eitaa logo
مَأوا | مرتضی خوشنویس زاده
1هزار دنبال‌کننده
254 عکس
89 ویدیو
6 فایل
أمّا الّذينَ آمَنوا و عَمِلوا الصّالحات فَلَهُم جَنّاتُ الْمَأْوَىٰ کانال حجت‌الاسلام خوشنویس زاده رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان ارتباط با مدیر کانال👇 @mavaadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
پویش برائت جهانی از رژیم جلاد؛ هفت بار «مرگ بر اسرائیل» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام امسال به حجاج بیت‌الله‌الحرام، با اشاره به فجایع غزّه که در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد. رسانه‌ی KHAMENEI.IR با انتشار هفت بار «مرگ بر اسرائیل» در برائت از رژیم جلاد صهیونیستی و همراهی با حاجیان بیت‌الله الحرام در «هفت بار رمی جمره» از کاربران دعوت میکند تا با انتشار همین محتوا در صفحات خود به پویش مجازی «» بپیوندند. https://khl.ink/f/56704 @khoshneviszadeh
🌐مناظره نمایندگان محترم ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان پیرامون: «بررسی دیدگاه ها و برنامه های نامزدهای محترم در موضوع آموزش عالی» زمان: سه شنبه 29 خرداد ماه ساعت 12:30 📍مکان: دانشگاه علوم پزشکی، تالار دکتر شریعتی 🔸نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان
---نفس خود را هر که قربان می‌کند--- ---تيغ آتش را گلستان می‌کند--- •-------------••✾•🌿🌺🌿•✾••------------• 💠✧❁عیدتان مبارک❁✧💠
📷 گزارش تصویری (هم اکنون) 🌐مناظره با موضوع: «بررسی دیدگاه ها و برنامه های نامزدهای محترم در موضوع آموزش عالی » 🎙با حضور نمایندگان محترم ستاد های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان 📍مکان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تالار دکتر شریعتی 🔸نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان @khoshneviszadeh
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چمران شرف را بیمه کرد، مثل چمران بمیرید!
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یک روز پس از شهادت دکتر "مصطفی چمران" در صبح یکم تیرماه ۱۳۶۰ در حسینیه جماران
 درباره این شهید فرمودند: 
مگر من و شما چند سال دیگر هستیم؟ مگر شماها چه قدر می‌خواهید عمر بکنید؟ مگر شما هر مقامی هم پیدا بکنید از مقام رضا خان و محمدرضاخان بیشتر می‌شود؟ عبرت بگیرید! عبرت بگیرید از این حوادث تاریخ. تاریخ معلم انسان است. تعلیم بگیرید از این حوادثی که در دنیا واقع می‌شود. شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید. مثل این سربازهایی که در مرزها کشته می‌شوند بمیرید. این وصیتنامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیتنامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. این جوانهای ما که علیل شدند الآن هم وقتی می‌آیند از من می‌خواهند که دعا کنم که اینها شهید بشوند؛ پایش را از دست داده، عصا زیر بغلش هست، لکن گریه می‌کند و می‌خواهد که دعا کنیم که شهید بشود. از اینها یک قدری تعلیم و تعلم پیدا کنید. خوانش آثار @khoshneviszadeh
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند: امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد. در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ی آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی
۱۳۸۰/۶/۳۰
علیه السلام خوانش آثار @khoshneviszadeh
┄┅•═✧✺❁💠✨﷽✨💠❁✺✧═•┅┄ «نکاتی درباره عید سعید غدیر خم که این روزها سهواً یا عمداً از آن یاد نمی‌شود!» بخش اول: «غدیر، تعیین قاعده همیشگی است» قاعده‌ی حکومت و اقتدار و قدرت‌مداری در جامعه‌ی اسلامی، با غدیر معیّن شد و پایه‌گذاری شد؛ اهمّیّت غدیر این است. اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهم‌تر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعه‌ی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیاده‌خواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوت‌رانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد. وقتی این قاعده وضع شد، آن‌وقت «یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ دیگر دشمنها از اینکه بتوانند مسیر این دین را تغییر بدهند مأیوس میشوند؛ چون مسیر دین آن‌وقتی تغییر پیدا میکند که آن نقطه‌ی اصلی، آن هسته‌ی اصلی تغییر پیدا کند؛ یعنی هسته‌ی قدرت، هسته‌ی مدیریّت، هسته‌ی ریاست؛ اگر تغییر پیدا کند، همه‌چیز تغییر می‌کند. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید غدیر۱۳۹۵/۰۶/۳۰ خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh
39.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«آقایان نامزدهای محترم ریاست جمهوری!» رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام رقابت‌ نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نماهنگ «آقایان نامزدهای محترم ریاست جمهوری!» را منتشر کرد. خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh
توصیه های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامزد های انتخابات ریاست‌جمهوری: آقایان نامزدهای محترم ریاست جمهوری! با مردم صادقانه باید برخورد کرد، ملت ما اینجورند صداقت را احساس می کنند. میدان انتخابات، میدان مسابقه خدمت است فاستبقوا الخیرات، قرآن به ما دستور داده است فاستبقوا الخیرات. من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم اما سعی کنید این در چهارچوب های درست شرعی و دینی انجام بگیرد. ما نباید شیوه های کاری خودمان را در انتخابات و غیره از آمریکا یاد بگیریم از ترامپ و بایدن یاد بگیریم که به همدیگر در مناظرات فحاشی و اهانت کردند، اینها سرمشق های خوبی نیستند. من نگرانیم از این نیست که یک حرفی زده بشود از کسی انتقاد بشود، یک نفر انتقاد می‌کند یک نفر هم جواب می دهد من نگرانیم از رایج شدن اخلاق بی انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام می‌گیرد انسان همه را بگذارد کنار به یک نقطه ای بچسبد این درست نیست. انتخابات را صحنه جنگ قدرت قرار ندید در رقابت های پیش روی انتخابات بین نامزدها اخلاق حاکم باشد بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند به آبروی ملی هم لطمه می زند. اگر شما خیال می‌کنید که از اینکه شما مذمت کنید از فلان مسئول، فلان جریان مردم لذت می‌برند و خوششان می آید، اشتباه می‌کنید. مردم از فضای تخریب خوششان نمی آید. یا ایها اللذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا. قول سدید یعنی استوار و درست، اینجوری حرف بزنید. با مردم صادقانه باید برخورد کرد، همه ملت ما اینجورند صداقت را احساس می‌کنند. با توجه به امکانات و واقعیات کشور بایستی شعار و وعده داد. مبادا نامزد ها در اثنای فعالیت های انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. امام رضوان الله تعالی علیه مکرر به سیاست مداران و نمایندگان و مسئولان و فعالان سیاسی توصیه می‌کردند مثل مباحثه طلبه ها رفتار کنید ممکن است اختلاف نظر باشد، بگو مگو هم باشد اما کدورت و دشمنی را نگذارید به میان بیاید. ما در گذشته هم هر وقتی که نامزدها در مناظرات تلویزیونی و غیره روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند کشور ضرر کرد. بعضی ها رقیب انتخاباتی خودشان را شیطان اکبر به حساب می‌آورند، شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است. رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست، رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌و واکش برای به دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه‌ی انتخاباتی و رقابت انتخاباتی میشوند، این را به عنوان یک وظیفه بدانند؛ آنها به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم دلهای مردم را ان‌شاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته‌ی برای ملّت ایران تعیین خواهد شد. خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh
«نکاتی درباره عید سعید غدیر خم که این روزها سهواً یا عمداً از آن یاد نمی‌شود!» بخش دوم:«غدیر باید مایه وحدت امت اسلام باشد نه اختلاف» یک نکته‌ای که لازم است پیروان اهل بیت و نیز همه‌ مسلمانان در نظر داشته باشند،این است که ما از حادثه غدیر که نشانه‌ عظمت اسلام و جامعیت اسلام است به عنوان وسیله‌ای برای تضعیف اسلام استفاده نکنیم.این را من بالخصوص امروز و این روزها موظفم و مقیدم که به همه‌ ملت عزیزمان و همه‌ مسلمانها در هر نقطه‌ دنیا عرض بکنم که مراقب باشند امروز برای تضعیف اسلام،دشمنان به دنبال همین نقطه‌ خاص، همین چیزی که منشأ عظمت اسلام است، هستند؛ یعنی مسئله‌ شیعه و سنی، قبول غدیر و انکار غدیر.دشمن میخواهد مسئله‌ غدیر را مایه‌ برادرکشی و جنگ و خونریزی قرار بدهد در حالی که غدیر می‌تواند وسیله‌ ائتلاف و برادری مسلمانها با هم باشد. مرحوم شهید مطهری قبل از انقلاب یک مقاله‌ مفصلی درباره‌ کتاب الغدیر علامه‌ امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر وسیله‌ی وحدت مسلمین است. بعضی خیال می‌کردند کتاب الغدیر ممکن است مایه‌ افتراق بشود.ایشان می‌گوید اگر درست فکر کنیم،درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم،کتاب الغدیر مایه‌ وحدت دنیای اسلام است.برادران اهل سنت ما هم می‌توانند در یک محیط خالی از پیش‌داوری به منابع غدیر مراجعه کنند یا می پذیرند، یا نمی پذیرند.در هر دو صورت این معنا مسلّم است که قضیه‌ی غدیر هیچ‌گونه جنگ و دعوا بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمی‌آورد و اختلافات را ایجاب نمی‌کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌۸۵/۱۰/۱۸ خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh
«نکاتی درباره عید سعید غدیر خم که این روزها سهواً یا عمداً از آن یاد نمی‌شود!» بخش سوم:«غدیر اوج ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست است» در حقیقت روز غدیر امتداد خط همه رسالتهای الهی و اوج این خط روشن در طول تاریخ است.مضمون رسالت که عبارت است از دین خدا، در حقیقت جهت دادن به همه تلاشهای انسانی است. تلاشهای انسان، بعضی مربوط به مسائل شخصی است مثل معیشت و معنویّت و عواطف و ارتباطات شخصی.اما بخش بزرگتر فعالیتهایی است که در صحنه جامعه با تلاش جمعی صورت می‌گیرد، که به آن «سیاست» می‌گویند؛سیاستهای اقتصادی، سیاستهای اجتماعی، سیاستهای نظامی، سیاستهای فرهنگی، سیاستهای مدنی،سیاستهای بین‌المللی. اینها بخش عمده تلاش انسانها در زندگی خود است.چرا عمده است؟ چون این سیاستها در واقع افراد را در فعالیتهای شخصی خود به سمت و سوی خاصی می‌کشاند. دین به هر دو صحنه مربوط می شود. غدیر را فقط در حد یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرده تلقی نکنید.البته پیغمبر امیرالمؤمنین را در حضور جمع چند ده هزار نفری مسلمانها به خلافت منصوب کرد.در این تردیدی نیست.اما قضیه در این حد متوقف نمی‌ماند.مسأله این است که از دوران حضرت آدم که رشته نبوّتها و رسالتها شروع شد و بارها حکومتهای نبویّ در طول تاریخ تشکیل گردید مثل سلیمان و داوود و تا زمان پیغمبر ما، آن جایی که ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست در اوج خود به صورت یک سنت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین کند،در قضیه غدیر اتفاق افتاد. تلخیص و گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی۸۰/۱۲/۱۲ خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh
«نکاتی درباره عید سعید غدیر خم که این روزها سهواً یا عمداً از آن یاد نمی‌شود!» بخش چهارم: «اسلام حکومت را بیشتر به ولایت تعبیر کرده که نتیجه آن پیوستگی جدایی ناپذیر بین ولیّ و مردم است.» پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در این نصب بزرگ، حکومت را با تعبیر«ولایت» بیان کرد.در زبان عربی، برای حکومت است تعبیرات گوناگونی آورده شده که هر یک اشاره به جهت خاصی است.مثلا تعبیر حکومت، اشاره به این دارد که آن جماعتی که در رأس قدرتند،حکم می‌کنند و مردم،حکم آنها را اطاعت می‌کنند.تعبیر دیگر،سلطنت است که به معنای مسلط بودن و مقتدر بودن و امور را در سلطه خود درآوردن است. در اسلام، بیشتر از همه بر روی کلمه «ولایت»تکیه شده، هم در این جا و هم در آیه شریفه«انما ولیکم الله و رسوله»،پدیده حکومت را با نام«ولایت» بیان کرده است. اصل معنای ولایت،عبارت از نزدیک بودن دو چیز با یکدیگر است.وقتی که دو ریسمان،محکم به هم تابیده شوند و جدا کردن آنها،به آسانی ممکن نیست، آن را در عربی «ولایت» می‌گویند.ولایت،یعنی اتصال و قرب دو چیز به صورت مستحکم با یکدیگر. اسلام،حکومت را با تعبیر«ولایت» بیان می‌کند.معنای آن، این است که در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که حکومت بر آنها در اختیار اوست(مردم) ،اتصال و پیوستگىِ جدایی ناپذیری از هم دارند.هر حکومتی که این طور نباشد،ولایت نیست.
اگر کسانی باشند که رابطه آنها با مردم، رابطه ترس و رعب باشد -نه رابطه محبت و التیام- ولایت نیست.
تلخیص و گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی۷۶/۲/۶ خوانش آثار 🆔@khoshneviszadeh