eitaa logo
عبدالحسین خسروپناه
5.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
401 ویدیو
88 فایل
تنها کانال رسمی «استاد عبدالحسین خسروپناه» (توسط ادمین اداره میشود) کانال تلگرام: https://t.me/khosropanah1_ir کانال سروش: https://splus.ir/khosropanah_ir صفحهٔ ویراستی: https://virasty.com/Khosropanah_ir صفحهٔ ویسگون: https://wisgoon.com/khosropanah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی علوی۸.mp3
16.71M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۱.mp3
10.18M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و یکم ادعیه دهه آخر رمضان تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انتقاد خسروپناه از نبود شورای عالی غذایی در کشور 👤 عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی: 🔹ده‌ها شورای عالی در کشور داریم ولی جالب اینکه شورای عالی امنیت غذایی نداریم در حالیکه یکی از مهمترین مسائل کشور همین است؛ رهبری بر مسئله جمعیت تاکید دارند، خب جمعیت بیشتر، امنیت غذایی می‌خواهد ولی فاقد سیاستگذاری عالی در این زمینه هستیم./ جهان آرا 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مسئولین باید منشور عهدنامه امیرالمومنین به مالک اشتر را حفظ باشند 👤 عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی: 🔹در حوزه امنیتی و دفاعی، چون طبق حکمرانی علوی عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم (دو حوزه‌ای که زیر نظر رهبری هستند) اما در حوزه خودرو و دارو، تنظیم‌گری حکمرانی مناسبی نداریم و سیاست‌گذاری با مصرف هماهنگ نیست و همین می‌شود که مردم ضرر می‌کنند. 🔹قیمت و حکمرانی مسکن در ایران، دست دولت نیست و دولت‌ها فقط حرفش را می‌زنند، این وضعیت تنها به ضرر مردم است. اگر در حوزه مسکن، خودرو و دارو، مدل حکمرانی علوی را پیاده می‌کردیم و در عین حال از الگوهای مدرن جهانی بهره می‌گرفتیم، اینگونه نبود. 🔹از برگزاری مراسم عزاداری حضرت علی(ع) و سایر اهل بیت(ع) و پخش آن از صدا و سیما مهمتر، بهره‌گیری از مدل حکمرانی علوی است ولی به نظر من، مسئولان کشور صرفا چیزی کلی از این مسائل می‌دانند نه اینکه به آن اشراف داشته باشند./ جهان آرا 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۹.mp3
17.77M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
حکمت های دعای ابوحمزه ثمالی .mp3
15.16M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمت هایی از دعای ابوحمزه ثمالی 📍در حسینیه ارشاد تهران، شب ۲۳ ماه مبارک رمضان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
درسهای ابوحمزه ثمالی .mp3
16.39M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: درس هایی از دعای ابو حمزه ثمالی 📍در مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علامه طباطبایی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
🔸دومین یادواره بزرگداشت استاد شهید مطهری ره با سخنرانی استاد خسروپناه 📍سه شنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۲۱:۱۵ مدرسه علمیه حقانی 🆔 @khosropanah_ir
گونه شناسی دین و سیاست .mp3
32.29M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: گونه شناسی نسبت دین و سیاست 📍در جمع استادان طرح ولایت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
نقش شهید مطهری در جهاد تبیین .mp3
18.21M
چیستی جهاد تبیین و نقش شهید مطهری در جمع طلاب و استادان مدرسه علمیه حقانی در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۲.mp3
8.24M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و دوم تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۳.mp3
8.72M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و سوم تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
ام الفضائل چیست؟ به مناسب چهلم سید محسن.mp3
19.9M
🔸ام الفضائل چیست؟ به مناسبت شب ۲۷ ماه مبارک رمضان و چهلم ارتحال آقا سید محسن شفیعی در گلزار شهدا تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🆔 @khosropanah_ir
حکمرانی علوی۱۰.mp3
20.86M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمرانی علوی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ۱۴۰۰ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۴.mp3
9.22M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و چهارم تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۵.mp3
14.59M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و پنجم تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir
بسم الله الرحمن الرحیم قال عَلِيُّ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَخَوَيْهِ عَنْ أَبِيهِمَا عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بُكَيْرِ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: «صُمْ لِلرُّؤْيَةِ وَ أَفْطِرْ لِلرُّؤْيَةِ وَ لَيْسَ رُؤْيَةُ اَلْهِلاَلِ أَنْ يَجِيءَ اَلرَّجُلُ وَ اَلرَّجُلاَنِ فَيَقُولاَنِ رَأَيْنَا إِنَّمَا اَلرُّؤْيَةُ أَنْ يَقُولَ اَلْقَائِلُ رَأَيْتُ فَيَقُولَ اَلْقَوْمُ صَدَقْتَ» . (تهذيب الأحکام ج ۴،باب : الجزء الرابع، كِتَابُ اَلصِّيَامِ 41 - بَابُ عَلاَمَةِ أَوَّلِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ آخِرِهِ وَ دَلِيلِ دُخُولِهِ) بحث رؤیت هلال و اعلام عید فطر از سوی مراجع عظام مبتنی بر مبانی مختلفی است و منشا اختلاف در تفاوت مبنایی در حقیقت رؤیت است و اینکه مقصود از رویت، رویت مسلح یا غیرمسلح و نیز تمایز در وحدت یا اختلاف افق است. هفت دیدگاه نزد فقهای عظام شیعه در مسأله رویت مطرح شده است: ۱. لزوم رؤیت هلال با چشم عادی و اشتراط اتحاد افق(امام خمینی، آیات عظام گلپایگانی، اراکی، سیستانی، بهجت، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی و...) ۲. لزوم رؤیت هلال با چشم عادی و کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک اند(آیات عظام خوئی، تبریزی، صافی گلپایگانی، فیاض و...) ۳. کفایت رؤیت هلال با چشم مسلح و اشتراط اتحاد افق(آیت الله العظمی خامنه ای) ۴. لزوم رؤیت هلال با چشم عادی و کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشتر شب با هم مشترک اند (آیت الله العظمی وحید خراسانی) ۵. کفایت رؤیت هلال با چشم مسلح و کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک اند(آیات عظام فاضل لنکرانی، سید کاظم حائری و نوری همدانی)۶. لزوم رؤیت هلال با چشم عادی و کفایت رؤیت در هر نقطه ای برای همه نقاط زمین (آیت الله بشیر حسین نجفی) ۷. لزوم رؤیت هلال با چشم عادی و کفایت رؤیت در شهرهای دیگر به شرط آنکه رویت در نقطه ای از قاره های آسیا، استرالیا، آفریقا و اروپا یا نقطه ای از قاره آمریکا و اقیانوسیه باشد. شایان ذکر است که روایات شیعه و اهل سنت بر رؤیت تاکید می‌کند و بی‌شک مقصود از رؤیت، رؤیت متعارف در عرف جامعه است. پس موضوع افطار و امساک شرعی، تولد هلال نیست که با محاسبات ریاضی به صورت یقینی کشف می‌شود چون متعلق چنین یقین ریاضی، تولد هلال است؛ نه رویت هلال که موضوع حکم شرعی است. موضوع حکم شرعی، رؤیت معرفت‌شناسانه است نه تولد هستی‌شناسانه هلال. به نظر این کمترین این مفهوم متعارف عرفی از رؤیت در اعصار مختلف مصادیقی دارد؛ از جمله مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در حیاط یا پشت بام منزل، مشاهده هلال با چشم غیرمسلح در مکان‌های مرتفع و بالای کوه‌ها که در عصر ائمه استفاده می‌شد، مشاهده هلال با چشم دارای عینک و چشم مسلح متعارف همچون دوربین‌های معمولی نه تلسکوپ و سی سی دی کمیرا. پس نباید گرفتار یکسان‌انگاری مفهوم رؤیت عرفی با مصداق آن در عصر نبوی یا ولوی شد. بنابراین مصداق مشاهده متعارف هلال در عصر ما اعم از رؤیت با عینک و مسلح با دوربین‌های متعارف و رؤیت غیرمسلح است که به عنوان رؤیت شرعی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که هلال پس از دوازده ساعت از تولدش با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است؛ هر چند موانع جوی وجود داشته باشد و لکن قابلیت رؤیت هست و همین برای حکم شرعی کفایت می‌کند و فقیه باید به مصداق استهلال عرفی دست یازد. غروب بیست و نهم ماه مبارک رمضان امسال، کمتر از ۱۲ ساعت از تولد رویت هلال می گذرد و لذا رؤیت هلال حتی با چشم مسلح متعارف در نقاط قریب الافق میسر نبود. پس در وضعیت متغیرهای جوی در دنیای کنونی و تحولات سماوی باید فقیه با کمک کارشناسان متدین از زمان تولد هلال مطلع گردد. همچنین اگر رؤیت شرعی در نقطه‌ای از زمین تحقق یابد؛ نقاط دیگری که قریب الافق یا در عرض جغرافیایی مقارن(با وجود اختلاف در طول‌های جغرافیایی) رؤیت شرعی به شمار می‌آید. پس اشتراک نقاط مختلف زمین در بخشی از شب کفایت می‌کند؛ اگر قریب الافق در عرض جغرافیایی داشته باشند. ✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم سی ام رمضان ۱۴۴۳ 🆔 @khosropanah_ir
فقه نظام صیام۴۶.mp3
15.73M
فقه نظام صیام استاد خسروپناه جلسه چهل و ششم تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوزه علمیه قم 🆔 @khosropanah_ir