eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.4هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال سلام اگر شخصی به سفری رفته که از ابتدا قرار نبود ده روز بماند اما امروز شد یازده روز نمازش باید به چه صورتی خوانده شود و تکلیف نمازایی که شکسته خوانده چیست ر هبری از اول قصد ده روز نداشته ولی الان یازدهم روز حکم نمازش چیه ؟ نماز های قبلی؟ از امروز باید کامل بخواند ؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام .اگر از اول قصد ده روز نداشته نماز شکسته است توقف يك ماه بدون قصد، هرگاه مسافر در محلّي توقف كند ولي نمي داند مدت توقف او چند روز است بايد نماز را شكسته بخواند، اما بعد از گذشتن سي روز بايد نماز را تمام بخواند، اگر چه مقدار كمي بعد از آن در آنجا بماند (اگر يك ماه از ماههاي قمري بماند كه كمتر از سي روز باشد نيز كافي است مثلاً از دهم اين ماه تا دهم ماه ديگر). ➖➖➖➖➖ لینک کانال @khosravi1253 🔅آیدی پاسخگوی @khosravi11253
احکام اتاق خواب👆 ☘☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔸🔶🔸🔶 🔶 🔶 ➖➖➖➖➖➖ ✴️ قصد ده روز در سفر و خروج از شهر 🔶 سؤال: کسی که قصد داشته ده روز در جایی بماند و می دانست که در طی این ده روز از شهر بیرون می رود ولی نمی دانست که به اندازه می باشد و اکنون فهمیده که به اندازه مسافت شرعی بوده است، تکلیف نماز او در این ده روز چیست؟ 🔶🔸 پاسخ: 👇 ✍ امام خامنه ای: در فرض سؤال قصد ده روز منعقد نشده و نماز ها باید قصر ( دو رکعتی) بخواند. [1] ✍آیت الله مکارم: قصد اقامت ده روز، در دو محل: 1- فاصله دو محل، 3 الي 4 کيلومتر باشد: نماز و روزه در هر دو محل، تمام است. 2- فاصله دومحل، بين 4 تا کمتر از 21.5 کيلومتر است: الف) اگر روزي يکي دو ساعت برود و برگردد نماز و روزه تمام است، حتي اگر از ابتدا، اين گونه قصد کند. ب) اگر بيشتر از يکي دو ساعت برود: چنانچه از ابتدا چنين تصميمي داشته، نماز شکسته است و روزه نيز نمي تواند بگيرد ولي اگر از ابتدا چنين تصميمي نداشت و بعد از گذشتن ده روز يا بعد از خواندن يک نماز چهار رکعتي قصد کرد به اين فاصله برود و به محل اقامه خود بازگردد، نماز و روزه تمام است. 3- فاصله بيشتر از 21.5 کيلومتر است: قصد ده روز به هم مي خورد. ضمنا توجه داشته باشید: در اين موارد، اگر مسافر نماز را تمام بخواند نمازش باطل است: 1- عمدا و با دانستن حکم نماز مسافر. 2- فراموش کند نماز مسافر شکسته است. 3- حکم نماز مسافر را بداند ولي از ابتدا توجه ندارد که در حال سفر است. در دو صورت نمازش بصورت تمام، صحيح است: 1- اصلا نداند و نشنيده که نماز مسافر، شکسته است. 2- در ادامه مسافرت فراموش کند مسافر است. البته اگر در وقت، يادش بيايد بايد شکسته بخواند. [2] ✍آیت الله سیستانی: شکسته است. [3] ✍ آیت الله شبیری زنجانی: اگر پس از بازگشت، قصد اقامت ده روز در آنجا را ندارد باید نمازهای بعدی را شکسته بخواند اما نمازهای قبلی که پس از وقت متوجه شده برخلاف وظیفه خوانده، قضا ندارد. [4] ✍ آیت الله وحید: شکسته است. [5] ✍ آیت الله فاضل: اگر مسافر از اول قصد داشته باشد که در بین ده روز، از محل اقامتش جایی برود اما نمی دانسته که به اندازه مسافت شرعی بوده و مسافرت رفته و نمازهایش را هم تمام خوانده باشد و الآن فهمیده که مسافرت از محل اقامت به مقدار مسافت شرعی بوده، نمازهایی را که در این مدت تمام خوانده باید به صورت شکسته قضا نماید. مسافرى كه مى داند بايد نماز را شكسته بخواند اگر به گمان اينكه سفر او كمتر از هشت فرسخ است تمام بخواند وقتى بفهمد سفرش هشت فرسخ بوده نمازى را كه تمام خوانده بايد دوباره شكسته بخواند و اگر وقت هم گذشته قضاى آن را به صورت شكسته بخواند. [6] ➖➖➖➖➖➖ ✔️ پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: e8f0b0b074d8b22a7aab892a512e89e8. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9506160118. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 531516. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 33493. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 23297. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9501893. ➖➖➖➖➖➖ ✴️ کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253 انتشار دهید و در ثواب نشر احکام سهیم شوین🖐
v02 برخی اشتباهات در وضو.mp3
2.94M
#احکام_دو_دقیقه_ای👆 💠 موضوع: احکام وضو 🔸برخی اشتباهات در وضو @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سوال سلام من بينيمو عمل كردم چه جوري بايد غسل انجام بدم؟؟؟واسه نماز هم ميشه كمك كنيد ؟؟ ايت الله سيستاني ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام مسأله 324 ـ اگر زخم يا دمل يا شكستگى در صورت و دستها است و روى آن باز است و آب ريختن روى آن ضرر دارد، بايد اطراف زخم يا دمل را ـ بطورى كه در وضو گفته شد ـ از بالا به پائين بشويد، و بهتر آن است كه چنانچه كشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد دست تر بر آن بكشد، و بعد پارچه پاكى روى آن بگذارد و دست تر را روى پارچه نيز بكشد. و امّا در شكستگى لازم است تيمم بنمايد. غسل هم مثل وضو است اگر اب ضرر دارد روی ان را با پلاستیک یا چیزی بپوشانید اب نفوذ نکند و سایر قسمتهای صورت را بشویید و بعد روی ان پلاستیک را با دست خیس دست بکشید ➖➖➖➖➖ 🌐 لینک کانال: @khosravi1253
اهل کتاب چه کسانی هستند؟ نظر همه مراجع👆 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📥 سوال: حکم شوخی کردن با نامحرم چیست؟ حد مجاز (حلال) و حد غیر مجاز (حرام) آن را بیان کنید.   📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: در ارتباط با نامحرم از رفتار و گفتارهایی که مهیج شهوت و مفسده انگیز است باید اجتناب شود.[1]  ✍ آیت الله بهجت: چون غالباً موجب وقوع در فتنه است، ترک شود. شایان ذکر است فرقی بین نامحرم های فامیل و غریبه وجود ندارد.  [2] ✍ آیت الله سیستانی: مزاح و شوخی مرد با زن نامحرم و همچنین مزاح و شوخی زن با مرد نامحرم جایز نیست. [3] ✍ آیت الله شبیری زنجانی: ارتباط با نامحرم اگر موجب تحریک شهوت شود و یا خوف افتادن در گناه و مفسده در آن باشد، حرام است. در غیر این صورت نیز مناسب است مومن از کمینگاه ها و وساوس شیطان دوری کند. [4] ✍ آیت الله مکارم شیرازی: بطور کلی شوخی با نامحرم اشکال دارد و باید به صورت جدی از این کار اجتناب نمود. [5] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: مزاح و شوخی توأم با قصد لذّت جایز نیست. [6] 🔴 در روایتی از پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) منقول است: مَنْ فَاکَهَ امْرَأَهً لَا یَمْلِکُهَا حُبِسَ بِکُلِّ کَلِمَهٍ کَلَّمَهَا فِی الدُّنْیَا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار هر کس با نامحرم شوخى کند، برای هر کلمه ای که در دنیا با او سخن گفته است، هزار سال او را در دوزخ زندانی می کنند. [7] ✅ داستان: یکی از راویان می‌گوید در کوفه به زنی قرآن می‌آموختم، روزی با او شوخی کردم، بعد به دیدار امام باقر (علیه‌السلام) شتافتم، امام باقر (علیه‌السلام) فرمود: آن که (حتّی) در پنهان مرتکب گناه شود خداوند به او اعتنا و توجّهی ندارد، به آن زن چه گفتی؟ از شرمساری چهره‌ام را پوشاندم و توبه کردم، امام فرمود: تکرار نکن. [8] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚 منابع: [1] استفتائات نمایندگی ها–بخش نمایندگی ها [2] استفتائات ، ج 4، ص 187، س 5256 و 5257 [3] استفتائات نمایندگان معظم له، دفتر قم، ص 133 [4] استفتاء خصوصی کتبی از معظم له – شماره استفتاء: 26260 [5] استفتاء خصوصی کتبی از معظم له  –  شماره استفتاء:  9411010092 [6] جامع المسائل، ج1، احکام خانواده، ص 454، س 1721 [7] ثواب الاعمال وعقاب الاعمال، صفحه ۲۸۳ [8] بحار الأنوار، جلد ۴۶، صفحه ۲۴۷ 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🌺 https://eitaa.com/khosravi1253 ✍حداقل به یک نفر ارسال کنیدتا تبلیغ کانال بشود🌺🍃
@babolharam.ir-E3zZ6.mp3
1.21M
👆🏴 توسل _ ویژۀ وفات حضرت اُم البنین سلام الله علیها با نفسِ حاج ميثم مطیعی🌺🍃 🌺🍃 ┄┅═══••↭••═══┅┄ ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🏴🌷🏴 🏴🌷🏴 🌷🏴 🏴 چند سوال وپاسخ آنها👇 ✅سوال : با چه زنهایی ازدواج كردن است⁉️ ✍ جواب: ازدواج با محارم حرام است مثل مادر و خواهر و مادرزن و مادربزرگ و خاله و عمه و برادرزاده و خواهرزاده و خواهر رضاعی و ... و همچنین ازدواج با زنهایی كه طی سبب خاصی حرام مۆبد می شوند[1] ✅سۆال 2: آیا انسان می تواند با خواهر زن خود ازدواج نماید؟ ✍جواب: جمع بین دو خواهر در ازدواج صحیح نیست و حرام است[2] ✅سۆال 3: بعد از طلاق و جدایی از زن اول كه در عقد دائم بوده, پس از چه مدتی می توان با خواهر او ازدواج نمود؟ ✍جواب: اگر طلاق بائن است بعد از طلاق, و اگر رجعی است بعد از گذشت ایّام عدّه می توان با او ازدواج كرد[3] ✅سۆال 4: آیا دو دختر كه به هم چسبیده هستند و بالغ شده اند, می توانند ازدواج كنند؟ ✍جواب: مجرد اتصال آن دو مانع از ازدواج نیست و با مراعات وظائف و شرایط شرعیه می توانند ازدواج كنند[4] ✅سۆال 5: خانمی كه در عده طلاق بوده با عدم علم به حرمت مۆبّد به عقد دیگری درآمده است لطفاً حكم الهی را در این باره بیان فرمایید؟ ✍جواب: عقد ازدواج در حال عدّه غیر سبب حرمت ابدی است. بلی در صورتی كه زن و مرد جاهل باشند به اینكه زن در عدّه است و یا جاهل باشند به اینكه عقد در حال عدّه جایز نیست و دخول هم محقق نشده باشد حرمت ابدی پیدا نمی شود و فقط عقد باطل است و بعد از گذشت عدّه می توانند با هم ازدواج كنند[5] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚منابع👇 1_ (توضیح المسائل 12 مرجع، ج2، م2384 و 2388 و م2400) 2_ (استفتائات امام (ره)، ج3، ص124، س120) 3_ (استفتائات امام (ره)، ج3، ص124، س119) 4_ (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج3، ص125، س122) 5_ (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج3، ص126، س125) منبع: andisheqom.com 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 لینک کانال https://eitaa.com/khosravi1253
آیا زن میشود ازدواج کرد؟ ✍جواب در تصویر👆 ↪️ پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: مَن فَجَرَ بِاِمرَأَةٍ وَلَهَا بَعلٌ، اِنفَجَرَ مِن فَرجِهِمَا مِن صَدِيدٍ وَادٍ مَسِيرَةَ خَمسَ مِائَةَ عَامِ يَتَأَذَّي أَهلُ النَّارِ مِن نَتِنِ رِيحِهِمَا، وَ کانَا مِن أَشَدِّ النَّاسِ عَذَاباً. هرکه بازن زنا کند، رودخانه اي از چرکابه به طول پانصد سال راه از شرمگاه آن دو جاري شود به طوري که دوزخيان از بوي گند آنها اذيت شوند و عذابشان از همه دوزخيان سخت تر باشد. 📚بحار الأنوار، ج 76، ص 366 ☘ لینک کانال @khosravi1253
ام البنینِ بی پسر ،ام البنات شد😭 مادر پسرا دیگه مادر دخترا شد😭 روز تکریم و شهدا گرامی باد. ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😑حکم با زن شوهردار چیست؟؟👆 ⬇️ پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: خشم خداوند عزوجل سخت است، بر كه چشم خود را از غير شوهر خود يا از كسي كه محرم او نيست پر كند. ثواب الاعمال 1/338 🍃💜 لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رایحه ی احکام «تخصصی»
🌷🏴🌷🏴 🏴🌷🏴 🌷🏴 🏴 چند سوال وپاسخ آنها👇 ✅سوال : با چه زنهایی ازدواج كردن #حرام است⁉️ ✍ جواب: ازدواج با
👇 ✅سۆال 6: آیا ازدواج با فرد شرابخوار حرام است؟ ✍جواب: خیر كراهت شدیده دارد و مذموم است. (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج3، ص126، س126) ✅سۆال 7: عقد دائم اهل كتاب (مسلمان و مسیحی) یا غیر اهل كتاب مثل كمونیست در صورتی كه هر دو نفر در دین خود باقی بمانند صحیح است یا خیر؟ ✍جواب: ازدواج دائم مسلمان با غیر مسلمان ولو اینكه كتابی باشد باطل است, بلی ازدواج موقّت مرد مسلمان با زن كتابی جایز می باشد ولی ازدواج با غیر اهل كتاب ولو اینكه موقّت باشد باطل است. (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج3، ص127) ✅سۆال 8: خانمی هستم كه با مرد به ظاهر مسلمانی ازدواج كرده ام ولی پس از مدّتی نماز را ترك كرده و به ضروریات دین اهانت نموده و اظهار كرده كه اسلام را قبول ندارد لطفاً بفرمایید كه تكلیف من چیست؟ آیا او مرتد است؟ ✍جواب: اگر خدا یا رسول خدا یا یكی از ضروریات دین را جدّاً انكار می كند مرتدّ است, و شما باید از او جدا شوید و با او نامحرم هستید, و نیازی به طلاق هم نیست. (ر.ك استفتائات امام (ره)، ج3، ص129، س135) منبع: andisheqom.com ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ☘ لینک کانال @khosravi1253
🌺کیفیت #محاسبه روز در #حیض 👆🌺 ☘ لینک کانال @khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا