eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 اقتدا در نماز جمعه 💠 سوال: 🔷 آیا می توان در *رکعت_دوم نماز جمعه به امام اقتدا کرد؟ ✍🏻 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر در رکوع و یا قبل از رکوع رکعت دوم برسید، می توانید به نیت نماز جمعه اقتدا کنید، و رکعت دوم خود را مانند رکعت دوم نماز جمعه بخوانید یعنی قنوت را بعد از رکوع انجام دهید، و کفایت از نماز ظهر هم می کند. 🔸نکته: بنابر احتیاط باید قرائت نماز جمعه با صدای بلند خوانده شود.آیت الله مکارم: اگر در رکعت دوم به جماعت اقتدا کرده اید، رکعت دوم نماز را خودتان بخوانید و بنابر احتياط قنوت بعد از رکوع رکعت دوم را نخوانید. احتیاط واجب این است که حمد و سوره را بلند بخوانید. خواندن نماز ظهر لازم نیست و نماز جمعه کفایت نماز ظهر می کند. ✍آیت الله سیستانی: هرگاه مأموم قبل از رکوع رکعت دوّم نماز جمعه به امام برسد اقتدا کند و یک رکعت دیگر را فرادی بخواند، نماز جمعه‌اش صحیح است، و اگر در رکوع رکعت دوّم امام را درک کند ـ بنا بر احتیاط واجب ـ نمی‌تواند به این نماز جمعه اکتفا کند و باید نماز ظهر را بجا آورد. 🔺 ------ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 6z55pr2. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 140102230031. [3]. توضیح المسائل آیت الله سیستانی مسئله 719 📎 📎 📎 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ   🔺به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
📛❌ ⁉️ حکم شرعی عمل بین دو دختر چیست؟ 1⃣ مساحقه، عملی شیطانى بوده و به این معناست که دو زن آلت تناسلی خود را به یک دیگر بمالند، و این کار، حرام است.[1] 2⃣ هر گاه چهار شاهد عادل شهادت به مساحقه دادند، ثابت می‌شود؛ و مجازات آن، صد ضربه شلاق به هر یک از دو زن است. چه محصنه (زن شوهردار) باشد یا غیر محصنه (زن غیر شوهر دار).[2] ----------------------- 📚 پی نوشت: 👇👇 [1]. جامع المسائل (للبهجة)، ج 5، ص 293 [2]. تحریرالوسیله، ج 2، ص 470، م 9 💢ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💢 ❣فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ 🧔🧕 ⁉️آیا به پدر و مادر از وظایف شرعی فرزندان است؟🤔 🔻در چه شرایطی پدر و مادر بر عهده فرزندان است؟🧐 💠 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 🎥 کلیپ های آموزشی احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/88277129C816abd05d2 🔴ایده پردازی کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️ شــبــے یــه ❤️ 🔴 ویژگی‌های همــسرتان را بیان کنـــید! 👈 وقتی یک و رفتار زیبا از همسرت می‌بینی حتماً آن را به اعتراف کن. این اعتراف، شاید برای تو ثانیه طول بکشد امّا برای او، می‌تواند عمر در ذهن و روحش باقی بماند! 👈 این ، کم کم عامل بزرگی برای گرم شدن روابط و آرامش فضای خانه میشود. 💕 @khosravi1253 💕 🔺مدیران محترم:لطفا تو ڪانال خودتون نذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 مواردی که در نماز کلام بیجا محسوب نمی‌شود ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
💠خسارت عمدی گوشی ❓سوال: من در یک شوخی بدون قصد موجب به هم خوردن تعادل دوستم و در نتیجه شکستن گوشی وی شدم. آیا نسبت به تعمیر این گوشی وظیفه ای دارم؟ ✅ پاسخ:👇👇مقام معظم رهبری:هزینه ی خسارت برعهده ی شما است وضامن آن هستید.[1] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: چنانچه شوخی شما موجب شکستن تلفن شده، شما ضامن هستید و اگر خسارت وارده را پرداخت نکنید مدیون می باشید مگر اینکه رضایت صاحب تلفن را جلب نمایید. [2] ✍ آیت الله سیستانی: ضامن هستيد.[3] ✍ آیت الله شبیری زنجانی: بله، ضامن هستید و باید هزینه تعمیر و نیز افت قیمت گوشی (چنانچه افت قیمتی رخ دهد) را بپردازید. [4] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر شما کاری کردید که گوشی موبایل از دست دوست شما بیفتد و بشکند، هرچند نمی دانستید و هر چند با شوخی کردن تعادل او را بهم زدید، ضامن شکسته شدن گوشی هستید یا از او حلالیت بگیرید یا خسارت گوشی را بدهید. [5] ----------------- 📚 منبع: 🔹[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، شماره استفتاء: 1fGrT5SkUXM. 🔹[2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9608070100. 🔹[3]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی، کد استفتاء: 672777. 🔹[4]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری، شماره سوال: 46977. 🔹[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، شماره سوال: 9612234. ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 📍چگونه حق مادرم را ادا کنم؟ 🎤  ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
📚 حکم آبی که مضاف بوده و معلوم نیست مطلق شده یا نه☝️ ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر نماز نمیخونی،گوش کن.... ___ «» ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
🚨حکم در امتحان🙄☝️  ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
✴️ حکم با چیست ؟ ✴️ 🔺🔺🔺🔺 ✅✅پاسخ: ارتباط با نامحرم 👈(حضوری، ارسال پیامک، و چت کردن ) ◀️ در صورتی که قصد لذت باشد ( حتی عاطفی )، ◀️ یا ترس و خوف به گناه افتادن باشد ( حتی در آینده نزدیک ) ◀️یا مفسده ای داشته باشد حرام است. ❌ ترس به گناه افتادن در چت کردن یعنی اگر بترسید در ادامه به گناه آلوده شوید. ممکن است چت کردن در ابتدا شرایط چت کردنی که گناه محسوب می شود را نداشته باشد؛ ولی مشخص باشد و به صورت معمول افرادی که اقدام به چت کردن می کنند، در ادامه و بعد از مدتی به گناه آلوده می شوند، در این صورت نیز چت کردن حرام است و نباید آن را آغاز نمود . 🚫غالبا این نوع روابط باعث گناه کشیده می شود و حرام است .🚫 ➖➖➖➖➖ استفتاء از سایت مراجع عظام 📎 📎 📎 〰〰〰〰〰〰〰  📌 به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🌸🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کاشت ناخن ؟! 🔸 احکامی که باید بدانیم  ------------------------------ 🔴 بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 〰〰〰🖍 〰〰🖍 〰🖍 📚 وقت نماز و ☝️ ------------------------------ 🔺فقط به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🔳🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🔳🍂⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ❤️شــبــے یــه ❤️ 🎥 گوشه‌ای از زندگی عاشقانه امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ⭕️ @khosravi1253❣ 🌸🍃ــے⃟🔸⃟_🌸🍃 🔺مدیران محترم: لطفا تو کانال خودتون نذارید⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 📚 حکم دستمال نجس در جیب نمازگزار   ----------------------------- 🔴بالینک بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯
💠اهداء عضو پس از مرگ💠 ❓سوال: حکم اعضاء بدن پس از @مرگ برای مطالعات علمی، چیست؟ ✅ پاسخ:👇👇مقام معظم رهبری: در صورتی که نجات یا دستیابی به تجارب که جامعه به آن محتاج است و یا شناسایی نوعی بیماری که حیات مردم را تهدید می کند، متوقف بر تشریح باشد، تشریح جسد میت جایز است، و به این مطالب هم مانعی ندارد، مگر اینکه تشریح موجب صدق عنوان باشد و یا عرفا هتک حرمت میت محسوب شود، در هر صورت لازم است تا آنجا که استفاده از جسد غیر مسلمان امکان دارد، از جسد مسلمان استفاده نشود. [1] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: تشریح مرده مسلمان براى مقاصد طبّى به چند شرط جایز است: الف) مقصود یادگرفتن و تکمیل اطّلاعات طبّى براى نجات جان مسلمانان بوده باشد و بدون تشریح این مقصود حاصل نشود. ب) دسترسى به مرده غیر مسلمان نباشد. ج) به مقدار ضرورت و احتیاج قناعت شود و اضافه بر آن جایز نیست. با چنین شرایطى تشریح جایز بلکه واجب است. در غیر از موارد فوق تشریح و کالبد شکافی بدن مسلمان جایز نیست و وصیت به آن مشروع نمی باشد. [2] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: تشریح جسد مسلمان براى مباحث آموزش و مطالعات علمی، در صورتى كه جان مسلمانى بر آن متوقف نباشد، جايز نيست. [3] ----------------- 📚 منبع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، شماره استفتاء: V4fPEbibCTM. [2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9604100151. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، شماره سوال: 9610706.   ----------------------------- 🔴بالینک بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺🍂⊱━╮ http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ╰═⊰🍂🌺🍂⊱━╯