معاش وی ممکن نیست. امروزه غرب به این نتیجه رسیده که یکی از مهم ترین پرچم ها و شعائر اسلامی، «حجاب» است؛ از این رو، در سراسر کشورهای اروپایی شاهد موج روبه گسترش و برنامه ریزی شده ای در مقابله با پوشش زنان مسلمان هستیم. آن ها به این نکته دست یافته اند که وقتی فردی حجاب و پوشش ظاهری را با میل و رغبت خویش اختیار می کند، قطعاً عقال و پای بند سایر ارزش ها و معتقدات دینی را نیز به نفس و جان خود می زند. آنگاه است که نسلی آزاده پرورش می یابند که به مبارزه با فساد و تباهی، ظلم و جور و استعمار و استثمار می پردازند و در این صورت مسلماً راه برای کام جویی های آزادانه و بی حدومرز آن ها بسته خواهد شد؛ و به منویات استعماری شان نخواهند رسید. خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🦋عــــــــــفاف🦋 🔹دامنه‌ی عفاف خیلی‌ وسیع‌تر از حجاب و پوشش هست 🔹عفتِ گفتار،رفتار،شنوایی،بینایی،ذهن و فکر 🔸شخصی عفیف و پاکدامن هست که بتونه شهوت و غرایز خودش رو تحت کنترل دربیاره، نه اینکه شهوت؛ بر رفتار ، کردار و ذهنش مسلط بشه ! 🔺نه افراط و تندروی در بها دادن به غرایز 🔻نه تفریط و سرکوب غرایز ✅بلکه اعتدال در محدوده‌ای که خدا اجازه داده 🔹مثلا گرایش به زیبایی مثل زیبا پوشیدن، زیبا صحبت کردن، تمایلات جنسی...همه از فطرت انسان ناشی می‌شن و با کمی دقت در مسیر صحیح و اخلاقی میشه از اون‌ها بهره برد 🌻به دخترانمان اجازه بدیم در محیط خانه و مقابل محارم در حد اعتدال، زیباییهاشون رو نشان بدن 🌻به بانوان جوان هم آموزش بدیم که مقابل همسر ، لباس حیا رو از تن برکنن و محبت و عشوه‌گری و آراستگی رو چاشنی زندگی عاشقانه‌شون کنند ( آقای خونه هم توجه و محبت بیشتری به بانوی خونه‌ داشته باشه) 👈تا برای جلب توجه و محبت ،زیبایی و لطافتشون رو به غریبه عرضه نکنن! 📝منبع: مطالعات راهبردی زنان ۱۳۸۰ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 چه چیز باعث شده است حجاب در میان بقیه احکام دینی بیی اهمیت شود!؟ ❗️چرا بعضی ها به همه احکام دینی پایبند هستند، اما درمورد حجاب اینطور نیستند!؟ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
🕊یک دلیل عرفانی و زیبا در مورد حجاب⚘ 🍀این حجاب در حقیقت داشتن صفت خدا برای زن است! خداوند هم محجوب است. خودش فرمود: «از پشت هفت هزار حجاب دارید من را می بینید» اگر عدد را بالاتر ببرد، باز هم حق است. کل عالم و مقام عصمت عالم اگر به صورت یک شکل و بافت و صورتی دربیاید، قهراً به بافت انسان درمی آید. همان طور که قوه خیال، حقایق آن سویی را مطابق با مناسباتی که بین شان است، با اشکال این سویی برای انسان پیاده می کند، قوه خیال عالم هم، عصمت نظام عالم را در نشئه طبیعت به صورت انسان شکل می دهد... وچون "عصمت" بیشتر با اسم شریف «الباطن» سازگار است، لذا به صورت زن شکل می دهد، نه صورت مرد. چون مرد بیشتر با اسم شریف «الظاهر» و زن بیشتر با اسم شریف «الباطن» در ارتباط است، لذا همان مقام اسم شریف «الباطن» در شریعت، برای زن به صورت حجاب مطرح شده است. دین اگر به زن می گوید حجاب را نگه دار، این در حقیقت، احترام به زن است. 🍃به او می گوید چون تو مطابق اسم شریف «الباطن» الهی پیاده شده ای، ما نمی خواهیم در معرض دید هر کسی قرار بگیری، لذا محجوب باش! بگذار اگر دیگران می خواهند تو را ببینند، از پشت حجاب ها ببینند...! این حجاب برگرفته از حجاب حق است، لذا حجاب دژ زن است، چه این که خداوند هم دژ دارد! ✨فرمود: هرچه کوشش کنید، نمی توانید حقیقت غیبیه ذات مرا ببینید، آن قدر محجوبم، آن قدر در حجابم که هر چه حجاب ها را خرق کنید، باز هم همچنان باید مرا در پشت حجاب ببینید، هرگز من کشف تام نمی کنم!✨ حتی در قرآن هم کشف تام ذاتی نکرد، قرآن هم اگر چه خدا را به ما معرفی می کند، اما یا با الفاظ است یا با معانی یا صور که هم الفاظ حجابند، هم معانی و هم صور. خدا از پشت حجاب ها خود را معرفی کرد واِلاّ حق آن طوری که حق است، برای خلق جلوه نمی کند، که لازمه جلوه گری حق برای خلق، بساط خلق را جمع کردن است. 💫زن تا زمانی که در حجاب است، حق است، اما زمانی که از حجاب درآمد، وجهه خُلقی پیدا می کند و توانایی اش شکسته می شود! پس حجاب برای زن یک احترام است تا بیشتر شبیه به خداوند شود🙏🏻 واقعیت این است که اگر بخواهند «عصمت اعظم» را به صورت بشر در بیاورند، به بهترین شکل در خواهند آورد که بهتر و زیباتر از این چهره در نظام هستی نباشد، لذا مشابه چهره جناب صدیقه طاهره سلام الله علیها در عالم هرگز زنی پیدا نمی شود، چه این که مشابه چهره ی پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی علیه السلام هرگز در عالم پیدا نمی شود. حال که عصمت کبری الهی در حضرت صدیقه طاهره(س) تجلی کرده است، او آن چنان در حجاب قرار می گیرد که فقط امیرالمؤمنین علی علیه السلام لیاقت دیدار همچنین جمالی را داشته باشد... لذا اگر علی بن ابی طالب نبود، هرگز در عالم کفوی برای این بانو وجود نداشت... خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی(ره):  در این ماه مبارک خودتان را تقویت کنید به قوت‌هاى روحانى. در یک حدیثى است که پیغمبراکرم فرمودند که ماه رمضان آمد، اقبال کرد، آمد. در ضمنش مى‏‌فرمایند که‏ «دُعیتُم الى ضیافَةِ اللَّه.» ضیافت‌هاى خدا با ضیافت‌هاى مردم این است فرقش که وقتى شما را یک اشخاصى دعوت بکنند به یک مهمانى، وقتى بروید در آن مهمانى به حسب فراخور حال، یک چیزهایى براى خوردنى و یک چیزهایى براى تفریح و این چیزهاست. ضیافت خدا در ماه رمضان یک شعبه‌‏اش روزه است، آن‏ ضیافت خداست؛ یک شعبه‏‌اش روزه است و یک امر مهمش که مائده غیبى و آسمانى است قرآن است. شما دعوت شده‌‏اید به مهمانى خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار کرده است به اینکه روزه بگیرید. این راه‌هایى که به دنیا باز است و شهوات است، اینها را سدش کنید تا مهیا بشوید براى لیلة‌القدر.  تیر ماه ۱۳۵۹ خـرمشــــهـرهـا | @Khorramshahrha