eitaa logo
رب الناس/بقلم علیرضا کمیلی
2.2هزار دنبال‌کننده
34 عکس
22 ویدیو
2 فایل
خاطرات و تأملات علیرضا کمیلی @komaili فعال عرصه بین الملل و عضو اتحادیه امت واحده محقق عرصه های دینی اجتماعی و تشکلی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔒 نقش بدعت «اجماع» علیه آگاهی، کنش‌گری و مردم سالاری! در همین انتخابات به وضوح از ابتدا می‌شد سردی جریان فعال و کنشکر مردمی را به خاطر «بلاتکلیفی» ناشی از بدعت اجماع دید! خیلی ها با این حجت که هنوز نمی‌دانیم باید برای چه کسی کار کنیم برای هیچ کس کار جدی نکردند و خب‌ طبعا از این «بی تحرکی» نمی شود نتیجه ای جز انتخابات سرد و مشارکت حداقلی گرفت! همه منتظر بودند تا یک عده «باصطلاح عقلای‌ قوم» در تهران برای آنها تصمیم بگیرند! آقایانی که همواره با مدل حداقلی و تنازل گرای «لولوسازی» کار سیاسی کرده اند با دامن زدن به مسأله اجماع، عملا هم شور و حال انتخاباتی را کشته اند و هم بدنه دلسوز کشور را دچار ابهام و ترس و تردید و نگاه حداقلی کرده اند. راه حلی جز ایجاد جریان انقلابی «سیاسی» از نسل جوان نیست. جریان کنونی عرصه سیاست هنوز در دستان جریانات سنتی است که با مبانی انقلاب در انتخابات حاضر نمی‌شود و دایما با تفکرات ضد آگاهی و ضدمشارکتی «صالح مقبول» و «اجماع» و.. شعور و تحرک مردم را به محاق می‌برد. اساسا انتخاباتی رشد آور است که سلایق مختلف و حتی شبیه به هم در آن دیده شود و درباره تفاوت های کاندیداها و ایده های آنان بحث های جدی شکل بگیرد ولی با طراحی صحنه توسط پدرخوانده های اصولگرایی، عمده بحث مردم به اینکه چه کسی می‌ماند و چه کسی از کدام کاندیدا حمایت کرد، رفت! اجماع فقط در لحظات آخر و آن هم اگر مطمین باشیم طرف مقابل مضر، یک صدا و یک سبد شده و حتما رای می‌آورد از باب «دفع ضرر» معتبر است والا «انتخابات رقابتی پرشور» طبیعتاً به دور دوم کشیده می‌شود و نهایتا هم «میزان رای ملت است» اگر باوری به این امر، وجود داشته باشد! آیا در آینده شاهد جریان جدید سیاسی که حقیقتا انتخابات را محمل‌ رشد مردم بداند خواهیم بود یا نسل جوان سیاست هم از روی دست گذشتگان و با همان مبانی غلط کار خواهد کرد؟! 📍 @komeilialireza
❇️ گزینه های احتمالی دولت جلیلی چه کسانی خواهند بود؟ خیلی ها می پرسند تیم احتمالی دولت دکتر جلیلی چه کسانی اند؟ آنچه می‌نویسم البته حدس های شخصی خود من هست : 👈 دو نکته کلیدی برای فهم این نکته وجود دارد: یکم.‌ بنظرم جلیلی بنا ندارد از افراد مشهور سیاسی بهره ببرد و بیشترین تیم او از جوانانی خواهند بود که کارشناس یک عرصه هستند و امروز در دل نهادهای کشور حضور و مسوولیت میانی دارند و گاها نتوانستند بخاطر عدم وابستگی به جریانات سیاسی، در عین شایستگی‌به مقام بالاتر برسند. مثلا مهندس دوستی که اجرای پالایشگاه مهم ستاره خلیج فارس را بعهده داشت و در دولت شهید رییسی استاندار هرمزگان شد، می‌توانند از گزینه های احتمالی دولت بعد باشند. دوم. جوانان کارشناسی چون دکتر کهتری، کریمی، عزیزی، ایزدخواه و... می‌توانند از گزینه های محتمل‌ مسوولیت های دولت بعد باشند. کارشناسان باسوادی که تجربه سالها کار اجرایی در بدنه دولت را هم دارند و از سلامت شخصی خوبی نیز برخوردارند و محور کمیته های تخصصی دولت سایه ایشان بودند. چنانچه در گذشته دیدیم البته افرادی خبره چون دکتر صفری معاون کنونی اقتصادی وزارت خارجه که در فضای غربگرای آن وزارتخانه رویکرد شرق گرایی را جلو برد و اتفاقات مهمی را با روسیه، چین، شانگهای و... رقم زد نیز از گزینه های دولت سایه ایشان و محتمل‌ دولت آینده می‌توانند باشند. بر خلاف تصور عمومی‌، چهره های رسانه ای گاها تندرو جایی در دولت سایه نداشتند چرا که ساحت مباحث آنجا «مسایل حکمرانی» بود و اینان در آن مقام حرفی نداشتند. البته قبول دارم که این طیف بدلیل تحرک رسانه ای، برند دکتر جلیلی را جابجا کرده اند ولی عقلانیت تعاملی جلیلی آن است که در دولت سایه تجلی کرده است و بس! 📍 @komeilialireza
🔻 خاطره ای از نسبت جلیلی با فلسطین این روزها بچه های فلسطینی نگران از نتیجه انتخابات سوال می‌کنند که اوضاع از چه قرار است؟ چرا که می دانند گرچه سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی درباره مقاومت فلسطین تغییر نمی کند ولی سرعت و کیفیت آن می تواند تغییر کند چنانچه می گفتند ما در دوره جلیلی در شورای عالی پیشرفت بیشتری در کارهای خودمان بخاطر بهبود در هماهنگی ها داشتیم. چند سال قبل، یک بار که تهران بودم دکتر گفتند بیا مهمانی داریم. رفتم دیدم مرحوم دکتر رمضان عبدالله شلح، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین و جانشین ایشان جناب زیاد نخاله آمده اند. گفتگوهایی درباره لزوم تاکید بر اسلو شد. زمانی بود که شهرک سازی ها ادامه داشت و دوستان معتقد بودند حداقل دشمن را باید به اسلو پایبند کرد. دکتر البته نقد داشت و می گفت سطح مسأله نباید اینقدر پایین بیاید که ما به اسلو برگردیم و به آن راضی شویم چرا که آنها هم به هیچ قراردادی پایبند نیستند و نخواهند بود. در آن زمان ایشان مسوولیتی جز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی نداشت ولی هم رفاقت با مقاومتی ها از گذشته موجود بود و هم آنها دکتر را قبول داشتند و موثر در کشور می دیدند. در ایام طوفان الاقصی هم جلسات کارشناسی متعددی داشتند. سه روز بعد از این اتفاق، جلسه مشورتی بود که می خواستند راههای پیشبرد این اتفاق را بررسی کنند چون معتقد بودند این رخداد یک نقطه عطف است و اگر در آن ببازیم صدمات جدی میخوریم و بالعکس! 📍 @komeilialireza
🔨 دیکتاتوری رسانه ای اصلاحات در مقابل رای آزادانه مردم! برخلاف ادعاهای موجود، جریان سیاسی موسوم به اصلاحات در به گند کشیدن چهره مخالفان خود و تخریب هر کسی که خلاف آنان حرکت کند بسیار متخصص و بی محاباست! چون به هیچ قاعده دینی و اخلاقی هم پایبند نیستند همچون آذری جهرمی از هیچ توهین و تمسخری ابا ندارند. جالب اینکه الان در برخی مناطق تلفیقی کشور، برخی از اهل سنت از ترس همین هجمه ها جرأت ابراز رای خودشان در حمایت از دکتر جلیلی را ندارند! چرا که فورا با فحاشی و برچسب جاش و لگور و.. مواجه می‌شوند. اگر ساختار قضایی درستی در عرصه فضای مجازی و پلیس فتا وجود داشت که با فحاشان برخورد می‌کرد کسی جرات این اقدامات را نمی‌کرد و آزادی مردم اینگونه سلب نمی شد هر چند کم نیستند کسانی که شجاعانه ابراز نظر کرده اند. مخصوصا در دور دوم که معلوم شده تجمیع رای اصولگرایان آنان را پیروز خواهد کرد خیلی از اهل سنت کشور به دکتر جلیلی پیوسته اند. از قدیم بر این باور بوده ام که اهل سنت چنانچه عقاید متنوعی دارند و اتفاقا اکثرا غربگرا نیستند باید رای خود را نیز بین جریانات سیاسی تقسیم کنند تا در دولت‌های مستقر نیز نفوذ بیشتری پیدا کنند. تجربه تلخ اقتصادی دولت روحانی همه را نگران تکرار آن کرده است خصوصا مناطق مرزی و محروم را! 📍 @komeilialireza
❌ لطفا اهل سنت را تحقیر نکنید! دنیای وارونه ای است. همه چیز برعکس شده... «دولت سوء تدبیر و ناامیدی» امروز‌ مدعی شده است! دولت «بی برنامه گی‌» و «ذلت» بر سر مردم سرکوفت می زند و به سبک مدل های تبلیغاتی تحمیق کننده سابق دوباره به میدان آمده است! کسی که در مناظره معلوم می‌شود حتی نام مولوی عبدالحمید را بلد نیست و پسرش حرفی زده که مجبور شدند بیانیه عذرخواهی بدهند، معلوم نیست ملت را چه فرض کرده که با تکرار کلمه «اهل سنت» انتظار حمایت از آنان دارد. حقیقتا معتقدم اصولگرایان و خاصتا دولت شهید رییسی گرچه خدمات مهم و گسترده ای به مناطق سنی نشین کشور کرده اند که سرعت عمل آنان را در پروژه راه آهن و جاده ها و مکران و آبرسانی و... در بلوچستان دیده ایم ولی سلیقه کافی برای توجه به تکریم چهره های اهل سنت نداشتند که شاید نماد آن انتخاب دستیار ضعیف اهل سنت در دفتر ریاست جمهوری بود! خودم را که جای اهل سنت ایران از تالشی و کرد و ترکمن و بلوچ تا فارس های هرمزی و خراسانی می گذارم حتما اجازه نمیدهم جریانی سیاسی احساس کند با این مدل تحقیرآمیز می‌تواند رای آنان را طلب کند! آن هم جریانی امتحان پس داده که هم کشور را به قهقرای اقتصادی کشانده هم به وعده های دروغین خود درباره مسوولیت های کلان به اهل سنت عمل نکرده است! اینها حرف دل برادرانم است. آن کسانی که سالهاست حقوق‌ آنان را فریاد می زنم... 📍 @komeilialireza
💎 لزوم ارتقاء گفتمان انقلابی از قرارگاه فرهنگی به قرارگاه حکمرانی چه جلیلی رییس جمهور بشود چه نه که البته این شوری که من در جوانها می‌بینم نشانه های پیروزی اوست اما مهمتر‌ از آن نحوه فعال سازی «ظرفیت مردم» در مسایل مهم کشور، پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری است. نگاه عمومی به مردم که متاسفانه قرارگاه‌های فرهنگی ما نیز به آن دمیده اند «تشکل مردمی بمثابه پادو» و مجری برنامه های فرهنگی شهر و مناسک است! حال آنکه شأن اصلی مردم «مشارکت در حکمرانی» است. باز اینجا نیز نگاه غلط موجود، انتقال افراد موفق به داخل دولت است حال آنکه باید اختیارات دولت به این بدنه منتقل شود نه اینکه کنش‌گران موفق را کارمند کنید! بر این اساس است که می‌گوییم «گفتمان دولت سایه» باید جایگزین قرارگاه‌های فرهنگی موجود شود. اینها شأن بچه های حزب اللهی را در حد کارهای عمومی نگاه داشته اند البته بجز برخی مجامع تخصصی موفق خودجوش که البته باز هم با مسایل دقیق حکمرانی فاصله دارند. بنظر حقیر این آن ظرفیت گمشده ای است که باید جریان انقلاب به فکر بالفعل کردن آن باشد و الا عبور از مشکلات کشور نشدنی خواهد بود.. 📍 @komeilialireza
💣 چرا حمله به سفارت سعودی کار خودشون بود؟ در دوران دانشجویی چنانچه حالا هم همینطور است بنا به رخدادهای بین المللی مثل کشتارهای غزه و میانمار و عراق و افغانستان تجمعات فراوانی در مقابل سفارت خانه های کشورهای اروپایی انجام می شد که یک عرف جهانی برای تشکل های دانشجویی است و در همین اتفاقات اخیر آمریکا و اروپا هم شاهد آن بودیم. حتی ضد انقلاب هم در مقابل سفارت خانه های ما تجمعاتی دایمی در کشورهای اروپایی دارد چون یک مدل اعتراض است. ما هم بنا به اتفاقات مختلف از این تجمعات داشتیم و البته من ورود به سفارت را جایز نمی دانستم و «توهم فتح لانه جاسوسی» نداشتم لذا در عین اینکه با دانشجوها به کشتار مردم بیگناه توسط بمب های انگلیسی و امریکایی اعتراض کردیم و حتی کتک هم خوردیم اما وارد سفارت خانه ها نشدیم. این حضور، به ما یک قانون را آموخت و آن هم این بود که اگر سیستم نخواهد ما حتی نزدیک سفارت خانه ها هم نخواهیم شد! یعنی گاهی به ما اجازه داده می شد برویم و حتی تابلوی سفارت را بکنیم و گاهی هم حتی تا پنجاه متری آنجا هم نمی شد رفت! فارغ از آنچه دکتر جلیلی در مناظرات اظهار کرد که شب قبل تذکر داده بود، پس از اعدام شیخ نمر در سال ۹۴ که در زمان دولت حسن روحانی در مقابل سفارت عربستان رخ داد برای همه ما که حرفه ای های تجمع بودیم کاملا مشکوک بود! من یادم هست از همان موقع همه جا می گفتم این کار خودشان است والا به ده متری سفارت هم نمی شد رسید!! از اینکه همین ماجرا را زمینه ساز غوغای قطع رابطه با جهان و منطقه و محکومیت های ایران کردند نشان داد که این ماجرا «اسم رمز عملیات» دولت وقت برای آغاز فشارها بر ایران و زمینه سازی برای پذیرش شروط مذاکرات غرب بوده است. 📍 @komeilialireza
🤲 یوم الله روزهای مردم است همیشه هر جا حضور پرشور و همدلانه مردم در راه آرمان و هدف شان را دیدم، بغض کردم و اشک ریختم... وقتی می بینم جمع کثیری از جامعه ما با امید به بهبود زندگی در کشور سرافراز ایران، سختی رای دادن را به خود می دهد، چشم و دلم به آینده روشن تر می شود.. از همین روست که باور دارم، «حضور حداکثری» مردم در انتخابات، اصل است و پس از آن نوبت به انتخاب اصلح می‌رسد چرا که صرف حضور یعنی‌ امید به اصلاح و آرزوی بهبود زندگی... امروز هم یک یوم الله دیگری خواهد بود چرا که میلیون ها ایرانی به یک «امید» رای می دهند و طبعا همه باید تلاش کنیم هر کس انتخاب شد، این بذر امید را آبیاری کند تا به درخت بزرگ در سالهای آینده تبدیل گردد. این مردم مومن و مقاوم و بافرهنگ، شایسته بهترین زندگی و مدیرانی لایق هستند تا دیگر‌ حتی بوی ذلت و ضعف هم به مشام آنان نرسد! آمین یا رب العالمین 📍 @komeilialireza
👈 چند تامل کوتاه درباره انتخابات ریاست جمهوری برای آنان که ساحت اجتماعی را نمی‌بینند انتخابات همه چیز است چون قدرت همه شخصیت آنهاست ولی آنکه در ساحت فکری و اجتماعی پروژه دارد و از «پول‌ بیت المال» شخصیت خود را نمی‌گیرد، قدرت را صرفا وسیله توسعه هدف انقلابی و دینی خود می کند. و اما بعد... بر این باورم که انتخابات برای جریان انقلابی تازه از یکشنبه بعد از دور اول شروع شد و آن هم بدلیل «بدعت اجماع و فتنه تردید» بود که البته تقویت این شکاف می تواند به صدمات بعدی نیز منجر شود. اساسا این مسأله نیازمند بازخوانی برای تجمیع قوای واقعی است والا به یک شکاف عمیق تر بدل خواهد شد. ظرفیت مهمی که اینک در‌ جریان انقلابی وجود دارد به راحتی یک جنبش بزرگ اجتماعی در راستای پیشرفت کشور خواهد شد، بشرطی که به خوبی مدیریت شود چرا که با نگاه «فرصت محور» پا به میدان گذاشته و نگاه دینی به حرکت اجتماعی سیاسی خود دارد و سراسر انگیزه است. البته چنانچه نوشتم باید از کنش‌گر فرهنگی به کنشگر‌ حکمرانی تبدیل شود. 👈 در پایان هم : امیدوارم اصولگرایان از این شکست درسی بگیرند برای کار جدی تر در حوزه اقوام و مذاهب کشور... بر این باورم دولت فعلی می‌توانست با انتخاب یک تیم قوی در دستیاری اقوام و مذاهب، این کاستی بزرگ را حل‌ کند و احساس تبعیض و عدم تکریم را تقلیل دهد و حالا نتیجه بهتری بگیرد. باز هم خدا را بخاطر این مشارکت شکر. خونی تازه در ارکان مردمی کشور دمیده شد. باید بشود همه را در رشد کشور دخیل کرد... 📍 @komeilialireza
💌 ماجرای سه دهه دست خط آقا در انتخابات ریاست جمهوری! خانه پدری حجه الاسلام نوراللهیان که در بخش ارتباطات خارجی‌ دفتر آقا بودند و از اصلاح طلبان دوآتشه، در‌ محله ما بود. پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۰ که فردایش انتخابات بود در مسجد الرقیه س خیابان دانشسرای مشهد با دو سه نفر از دوستان خدمت ایشان نشسته بودیم که گفتند ما فیلم «دست خط آقا» در سال ۷۶ را بررسی کردیم و فهیدیم رای ایشان «سید محمد خاتمی» بود! روایتی هم بود که بعد از شمارش صندوق ۱۱۰ از دست خط فهمیده اند رای ایشان کیست! رای ما آن موقع احمد توکلی بود که شعارهای عدالت خواهانه می داد. یک دوست تحصیلکرده که هییت علمی دانشگاه هم هست نیز چند وقت قبل گفت که من آدمی را می آورم که فیلم سال ۹۲ را دقیق بررسی کرده و رای آقا را که جناب قالیباف بوده درآورده است! خب همین اتفاق البته به نحو فوتوشاپی و خجالت باری امسال هم تکرار شد! اگر انتخابات خودش مهم باشد نه صرفا نتیجه آن دیگر به این نوع کارها نیاز نداریم!‌ اگر جامعه به سمت گفتگوهای علمی و اقناعی برود دیگر چه نیازی به این حرف هاست؟! واقعا «آگاهی» گمشده ماست. اینکه مردم با هم بحث و دعوای سیاسی کنند باعث رشد آنها می‌شود چون مجبور می‌شوند برای دفاع از کاندیدای خود به استدلال روی بیاورند... حالا البته درگیر لمپنیزم رسانه ای و برچسب زنی های متوالی هستیم که سخیف‌ترین نوع جهت دهی به رای مردم است! خدا رحمت کند شریعتی را که می‌گفت استعمار سابقا از طریق دیکتاتوری ها در «صندوق‌ اخذ رای» دست می‌برد ولی حالا بردگی پیچیده ای رایج هست که در «صندوق‌ خلق رای» یعنی ذهن و دل مردم دست می‌برد! 📍 @komeilialireza
🔓 ماجرای دیدار مشهد و تهران جلیلی قالی‌باف چه بوده است؟ چون آقایان شروع به نوشتن کرده اند و ظاهراً مثل همیشه تمایل ندارند کامل‌ بنویسند مجبورم نکاتی را بگویم! بنای اجماع همواره بر کناره گیری افراد دارای رای کمتر بوده است ولی این دوره برخی‌ با حدس و گمان می‌گفتند اگر جلیلی با وجود سه برابر رای قالیباف کنار برود بهتر است ...که ارقام نشان داد اگر دکتر قالیباف کنار می رفت بعید نبود که همان دور اول هم کار تمام شود. 👈 اما چه شد که ماجرا برعکس شد؟ یعنی اصرار کردند که باید شخص دارای رای بیشتر کنار برود؟! تحلیل و حدس فوق‌؟! خیر! کار به اینجا رسید که دکتر قالیباف فرمودند بنده حجت شرعی دارم برای ماندن ... از چه کسانی؟ از آنها که به من تکلیف کردند بیایم! صبح روز بعد یعنی پنجشنبه یکی از دوستان به رهبر معظم انقلاب مراجعه کرده و سوال می‌کنند و پاسخ منفی محکمی درباره تکلیف به شخصی از کاندیداها دریافت می‌شود و معلوم می شود که دیگران در این ماجرا نقش داشته اند نه رهبری معظم ... غیر این هر چه گفته شود خلاف واقع است! 📍 @komeilialireza
⭕️ تاریخ گویی غیر از اهانت، طعن و جسارت است. 🔰 رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای : 🔸 بعضیها خیال میکنند که اگر بخواهند راجع به دوره‌ی خلفا تحلیل کنند، حتماً باید با طعن به آنها همراه باشد؛ نه، طعن به خلفا در رادیو جایز نیست. اگر تاکنون این نکته را در جلسات قبل نگفته‌ام، الان عرض میکنم که طعن به خلفا در رادیو مطلقاً جایز نیست؛ الان حرام شرعی است. داعیه‌ی ما این است که میخواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم؛ کدام دنیا؟ در درجه‌ی اول، دنیای اسلام است. آن‌وقت دنیای اسلام که یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت دارد و حدود چهارپنجم‌شان کسانی هستند که به چیزهایی به شکل مقدسات اعتقاد دارند، شما بیایید به این مقدسات اهانت بکنید؟! آیا این انقلاب صادر میشود؟! 🔹 خوب است بدانید - و لابد بعضی میدانند - که در الجزایر وقتیکه بوادر و نشانه‌های این نهضت فعلی ظاهر شد، یکی از کارهایی که کردند، این بود که یک رساله در باب عقاید شیعه نسبت به خلفا منتشر کردند، تا خوب رابطه‌ی آنها را با انقلاب قطع کنند! حالا اگر یک وقت کسی عقیده‌اش چیزی بوده و در جایی آن را گفته است، این به من و شما ارتباطی ندارد؛ ما باید مواظب باشیم که در رادیو چنین چیزهایی منعکس نشود. ما الان در حال اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی هستیم؛ نباید به مقدسات سایر مسلمین اهانت بشود. 🔸 بد نیست من خاطره‌یی را برای شما نقل کنم؛ هرچند که به خیلی از دوستان هم این را گفته‌ام. امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعن‌آمیزی اسم می‌آورند. شما میدانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آن‌جا دوست نزدیک هستم. مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس میدانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم میشمارند و او را خال‌المؤمنین میدانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسه‌ی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفیاند؛ اینها معاویه را محترم میشمارند. امام گفتند عجب، من نمیدانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‌ی طعن‌آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. 🔹 من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهای امیرالمؤمنین صحبت میکنم؛ اما اهانت نمیکنم. تاریخ‌گویی، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگری است. تاریخ بیست‌وسه‌ساله‌ی بعد از رحلت پیامبر تا خلافت امیرالمؤمنین، یک تاریخِ قابل بررسی است؛ باید بررسی شود؛ اما در آن اهانت و جسارت به خلفا به‌هیچ‌وجه نباید باشد. ۱۳۷۰/۱۲/۱۳    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄