eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.6هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
حجاب مردان دررمقابل مردان... پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📥 سوال: اگر فردی کلماتی از قبیل "عزیزم" و از این قسم کلمات به جنس مخالف بزند، در صورتی که از به کار بردن این کلمات هیچ گونه احساسی نداشته باشد، حکمش چیست؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: به‌طور كلى ارتباط مذکور با نامحرم كه مستلزم مفسده بوده و يا خوف ارتكاب گناه در ميان باشد، جايز نيست. ✍ آیت الله سیستانی:‌ جایز نیست. ✍ آیت الله مکارم: در فرض سوال، از بکار بردن این گونه الفاظ در ارتباط با نامحرم باید به صورت جدی اجتناب نمود. ✍ آیت الله شبیری: هر نوع رفتار و گفتار با نامحرم، که انسان را در معرض گناه قرار می دهد یا نوعا محرک شهوت دیگری است جایز نیست. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: گفتن کلماتی تحریک آمیز مانند عزیزم و امثال آن با نامحرم جایز نیست چون مفسده دارد، هر چند خود قصد خاصی نداشته باشد برای طرف مقابل ممکن است ایجاد مفسده نماید. در مورد خطاب کلمه شما یا تو با نامحرم اشکال ندارد و گفتن شما نیز به عنوان احترام ایجاد مفسده نمی کند. هم چنین صحبت کردن غیر ضروری با نامحرم ایجاد مفسده می کند و باید از صحبت های غیر ضروری نیز خودداری شود. 📚 استفتاء از سایت مراجع پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
خون مردگی زیر ناخن یا زیر پوست... نظر همه مراجع پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📞 شماره تماس دفاتر مراجع معظم تقلید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ حضرت آیت الله: 1⃣ خامنه ای: (شماره: 37746666) 2⃣ سیستانی: (شماره 37741415) 3⃣ مکارم شیرازی: (شماره: 37473) 4⃣ نوری همدانی: (شماره: 37741850) 5⃣ صافی گلپایگانی: (شماره: 37479) 6⃣ شبیری زنجانی: (شماره: 37740321) 7⃣ تبریزی: (شماره: 37744286) 8⃣ فاضل لنکرانی: (شماره: 37706040) 9⃣ بهجت: (شماره: 37732740) 🔟 سبحانی: (شماره: 37743151) 🔟 وحید خراسانی: (شماره: 37740611) ------------------------------------------------------- ⭕ توجه: لطفا قبل از تمامی شماره ها، کد 025 (قم) را شماره گیری ☎ نمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
⏺ صدق در ⬅️ سوال: آیا صدق ضرب در تیمم شرط است؟ ⬅️ پاسخ: ⬇️⬇️ ◀️ امام خامنه ای: بله شرط است. [1] ◀️‌ آیت الله مکارم: صدق ضرب شرط است، بنابراین براى تيمّم بايد اوّل كند، بعد را باهم بر چيزى كه تيمّم بر آن صحيح است بزند، سپس هردو دست را بنابر احتياط واجب به تمام پيشانى و دوطرف آن از جايى كه موى سر مىرويد تا ابروها و بالاى بينى بكشد و احتياط واجب آن است كه روى ابروها را نيز مسح كند، سپس را بر مىكشد و بعد از آن، كف دست راست را بر . [2] ◀️ آیت الله سیستانی: شرط نيست. [3] ◀️ آیت الله شبیری زنجانی: قرار دادن کفایت می کند. [4] ◀️ آیت الله وحید: بله. [5] —------------— ⬅️ پی نوشت: ⬇️⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: nXKC1dtzasc. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612100095. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 709113. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50740. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. ______________________________ ◀️ رسانه تخصصی رایحه ی احکام ▶️ @khosravi1253
احکام کاشت ناخن... نظر رهبری لینک @khosravi1253
آیا تاخیر در پرداخت بدهی جایز است؟ لینک @khosravi1253
📥 سوال: حكم وضو و غسل و تیمم با ناخن مصنوعي كه در حال حاضر قابل کندن می باشد چیست؟ در چه صورتی می توان جبیره انجام داد؟ 📤 پاسخ: ✍ امام خمينی: بايد ناخن مصنوعي را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد. ✍ آیت الله خامنه ای: اگر مانع رسیدن آب به عضو می گردد وضو و غسل باطل است و حال حاضر چون برداشتن آن حرج نمی باشد باید مانع را برطرف کند مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت می تواند جبیره انجام دهد. با فرض اینکه قابل برداشتن است وضو و غسل و تیمم باطل است. بلی در صورتی که برداشتن آن حرجی باشد حکم جبیره مترتب است. ✍ آیت الله بهجت: اگر طوری باشد که در وضو و غسل مانع از رسیدن آب به اصل ناخن یا اصل پلک باشد جایز نیست. باید ناخن مصنوعی را بردارد مگر وقت برای برداشتن تنگ باشد در این صورت میتواند جبیره انجام دهد. ✍ آیت الله سيستانی: باید کنده شود مگر اینکه کندن آن مستلزم حرج باشد که در این صورت باید بین وضوء و تیمّم جمع کند. ✍ آیت الله شبيري زنجانی: باید برای اولین نماز، مانع را برطرف نماید و وضو یا غسل معمولی را به جا آورد و وضو یا غسل جبیره ای فقط در زمانی صحيح است که وقت تنگ شده باشد به گونه ای که اگر بخواهد مانع را برطرف کند، نمازش قضاء شود ولی با وضو یا غسل جبیره بتواند ولو یک رکعت از نماز را داخل وقت بخواند. ✍ آیت الله فاضل لنكرانی: اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید برطرف گردد مگر در تنگی وقت یا اينکه برداشتن آن مستلزم عسر و حرج باشد که در این صورت جبیره انجام دهد. ✍ آیت الله مكارم شيرازی: چنانچه به راحتي قابل جدا کردن باشد، و ضرر مهمي نداشته باشد، باید جدا کند و به صورت عادی وضو بگيرد. در غیر این صورت، به همان شکل يعني جبيره ای وضو مي گيرد، همچنين اگر وقت برای جدا کردن آن تنگ باشد. 📚 منابع: العروة الوثقی، ج1، کتاب الطهارة، فصل في شرايط الوضوء، با استفاده از شرط سوّم / تحريرالوسيله، ج1، ص 27، با استفاده از م12 / وسیلةالنجاة آیت الله بهجت، ص51، با استفاده از م9 / توضيح المسائل مراجع، ج1، ص176، با استفاده از شرط سیزدهم و ص197، با استفاده از م341 (آخر مساله) / رساله آموزشی مقام معظم رهبری، فصل دوم: طهارت، درس15، وضو (3): شرایط وضو«2» ، ص69، با استفاده از مورد8 / استفتائات آیت الله بهجت، ج1، ص175، با استفاده از س610 / استفتاء مکتوب از مراجع معظم تقلید / استفتاء شفاهی از بعض مراجع تقلید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینک کانال رایحه ی احکام @khosravi1253
✅❕مذْی، وذْی، ودْی چیست و چه حکمی دارد؟ 🔹 مَذْى: آبی که معمولا هنگام بازى كردن یا دیدن صحنه های تحریک کنند و یا تخیل صحنه های انگیز بیرون می آید. مقدارش خیلی کمتر از منی است. «مذی» پاک است و غسل ندارد و وضو را هم باطل نمی کند. 🔹 وَذْى: یعنی آبی که گاهی بعد از خارج شدن منی از انسان خارج می شود  وذی نیز اگر با یا ادرار آلوده نشده باشد پاک است. 🔹 وَدْى: آبى كه گاه بعد از بول بیرون مى آید و كمى سفید و چسبنده است.  وَدْى نیز اگر با یا ادرار آلوده نشده باشد پاک است. 📚 توضیح المسائل مراجع – مسئله ۷۳ و ۳۴۸ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍃 لینک کانال رایحه ی احکام @khosravi1253
ارتباط با نامحرم در فضای مجازی... پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
اگر نمی دونیم کسی با ما محرم است یانه،تکلیف چیست؟
📥 سوال: آیا برداشتن ابرو برای مردان جایز است؟ 📤 پاسخ: برداشتن ابرو به خودی خود اشکال شرعی ندارد، مگر اینکه مفسده انگیز بوده یا مصداق تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا موجب ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید. 👈ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1] ✍ دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظلّه): اگر تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا مفسده انگیز باشد و یا ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید جایز نیست. ✍ حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظلّه): فی نفسه مانعی ندارد [2]. ✍ دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله): جایز نیست مردان خود را شبیه زنان کنند، ولی اصلاح جزیی و مرتب کردن بعضی از قسمتها که منظره خوشایندی ندارد، اشکالی ندارد. 📚 منابع: [1]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای و مکارم شیرازی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست. [2]. ر. ک: سایت استفتائات آیت الله سیستانی، سوال3 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
👩 مانع بودن لاک ناخن پا 🙍 ✅ خانمی که ناخن انگشتان پا را لاک زده، برای وضو و غسل چه وظیفه ای دارد⁉ 🔹پاسخ: 🚿برای غسل: همه مراجع: باید ناخن تمام انگشتان پا را پاک کند. 💦 برای وضو: اگر تنها یک انگشت - و لو انگشت کوچک پا - را برای مسح پاک کند، کافی است. 📝آیت الله مکارم: بنابر احتیاط واجب، تنها به انگشت کوچک نمی توان اکتفا کرد. (یعنی کفایت نمی کند که فقط ناخن انگشت کوچک پا را پاک کند و آن را مسح نماید؛ بلکه باید ناخن یکی دیگر از انگشتان پا را پاک و بر آن مسح کند) -------------------------------------------------------- 📚 منبع: امام: تحریر الوسیله، وضو، بعد م 15؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 111؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل و اراکی: عروه الوثقی، الوضو، فصل فی افعال الوضو، م 49؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، الوضو، الفصل الاول، کیفیه الوضو، م 95؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، وضو، م 108؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 252. 🔸 بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ وضو، غسل، تیمم»، اسماعیل زارعی، ص 33. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
💠 لکه بینی بعداز غسل درحال روزه 💠 ✅ هنگام سحر فکر کردم از حيض پاک شده ام و غسل 🚿 کردم ولي نزديک اذان صبح لکه کم رنگ خون ديدم و فکر کردم حيض حساب نميشه و غسل نکردم و به همين حالت دو روز روزه گرفتم آيا روزه باطل است ؟ قضاش کافيه ؟ يا کفاره هم لازمه ⁉️ 🔹 پاسخ: 🔺 آيت الله خامنه اي : اگر خون نباشد حکم حيض را ندارد و روزه‌ها محکوم به صحت است ولى اگر خون باشد اگر چه به‌صورت لکه‌هاى مذكور و از ده روز تجاوز نکند همه آن لکه‌ها محکوم به حيض است و روزه در اين ايام صحيح نيست و قضاى روزه را بعداً بجا بياوريد ونيازى به پرداخت كفازه نيست. 🔺 آيت الله سيستاني: اگر از روي جهل قصوري اطمينان داشت که غسل واجب نيست روزه اش صحيح است . 🔺آيت الله مکارم شيرازي: در فرض سوال آن روز ها را قضا کنيد وکفاره لازم نيست. 🔺آیت الله وحید خراسانی : در فرض سوال بنابراحتیاط واجب قضای آن را به جا آورید و کفاره لازم نیست. -------------- 📚 منبع: استفتا ازسایت مراجع عظام تقلید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
📥 سوال: وقت غسل جمعه تا چه زمانی است؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: وقت آن از اذان صبح است تا ظهر، و بهتر است نزديك ظهر بجاآورده شود. و اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر است كه بدون نيت ادا و قضا تا عصر جمعه بجا آورد. و اگر در روز جمعه غسل نكند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضاى آن را بجا آورد. و كسى كه میترسد در روز جمعه آب پيدا نكند، میتواند روز پنجشنبه غسل را انجام دهد، بلكه اگر در شب جمعه غسل را به اميد آنكه مطلوب خداوند عالم است بجا آورد صحيح است. و مستحب است انسان در موقع غسل جمعه بگويد: "اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له و ان محمدا عبده و رسوله اللهم صل على محمد و آل محمد و اجعلنى من التوابين و اجعلنى من المتطهرين". ✍ آیت الله سیستانی: وقت آن بعد از اذان صبح است تا غروب آفتاب، و بهتر آن است که نزدیک ظهر بجا آورده شود، و اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر آن است که بدون نیّت اداء و قضاء تا غروب بجا آورد، و اگر در روز جمعه غسل نکند مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضای آن را بجا آورد. و کسی که میداند در روز جمعه آب پیدا نخواهد کرد می تواند روز پنجشنبه، یا شب جمعه غسل را رجاءً انجام دهد. و مستحب است انسان در موقع غسل جمعه بگوید: «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ إلاّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شرِیکَ لَهُ وَاَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُه، اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْنِی مِنَ التَّوّابِینَ وَاجْعَلْنِی مِنَ المُتَطَهّرِینَ» ✍ آیت الله مکارم: غسل جمعه که از مهمترین و مؤکّدترین غسل های مستحب محسوب می شود و بهتر است که حتّی الامکان آن را ترک نکنند، وقت آن از اذان صبح روز جمعه است تا ظهر و اگر تا ظهر انجام نشود احتیاط آن است که بدون نیّت ادا و قضا و به قصد مافی الذّمّه تا عصر جمعه به جا آورند، و اگر در روز جمعه غسل نکنند مستحبّ است از صبح شنبه تا غروب، قضای آن را به جا آورند و کسی که می ترسد در روز جمعه آب پیدا نکند می تواند روز پنجشنبه غسل را به نیّت مقدّم داشتن انجام دهد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: وقت آن بعد از اذان صبح است، تا ظهر، و بهتر آن است که نزدیک ظهر به جا آورده شود، و اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر است که بدون نیت ادا و قضا تا غروب به جا آورد، و اگر در روز جمعه غسل نکند مستحبّ است از صبح شنبه تا غروب قضای آن را به جا آورد، و کسی که می داند در روز جمعه آب پیدا نخواهد کرد می تواند روز پنجشنبه غسل را رجاءً انجام دهد. و مستحبّ است انسان در موقع غسل جمعه بگوید: «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُه، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد وَ اجْعَلْنِی مِنَ التَّوابِینَ وَ اجْعَلْنِی مِنَ المُتَطَهِّرِینَ» ✍ آیت الله نوری همدانی: وقت آن از اذان صبح است تا ظهر و بهتر است نزدیک ظهر بجا آورده شود و اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر است که بدون نیت ادا و قضا تا عصر جمعه بجا آورد و اگر در روز جمعه غسل نکند مستحب است از صبح شنبه تا غروب، قضای آن بجا آورد. و کسی که می ترسد در روز جمعه آب پیدا نکند یا موفق نشود ، می تواند روز پنجشنبه غسل را انجام دهد ، بلکه اگر در شب جمعه غسل را به امید آنکه مطلوب خداوند عالم است بجاآورد، صحیح است و مستحب است انسان در موقع غسل جمعه بگوید: اَشهدُ اَن لا اِلهَ الا الُله وحدهُ لا شریکَ له وانّ محمّداً عبدهُ و رسولهُ اللهّم صل عَلی مُحمدٍ و آل محمدٍ و اجعَلنی منَ التوابینَ و اجعلنِی منَ المتُطهرینَ. 📚 منابع: توضیح المسائل، نوری م۶۴۵، وحید م۶۵۰، مکارم م۶۰۸، سیستانی م۶۳۳، سایت رسمی آیت الله خامنه ای 🍃🍃🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 پاسخگو @khosravi11253 لینک کانال @khosravi1253
نفقه زن و مقدار آن... نظر مشهور مراجع لینک
کارهایی که بر زن حائض مکروه است... نظر همه مراجع لینک
🚫 تأخیر در پرداخت بدهی و کاهش ارزش پول 🚫 ⭕️ ====================== ❓ سوال: اگر طلبکار بخاطر تأخیر در پرداخت بدهی اش از بدهکار نباشد،‌ تکلیفی متوجه او می باشد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✳️ امام خامنه ای: اگر تاخیر در حدی نبوده که ارزش پول کم شده باشد، بدهکار هر چند مرتکب معصیت شده اما ضمانتی ندارد. [1] ✳️ آیت الله مکارم: در صورت پرداخت بدهی، ذمه بدهکار بری می شود، اما چنانچه بدهکار در موعد مقرر بدهي خود را نپردازد و مدت قابل توجهي از سررسيد آن بگذرد بگونه اي که در اين مدت، شديد باشد لازم است را با توجه به نرخ متوسط تورم اجناس مختلف محاسبه و پرداخت کند. ضمنا غالبا ميتوان تورم سالهاي مختلف را از بانک مرکزي گرفت. [2] آیت الله شبیری زنجانی: ذمه او بری می شود اما در فرض کاهش فاحش ارزش پول باید در مقدار تفاوت با طلبکار مصالحه کند. [3] ✳️ آیت الله وحید: اگر ارزشِ پول دچارِ تورم شده باشد بنابر إحتیاطِ واجب باید و با هم مصالحه نمایند. [4] ✳️ آیت الله فاضل: اگر کسی بدهی طلبکار را کامل بدهد بری الذمه می شود، اگر طلب بدهکار را سال های زیاد نگهداشته و پرداخت نکرده باشد، طوری که تفاوت فاحش در ارزش پول به وجود آمده باشد، احتیاط واجب آن است که با طلب کار کند و رضایت او را بگیرد. [5] —------------— ✅ پی نوشت: 👇👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: NbjWLaAxI9M. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9611200061. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50129. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613607. =================== ◀️ رسانه تخصصی رایحه ي احکام @khosravi1253
آنچه بر زن حائض حرام است... نظر همه مراجع لینک @khosravi1253
تکلیف نماز کسی که به خطبه های جمعه نرسد... نظر همه مراجع لینک @khosravi1253
💍حکم آیات قرآنی در انگشتر، سنگ قبر و آرم جمهوری اسلامی🇮🇷 ✅ آیا می توان انگشتر یا گردن بندی که روی آن اسمای مبارکه یا آیات قرآن نوشته شده، به گردن انداخت و با آن به دستشویی رفت⁉ 🔹پاسخ: اگر باعث بی احترامی نباشد و بدون وضو مس نشود، اشکال ندارد. [1] 🔺توجه: برخی از مردم بر اثر بی توجهی، بر روی سنگ قبر - که زیر پا قرار می گیرد - آیات قرآن و اسمای جلاله را حک می کنند. چون این کار موجب هتک و بی احترامی می شود، باید از آن خودداری گردد. [2] البته نوشتن اسامی افرادی که هم نام پیامبر و ائمه (علهیم السلام) هستند، اشکال ندارد؛ مگر این که به نام معصومان (علیهم السلام) اضافه شده باشد، مانند: عبدالحسین و غلام علی. ✔نکته: آرم جمهوری اسلامی ایران که روی پرچم ها، سر برگ ها، نامه ها و ... وجود دارد، بنابر احتیاط واجب نباید بدون وضو با پوست بدن تماس پیدا کند. 🖋آیت الله خامنه ای: چنانچه در نظر عرف، اسم جلاله محسوب و خوانده می شود، مس آن بدون وضو حرام است. 🖋آیت الله مکارم: اشکال ندارد، ولی بهتر است آن را بدون وضو مس نکنند. [3] ------------------------------------------------------- 📚 پی نوشت: [1]. امام، بهجت، خامنه ای، سبحانی، سیستانی، صافی و مکارم: استفتا. [2]. بهجت، استفتائات، ج 1، س 693 و 696؛ صافی، جامع الاحکام، ج 1، س 59. [3]. امام، استفتائات، ج 1، وضو، س 80؛ بهجت و سیستانی: استفتا؛ خامنه ای، اجوبةالاستفتائات، س 157؛ صافی، جامع الاحکام، ج 1، س 53 و 54؛ مکارم، استفتائات جدید، ج 2، س 75. 🔸 برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 1، ص 193 و 194. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 کانال تخصصی رایحه ی احکام @khosravi1253
💉طهارت خون لثه و مانند آن👄 ✅ وقتی خون از لای دندان ها می آید، چنانچه با آب دهان مخلوط شود و از بین برود، آیا آب دهان پاک است⁉ 🔹پاسخ: 🖋امام: پاک است و فرو بردن آب دهان، اشکال ندارد. 🖋آیات عظام: خامنه ای، نوری و زنجانی: پاک است؛ ولی فرو بردن آب دهان، اشکال دارد. 🖋آیت الله مکارم: پاک است و فرو بردن آب دهان نیز اشکال ندارد؛ ولی عمدا این کار را نکند. -------------------------------------------------------- 📚 منبع: امام: تحریر الوسیله، نجاسات، م 9؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 286؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل و اراکی: العروه الوثقی، ج 1، فصل فی النجاسات، الخامس من النجاسات، م 13؛ صافی، گلپایگانی: هدایه العباد، نجاسات، م 544؛ بهجت: وسیله النجاه، م 527؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 100. 🔸 بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ نجاسات و مطهرات»، اسماعیل زارعی، ص 63 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 کانال رایحه ی احکام👇 @khosravi1253
خواندن صیغه عقد در فضای مجازی... لینک @khosravi1253
هدایت شده از یـا الـلــه❤
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌹کانال عرفانی آیت الله سیدعلی قاضی(ره)🌹 ✨روزی در محضر آیت الله قاضی نشسته بودیم که ناگهان شخصی با عجله و ناراحتی بسیار خود را به مجلس آیت الله قاضی رسانید و با نگرانی بسیار گفت: همسرم در حال احتضار است و نزدیک است بمیرد، اگر او بمیرد من هیچ کس را ندارم؛ خواهش می کنم دعایی بفرمایید حالش خوب شود و از مرگ نجات پیدا کند. آقای قاضی پس از گوش دادن به حرفهای آن شخص به آرامی فرمود: ادامه در کانال آیت الله سیدعلی قاضی(ره)👇👇 http://eitaa.com/joinchat/57344004C7961b6a51a