eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 افرادی که بر آنها .☝️ (طبق نظر مقام معظم رهبری) ------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اجبار به جماع_ در حال روزه   ⁉️ سوال: 1- اگر مردی به اجبار با زنش جماع کند آیا روزه زن باطل می شود؟ 2-کفاره زن بر عهده کیست ؟ 3-آیا اکراه و اجبار با هم فرق دارند ؟ اگر فرق دارند حکم بطلان روزه زن و کفاره زن که بر عهده کیست ؟ ✅ پاسخ 👇👇 ✍آیت الله خامنه ای: 1) اگر با اجباری که زن را بی اراده کرده جماع انجام گیرد روزه زن باطل نمی شود. 2) بر عهده زوج است. 3)در اجبار سلب اختیار است اما در اکراه گاهی سلب اختیار است و گاهی سلب اختیار نیست یعنی زن مکره است اما با اختیار تسلیم می شود در این صورت که با اختیار تسلیم می شود روزه اش باطل می شود اما گناه ندارد بله از جهت حکم که کفاره بر عهده مرد است فرقی بین دو صورت اکراه نیست بنابراین در صورت اجبار و دو صورت اکراه کفاره به عهده مرد است. ✍آیت الله مکارم شیرازی: ‌ 1و2- هرگاه روزه دار در ماه رمضان با همسر خود که روزه دار است جماع کند چنانچه او را اکراه کرده باشد باید کفاره روزة خود و همسرش، هر دو را بدهد و قضا بر هر دو واجب است؛ و اگر او راضی شده، بر هر کدام یک کفاره واجب می شود، ولی اگر اکراه به مفطرات دیگر کند گناه کرده، اما کفاره بر هیچ کدام واجب نیست، اما آن کسی که روزه اش را خورده باید قضا کند. 3- در فرض سوال تفاوتی در حکم ایجاد نمی کند اما اِكراه به معنای واداشتن كسی با تهدید و زور به كاری می باشد و اجبار عبارتست از اینکه کس دیگری را وادار کند بدون اراده و اختیار مبادرت به انجام عمل یا ترک عمل نماید. در حالی که در اکراه دیگری وادار به فعلی می‌شود که از آن کراهت دارد، بنابراین در اکراه شخص مُکره فاقد رضا است ولی در اجبار، شخص مجبور فاقد رضا و اراده می‌باشد. گر چه معمولا این دو، اغلب مترادف به کار می رود. ✍آیت الله فاضل لنکرانی: چنانچه زن را مجبور كرده باشد، كفّاره روزه خودش و روزه زن را بايد بدهد. اگر زن به جماع راضى بوده بر هر كدام يك كفّاره واجب مى شود . چنانچه در ابتدا زن را مجبور كرده باشد ولى در بين جماع زن راضى شود، بنابر احتياط واجب بايد مرد دو كفّاره و زن يك كفّاره بدهد. عبارت اجبار و مجبور دراین فتاوا تسامح است و در اصل اکراه منظور است. اجبار با اکراه فرق دارد. در جایی که زن را تهدید کنید و با اکراه خودش تن به نزدیکی بدهد روزه باطل می شود، اما اجبار آن است که زن هیچ اختیار نداشته باشد مثلا دست و پای او را بگیرد به زور نزدیکی کند طوری که نتواند مانع شود، دراین فرض روزه زن باطل نمی شود. ✍ آیت الله وحید خراسانی:   اين مسأله چند صورت دارد: صورت اول: اگر زن و مرد هر دو راضی به نزديکی باشند، در اين صورت: ۱ - هر دو گناه کرده اند. ۲ - روزه آنها باطل است. ۳ - بنابر احتياط واجب تا مغرب امساک کنند. [یعنی مبطلات روزه را انجام ندهند]. ۴ - بايد هر کدام کفاره روزه خود را بپردازند. يعنی شصت فقير را سير کنند، يا به هر کدام از آنها ۷۵۰ گرم طعام بدهند و يا شصت روز روزه بگيرند. صورت دوم: اگر مرد همسر خود را اکراه به نزديکی کرده باشد، در اين صورت سه حالت وجود دارد: حالت اول: اجبار مرد به نحوی است که زن هيچ اختياری از خودش ندارد، مثلاً دست و پای او را بسته باشد، در اين حالت روزه زن صحيح است، ولی مرد گناه کرده و روزه‌اش باطل شده و بايد کفاره بدهد. حالت دوم: اکراه مرد به نحوی است که زن قدرت بر تمکين نکردن دارد، ولی به خاطر ترس از غضب شوهر و کتک خوردن و مانند آن مجبور به تمکين میشود، در اين حالت: ۱ - مرد گناه کرده و روزهاش باطل میشود. ۲ - مرد بايد کفاره روزه خودش و بنابر احتياط کفاره روزه همسرش را بدهد. ۳ - زن گناه نکرده ولی روزه اش باطل است. حالت سوم: اگر زن مجبور به نزديکی شده باشد ولی در بين نزديکی راضی شود، در اين حالت بنابر احتياط واجب مرد دو کفاره و زن يک کفاره بدهد. صورت سوم: اگر زن شوهر خود را مجبور به نزديکی کند [گناه کرده و روزهاش باطل است، ولی] واجب نيست کفاره روزه شوهر را بدهد. ✍ آیت الله سیستانی: ١- باطل مى شود وكفاره او بر مرد است ٢- در اكراه هم همين حكم است ٣- اجبار به اين معنى است كه با زور است واكراه به معناى تهديد است. *ء*------------------*ء*   📚 منبع:   استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات اداره تبلیغ اینترنتی حوزه های علمیه ------------------------ 🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحدیر معتزآقایی-جزء4.mp3
4.12M
📖 تندخوانی قـــرآن کــریم 🔖 جــــــزء 🎙 با صــوت استاد مــعتز آقـــایی ┈••✾•🌿💢🌿•✾••┈ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🌿🔴🌿⊱━╮ @khosravi1253 ╰═⊰🌿🔴🌿⊱━╯
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ✍حکم تــــلاقی با اذان صـــــبح ☝️ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 📜📜📜📜📜📜📜📜  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ فرصت نیت برای روزه ❇️ ⁉️ سوال: وقت نیت برای روزه ماه رمضان و غیر آن چه زمانی است؟ 🔰 پاسخ: 🕚 نیت برای روزه ماه رمضان و نذر معین، از اول شب 🌚 تا اذان صبح 🌝 🕕 برای روزه غیر معین (مانند روزه قضا و نذر مطلق) از اول شب تا ظهر روز بعد است. 🕔 زمان نیت روزه مستحب از اول شب شروع شده و تمام روز تا موقعی که به اندازه نیت کردن به مغرب وقت مانده باشد ادامه دارد؛ 👈🏼 از این رو کسی که تا آن زمان از مفطرات پرهیز کرده، می تواند نیت کند و برایش ثواب روزه داری نوشته می شود.✅ ----------------- 🖊منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 1552، 1553، 1555 و 1565؛ امام، تحریر الوسیله، ج 1، القول فی النیه، م 4؛ امام، سیستانی و مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات،‌ ج 2، (فصل فی النیه)، م 12؛ بهجت،‌ وسیله النجاه، م 1079؛ خامنه ای: استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 1471، 1472 و 1482؛‌ سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1، مساله 976؛ صافی، هدایه العباد (نیه الصوم)، ج 1، م 1265، 1268 و 1269. ____________ 🔴عزیزان جهت فراگیری احکام به اشتراک بذارید🌿 ⠀ ⠀ོ ⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ོ ⠀⠀⠀ོ ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴حـــــکم روزه به مــــــواد مـــــخدر☝️ 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹  🖊ارسال نیست👇 http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🔴 آیا پس از نـــماز، بیشتری دارد؟☝️ 💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ سوال: آیا با شروع اذان مغرب افطار جایز است؟ 👈 پاسخ : ✍همه مراجع: اگر یقین حاصل شود که وقت داخل شده، اشکال ندارد و اگر شک یا گمان دارد،‌ افطار جایز نیست. [1] ✍آیت الله بهجت: وقت افطار همان وقت مغرب شرعی است که وقت پنهان شدن خورشید در افق زمین مسطح می باشد. [2] ----------- منبع: [1]. توضیح المسائل ده مرجع، با استفاده از م 742 و 1693؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س 360 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، با استفاده از م 714 و 1603. [2]. بهجت، استفتائات، ج 2، س 2814. ____________ 💠🌐💠🌐💠🌐💠🌐💠  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ 👈اهدای و وسایل 👈 اهدای 👈 اهدای و وسایل شخصی 👈اهدای مواد 👈 و هدیه‌های .... اینجا (هدیه) است ...👇 https://eitaa.com/joinchat/3367632985Cda5a60bc1f بزن روی لینک بالا بیا ببین چه خبره👆 ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ دیوار مهربانی(هدیه) https://eitaa.com/joinchat/3367632985Cda5a60bc1f
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 اگر در ، شود و تا نزدیکی را به تأخیر بیندازد.☝️ -------------------------  🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓چه چیزهایی به بگویید تا او به زندگی مشترکتان شود؟! 🔹 من ارزش کارهای تو را می‌دانم. 🔸 ممنون که در کارهای خانه کمک می‌کنی. 🔹 من همیشه به تو وفادارم. 🔸 بیا بیشتر برای هم وقت بگذاریم. 🔹 دوستت دارم. 🔸 تو یک پدر فوق العاده‌ای. 🔹 تو خیلی خوب خانواده را می‌چرخانی. 🔸 من با تو راضی و راحتم. 🔹 من به تو افتخار می‌کنم. 🔸 خوشحالم که با تو ازدواج کردم. 🔹 تو بهترین دوست من هستی. 🔸 با هم حلش می‌کنیم. 🔹 تفاوتها ما را به هم نزدیکتر می‌کند. 🔸 کاری هست که بتوانم برایت انجام دهم؟ 🔹 می‌دانم که تو بهترین تصمیم را می‌گیری. 🔸 دوست داری بعدا در موردش حرف بزنیم؟ 🔹 دوست داری کمی تنها باشی؟ 🔸 تو همیشه می‌توانی کاری کنی که بخندم و شاد باشم. 💕 @khosravi1253 💕 🔺مدیران محترم:لطفا تو ڪانال خودتون نذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 استفاده از هنگام روزه 🔴سوال: مبتلا به هستم و در روز چند مرتبه باید از استفاده کنم، مصرف هنگام روزه داری چه حکمی دارد⁉️ منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ________________ 🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴ حکم در حال روزه ماه رمضان چیست؟ ✴ 🔺🔺🔺🔺🔺 🔶پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای: احتياط واجب آن است که روزه‏دار از آمپول‌هاى مقوّى يا مغذّى و هر آمپولى که در رگ تزريق مى‌‏شود و نيز انواع سرم‌‏ها خوددارى کند، ◀ لکن آمپول‌هاى دارويى که در عضله تزريق مى‌‏شود و نيز آمپول‌هايى که براى بى‏حسّ کردن به کار مى‌‏رود، مانعى ندارد. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: تمام تزریقات دارویى و تقویتى و بى حسّى و واکسن هر گاه در عضله باشد براى روزه دار اشکال ندارد، ◀ ولى از تزریق در رگ مطلقاً پرهیز شود. ✍آیت الله سیستانی: تزريق آمپول روزه را باطل نمى كند؛ خواه جنبه غذايى و تقويتى داشته باشد، يا جنبه دوايى و مانند آن. ✍ آیت الله وحید خراسانی: تزريق آمپولى كه به جاى دوا به كار مى‏رود يا عضو را بى حس مى‏كند ، اشكال ندارد و همچنين آمپول كه به جاى آب وغذا به كار مى‏رود نيز مانعى ندارد ولى احتياط مستحب آن است كه از استعمال آمپولى كه به جاى آب و غذا به كار مى‏رود خوددارى كند. ➖➖➖➖➖➖ 📝برگرفته از سایت مراجع عظام ________________ 🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
142673_209-۱.mp3
4.04M
📖 تندخوانی قـــرآن کــریم 🔖 جــــــزء 🎙 با صــوت استاد مــعتز آقـــایی ┈••✾•🌿💢🌿•✾••┈ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🌿🔴🌿⊱━╮ @khosravi1253 ╰═⊰🌿🔴🌿⊱━╯
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 آب گــــردادن در از 🧐 ------------------------ 🖊کانال‌تخصصی‌رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊نشر 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در این قسمت حجة الاسلام و المسلمین از اعضای دفتر استفتائات موضوعات زیر را مطابق با فتاوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی تبیین و تشریح می نماید:⤵️⤵️ 1⃣حد روزه داری برای شهرهای بزرگ 2⃣مساله و نظر حضرت امام(ره) 3⃣فتوای رهبر انقلاب در روزه ساکنین شهرها 4⃣حد روزه داری در و 5⃣تشخیص آخر شهر ⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️ 🚒 حداقل برای ارسال کنید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
‼️ در 🔴 5380: من شش ماه از سال را در شهری و شش ماه را در شهر ديگری که محل تولدم و من و خانواده ام است، زندگی میکنم، ولی در شهر اول به طور متوالی و مستمر ساکن نيستم؛ مثلاً دو هفته يا ده روز و يا کمتر در آن میمانم و سپس به و سکونت خانواده ام بر میگردم، سؤال من اين است که اگر قصد ماندن کمتر از ده روز را در شهر اول داشته باشم، آيا را دارم يا خير؟ 🔵جواب: اگر به مقداری در آنجا زندگی می کنید که عرفاً مسافر محسوب نمی شوید، نماز شما در آنجا تمام، و روزه تان صحیح است. 📕منبع: leader.ir ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯