eitaa logo
نشریه کیمیا
28 دنبال‌کننده
32 عکس
5 ویدیو
7 فایل
📍اولین گاهنامه تخصصی زنان در دانشگاه حکیم |جایـے برای بازیابی هویت حقیقی بانوان و بازتاب دغدغه های زنان این سرزمین| ✨💎 با کلی مطلب جذاب و مفید دخترانه 😇🌸 "جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری"
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه کیمیا
#معرفی بانوی شهید شهید شهناز حاجی شاه زندگینامه : شهید حاجی شاه متولد سال ۱۳۳۹ در دزفول است. تحصیل
ادامه : می خواست انها را در مکتب خالی کند، دختر ها منتظر امدن مردها نمی شوند و خودشان دست به کار می شوند مشغول کار بودند که دیدند سر فلکه گلفروشی، عراقی ها خانه سمت چپ خیابان رابا خمپاره زدند شهناز و دوستش شهناز محمدی همراه بقیه به طرف خانه می دوند تا اگر زنی درانجا هست ان را بیرون بیاورند، که خمپاره ای بین ان دو به زمین می خورد و منفجر می شود. ترکش مستقیما به قلب شهناز اصابت و او را همان جا شهید کرد. 🆔 @kimia_hsu
نشریه کیمیا شماره سوم.pdf
5.45M
«سفیران تاریخ» شماره سوم نشریه کیمیا؛ اولین گاهنامه تخصصی زنان در دانشگاه حکیم سبزواری 🚩معرفی بانوان موثر در کربلا 🚩نقش حمایتی و بازدارندگی زنان در روز عاشورا 🚩ابعاد وجودی حضرت زینب (س) و ابلاغ پیام کربلا 🚩مقایسه کربلای دیروز و امروز 🚩شاخصه های خانواده شهید 🚩مصاحبه با همسر اولین شهید مدافع حرم در سبزوار و.... 🔰۶ شهریور؛ به مناسبت سالگرد حرکت اسرای کربلا به سوی شام 🆔 @kimia_hsu
تئاتر صوتی عقـیله.mp3
7.59M
🔰برای اولین بار در دانشگاه حکیم سبزواری 🎙️تئاتر صوتی «عقیله» روایت ورود کاروان اسرای کربلا به سوی شام و خطبه خوانی بی بدیل حضرت زینب (س) در مجلس یزید و شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) گویندگان: مهشید عباس زاده سید حسین مرزانی پویا دشتی لیلا زمانی 💔به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) 🆔 @Hakim_Jad 🆔 @kimia_hsu
‍ 🔷🔶 فراخوان جذب 🔶🔷 🎙️پادکست کیمیا اولین نشریه صوتی تخصصی زنان در دانشگاه حکیم سبزواری |جایـے برای بازیابی هویت حقیقی بانوان و بازتاب دغدغه های زنان این سرزمین| ✨💎 بدین وسیله از تمام بانوان علاقمند به گویندگی، نویسندگی، تحقیق،... در راستای گسترده تر نمودن تیم و افزایش تعامل در حوزه زنان، دعوت به همکاری در می‌نماییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر @leilazamani_71 🆔️@kimia_hsu
تربیت فرزند در سبک اسلامی تعلیم و تربیت باید بر اساس ساختار وجود آدمی و هماهنگ با نیاز های روحی و طبیعی وی صورت گیرد .چنین رویکردی منحصر به تعلیم و تربیتی است که از سوی خداوند تنظیم و تبیین شده باشد و هیچ دانشی جز دانش خداوندی بر تمامی ابعاد روانشناسی و اجتماعی انسان احاطه ندارد . دین اسلام ما را به اتخاذ بهترین راهکارها برای تربیت فرزندان چه قبل از تولد و چه بعد از آن ترغیب میکند . پدران و مادران باید مدت ها قبل از انعقاد نطفه نسبت به مسائلی پرهیز و نسبت به برخی مسائل تقید نشان دهند . پس مسئولیت اصلی پدر و مادر درباره ی فرزند پیش از تولد آغاز میشود که شامل ساماندهی خانواده صالح، وراثت،مراقبت از تغذیه حلال و شرایط بسته شدن نطفه است . به گونه ای که امام باقر(ع )در جواب سوال محمد بن مسلم که درباره ی شریک شدن شیطان پرسیده بود فرمود : آنچه از مال حرام به وجود آید شریک شیطان است . گاه شیطان همراه مرد است تا آمیزش کند . اگر مال او حرام باشد فرزند از نطفه ی شیطان و مرد خواهد بود امام در این باره میفرمایداثر در آمد حرام در نسل آشکار است. 🆔@kimia_hsu
نشریه کیمیا
تربیت فرزند در سبک اسلامی تعلیم و تربیت باید بر اساس ساختار وجود آدمی و هماهنگ با نیاز های روحی و ط
ادامه: همان طور که میدانیم قرآن کریم اهل ایمان را به تعلیم و تربیت صحیح خانواده دعوت میکند و در آیه ی ۶ سوره ی تحریم می فرماید : ای کسانی که ایمان آورده ایدخود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگ هاست نگه دارید ؛ آتشی که فرشتگانی به آن گمارده شده که خشن و سخت گیرندوهرگز فرمان خدا را مخالفت نمی کنند و آنچه را فرمان داده شده اند به طور کامل اجرا می نمایند . طبق این آیه محافظت خویش و خانواده از آتش ، تنها از طریق اطاعت کامل از دستورات الهی و دوری از گناهان میسر است ونگاهداری از همسر و فرزندان وابسته به آن است که محیطی سالم و آکنده از محبت و معنویت وجود داشته باشد. 🛑راهکار های تربیت فرزند را بر اساس سبک زندگی اسلامی در ادامه خواهیم داشت 🆔@kimia_hsu
استاد شهید مطهری، در مورد اشکال برخی افراد، به این سه ویژگی برای زنان می فرمایند: آیا ویژگی های اخلاقی نسبی است و برای مرد به یک گونه است و برای زن به گونه دیگر؟! آیا این موضوع، نسبی بودن این صفات را نشان می دهد یا بیانگر آن است که در کلام امام (ع) نقش زن و مرد در زندگی از هم تفکیک شده است؟! در واقع منظور امام بیان صفات شخصیتی نیست، بلکه رفتارهای ناشی از آن صفات مطرح است. به عنوان مثال آنجا که خداوند می فرماید: «الله یستهزء بهم» استهزاء صفت ناشایست است. چطور به خودش نسبت می دهد. یا آنجا که می فرماید: « اگر بنده ای سه بار از خداوند درخواست بکند، بار سوم خطاب می آید که من از بنده خود حیا می کنم». اگر این موارد و ویژگیها انفعالی یا مذموم در شخصیت باشد، چگونه در مورد خداوند متعال درست است؟ پس در این موارد منظور شیوه تدبیر و ربوبیت خداوند است. حضرت علی (ع) نیز برای از بین بردن این ذهنیت غلط، در تحلیل و تفسیر کلام خود می فرمایند: «فاذا کانت المرأة مزهوة لم تمکن من نفسها» اگر زنی در روابط اجتماعی خود همواره حریم و خط قرمزهایی را رعایت کند، به راحتی در دسترس قرار نمی گیرد و مورد آسیب پذیری نخواهد بود. 🆔 @kimia_hsu
نشریه کیمیا
استاد شهید مطهری، در مورد اشکال برخی افراد، به این سه ویژگی برای زنان می فرمایند: آیا ویژگی های اخلا
ادامه: «لم تمکن نفساً» خودش را در اختیار نخواهد گذاشت «فاذا کانت بخیله» اگر صفت بخل داشته باشد «حفظت مالها و مال بعلها» از ثروت خود، ثروت زندگی مشترک و ثروت شوهر محافظت می کند. «فاذا کانت جبانة فرقت شیئ یعرض لها» اگر بترسد، در برخورد اجتماعی، ترس همراه با احتیاط و اضطراب خواهد داشت که دافع بسیاری از آفات و درگیری ها می باشد. اما اینکه امام(ع) بهترین ویژگی زن را بدترین ویژگی مرد می دانند، نشان دهنده آن است که از دیدگاه اسلام نقش و منزلت زن و مرد در زندگی مشترک کاملاً متفاوت است، بافت وجودی و شخصیتی زن به گونه ای است که تصحیح رفتار و روابط وی، این سنخ صفات را می طلبد. شهید مطهری(ره) می فرمایند: دلیل اینکه ویژگیهای مطرح شده در این روایت بطور مطلق منظور نیست و شامل موارد خاصی می باشد، آن است که در مورد بخل هم اگر مطلق آن مطرح باشد، با مسلمات قرآن در تضاد است. آیه «و من یوق شح نفسه» نقطه مقابل بخل را عامل رستگاری می داند. تکبر زن هم در برابر بیگانگان خواسته شده است و نه در برابر شوهر، زنان دیگر و یا محارم خود. بلکه تکبر جهت حفظ عفاف و انجام مسئولیتهای اجتماعی مدنظر است. مطابق آیه «و من یوق شح نفسه»، دنیازدگی مذموم است و کسی که بتواند خود را از این پول پرستی نجات دهد، در مرحله رستگاری قرار می گیرد. بنابراین بهترین ویژگی زن آن نیست که مال خود را مصرف نکند. حضرت زهرا (س) به عنوان الگو اینطور نبودند که بخل را به طور مطلق داشته باشند. بخل به خاطر این است که «المرأة راعیة علی بیت اهلها». 🆔 @kimia_hsu
شهید سوگند آزرمی نام : سوگند نام خانوادگی: آزرمی نام پدر : کیومرث شماره شناسنامه: ۴۳۷ محل صدور : همدان تاریخ تولد : ۱۳۴۴/۵/۴ تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۱/۲۳ شغل : دانشجو سن درهنگام شهادت : ۲۱ محل شهادت: تهران ( شمال شرق) منطقه ۵ حادثه منجر به شهادت : بمباران هوایی زندگی نامه شهید سوگند اذرمی درسال ۱۳۴۴ در همدان متولد شد و بعد از اخذ دیپلم به تحصیلات خود ادامه داد و در هنگام شهادت دانشجو سال دوم دانشگاه بود و در پی حمله هوایی دشمن به منطقه مسکونی برق آلستوم تهران در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ به اتفاق پدر شهید کیومرث آذرمی و مادر گرامی اش شهید بهی الملوک قدوسی به دیدار حق شتافتند . این زمان وقتی دیگر بود تا گلچین روزگار ، گلهای دیگر را که خانواده ای خوشبخت را تشکیل می دادند ، بچیند ‌. بی تردید در آن زمان نگاه مادر نگران دختر مهربانش بود وقتی فرمان پروردگار فرا رسید ، سپس تمامی نگاه ها نگران معبودشان شد . آنان به وصال حق نایل می شدند. خلوت گزیده را به تماشاخانه حاجتست چون کوی دوست است به صحرا چه حاجتست جانا به حاجتی که تو را هست با خدا کاخر دمی بپرس که مارا چه حاجتست 🆔@kimia_hsu
کتاب «از چنده‌لا تا جنگ»، خاطرات شمسی سبحانی با تدوین گلستان جعفریان در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب بخش اندکی از خاطرات هشت ساله دفاع مقدس و ایثارگری زنان ایرانی است که دوش به دوش مردان از مملکت و کشور خود دفاع کردند. راوی در کتاب خاطراتی توام با امید و تلخی و سایه روشن‌هایی از دوران کودکى، مبارزات انقلابى، دوران آموزش امدادگرى در بیمارستان و حضور خود در مناطق جنگى جنوب را نقل می‌کند. از آغاز جوانی اش می‌گوید که به جریان مبارزان انقلاب پیوست و در تظاهرات و پخش اعلامیه و مبارزه با رژیم شاه فعالیت داشت، پس از پیروزی انقلاب و آموزش دوره‌های امداد و نظامی و تبلیغاتی، وارد سپاه می‌شود، سپس به مناطق نا آرام و پر هیاهوی کردستان اعزام می‌شود. راوی در بیمارستان‌های سنندج و کرمانشاه و گروه‌های امداد مناطق پر خطر انجام وظیفه می‌کند. پس از آن، با آغاز جنگ تحمیلی به اهواز و اندیمشک می‌رود و در بیمارستان‌های این شهر‌ها به کمک مجروحان می‌شتابد و در واقع از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا اواخر سال ۱۳۶۴ در مناطق جنگى جنوب، نیروى داوطلبی بود که به ‏امدادرسانى مجروحان جنگى مى‏ پرداخت. 🆔@kimia_hsu
نشریه کیمیا
کتاب «از چنده‌لا تا جنگ»، خاطرات شمسی سبحانی با تدوین گلستان جعفریان در انتشارات سوره مهر منتشر شد.
ادامه : اینکه یک زن خاطرات یک پرستار جنگ را، از نوجوانی تا دوران هشت سال دفاع مقدس تدوین می‌کند باعث می‌شود فضای زنان در جای جای کتاب احساس شود این امرکتاب را خواندنی می‌کند مجموعه این خاطرات داستانی و جذاب به سادگی بیان شده و نویسنده در آن از زیاده‌گویی پرهیز کرده است. «از چنده‌لا تا جنگ» بازگویی جریان دوستی‌ها و رفاقت‌ها و ارتباط بین پرستاران همچنین ارتباط آن‌ها با رزمندگان، غم‌ها، شادی‌ها، تحولات و ازدواج آن‌ها در جبهه‌های جنگ تحمیلی است. 🆔@kimia_hsu
📣بخش اول 🔝علاقه جنسی یا گناه ذاتی قدیم برای ما مسلمانان که علاقه دو همسر را به یکدیگر یکی از نشانه‌های بارز وجود خداوند می‌دانیم و نکاح را «سنت» و تجرد را یک نوع «شر» حساب می‌کنیم، هنگامی که می‌خوانیم یا می‌شنویم بعضی از آیینها علاقه جنسی را ذاتاً پلید و آمیزش وَ مِنْ ایاتِهِ انْ خَلَقَ لَکمْ مِنْ انْفُسِکمْ ازْواجاً لِتَسْکنوا الَیها وَ جَعَلَ بَینَکمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً - (روم/ 21) یعنی یکی از نشانه - های او این است که از خود شما برای شما همسر آفرید تا با او آرام گیرید و میان شما مهر و محبت قرار داد جنسی را- ولو با همسر شرعی و قانونی- موجب تباهی و سقوط می‌دانند، دچار تعجب می‌شویم. عجب‌تر آن که می‌گویند دنیای قدیم عموماً گرفتار این وهم بوده است. برتراند راسل، فیلسوف اجتماعی مشهور معاصر، می‌گوید: «عوامل و عقاید مخالف جنسیت در اعصار خیلی قدیم وجود داشته و بخصوص در هر جا که مسیحیت و دین بودا پیروز شد عقیده مزبور نیز تفوق یافت. وستر مارک مثالهای زیادی «از این فکر عجیب مبنی بر اینکه چیز ناپاک و تباهی در روابط جنسی وجود دارد» ذکر می‌نماید. 🆔@kimia_hsu