eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.2هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/304
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 یا ، خمس دارد؟ 💠 سوال: آیا به و که شرکت یا اداره به عنوان بخشی از حقوق و مزایا (در کارتی جداگانه که فقط مخصوص خرید است) به کارمندش می‌دهد خمس تعلق می‌گیرد؟ ✍🏻 پاسخ: ◀️ اگر به و در مقابل کار باشد خمس دارد، اگر به باشد خمس ندارد و تشخیص آن به است.. 🔺 استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای، شماره استفتاء: 6Z9G777  ━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━ 🆗 به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺◾️🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🅾انتشار این پست است👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶خرید و فروش شی ء نجس 🍽🥣 ⁉️اگر ظرف یا وسیله ای توسط حیوان نجس شده باشد و آن را بفروشیم، آیا باید آن را اعلام کنیم یا خیر؟ 🤔 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 🎥 کلیپ های آموزشی احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/88277129C816abd05d2 🔴ایده پردازی کانال
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 〰〰〰🖍 〰〰🖍 〰🖍 🔺احکام اتاق خواب... ☝️ نظر مراجع👆 📝 ... 💜 @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡 را به تبدیل نکنیم🧐 دکتر ☝️ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ http://eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 حکم شرعی لباس مهيج 🔹توضيح: 🔶گاهي پوشش بانوان به جاي اينکه آنان را از نگاه نامحرمان حفظ کند، به جهت تزيينات و جاذبه هايي که در دوخت، رنگ و مانند آن دارد، باعث جلب توجه نامحرم مي شود و حال آنکه هدف از پوشش اسلامي کم شدن مفسده و نگاه آلوده مردان نامحرم به زنان و ايمن سازي اخلاقي و رواني جامعه است؛ بنابراين حتي اگر چادر هم به گونه ای تزيين شود که موجب جلب توجه نامحرم شود با پوشش اسلامي منافات دارد. ✅حکم شرعی لباس مهیج: 🔹پوشيدن هر گونه لباسي که به نظر عرف مهيج و موجب برانگيختن شهوت است و توجه نامحرم را جلب مي کند، حرام است. ✍️مهیج یعنی نامحرم در اين شرايط ميل بيشتري به نگاه کردن پيدا مي کند. ❇️ لباس مهيج شامل کفش هم مي شود؛ از اين رو اگر بارنگ هاي تند و زننده باشد؛ بايد از نامحرم پوشانده شود. ------- «احکام مصور پوشش بانوان»، اطلس تاریخ شیعه، 1391، ص 92. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📎  ━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━ 🆗 به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺◾️🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🅾انتشار این پست است👌
❌❌ در خواب 😳 🔴🔴 علامه امینی ره فرمودند.. مدت ها فکر می کردم که خداوند  را عذاب می کند⁉️ و جزای آن تشنه لبی حضرت سید الشهداء، امام حسین علیه السلام را چگونه به او می دهد؟! شب در دیدم آقا علی علیه السلام .... ⚫️ادامه جذاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f 🎥ماجرای فردی که نقش را در داشت خــــــــــیلی جذاب و جالب☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جهان پس از مرگ
AUD-20220916-WA0006.mp3
7.9M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ ربنا آتنا زیارة الحسین یوم الاربعین 😭 حسین می میرم برات💔 🎤 حاج مهدی رسولی 🔻〰〰〰〰〰 🥢👇 eitaa.com/joinchat/787349625C44347bd843 🔴 حداکثری ☝️
🔰 چند نكته درباره ‏ 🔸1. وام گرفتن بدون مكروه است و با داشتن نياز، كراهت آن سبك مى‏شود. (1) 🔸2. اگر بانك براساس يكى از قراردادهاى مانند شركت، مضاربه و ... به مشترى تسهيلات دهد و سودى دريافت كند، اشكال ندارد. (2) 🔸3. اگر در قرارداد وام، خاصى معين شده باشد مثل خريد خانه يا ماشين و ... بايد پول در همان مورد معين شده، مصرف شود. 🔸4. بردن فاكتور و مدارك نوعى دروغ عملى وتقلب است و دروغ از گناهان بزرگ مى‏باشد و اگر مسئول يا كاركنان بانك يا صندوق بدانند مدارك جعلى و صورى است و يا به آوردن مدارك و فاكتور جعلى و صورى راهنمايى كنند آنها نيز گنهكار و جرم هستند. (3) 🔸5. انسان نبايد در اداى بدهى خود، و كوتاهى نمايد. (4) 🔸6. گرفتن مبلغ اضافى بابت در پرداخت وام حرام است. (5) 🔸7. فروش امتياز وام‏ به ديگران، چون حق امتياز است و عرفاً ماليت دارد، اشكال ندارد. ولى اگر وام را از بانك‏ بگيرد و به ديگرى بدهد و مقدارى هم بگيرد، ربا و حرام است. --------------- 📚 پی نوشت: 1. تحريرالوسيله امام، القرض، م 1. 2. رساله دانشجويى، ج 16، ص 360. 3. اجوبة الاستفتائات، احكام بانك‏ها؛ جامع المسائل فاضل، ج 2، س 1015 و 1016؛ استفتائات مكارم، ج 3، س 1341، 1351 و 1699؛ استفتائات بهجت، ج 3، س 3997. 4. توضيح المسائل مراجع، م 2276. 5. همان، م 2108- 2105؛ جامع المسائل فاضل، ج 1، س 1184؛ اجوبة الاستفتائات، س 1592؛ استفتائات امام خمينى، ج 2، س 5؛ جامع الاحكام صافى، ج 2، س 1995. ---------------    ━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━ 🆗 به بگذارید👇 ╭═⊰🍂🌺◾️🍂⊱━╮ eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🅾انتشار این پست است👌