eitaa logo
خوشه ماه 💫
138 دنبال‌کننده
89 عکس
9 ویدیو
0 فایل
ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده ... ابوالفضل مورعابدی #یک_معلم آیدی من : @Jahadi_teacher
مشاهده در ایتا
دانلود
سعد بن مالک بن وهیب بن عبدمناف بن زهره معروف به ، از صحابی کبار رسول الله و به نقلی پنجمین یا هفتمین نفری بود که اسلام آورد¹ و از کسانی بود که در غزوات بدر ، احد ، خندق و خیبر حضور داشت و در فتح مکه یکی از سه پرچم مهاجران در دست او بود. در زمان خلیفه دوم ، سردار فاتح قادسیه و والی شهر کوفه بود و به عنوان یکی از اعضای شورای شش نفره برای تعیین خلیفه سوم انتخاب شده بود و پدر عمر سعد معروفی است که در ماجرای کربلا ، فرماندهی سپاه ابن زیاد را بر عهده داشت و امام حسین علیه السلام را به شهادت رساند . همه این موارد منجر به آن شد که در میان توده مردم دارای نفوذ اجتماعی بسیاری باشد و به قول معروف شود‌. سرانجام پس از ۲۵ سال انحراف جامعه توحیدی از مسیر اصلی و برنامه ریزی شده نبی گرامی اسلام ، شرایط به گونه ای رقم خورد که مردم با امیرالمومنین علی علیه‌السلام کردند و شکل گرفت . حال شما در نظر بگیرید که این جناب سعد با این موقعیت اجتماعی و با این نفوذ مدنی که طبیعتا چشم برخی افراد عامی دوخته به عملکرد این شیخ صحابی هست ، حاضر به با علی (ع) نمی شود و از یاری در جنگ جمل سر باز می زند. زمانی که حضرت به او می‌ گویند که چرا در جنگ حضور پیدا نمی کنی ؟ بهانه می آورد که : اگر شمشیری به من بدهی که دو چشم و زبان و دو لب داشته باشد و تشخيص بدهد چه کسی مؤمن و چه کسی کافر است ، با تو به چه جنگ می آیم!² می دانید این گفتار یعنی چه ؟ یعنی ای علی ، تو نمی دانی که داری به حق می جنگی یا نه . یعنی علی بر حق نیست و طرف مقابل علی ، در جناح باطل قرار ندارد. خب عوام می بینند این چیز ها ... متوجه می شوند پیام این مطلب را ... زمانی که از خودشان می پرسند که آیا با علی بروند به جنگ یا نه ؟ می بینند که ، صحابی بزرگ پیامبر ، از این جنگ امتناع کرده . چه بخواهیم یا چه نخواهیم هستند کسانی که حق و حقيقت را بر مبنای عملکرد افراد تعیین می کنند. این یعنی ندادن برای .. یعنی در موقع ، خود را کنار کشیدن .. یعنی نداشتن .. در مطالب بعدی خواهیم دید که عاقبت سعد ابی وقاص چگونه خواهد شد ... ۱. ابن اثیر، اسد الغابه، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۲۱۴ ۲. ابن سعد، الطبقات الکبری، ۱۴۰۵ق، ج۳، ص۱۴۳؛ مفید، الجمل، ۱۴۱۳ق، ص۴۵. ✍️ عمار ادامه دارد ...🌹 https://eitaa.com/khoshe_mah
به نام خدا در متن قبل راجع به بخش کوچکی از زندگینامه صحبت کردیم و دیدیم که چطور با بهانه های واهی ، نقش و خود را نادیده می گیرد و در ای که باید کند ، بهانه تراشی می کند . جالب است بدانید همین جناب ، با تمام فشل کاری خود ، در آخر عمرش، پشیمان می شود و دفاعیات جالبی از امیرالمومنین دارد ... نظر شما را جلب می کنم به ادامه ماجرا .. پس از آن که دولت علوی ، جای خود را به دولت اموی داد ، معاویه ( علیه الهاویه ) به تمام نامه رسمی می نویسد و به آنها امر می کند که باید در مکاتبات و بر منابر ، پس از حمد خدا ، سبّ و لعن امیرالمومنین علی علیه‌السلام را بگویند¹! پس از فراگیر شدن این رسم ، به او خبر می دهند که تعداد کمی از در مدینه ، از انجام اين کار سر باز زده اند و علی را لعن نمی گویند که یکی از آن‌ها بود. معاویه شخصا خود را به مدینه می رساند تا با سعد دیدار کند .. ببینید .. معاویه هم از نقش این آگاه است. می داند که اگر فردی مثل در مقابل این سنت او قرار بگیرد ، با توجه به تاثیری که بر بدنه عوام دارد ، می تواند علیه او کند و همین طور هم می شود .. از او دلیل لعن نکردنش را می پرسد و در جواب ، براهینی می شنود که بعد ها به بزرگ ترین کتب برادران اهل سنت راه پیدا می کند و می شود یکی از بزرگترین اسناد حقانیت اهل بیت و باعث می شود معاویه از نظر خود برگردد و تا زمانی که زنده بود ، علی علیه‌السلام را لعن نکردند ! در جواب می گوید² : سه فضیلت از رسول خدا (صلی‌اللّه‌علیه‌وآله) در شان علی (علیه‌السّلام) شنیده‌ام که با توجه به آن‌ها، هیچ‌گاه به سبّ و دشنام آن حضرت، اقدام نمی‌کنم و هر گاه یکی از آن‌ها برای من بود، بهتر و ارزنده‌تر از شتران سرخ مو بود که در اختیار من باشد!! • جانشین قرار دادن علی در مدینه در جنگ تبوک و قرائت حدیث منزلت در شأن علی • دادن پرچم در جنگ خیبر توسط پیامبر به دست علی • قرار گرفتن علی در جایگاه نفس پیامبر در ماجرای مباهله ۱. مروج الذهب، مسعودی، ج۳، ص۱۴ ۲.صحیح مسلم، مسلم بن حجاج، ج۷، ص۱۸۷۱ ✍️عمار ..🌹 https://eitaa.com/khoshe_mah
به نام خدا در متون قبلی خواندیم که برخی ، نقش و نفوذ خود را نادیده گرفتند و در زمان ، امام خویش را یاری نکردند... خواندیم که یکی از همین سلبریتی ها بود .. می گویند در اواخر عمرش اقدام به نقل فضائل مولا امیرالمومنین کرده بود ، اما چه زمانی ؟ زمانی که به علی (ع) را تحمیل کرده بودند.. زمانی که علی (ع) در محراب به رسیده بود .. زمانی که معاویه همه را به لعن و سب علی(ع) مجبور کرده بود ... . خواندیم که زمانی که معاویه به او هم امر می کند تا مولا امیرالمومنین را سب و لعن کند ، به خاطر سه فضیلت مولا ، از این کار سر باز می زند ( مراجعه کنید به قسمت_دوم ) می دانید نکته جالب کجاست ؟ معاویه رو به می کند و می گوید : تو این فضائل را در مورد علی شنیدی و با او نکردی ؟؟! اظهار پشیمانی می کند. و جالب تر از این هم زمانی هست که معاویه ، یعنی دشمن درجه یک امیرالمومنین، به می گوید : اگر من این سخنان را از پیامبر شنیده بودم ، با علی نمی جنگیدم !! خیلی جای تعجب ندارد که چرا زمانی که به مردم شام خبر می رسد که علی (ع) در محراب به شهادت رسید ، از یکدیگر می پرسند که مگر علی نماز هم می خواند؟! وقتی افرادی مثل ، زمانی که باید می کردند و در طوفان فتنه ها ، پشت ولی را خالی نمی گذاشتند ، ساکت می شوند و عملکرد فشلی از خود به جای می گذارند ، دیگر بعد ها پشیمانی معنایی ندارد .. اما داستان پشیمانی امثال این سلبریتی ها ، ختم می شود به یک معنا: نوشدارویی بعد از مرگ سهراب این جریان تنها مربوط به نیست ، بار ها در طول تاریخ بوده اند امثال این که نبودند ، با بصیرت نبودند ‌... مگر نبود که موقع یاری امام مظلوم خویش ، در محراب عبادت بود ... مگر ما داستان پشیمانی اش و را نخوانده ایم ؟؟ اما مگر این قیام چقدر موثر بود ؟؟ هنگام یاری ولی زمانه خویش ، اگر پشت ولی نباشی، دیگر فرقی نمی کند کجا هستی .. در محراب عبادت یا در صف دشمن ... . داستان تمام شد و او ماند و اعمال و آخرتش .. . اما به نظر شما ، آیا در جامعه امروز ما ، امثال این هنوز هم وجود دارند؟ فتفکروا ... ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
بسم رب القلم 🔰 ❌در اسلامی، ویژگی های دیگر جایگاهی ندارند. یکی از مهم ترین این ویژگی ها، عدم و ورزیدن دربرابر مردم است. ✅ یعنی خودبرتر بینی،خودبزرگ بینی؛اینکه من برتر از دیگران هستم، برتر از مردم هستم، شأنی بالاتر از مردم دارم، بالاتر از دیگر مسئولین دارم و... آیه ۱۲ سوره مبارکه اعراف، داستان سرپیچی شیطان از دستور خدا را شرح میدهد و دلیل این سرپیچی را شیطان معرفی می‌کند: قالَ ما مَنَعَكَ أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ...گفت من از او بهترم... 🤷‍♂خب حال ما با یک و چه برخوردی باید داشته باشیم؟ آیه ۱۳ سوره مبارکه اعراف: قالَ فَاهْبِطْ مِنْها فَما يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيها فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ...خداوند به شیطان فرمود:از آن مقام فرود آی که با تکبر نمیتوانی در این جایگاه باشی؛پس بیرون شو که تو در زمره افراد پست و کوچکی... 🔴 باید از جایگاهش به زیر کشیده شود و مورد کوچکی قرار گیرد. مماشات با یعنی به ضرر مردم کارکردن. خب حالا اگر ما با چنین مسئولی در مواجه شدیم، چه باید بکنیم؟ آیا چنین مسئولی در جایگاهی دارد؟ چگونه باید او را کنار زد؟ ❇️با مطالبه‌گری... وظیفه خودمون رو بشناسیم و بهش عمل کنیم... این بحث ادامه دارد...🌹 ✍ابوالفضل حیدری دخت https://eitaa.com/abolfazl_heydaridokht
🔰یکی از اعضای دفتر امام خمینی (رحمه الله) میگه به امام گفتم : آقایی را می خواهیم دعوت کنیم ، اگر نامه بزنیم حجة الاسلام ناراحت میشه! و اگر بزنیم آیت الله ، در این حد نیست! چه کنیم؟ امام فرمودند : بزنید مصیبت الاسلام ...
وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﺎﻃﻊ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﺰ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ، ﻭ ﺑﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻨﻴﺪ ; ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻳﺎ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻱ ﺭﺳﻨﺪ [ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺘﻮﻩ ﺁﻭﺭﻧﺪ ] ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍُﻑ ﻣﮕﻮﻱ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺎﻧﮓ ﻣﺰﻥ ﻭ ] ﭘﺮﺧﺎﺵ ﻣﻜﻦ ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻨﻲ ﻧﺮم ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ [ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺍﻧﻪ ] ﺑﮕﻮ . الإسراء (٢٣)
به نام خدا تا حالا زیاد این آیه و امثال این آیه رو در قرآن دیدیم یا شنیدیم .. آیاتی که ما رو به سفارش می کنن .. اما این بار می خوایم از یه جهت دیگه به این آیه نگاه کنیم .. در زبان عربی ( احسان ) رو هم با [ اِلی ] میارن هم با [ بٍ ] اگر با الی بیاد یعنی نیکی با واسطه یا بی واسطه .. ولی اگه با بِ بیاد ، یعنی فقط و ! یعنی چی؟ یعنی خدا می خواد بگه که باید به والدینت نیکی کنی ، اونم یه نیکی ! میگه هر گاه یکی از اون ها یا هردوشون به پیری رسیدن ، کوچک ترین توهینی بهشون نکن و بال های محبتت رو از روی فروتنی بر اون ها باز کن ... اونم چطور ؟ بله ، خدای مهربون دوست نداره که ما پدر و مادر رو به بفرستیم یا با گرفتن پرستار ، محترمانه ترکشون کنیم .‌.. . هر چقدرم که به فکرشون باشیم و بهترین پرستار رو براشون بگیریم ، هیچ کدوم جای خدمت خودمون رو نمی گیره ... چرا ؟ چون خدا از ما یه خدمت خواسته. ✍️ ... https://eitaa.com/khoshe_mah
به نام خدا 🔰از مبدا تا مقصد ! 🚫 همان طور که در متن قبل خواندیم ، خداوند در سوره مبارکه اسراء ، آیه ۲۳، نسبت به والدین ، از ما خدمتی خواسته بود و را با توجه به اين آیه نقد کردیم .. همچنین در ادامه آیه، از عبارت : ( إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا ... ) یعنی هر گاه یکی از آن‌ها یا هردوشان در کنار تو به سن پیری برسند ...... می شود فهمید که فرستادن پدر و مادر به کار درستی نیست و ما باید در کنار خودمان از آنها مراقبت و پرستاری کنیم . از آن طرف ، از عبارت پایانی آیه ۲۴ که می فرماید : ( وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا ) یعنی: ﻭ ﺑﮕﻮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﺱ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﻛﻮﺩﻛﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ ؛ می شود فهمید که خود پدر و مادر باید بچه هایشان را کنند ، نه صرفا و ! در یک نگاه اسلامی و الهی نسبت به و ، این پدر و مادر هستند که وظیفه اصلی را بر عهده دارند و هیچ نهاد دیگری نمی تواند مستقلا و بدون در نظر گرفتن نقش پدر و مادر به امر بپردازد. هستند پدر و مادر هایی که آنقدر غرق در کار و مشغله زندگی و شغلی شده اند که پاک فراموش کرده اند که وظیفه اصلی آنها به عنوان نهاد ، است ... و خیلی راحت برای اینکه این وظیفه را از سر خود باز کنند ، برای کودک ، می گیرند یا فقط این امر را به واگذار می کنند ... . البته در جامعه ای که بدون توجه به فرزندان، آنها را در دوران سرنوشت ساز ، به می فرستند و از عاطفه و محبت مادرانه و پدرانه محرومشان می کنند ، طبیعی است که همین فرزندان وقتی می شوند ، پدران و مادرانشان را به بفرستند ! به توجیهات هر دو گروه دقت کنید که چقدر شبیه به هم است! ( پدران و مادران در قبال کودکان و فرزندان در قبال پدران و مادران سالخورده ) : حوصله سر و کله زدن نداریم ، وقت نیست ، باید به کارهایمان برسیم ، پس رشد شخصی‌مان چه؟ ، پولش را می دهیم و ... . ✍️ https://eitaa.com/khoshe_mah
به نام خدا 🚫 🔰در آستانه ، نظر شما رو به روایتی از کتاب ینابیع المودة ، ج۲، ص۲۴۸ ، ح ۸۱۱ از مرحوم قندوزی حنفی ( از علمای ) جلب می کنم : راوی خبر کسی نیست جز ... خلیفه دوم ، عمر بن الخطاب ..‌.. [و از] عمر بن خطاب رضی الله عنه که فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله ، علی را منصوب کرد و فرمود: من كنت مولاه فعلي مولاه، اللّهم وال من والاه، و عاد من عاداه، و اخذل من خذله، و انصر من نصره، اللّهم أنت شهيدي عليهم. عمر بن خطاب گفت: یا رسول الله ، در کنار من جوانی بود با چهره ای زیبا و بوی خوش. به من گفت: ای عمر، رسول خدا صلی الله علیه و آله قراردادی بست که کسی جز منافق آن را نقض نمی کند! پس رسول خدا صلی الله علیه و آله دست مرا گرفت. گفت: [آری] ای عمر، او از نسل آدم نیست، بلکه جبرئیل بود که می خواست آنچه را که در مورد علی گفتم به تو تأکید کند ! ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
📌طبق وعده، در نشست خبری ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ در دفتر شهردار محترم، پیگیر سرنوشت الحاق ۱۰۰ هکتار زمین شدیم. همان صورتجلسه ای که مربوط به ۵ مرداد ۱۴۰۱ است( را جست و جو کنید)، همان الحاقی که فرماندار محترم ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ قول دادند که تا ۲۵ خرداد تعیین تکلیف شود و تا الان نشده! خلاصه اینکه دستگاه متولی زمین و مسکن در شهرستان، اداره راه و شهرسازی است حالا راه و شهرسازی باید زمین الحاق کند جایی داخل این زمین ها، کارخانه هایی مربوط به شهرداری است. شهرداری جهت تسهیل کار الحاق به نفع مردم، اعلام آمادگی کرده که کارخانه هایش را جا به جا کند. این جا به جایی تاسیسات کارخانه های شهرداری و تهیه زیرساخت آب و برق در محل جدید، هزینه های سنگین دارد. چون راه و شهرسازی مسئول حل مشکل زمین‌ و مسکن مردم است، باید بخشی از این هزینه جا به جایی را بدهد، چون اگر راه ‌و شهرسازی نیاز به الحاق نداشت که شهرداری نیازی به جابه جایی نداشت. اما حالا که شهرداری حاضر است تاسیسات را جا به جا کند، راه و شهرسازی شهرستان و استان و فرمانداری جهت تسهیل بخشی از این هزینه تعلل می‌کنند. 🧮اصلاً گیریم که اداره کل راه و شهرسازی پول ندارد به شهرداری بدهد، از الحاق ۱۰۰ هکتار حدود ۳۰۰۰ قطعه ۳۰۰ متری مسکونی ایجاد می‌شود (بدون در نظر گرفتن سایر کابری ها)، آیا راه و شهرسازی و فرمانداری نمی‌توانند از ۳۰۰۰ قطعه، ۵ قطعه(به عنوان مثال) به شهرداری بدهند تا این هزینه اینگونه جبران شود؟! این ساده ترین راه است که شهرداری هم مشکلی ندارد. اما تعلل آقایان راه و شهرسازی و عدم اضطرار که در ظاهر مشاهده می‌شود، حاکی از معذب نبودن برخی آقایان برای حل مشکل مردم است. 📌هر شهروند شرعا و قانونا یک مطالبه گر و مطالبه‌گری تکلیف است و نه تفریح. ۱۷ تیرماه۱۴۰۲ @heydar_neghasht
به نام خدا و ‼️ .. إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ( الأحزاب / ۳۳ ) ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﭘﻠﻴﺪﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ [ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﺎﺻﻲ ] ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ .(٣٣) آیه بالا از سوره مبارکه احزاب ، معروف است به . برای ما شیعیان ثابت است که مصادیق چه کسانی هستند ، اما شبهه ای وجود دارد که بیان می کند چون آیات قبل و بعد این آیه شریفه ، خطاب به صحبت می کند ، پس مصداق در این آیه شریفه ... . نظر شما چیست ؟ واسه دیدن پاسخ این شبهه بزن روی لینک 👇👇👇👇 https://eitaa.com/khoshe_mah
یکی از دلایلی که وجود دارد برای اینکه مصداق در این آیه ، نیستند، وجود ضمیر کُم در این آیه است. همان طور که می دانید ، این ضمیر برای مذکر است و اگر قرار بود که این آیه هم مثل آیات قبل و بعدش ، مربوط به باشد ، باید مثل آیات قبل و بعد ، برای آن از ضمیر کُنَّ استفاده می شد .. . همان طور که ابن حجر مکی¹ می گوید: اکثر المفسرین علی انها نزلت في علی و فاطمه و الحسن و الحسین لتذکیر ضمیر عنکم و ما بعده. دلیل دوم، خیل کثیری از احادیث و روایات معتبر و متقن در کتب شیعه و اهل سنت هست که مصادیق واقعی را در این آیه معرفی می کند که امام علی ، امام حسن ، امام حسین و حضرت فاطمه (علیهم السلام) هستند. در پایان ، تنها به معرفی تعدادی از این مصادر برای اصحاب انصاف بسنده می کنم. ۱. صواعق المحرقه، ابن حجر مکی، ص۱۴۳، باب ۱۱ ✍️ https://eitaa.com/khoshe_mah
تعدادی از منابعی که به معرفی در می پردازند: • الکشف و البیان، ثعلبی، ج۸ ، ص۴۲ • تفسیر الکبیر، فخر رازی، ج۲۵ ، ص۲۰۹ • در المنثور، سیوطی، ج۵ ، ص۳۷۷ • خصائص الکبری، سیوطی، ج۲ ، ص۲۶۲ • غرائب القرآن، نظام الدین نیشابوری، ج۲۲ ، ص۱۰ • الاصابه، ابن حجر عسقلانی، ج۱۸ ، ص۲۶۵ • تاریخ دمشق، ابن عساکر، ج۴۲ ، ص۹۸ • مسند احمد بن حنبل، ج۶ ، ص۳۰۴ • ریاض النضره، محب الدین طبری، ج۳ ، ص۱۵۲ • ذخائر العقبی، محب الدین طبری، ص۲۱ • صحيح مسلم، ج۴، ص۱۸۸۳ • کفایة الطالب، گنجی شافعی، ص۵۴ • ینابیع المودة، قندوزی، ج۱، ص۳۱۹_۳۲۳ • شواهد التنزیل، حسکانی، ج۲، ص۱۸_۱۴۰ • مناقب ابن مردویه، ص۳۰۱ • صواعق المحرقه، ابن حجر مکی، ص۱۴۳ • رشفه الصادی، علوی حضرمی، ص۲۹_۳۴ • تاریخ الکبیر، بخاری، ج۸ ، ص۲۵ • الجامع الصحیح، ترمذی، ص۸۵۴ • جامع الاصول، ابن اثیر، ج۱۰ ، ص۱۰۰ • مستدرک حاکم نیشابوری، ج۳، ص۱۴۳ • معجم الصغیر، طبرانی، ج۱ ، ص۶۵ • اسدالغابه، ابن اثیر، ج۲، ص۱۲ و ۲۰ https://eitaa.com/khoshe_mah
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
| ادعای باطل 🔹️ادعای ولایت مداری برای شخصی که رغبت نمی‌کند بیانات امام جامعه را بخواند یک حرف گزاف است. یک ادعای باطل است. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
| شکل‌گیری دولت اسلامی 🔹️تا زمانی که کارگزاران نظام شناخت از مبانی فکری ولی جامعه پیدا نکنند، دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت. 📥 لینک دانلود سخنرانی@mahdi_domeiri
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
| شناخت منظومه فکری ولی 🔹️ولایت مداری زمانی اتفاق می افتد که ولی را مدار زندگی خود قرار دهیم و ولی، زمانی مدار زندگی ما قرار می گیرد که بشناسیم ولی چه می خواهد از ما، منظومه فکری ولی را بشناسیم، دیدگاه ولی را بشناسیم. بدانیم ولی چگونه فکر می کند چگونه تصمیم می گیرد، کدام اهداف را مد نظرش قرار داده است؟ کدام هدف برای ولی مهم تر و اقدم است؟ اهم و مهم های دیدگاه فکری ولی را تشخیص بدهیم. 📥 سلسله جلسات «دولت اسلامی»@mahdi_domeiri
به نام خدا اسباب و مسبّبات هر چیزی در این دنیا ، قدرت و اراده خداست. از نظر توجه به و ، همه به جای خود درست و در نظام اتمّ هستی ، همه چیز بر اساس و اداره می شود و اگر اندک و واسطه ای را از کار باز داریم، چرخ دایره وجود می ایستد. این چیزی است که خدا اراده کرده است. جبرائیل ، وحی است. میکائیل رزق و روزی ، اسرافیل نفخ صور ، عزرائیل قبض روح ، شیطان، ضلال و پیامبران و امامان ، هدایت و ... . البته باز هم ذکر این نکته واجب و ضروری است که همه مراتب وجود ، جمال و جلال الهی هستند و مراتب تجلیات ربوبی اویند و هیچ موجودی از خود ندارد و همه رام و مسخر فرمان او هستند. فهم همین موضوع ، کلید حل بسیاری از مشکلات است. قرآن هم به این نکته اشاره کرده است : [ و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی¹ ] نسبت دادن رمی به پیامبر و هم نفی آن از او ، اشاره دارد به مقام . یعنی هم تو تیر انداختی درست است ( ) و هم تو تیر نینداختی ( ) برای همین است که قرآن در جایی می فرماید: خداوند، هنگام مرگ اشخاص ، جان آن ها را می گیرد² با آن که ملک الموت موکل بر قبض روح بود و در جایی خود را هادی و مضلّ می نامد³ با این که جبرئيل و پیامبر هادی و شیطان مضلّ است. اگر کسی این مشرب عرفانی را درک کند و به دل برساند، معنای دقیق عبارت ( لا موثر فی الوجود الا الله ) را می‌فهمد و بسیاری از مشکلاتش رفع می شود. 1. انفال ، ۱۷ 2. زمر ، ۴۲ 3. نحل ، ۹۳ ✍️ عمار برگرفته از کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی (ره) https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ‼️شاید ما را از بچگی همین طور بار آورده اند ! امروز می خواهم موضوع مهمی را در قالب خاطره ای با شما در میان بگذارم. موضوعی است که شاید خیلی های دیگر هم با آن خاطره داشته ایم اما متوجه نبودیم که ممکن است از خرد ترین سطوح تا کلان ترین سطوح را در بر بگیرد! ❎️ یادم می آید دوران دبیرستان، مقطعی کوتاه در انجمن اسلامی مدرسه، فعالیت می کردم. اصل کار ، بر مشارکت اعضاء در برنامه ها و مناسبت های مختلف سال برای غنای بیشتر برنامه های فرهنگی و ارزشی برای دانش آموزان بود. اما مناسبت های مختلف می رسید و ما در مقام ، کار خاصی انجام نداده بودیم. 💢 تا اینکه اتحادیه شهر به ما گفتند که لازم نیست حتما کار خاصی انجام دهید؛ کافیست مثلا برای دهه فجر ، ۲ تا عکس روی تابلوی اعلانات مدرسه نصب کنید و از آن عکس بگیرید ولی داخل سامانه عنوان درشتی برای آن بنویسید. مثل: ( آئین بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل توسط دانش‌آموزان مدرسه امام خمینی برگزار شد ) با انجام چند مورد از این کار ها ، هم کرده اید و هم در سامانه، در رتبه بالایی از نظر فعالیت قرار می گیرید. 💯 ما هم همین کار را کردیم و از قضا ، دبیرستان ما، از برترین های کشور بود از نظر ، اما در چه؟ هیچ. همین روند دقیقا برای شورای دانش آموزی مدارس هم تکرار می شد؛ ثبت فعالیت و که دردی از دانش آموزی دوا نمی کرد. ✅️ گذشت و ما از آن دوران رد شدیم. با خودم فکر می کنم اگر کسی از دانش آموزان آن مدرسه، به ما در مقام می توپید و می کرد که مثلا دهه فجر شده ، نمی خواهید کاری انجام دهید؟ آیا ما جرئت می کردیم الکی الکی کنیم؟ آن هم با عناوین دهن پر کن؟ ❗️یا اینکه این روند می تواند در مناسبت های مختلف و در سطوح مختلف حتی در دل همین شهر بشرویه هم اتفاق بیفتد!! واقعا الان حس می کنم شاید ما را از بچگی همین طور بار آورده اند. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ✅️ راه حلی برای یک معضل به ظاهر مشکل❗️ 💢 بخشی از کتاب زیبای "عارفانه" ، به بیان یکی از ویژگی های شاخص شهید "احمدعلی نیّری" می‌ پردازد؛ شهيدی عارف، که در ۱۹ سالگی به شهادت رسید. بیایید با هم بخوانیم : ... از دیگر ویژگی های شهید ، سیر علمی و ایشان بود. احمد آقا با مشغول می شد و هیچ گاه از غافل نشد. ❎️خیلی از ما ها که ادعای دین مداری داریم ، در به شدت مشکل داریم. یکی از ویژگی هایی که خیلی از شهدا را به مقام بالا رساند، در است. شاید خیلی از مشکلات عدم ما ، سر همین باشد. آوردیم که یکی از ویژگی هایی که احمد علی نیری را به آن مقام ها رساند ، این بود که با مشغول می شد. ‼️خیلی از دوستان می گویند ما دوست داریم کنیم اما نمی شود، وقت نمی کنیم ، حوصله نداریم ، دلمان به کردن نمی رود و.... 💠اگر فاکتور دغدغه مندی و انگیزه را کنار بگذاریم ، دوای درد این معضل، در همین سیره ای است که از شهید آوردیم: . ⚜️ شما مقید باش روزی حداقل یک صفحه ، حداقلش یک صفحه کتاب بخوانی ، مابقی اش خود به خود به درست خواهد شد. ☑️ اختصاص دادن در طول شبانه روز برای هم می تواند مشکل را رفع کند. ( مثلا قبل از خواب شبانگاه ) و خدا می داند که چه رفع حُجُب ها شد در این جمع کُتُب ... ( ولی در کنار سایر ویژگی ها😉 ) ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ❎️ قریب به یه یک سال پیش ، ایام ، بعد از بحث با یکی از هم دانشگاهی ها ، یهو برگشت بهم گفت : فلانی، اینقدر طرفداری این نظام رو نکن؛ هواپیمای برای تو جا نداره! اینا بارشون رو بستن و دارن میرن😳 ✅️ همون جا بهش گفتم: این نظام ، نظامیه که عبدالمالک ریگی رو از وسط آسمون کشید پایین و دستگیرش کرد ، اینا که چیزی نیستن😁 💯 هیچی دیگه.. یه سال نشد، ایران اینترنشنال دفتر دستکش رو جمع کرد رفت آمریکا، ریختن پیرمرد پیرزنای منافق آلبانی نشین رو هم بیرون کردن ، بساط گروهک های تروریستی اقلیم کردستان عراق هم که یکی یکی داره برچیده میشه و سر دسته هاشون دارن فرار می کنن😅 نمی دونم چرا جا ها عوض شد 😂 ولی یه حرف جدی .. ‼️ نظامی که ریشه اش با خون هزاران شهید پاک و عارف آبیاری شده ، به این راحتی ها درخت وجودش نمی لرزه چه برسه به این که کنده بشه. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
| ولایت مدار واقعی 🔹️ولایت مدار کسی است که تمدنی فکر می کند، تمدنی می بیند قضیا را تمدنی می اندیشد، تمدنی عمل می کند 📥 سلسله جلسات «دولت اسلامی»@mahdi_domeiri
💢تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا(س) مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز میدانند؟ شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) ایام محسنیه یا دهه محسنیه بر پا می کنند.  ✅دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) زیر سوال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از رحلت پیامبر(ص) و هجوم به خانه اتفاق افتاده است از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به محسن(ع) و ضرب و شتم حضرت زهرا(س)شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند ✅به دلایل زیر در هجوم اول محسن(ع) نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(ع) که حضرت زهرا(س) پس از مضروب شدن دچار شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا(س) قبل از شدن اتفاق افتاده است. بنابراین خطبه حضرت زهرا(س)قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن(ع) شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد. ✅ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه(س) به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه بر اثر بلندي به زير پاهايش مي‌رفت و همچون رسول­ خدا(ص) راه مي‌رفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسول‌الله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول­ خدا(ص) نداشت»، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمه‌اي به خانه حضرت فاطمه(س) صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نمي‌تواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول­ خدا(ص) كند. ✅مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا(س) به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين(ع) همراه حضرت فاطمه(س) و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و رفته و آنان را به همراهي براي بازپس‌گيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه(س) و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود تا به رسيد، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقات‌هاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله‌اي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت. ✅دلیل دوم :اعزام اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است. ✅حضور به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا(س) نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر(ص) به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی(ع) بوده است. 📚طبری دلائل الامامة.صفحه 134 📚 ابن‌ابي الحديد، 263 📚 سليم‌بن قيس الهلالی153 📚تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78 https://eitaa.com/Politicalhistory
🔰به نام خدا روزی دو کودک خردسال ، که هر یک خطی نگاشته بودند، خدمت حضرت امام حسن مجتبی - علیه السلام - رسیدند تا آن بزرگوار درباره خطشان کند که کدام یک بهتر و زیباتر است؟ در این هنگام امام علی - علیه السلام - که در آنجا حاضر بودند، خطاب به فرزندشان امام حسن - علیه السلام - کرده و فرمودند: فرزندم، خوب دقت کن که چگونه می کنی، زیرا این خود نوعی و است که خداوند متعال در روز قیامت درباره آن از تو سوال خواهد نمود! 💠 یا بُنَیَّ اُنظُر کَیفَ تَحکُم فَاِنَّ هذا حُکمٌ وَالله سائِلكَ عَنهُ يَومَ القِيامَهِ. 📚 مجمع البيان، ج٣ ، ص٩٩ ______________________________ پ.ن: اگر در یک امر جزئی و به ظاهر کم اهمیت مطلب چنین است، پس نسبت به بی انصافی هایی که در شئون مختلف زندگی داشته ایم و داریم باید چه کنیم ؟! ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا قال رسول الله صلی الله علیه وآله : اِنّ الله عزّ و جلّ مِائه رَحمهٍ و اَنّه اَنزلَ منها واحدهً اِلَی الاَرضِ فَقَسَّمَها بَینَ خَلقِهِ بِها یَتعاطَفون و یَتَراحَمونَ و اَخَّرَ تِسعاً و تِسعینَ لِنفسهِ یَرحَمُ بِها عبادَهُ یوم القِیامه. خداوند صد دارد که فقط یکی از آن‌ها را به زمین فرستاده و بین مردم تقسیم کرده که با این یک است که خلقش با یکدیگر نموده و به یکدیگر نشان می دهند و نود و نه دیگر را برای خود قرار داده تا در روز قیامت، بندگان خود را مشمول آنها قرار دهد. 📚 مجمع البيان، ج۱ ، ص٩۴ ______________________________ پ.ن : خدایا ... ما روی این حدیث و این خاص ، خیلی حساب باز کرده ایم. ما را مشمول آن قرار بده 🤲 ... . ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا از رسول خدا - صلی الله علیه و آله - نقل شده که فرمودند: هر گاه بنده ای به چهره و به چهره او بنگرد، خدای سبحان از بالای عرش خود با نگاه مهر آمیز به آن دو می نگرد. پس هر گاه دست یکدیگر را بگیرند، گناهان آن دو از بین انگشتانشان فرو می ریزد. اِذا نَظَر العَبدُ اِلی وَجهِ زَوجَتِهِ وَ نَظَرَت اِلَیهِ، نَظَر اللهُ عزّ و جلّ اِلیهِما مِن فَوقِ عَرشِهِ نَظرَةَ رَحمَة فَاِذا اَخَذَ بِکَفِّها و اَخَذَت بِکَفّهِ، تَساقَطَت ذُنوبُهُما مِن خِلالِ اَصابِعِهِما. 📚 کنز العمال، ج۱۶ ، ص۳۷۹ 📚 کشف الاسرار، ج۱ ، ص۶۱۲ ______________________________ پ.ن: در ، طریق قرب، از همه ترند. جلوه ای از این را خدا در رابطه تو با قرار داده .. . در به همسر ، سستی و تنبلی و تسویف معنایی ندارد. در این وادی باید فَلیَتَنافَسِ المُتَنافِسون بود ... . یک کلام : اخوی شل کن دیگه 😅 ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah