فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رویداد احیای عاصمه در راستای فقه نظامات اجتماعی و فقه حکمرانی و تحقق فقه در جامعه
🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام سیاسی۱۵۳_۲۰۲۲_۰۳_۰۸_۰۸_۴۵_۲۴_۷۱۵.mp3
8.87M
#بشنوید
🎙 سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: جریان شناسی عصر امام حسین و امام سجاد علیهما السلام
در درس فقه نظام سیاسی مورخ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
فلسفه علم، فناوری و جامعه۷.mp3
5.1M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: فلسفه علم، فناوری و جامعه
#جلسه_هفتم
در جمع معاونین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آذرماه ۱۴٠٠
🆔 @khosropanah_ir
🌷اولین سالگرد شهید سرلشگر پاسدار
حاج محمد حسن کوسهچی(پارساکیان)
🆔 @khosropanah_ir
فلسفه اخلاق پزشکی .mp3
25.86M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: فلسفه اخلاق پزشکی
در مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان علوم پزشکی کشور یازدهم بهمن ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم: انا لله و انا الیه راجعون و قال الصادق علیهالسلام: «اذا مات المؤمن الفقیه ثلم في الاسلام ثلمة لایسدها شيء»
عروج ملکوتی عالم ربانی، فقیه ولایی، مرجع متواضع و مردمی حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه را به بیت شریف و آقازاده ها، شاگردان، مقلدان آن مرحوم، مردم شهید پرور گرگان، علمای حوزه علمیه قم و مراجع تقلید به ویژه مقام معظم رهبری تسلیت عرض می کنم.
عمر این عالم ربانی، وقف تحصیل در حوزه های علمیه قم و نجف نزد بزرگانی همچون امام خمینی و آیت الله بروجردی و آیت الله خویی و نیز وقف تدریس و تحقیق در علوم اسلامی و تربیت طلاب متعهد و خدمات عمومی در استانهای مختلف به ویژه گلستان و سمنان گردید.
آیت الله علوی گرگانی در دوران انقلاب یاور صدیق امام و در جبهه های دفاع مقدس، امیدی برای رزمندگان و پس از آن، مدافع مخلص رهبر انقلاب بود.
رضوان الهی و جنات نعیم و ریحان ملکوتی و ضیافت نبوی و علوی و ولوی نصیب این فقیه مجاهد انقلابی متواضع باد.
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۴ اسفند ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَمَكَرُوا مَكْرًا وَمَكَرْنَا مَكْرًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ
ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻮﺫﻳﺎﻧﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻛﺸﻴﺪﻧﺪ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻢ، ﺑﻲﺁﻧﻜﻪ ﺑﻮﻳﻲ ﺑﺒﺮﻧﺪ، ﺑﺮﺿﺪّﺷﺎﻥ ﻣﺎﻫﺮﺍﻧﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻛﺸﻴﺪﻳﻢ.»
قصه اخیر برجام و مذاکرات وین و تغییر موضع آمریکا و روسیه و چین نیاز به تحلیل دقیقی دارد که بی توجهی به واقعیت کنونی و تحلیل آن می تواند گویندگان و نویسندگان را دچار مغالطه و بد فهمی کند. دو جریان ضد آمریکایی و ضد روسی در ایران باید با اطلاع از وضعیت کنونی داوری کنند و ارتباط برجام با ترکمنچای را قیاس مع الفارق بدانند.
اما تبیین قصه گفتگوی وین به شرح ذیل است: جنگ روسیه و اوکراین، باعث بحران انرژی در جهان شد و این حادثه آمریکا را به سمت توافق برجام نزدیکتر کرد؛ لکن روسیه و چین احساس خطر کردند که توافق برجام و رفع تحریم ها از ایران منجر به گسترش تحریم های بیشتر به روسیه و چین شود و همین باعث شد اولیانوف به باقری اعلام کند که دستورالعمل روسیه تغییر یافته است و روسیه از آمریکا برای فعالیت اقتصادی با ایران پس از توافق برجام، تضمین می خواهد تا آن را معاف از تحریم کند و لکن آمریکا درخواست روسیه را نمی پذیرد.
در واقع، روسیه می خواهد ایران گذرگاه عبور روسیه از تحریم ها باشد و از ایران می خواهد که این تضمین را از آمریکا بگیرد و گمان روسیه این است که آمریکا درخواست ایران را خواهد پذیرفت. چینی ها هم که بیش از همه گرفتار تحریم های آمریکا علیه شرکت های خود هستند؛ همین تضمین را می خواهند تا این شرکت هایشان بتوانند با ایران تعامل داشته باشند.
پس روس ها بر این باورند که آمریکا به بازگشت به برجام نیاز دارد و لذا نباید رایگان به آمریکا این امتیاز را داد و بین مذاکرات وین و جنگ اوکراین پیوند برقرار کردند و از ایران می خواهند تا با آمریکا درباره روسیه گفتگو کنند یا اینکه ایران تضمین دهد زیر بار تحریم های آمریکا علیه روسیه نرود.
روسها مصمم هستند که از این فرصت، برای ایجاد رخنه در تحریمها علیه خود استفاده کنند.
آمریکایی ها هم زیر بار شرایط روس ها و چینی ها نمی روند. رابرت مالی با ترک وین، مذاکرات را متوقف کرد.همچنین بازگشت آمریکا به برجام به رای کمیسیون مشترک برجام نیاز دارد.
پرسش اساسی این است که آیا می توان به وعده آمریکا اعتماد کرد و برجام را با او و بدون روسیه تمام کرد؟
آیا می توان پشت روسیه ایستاد و مذاکرات وین را با تحریم های روسیه گره زد؟
قصه آنقدر پیچیده شده که اگر دقت نشود و باندی تصمیم گرفته شود هم برجام از دست می رود و هم تحریم ها رفع نمی شود و هم روسیه و چین را از دست خواهیم داد.
آیا سخنان اصول گرایان افراطی و اصلاح طلبان افراطی در وضعیت کنونی کشور را دچار بحران نمی کند؟
حکمرانی امنیت خارجی ایران باید به چه سمتی برود؟
آیا گفتگوی امیر عبداللهیان با لاوروف به نتیجه می رسد؟
آیا آمریکا می پذیرد که قصه اوکراین با امور هسته ای ایران پیوند برقرار کند؟
نگارنده بر این باور است نباید به پیشنهاد آمریکا مبنی بر رها کردن روسیه و توافق ایران و آمریکا اعتماد کرد؛ بی شک پیشنهاد آمریکا، نیرنگ شیطانی است برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران
پیشنهاد روس ها مبنی بر فشار ایران بر آمریکا برای رخنه در تحریم های علیه روسیه نیز به مصلحت ایران نیست؛ هر چند روس ها بر این باورند که آمریکا به جهت گرانی انرژی و بنزین و مشکلات اقتصادیش به این توافق نیاز دارد.
حکمرانی سیاست بین المللی ایران بر اساس منظومه مقام معظم رهبری باید در چارچوب برجام باشد و ورود هر مقوله دیگر به این توافق نامه به ضرر مصلحت کشور است.
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۶ اسفند ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
نقش استادان دانشگاه در تمدن نوین اسلامی.mp3
23.77M
#بشنوید
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: نقش استادان دانشگاه در تمدن سازی نوین اسلامی
در جمع استادان دانشگاه های استان اصفهان ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ»
خبر عروج ملکوتی برادر و سرور عزیزم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محسن شفیعی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، غم سنگینی بر دلهای ما نهاد.
این عالم ربانی مدیری توانمند، جهادی، وظیفه شناس، مردمی، مهربان و با اخلاق بود.
سخنان این استاد فضیلت مدار برای مدیران درس آموز و برای دانش جویان، راه گشا و برای استادان دانشگاه، حکمت بنیان به شمار می آمد.
این ضایعه اسفبار را به مقام معظم رهبری، علما و طلاب حوزه علمیه خوزستان، دوستان، اعضای هیات علمی، دانشجویان دانشگاه های استان خوزستان به ویژه خانواده و آقازاده های محترمشان و بالاخص والد بزرگوارش علامه آیت الله سید علی شفیعی و فرزند عزیزشان حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی تسلیت عرض می کنم.
رضوان و جنات نعیم و ضیافت محمدی و علوی و فاطمی و ولوی نصیب آن عالم متواضع باد.
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۸ اسفند ۱۴۰۰
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد و مروج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت آیت الله محمد محمدی ری شهری را به مقام معظم رهبری و خانواده و شاگردان و همکاران ایشان تسلیت عرض می کنم.
خدمات اجرایی و امنیتی وی در دفع فتنه های متعدد، نقش مهمی در تقویت نظام انقلاب اسلامی داشت.
تاسیس موسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و انتشار دانشنامه های حدیثی و کتابهای موضوعی مأثورات اهل بیت علیهم السلام از دیگر خدمات فرهنگی این عالم متقی به شمار می آید.
سالها امیرالحاج بود و به زائران بیت الله الحرام و مدینه النبی خدمت کرد.
خداوند روح این خدوم خاندان رسالت را به جنات و رضوان نعیم متنعم گرداند و ضیافت علوی و حسینی را نصیبش سازد.
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲فروردین ۱۴۰۱
بانو دوستانی مادر و خواهر شهیدان .mp3
14.84M
سخنرانی استاد خسروپناه در چهلمین روز ارتحال مادر شهیدان ناجی و خواهر شهیدان دوستانی بانوی مکرمه خانم دوستانی در مسجد امام حسن عسکری ۵ فروردین ۱۴۰۱ با عنوان مقام صبر و تبیین شخصیت بانو دوستانی
🆔 @khosropanah_ir
شب هفتم سید محسن شفیعی .mp3
14.43M
سخنرانی استاد خسروپناه در شب هفتم ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در حسینیه ثارالله دزفول ۵ فروردین ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال برادر عزیزم مرحوم مسعود قمر را به خانواده محترمشان و مردم شهید پرور دزفول و اصحاب هنر و رسانه تسلیت عرض می کنم.
خدمات این انسان مومن و متعهد در انجمن اسلامی دبیرستان آیت الله طالقانی و راه اندازی وسایل صوتی هیات های مذهبی به ویژه مسجد ولی عصر برای دوستانش فراموش شدنی نیست.
صدای دلنشین و مناجات سحرهای ماه مبارک رمضان این انسان فضیلت مدار در رادیو دزفول و لبخندهای زیبا و همیشگی او به همراه برخوردهای مودبانه اش، دلنواز بود.
صبر و تحمل و شکرورزی این هنرمند متعهد در دوران بیماری و کسالتش برای همگان درس آموز بود.
خداوند، رضوان و جنات نعیم و ضیافت علوی را نصیب آن مرحوم سازد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
۶ فروردین ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول
🔸از کتاب «ارج نامه» استاد با محور آثار، پژوهشها و زندگی نامه ایشان رونمایی شد.
#بخش_اول
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول
🔸سخنرانی استاد خسروپناه
#بخش_دوم
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول
#بخش_سوم
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول
🔸سخنرانی استاد خسروپناه
#بخش_چهارم
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه، ۴ فروردین، با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول
🔸سخنرانی استاد خسروپناه
#بخش_پنجم
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی، فقیه محقق، متکلم امامی، عضو شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام آیت الله حاج شیخ غلامرضا کاردان را به خانواده محترم، مراجع تقلید، حوزه های علمیه، شاگردان ایشان تسلیت عرض می کنم.
این عالم ربانی فرزند خود را تقدیم اسلام کرد که در دوران دفاع مقدس و عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.
آیت الله کاردان علاوه بر فقه و اصول در زمینه علم کلام به ویژه مسایل امامت و علم و عصمت و شفاعت امام معصوم، پژوهش های دقیقی انجام داده بود و این مسکین از تدریس و تحقیق این عالم ربانی بهره برده است.
رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی نصیب این عالم ربانی باد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۹ فروردین ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
آغاز سخن، ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی را به همه انقلابیون واقعی و حوزه علمیه انقلابی تبریک عرض می کنم و چون تئوری جمهوری اسلامی را حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه اعلام کردند؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ لذا لازم دانستم مطلبی در باب صیانت اندیشه ای از جمهوری اسلامی به عنوان الگوی حکمرانی ایران اسلامی عرض کنم و اینکه جمهوری اسلامی با جریان حوزه علمیه انقلابی محافظت می شود؛ نه سه جریان دیگر در حوزه های علمیه یعنی شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی.
مقصود از واژه «شبه» یعنی همه مختصات جریان را نداشتن و به برخی از ویژگی های آن بسنده کردن.
روشنفکری یعنی مدرن شدن و مدرن دارای سه مولفه اومانیسم و سوبژکتیویسم و سکولاریسم است و به تعبیر دکارت و کانت گوهر مدرن، عقلانیت خود بنیاد یا سوبژکتیویسم است؛ اما جریان شبه روشنفکری حوزوی به تبعیت از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی تنها به سکولاریسم بسنده کردند و ذره ای از عقلانیت خود بنیاد بهره نبردند به همین جهت، آنچه از متفکران غربی در مباحث فلسفی، الهیاتی، هرمنوتیک، حقوق و غیره به جهان عرب، منتقل و ترجمه و بومی سازی شده، توسط مدعیان روشنفکری در دانشگاه دریافت و مجدد بومی سازی کردند و برخی مدعیان روشنفکری در حوزه ها، مروجان آن شدند. پس جریان شبه روشنفکری در حوزه های علمیه با تقلید از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی، سکولار و با چند واسطه غرب زده اند؛ نه غرب گرا.
جریان شبه انقلابی، تنها به چند ویژگی انقلابی گری بسنده می کنند و با تفسیر مُضیّق از انقلابی گری، جمع کثیری از انقلابیون را غیر انقلابی می پندارند. گوهر انقلابی گری به گمان نگارنده، جامعیت اسلام است؛ جامعیت عقل و وحی، جامعیت دنیا و اخرت، جامعیت دین و سیاست، جامعیت مدارا و اخوت و استکبارستیزی، جامعیت جذب حداکثری با بصیرت انقلابی.
شبه انقلابی، انقلاب را تنها در تفسیر خاصی از استکبار ستیزی معنا می کند و باندی از سیاست بازی را جایگزین انقلابی گری واقعی در نظریه نظام انقلابی می سازد و دایره انقلابیون را تنگ تر و تنگ تر می کند و همین تفسیر مُضیّق از انقلابی گری باعث می شود که این طایفه نسبت به برخی سخنان و حمایت های رهبری در تردید قرار گیرند و اینکه چرا رهبری چنین فرمود و چنان حمایتی کرد. «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ»
جریان شبه حوزوی نیز به معنای تمسک به بخشی از ماموریت حوزه علمیه مقدسه عصر معصومان و علمای متقدم و معاصر است؛ حوزوی بودن در آیه مبارکه نفر و سایر آیات قرآن به خوبی تبیین شده است که عبارت است از: فهم جامع از ابعاد فردی و اجتماعی اسلام، هدایت گری در عرصه های فردی و اجتماعی جامعه و غیرت دینی داشتن و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن و عقاید و احکام و اخلاق را در جزم و عزم، در تفقه و تقید مهم شمردن.
حوزه علمیه انقلابی از این سه جریان شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی رنج می برد.
این متن را نگاشتم تا باب گفتگو فراهم شود و بدون متهم ساختن افراد به این سه جریان، به تبیین بیشتر حوزه علمیه انقلابی پرداخته شود.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
عبدالحسین خسروپناه
طلبه حوزه علمیه قم
۱۲ فروردین ۱۴۰۱
🆔 @khosropanah_ir