eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی ره
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
382 ویدیو
31 فایل
کانال رسمی آیت الله خوشوقت أعلی الله مقامه * مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خوشوقت أعلی الله مقامه * مؤسسه فرهنگی محبین حضرت صاحب الأمر عجل الله تعالی فرجه sahebeamr.org - 02537740170
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 بسیج مستضعفین 🔰از نظر آیت الله خوشوقت(ره) بسیجی کیست؟ ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
⚫️ روایتی از امام حسن عسکری علیه السَّلام ☑️ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
💠 مقام شیخ مفید (ره) ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
انسان مطلوب6.mp3
2.82M
🔵حضرت آیت الله خوشوقت(ره): انسان مطلوب در قیامت در امن و امان است. ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
💐 عظیم ترین خلقت خداوند متعال ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
📝ترویج 💠 س1: آيا با برخورد نيروي انتظامي با موافقيد يا اينکه بدحجابي در جامعه بايد با کار فرهنگي اصلاح شود؟ 🔸ج: الآن سي سال است که مي‌گويند: «با کار فرهنگي اصلاح کنيم»؛ ولي نشده. اصلاح فرنگي شد نه اصلاح فرهنگي. چاره‌اي نيست بايد جلوي آن گرفته شود؛ و الّا ديگران هم منتظرند و به اين‌ها ملحق مي‌شوند. منکرات نبايد در جامعه‌ي اسلامي ديده شود. دستور اين است. نبايد وجود داشه باشد. اگر باشد، دنبالش مي‌آيند و جلوي آن را مي‌گيرند. اگر کسي خواست در اين شهر اسلامي، مشروب‌فروشي باز کند، مي‌گويند: «ببند!» اگر نبندد، همان‌جا دفنش مي‌کنند؛ چون مي‌گويند: «اگر تو باز باشي، پدر هزاران نفر از مردم را در مي‌آوري». لذا اجازه نمي‌دهند. اين با اين قيافه، همه‌ي دختر‌ها را به‌طرفِ خودش دعوت مي‌کند و اثر هم مي‌کند. بنابراين بايد جلوي آن را گرفت. اين‌ها مغزهاي است که مي‌گويند: «کار فرهنگي». 💠 س2: اگر با اجبار وارد عمل شوند، با آيه‌ي «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ» منافات ندارد؟ 🔸ج: معناي «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ» اين نيست. «لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ» يعني در عقائد ديني نيست. اگر کسي آمد و گفت: «اگر خدا را قبول کني، تو را مي‌کشم». و من مي‌گويم: «خدا را قبول ندارم»؛ در حالي که دلم قبول داشته باشد. او نمي‌فهمد که اکراه به آن تعلق نمي‌گيرد. اما اگر بگويد: «اگر نماز بخواني، تو را مي‌کشم»، نبايد بخوانم. اگر بخوانم، مي‌بيند و مرا مي‌کشد. از آنجا که عقائد قابل ديدن نيست، قابل اکراه هم نيست. منظور از آيه اين است؛ نه اينکه هر کس خواست، بت بپرستد و هر کس خواست، ستاره بپرستد. اين انسان است و او را خلق کرده و اجازه نمي‌دهد. جنگ‌هاي صلی الله علیه و آله با بت‌پرست‌ها براي چه بود؟ بُت را نمي‌شود پرستيد. بايد خدا را بپرستي. اگر گفتي نه، زبانت را چرب مي‌کنند؛ پس نمي‌شود گفت: «نه». کجا مي‌خواهي بروي؟ انسان به اين خوبي را که خدا خلق کرده، آيا بايد بت بپرستد؟ 💠 س3: چطور مي‌شود از طريق ترويج فرهنگ در مقابله با تهاجم فرهنگي کار کرد؟ 🔸ج: مردم را به دعوت کن، آن‌وقت مقابل فرهنگ غرب مي‌ايستند؛ و الّا هيچ راه ديگري ندارد. را بالا مي‌برد و ديگر انسان به اين زودي خودش را عوض نمي‌کند؛ و الّا زود کنار مي‌گذارد. 📌پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
💠 انواع غیبت ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
🔴 و راه درمان آن 💠 س1: فرق عُجب و تکبّر چیست؟ 🔸ج: عجب این است که از کار خودش خوشش بیاید و این است که خودش را از دیگران بزرگتر ببیند. بینشان فرق زیاد است. 💠 س2: گفتند مرز بین اعتماد به نفس و عُجب چیست؟ 🔸ج: اعتماد به نفس دو جور است؛ گاهی روانشناس های غربی می گویند، خب این مقابل توحید و است. این نفس پرستی است. آدم خودش را ببیند و خدا را نبیند. اما یک اعتماد به نفس داریم که مزاحم با توحید نیست. انسان باور کند که خدا به او یک چیزهایی داده است، چشم داده، گوش داده، مغز داده، دست و پا داده، نیروی بدنی داده، این امکاناتی که خدا به او داده است اینها را ببیند و از اینها استفاده کند، این اعتماد به خوب است ولی باور کند که همه اینها را او داده است. 💠 س3: در اینجا باز عُجب به سراغ او نمی آید؟ 🔸ج: آن یک چیز دیگر است. حالا که باور کرد خدا مغز داده است، فکر داده است، گوش داده است، پول داده است همه چیز داده است، ممکن است آنوقت نفس امّاره با دید خصوصی و استقلال نگاه کند عُجب پیش می آید. درست نیست خب شما هر چه هم نگاه کنی باز مال خداست، پشت آن را ببینی، روی آن را ببینی، زیر آن را ببینی، هر طوری بچرخی باز مال خداست، راهی برای عجب نیست الّا و ضعف . 💠 س4: عُجب برای چه کسی است؟ 🔸ج: عُجب برای کسی است که بدیهای خودش را نبیند، آدم وقتی چند تا کمال دارد ببیند و بدیهای خودش را نبیند عجب پیش می آید. نفس اماره که حاضر است بگوید:« بَه بَه»، اما اگر انسان بدی های خودش را ببیند خجالت میکشد و راحت میشود، عُجب نمی آید، عقب ماندگی های و ضعفها و عجزهای خودش را ببیند دیگر هیچوقت غلط می کند بگوید: « بَه بَه و همچنینم». اما اگر آنها را نبینیم نفس امّاره و ، تنها آن دو سه تا خوبی ها را به چشم ما بیاورند آنوقت آدم گوش به حرف شیطان می دهد و می گوید: «مَن مِثلی». 💠 س5: برای این که گرفتار نشویم چه کنیم؟ 🔸ج: آدم از صفر می آید بالا، از بالا که نمی رود پایین. ما اول هیچی نداریم، مادی خالی هستیم، کم کم می خواهیم بالا بیاییم و بالا. هر روز بدهکاری زیاد است، نواقص زیاد است، های ما زیاد است، تا یکمقدار نماز خواندیم نمی شود که بگوییم دیگر کار تمام شد، حالا حالاها باید خودمان را مُقصّر ببینیم وقتی اینجور شد دیگر عجب نمی آید. پس اگر انسان بدی هایش را ببیند همیشه خودش را بدهکار میبیند، دیگر طلبکار نمی بیند و راحت می شود. عجب بلای بزرگی است نمی گذارد انسان حرکت کند. متوقف می شود و می گوید حالا که من موفق شدم خوب هستم دیگر کجا بروم همینجا خوب است! 📌پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
🔸بهترین توشه زندگی 💠حضرت آیت الله خوشوقت (ره): خدا فرمود:وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوى (بقره/197) یعنی از دنیا برای زندگی بعد از دنیا زاد و توشه برگیرید و بدانید که بهترین زاد و توشه ای که از دنیا برای زندگی بعدی می‌شود گرفت، مسأله‌ی تقواست. سرمایه‌ی زندگی بعد از مردن، اطاعت فرمان خداست. پول نیست؛ زمین نیست؛ خانه نیست؛ همه‌ی این‌ها اینجا می‌ماند و انسان را لخت می کنند؛ اما آن همراه انسان هست. بنابراین چه باید کرد؟ زاد و توشه‌ی ما در طول هفتاد ـ هشتاد سال زندگی با ادامه تقوای مستمر این است که این کارت تقوا در اختیار ما باشد. ✅ تنها کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
⚠️ دشمنان انسان در راه بندگی 🔺 سه دشمن دارد که نمی‌گذارند را مراعات کند: 🔸اول، خودمان هستیم؛ نفس امّاره‌ی ما به آزادی در عمل عادت کرده و حاضر نیست خودش را به و محدود کند. 🔸دوم، جنّی هستند که قسم خورده‌اند انسان‌ها را با دعوت به و کفر گمراه کنند. 🔸سوم، انسان‌های شیطان صفت. این سه نمی‌گذارند ما به حرف خدا گوش دهیم. لذا خدا موقعی که گفت: «بگو: إِيَّاكَ نَعْبُدُ»، در کنار آن گفت: «بگو: وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِين»؛ بدون کمک خواستن از مشکل است با این سه دشمن مبارزه کنیم. ✅ کانال رسمی آیت الله خوشوقت (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir