eitaa logo
آیت الله کمیلی
893 دنبال‌کننده
209 عکس
22 ویدیو
98 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✨﷽✨ ◾️اسامی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله 🔘پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: من شبیه ترین مردم به آدم هستم، و ابراهیم در قیافه و اخلاق شبیه ترین مردم به من بود. خداوند از فراز عرش خود ده نام روى من گذاشت و اوصاف مرا بیان کرد و به زبان هر پیامبرى که به سوى قومش فرستاد، بشارت آمدن مرا داد. و نام مرا در تورات آورد و معرفى کرد و نامم را در میان پیروان تورات و انجیل پراکند و کتاب خود را به من آموخت و در آسمان خود بلند مرتبه‌ام گردانید و از اسماى خود برایم نامى مشتق ساخت. مرا نامید و او نامش محمود است و مرا در میان بهترین نسل از امّتم مبعوث فرمود. در نام مرا « » گذاشت،... 📎 لینک ادامه مطلب👇👇👇 🌐 www.komeily.com/?p=20710 🆔 @komeily
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 ✨﷽✨ 💠 خبر دادن حضرت امام علیه السلام در خصوص نحوه به رسیدن و تجهیز خویش به ▪️اباصلت هروی می‌گوید: من در خدمت حضرت رضا (علیه السلام) بودم. به من فرمود: ای اباصلت! داخل این قبّه ای که قبر هارون است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور. من رفتم و خاکها را آوردم. ▪️حضرت خاکها را یک به یک بویید و فرمود: می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا صخره‌ای ظاهر می‌شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی‌توانند آن را بکَنند. و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود. بعد وقتی که خاک پیش روی هارون یعنی طرف قبله هارون را بویید، فرمود: این خاک، جایگاه قبر من است. ای اباصلت، وقتی قبر من ظاهر شد، رطوبتی پیدا می‌شود. من دعایی به تو تعلیم می‌کنم. آن را بخوان. قبر پر از آب می‌شود. در آن آب کوچکی ظاهر می‌شوند. این نان را که به تو می‌دهم برای آن‌ها خرد کن. آنها نان را می‌خورند. سپس ماهی بزرگی ظاهر می‌شود و تمام آن ماهی‌های کوچک را می‌بلعد و سپس غایب می‌شود. بعد دست خود را روی آب بگذار و این دعا را که به تو آموزم بخوان. آب‌ها فرو می‌روند و این کارها را در حضور مأمون انجام ده. ▪️سپس فرمود: ای اباصلت! من فردا بر این مرد فاجر و تبهکار وارد می‌شوم. وقتی که از نزد او خارج شدم، اگر را بودم (عبا بر سر کشیده بودم) دیگر با من حرف نزن و بدان که مرا کرده است.... 📎 متن کامل روایت👇👇👇 www.komeily.com/?p=20750 🆔 @komeily
✨﷽✨ 🔸محققاً اي رسول محترم، شما از این دنيا رحلت مي‌فرمائي و آنها هم مي‌ميرند. ▫️كل نفس ذائقه الموت (آل عمران آيه ۱۸۲)، انبياء آيه ۳۶ ▪️(كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذوالجلال و الاكرام) الرحمن آیه ۲۶ و ۲۷. 🔹 لكن موت همان تمام شدن روح بخاري حيوانيست كه این بدن پس از تمام شدن آن بخار از كار مي‌افتد مثل چراغ كه نفتش تمام شود و مكينه كه بنزینش تمام گردد و برق كه قوه او به پايان رسد و لكن روح انساني باقيست در عالم برزخ كه مي‌فرمايد (و من ورائهم برزخ الي يوم يبعثون)، مؤمنون آيه ۱۰۲. 🔸ولي بعضی ارواح به اندازه‌اي قوت دارد كه مي‌تواند تصرف در بدن كند:👇 ▪️مثل روح مقدس پيغمبر (ص) كه در قبر لب‌هاي مبارکش حرکت مي‌كرد و عرض مي‌كرد (رب امتي) ▫️ و روح صديقه طاهره كه در حال غسل بدن حركت مي‌كرد به هر طرفي كه اميرالمؤمنين اراده غسل مي‌كرد و دست‌ها از كفن به گردن حسنين در آمد. ▪️ و سر مطهر ابي عبدالله كه در موارد زیادي تكلم كرد ▫️ و حضرت موسي بن جعفر سه مرتبه فرمود: (قتلا قتلا قتلا) و امثال این‌ها. 📖 حتي در قرآن مي‌فرماید: (و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون)، آل عمران آیه ۱۶۳. ⚠️بلكه روح مقدس و طاهرين احاطه به جميع عوالم دارند و و هستند حتي از قلوب بندگان به دليل قول تعالي (و كيف اذا جئنا من كل امت بشهيد و جئنا بك علي هؤلاء شهيدا) نساء آیه ۴۵. 🔰 و گفتيم در باب ، شهادت علمي هم كافي نيست بايد شهادت حسي باشد؛ چنانچه از حضرت رسالت است كه اشاره نمود به خورشيد و فرمود (علي مثل هذا تشهد) و گفتند در شهود زنا (كالميل في المكحلت) باشد. ↩️ پس این آيه دلالت دارد بر اینكه مقدس همه جا و ناظر است حتي از امور با خبر است و كلمه (هؤلاء) اشاره به اين امت است تا دامنه بدليل (من كل امت بشهيد.) 🔰 🆔 @komeily
MNB_SHAHADAT_EMAM_REZA_1441.mp3
14.56M
✨﷽✨ 🎙بیانات حضرت آیت الله خراسانی «حفظه الله» 💠 موضوع: شرح دعایی از حضرت امام رضا (ع) با مضامین عالی توحیدی ⏱مدت زمان:۰۰:۳۰:۱۹ 📀 حجم فایل: ۱۳,۹ مگابایت 📆 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✨سبحان من خلق الخلق بقدرته و اتقن ما خلق بحکمته و وضع کل شي‏ء منه موضعه بعلمه سبحان من يعلم خائنة الاعين و ما تخفي الصدور و ليس کمثله شي‏ء و هو السميع البصير.✨   🔹منزه است پروردگاری که خلق را به قدرت کامله خويش آفريده و آنچه را که ايجاد فرموده در نهايت استحکام است و از روی حکمت و با علم و اراده خود هر چيزی را در جای خود قرار داد. پاک و منزه است پروردگاری که بر خيانت چشم‏‌ها و آنچه در سينه‏‌ها پنهان نگاه داشته مي‏‌شود آگاه است و شبيه و مانندی ندارد و شنوا و بيناست.    🔰عيون اخبار الرضا (ع) 🆔 @komeily
هدایت شده از آیت الله کمیلی
MNB_SOKHANRANI_SHABE_SHAHADATE_EMAM_REZA_01.MP3
15.98M
✨﷽✨ 🎙بیانات حضرت آیت الله خراسانی «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از حضرت امام رضا «علیه‌السلام» با موضوع چگونه صبح کردی؟ ⏱مدت زمان: ۰۰:۱۹:۰۰ 📀 حجم فایل: ۱۵,۲ مگابایت 📆 تاریخ: ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 📜روایتی در جلد دهم از موسوعۀ چهارده جلد کتاب از منشورات مجمع جهانی اهل‌بیت «علیهم‌السلام» آمده که خدمت شما عرض می‌کنیم. 💎از آقا امام رضا «علیه‌السلام» پرسیدند که: «وَ قِيلَ لَهُ كَيْفَ أَصْبَحْتَ»؛ آقا چگونه صبح کرده‌ای؟  چنین سؤالی را از امامان دیگر نیز می‌پرسیدند و هر امامی به نحوی پاسخ می‌داد. 🔔این سؤال را ما هم باید از خودمان بپرسیم و بگوییم: ▪️« كَيْفَ أَصْبَحْنا؟» ما چگونه صبح و شب می‌کنیم؟ چگونه روز را به شب وصل می‌کنیم؟ ▫️آیا حساب و کتابی در کار هست؟ ▪️آیا مراقبه، محاسبه، مشارطه و معاقبه‌ای در کار است؟ ❌یا عمرمان را بدون اینکه یک برنامه دقیقی برای اوقاتمان داشته باشیم تضییع می‌کنیم؟ ✍امام معصوم و حجت خدا در پاسخ به پرسش «آقا چگونه صبح کرده‌ای؟» پنج کلمه را بیان می‌فرمایند: 1⃣ أَصْبَحْتُ بِأَجَلٍ مَنْقُوصٍ؛  2⃣ وَ عَمَلٍ مَحْفُوظٍ؛  3⃣ وَ اَلْمَوْتُ فِي رِقَابِنَا؛  4⃣ وَ اَلنَّارُ مِنْ وَرَائِنَا؛  5⃣ وَ لاَ نَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِنَا هر کلمه‌ای از این پنج جمله، یک کتاب شرح و بحث دارد. 🔖 ۱ 🆔 @komeily
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 1⃣ «أَصْبَحْتُ بِأَجَلٍ مَنْقُوصٍ»؛ من در حالی صبح کردم که 👇 ▪️اجل من رو به نقص است؛ و ▫️از عمر من مدام کاسته می‌شود. هرچه جلوتر می‌روم از این عمر مقرر کاسته می‌شود. 🔔برادران و خواهران هرچه جلو می‌رویم یک قدم به نزدیک‌تر می‌شویم. این فرمایش امام رضا «علیه‌السلام» است که«أَصْبَحْتُ بِأَجَلٍ مَنْقُوصٍ»؛  ▪️ما از اجل مقرری که باید در چه سن و سالی و در چه مکان و حالی از ما قبض روح شود اطلاعی نداریم؛ 💎اما این‌قدر می‌دانیم که خدا ما را به این دنیا آورده تا بیش‌ترین را از این دنیا بر داریم. همۀ انبیاء، اولیاء و مؤمنان به خدا، می‌گویند که👇 ▪️شما همین‌طوری به دنیا نیامده‌اید. ▫️دنیا همین‌طوری خلق نشده‌ است؛ و ▪️همه از روی و کتابی است. ▫️اگر مبدأ و در کار است که هست پس باید هر دقیقه بلکه هر ثانیه از عمرمان روی حساب و میزان باشد. ⭕️این‌طور نیست که ما اختیاردار تام اوقات عمرمان باشیم تا آن را هرطور شد مصرف کنیم. و این وقت را هر طوری شد بگذرانیم. اگر شما بخواهی وقتت را بگذرانی بالاخره یک روز این که جلوی پای شماست می‌آید. شما داری خودت را به آن اجل نزدیک می‌کنی. ⚠️نباید یک داشته باشی تا مطمئن شوی این برنامه‌ای که دارم من را به یک جایی می‌رساند؟ 🔖 ۲ 🆔 @komeily
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 👤فردی از نزد امام آمد. زندیق کسی است که علم دارد ولی باز هم روی علمش عناد، بحث، نِقاش و جدل می‌کند. از این زنادقه نزد ائمه «علیه‌السلام» می‌آمدند و شبهاتی را مطرح می‌کردند. بعضی هدایت می‌شدند و عده‌ای نیز بر عنادشان افزوده می‌شد. زندیق از آقا «علیه‌السلام» خواست تا برایش محکمی راجع به مسئلۀ معاد بیاورد. آقا فرمودند: 👇 ▪️بر فرض اینکه ما دلیل محکمی نداشته باشیم ولی وقتی بر اساس گفته‌های خدا عمل کنیم و آنچه خداوند دستور فرموده انجام دهیم، خاطر ما آسوده است که اگر جلو رفتیم، کارمان را انجام داده‌ایم. ▫️ولی شما که منکر معاد هستی، نمی‌گویی که👇 ▪️ در کار است، ▫️بازخواستی و مواخذه‌ای خواهد شد، ▪️نمی‌گویی که در آینده،‌ برنامه‌ای یعنی بهشت، جهنم و حسابی است و همین‌طور عمر و وقتت را به بطالت می‌گذرانی آیا شما می‌توانی اگر که آمد و حالا ما نمی‌گوییم صد در صد و حساب و کتابی در کار بود، آن روز چکار خواهی کرد؟ ❇️ و اما مثال دوم:   🔸فرض کنید که راهی را می‌روی که یک مقدار خوف آمیز است. مثلاً می‌گویی من می‌خواهم شبانه و تنها در این بیابان به جایی بروم. از یک طرف هم احتمال می‌دهی که شاید درنده‌ای از درندگان بیابان سر راه شما قرار بگیرد. این یک احتمال است و هیچ یقینی در کار نیست. ولی همین احتمال، شما را از رفتن در این راه مخوف باز می‌دارد. هر چند که شما یقین نداری ولی می‌گویی که من هم نباید جانم را به خطر بیندازم. امام می‌خواست به آن فرد بفهماند که شما گفته‌های قران و انبیاء را کنار بگذار اما 👇 ▪️آیا این را نمی‌دهی که بعد از ممکن است حساب و کتابی در کار باشد؟ ▫️یک بازجویی باشد و تشکیل شود و شما را در آنجا محاکمه کنند و بعد هم به عذاب خدا گرفتار شوی؟ ▪️این همه مردمی که آمده‌اند و می‌گویند معاد هست تو می‌گویی نیست؟ 👈صرف این احتمال، می‌گویند که باید به این احتمال توجه کرد. حالا امام رضا «علیه‌السلام» می‌فرمایند: من صبح کردم در حالی که می‌دانم از عمرم روز به روز کاسته می‌شود. 🔖 ۳ 🆔 @komeily
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 2⃣ «عَمَلٍ مَحْفُوظٍ»؛ می‌دانم که اعمال من در دستگاه خدا ثبت و ضبط می‌شود. ✨إِنَّ عَلَيْکُمْ لَحافِظينَ؛ کِراماً کاتِبينَ؛ يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ؛ همراه شما ملائکه‌ای هست که هر کاری را انجام ‌دهید می‌نویسند. این اعمال ثبت و ضبط می‌شود؛ 🔸می‌گویند در ، کفن برای مانند جریده و روزنامه، کتاب و برگی می‌شود. به او می‌گویند هر کاری را انجام داده‌ای باید بنویسی و آن‌قدر حافظه‌اش به کار گرفته می‌شود که همه ‌چیز جلوی چشمش می‌آید.  اینجا می‌فرمایند: «وَ عَمَلٍ مَحْفُوظٍ»، همه اعمال در طول عمرمان ثبت و ضبط می‌شود و بالاخره ما باید جوابگو باشیم. چه کنیم؟ 3⃣ «وَ اَلْمَوْتُ فِي رِقَابِنَا»؛ از یک طرف هم خداوند، را در (گردن) ما قرار داده است. رقبه به گردن می‌گویند. یعنی هیچ محرب و مفری نیست تا فردی بتواند خود را از مردن نگه دارد و حفظ کند. جایی که حتی پیامبران می‌روند. امامان از دنیا رفته‌اند. حتی جبرائیل و میکائیل می‌میرند. حتی عزرائیل هم باید در آخر کار به امر خدا بمیرد. 👈چون خداوند حیات ابدی را فقط برای خودش خواسته است؛ مسئله خداوند را از همین می‌توانیم شناسایی کنیم.  ✨«تعزز بالبقا، و ذلل خلقه بالموت و الفناء.»؛ خداوند، حیات ابدی را برای خود خواسته و موت و فنا را برای بندگانش خواسته است. همین ما، دلیلی برای حیات ابدی خداوند خواهد بود. 🔹حالا که این‌طور نیست، زنده بمانیم؛ بالاخره باید یک روزی، دیر یا زود، نزدیک یا دور از این دنیا برویم باید ببینیم که ما چه برداشته‌ایم و چه داشته‌ایم. 👈لذا تمام ما برای رفقا برای این است که خود را مجهز و آماده کنیم. 🔖 ۴ 🆔 @komeily
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 4⃣ «وَ اَلنَّارُ مِنْ وَرَائِنَا»؛ امام معصومی که به عذاب خدا و آتش جهنم، ایمان کامل دارد می‌فرماید: ما را پشت سر داریم. ➖آن‌وقت من چه‌ کاره‌ام که بگویم جهنم خدا چگونه و چطور است! 👤بعضی در طبقات جهنم و کیفیت عذابی که در جهنم هست تشکیک می‌کنند؛ 💎مسائل آخرت را نمی‌شود با مسائل دنیا مخلوط کرد. اصلاً زندگی در آن عالم با زندگی در این عالم فرق می‌کند؛ 👇 ▪️همان‌طوری که در بین بسیاری از جانداران از طوایف مخلوقات می‌بینیم که زیست حیوان با زیست انسان فرق دارد و هرکسی زیست خاصی برای خودش دارد؛ ▫️آن‌وقت ما چگونه بگوییم که معقول نیست آتش جهنم اینگونه و آنگونه باشد؛ عقرب و مار داشته باشد؛ و نمی‌دانم شدت عذابش این‌طور و آن‌طور باشد.ما که در آن عالم قرار نگرفته‌ایم تا آن را ببینیم و بچشیم. 🔹ولی به ما گفته‌اند که چنین مسائلی را در پیش دارید. فقط از ما خواسته‌اند که یک ایمانی به آن کلیاتی که در آن عالم هست داشته باشیم؛ والا تحلیل عقلی آن نیز برای ما مشکل است تا چه برسد بخواهیم برای چنین اموری تحلیل مادی کنیم. ‼️حالا شما چطور می‌خواهی تصور کنی که؛ ▪️منکر و نکیری می‌آید و گرز آتشینی دستش است؟ ▫️اینکه برزخ چنین و چنان است؟ ▪️جهنم چنین و چنان است؛ ▫️یا حتی دربارۀ موجودات بهشتی و قضایایی که در بهشت اتفاق می‌افتد؛ ⚠️این‌ها مسائلی نیست که ما بتوانیم با محدودمان در این دنیا متوجه شویم. ولی از ما خواسته‌اند که داشته باشید تا وقتی در آن عالم قرار بگیرید. حالا اینجاست که حضرت به‌طور کلی فرموده یک آتشی در کار است. 🔖 ۵ 🆔 @komeily
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت الله «حفظه الله» 💠 شرح حدیثی از علیه‌السلام با موضوع چگونه کردی؟ 5⃣ «وَ لاَ نَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِنَا»؛ حضرت در آخرین جمله خود می‌فرمایند: ما نمی‌دانیم پایان کار چگونه است؛ ما نمی‌دانیم که با چه وضعیتی روبه‌رو خواهیم شد و خداوند با ما چه خواهد کرد؛ این‌که ما نمی‌دانیم عاقبت و پایان کار چگونه است یک حکمتی دارد. 🔸عزیزان این است که وقتی ما ندانیم 👇 ▪️بیشتر فعالیت می‌کنیم؛ ▫️از این دنیا بیشتر توشه برمی‌داریم. 🔹اگر خداوند از روز اول می‌خواست به ما بگوید که در پایان کار، جهنمی یا بهشتی هستی، یک رکود، اُفت و حالت زمین‌گیر شدن در انسان پیش می‌‌آمد. ولی اگر انسان، پایان کارش را نداند 👇 ▪️تقلا می‌کند؛ ▫️سعی و حرکت دارد؛ ▪️جنبش و جهش دارد؛ ▫️سعی می‌کند این دنیا را به نحو احسن به خاتمه برساند؛  👈بنابراین این هم دارد و همینطور مسائل دیگری دارد که از ما خارج شده و در اختصاص علم خداست. 🔅اینکه خدا یک اموری را از ما کرده بنا به حکمتی است. لذا ▪️ما باید ببینیم که دستور چیست و طبق دستور عمل کنیم؛ ▫️و همیشه در حال و باشیم؛ این کاری است که خدا از بنده‌اش خواسته تا انجام دهد. 🔖 ۶ (پایان) 🆔 @komeily
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑 ✨﷽✨ 📜 محتوای ع به حسنی و ایشان به ✍ شیخ مفید در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام(ع) این پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) فرستاده‌اند.  🔻 بسم الله الرحمن الرحیم 🔻 🔅 ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: ➖در دل‌های خویش برای شیطان راهی نگشایند.  ➖ آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.  ➖ به رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.  ❌دوستان ما نباید فرصت‌های گران‌بهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.  ➖به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آن‌هایی که: ❶ به او شرک ورزند ❷ و یا یکی از دوستان ما را برنجانند ❸ و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.  جز اینکه👇👇👇 ✔️ از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود؛ ❌ اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت (ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.  💠متن عربی حدیث:  ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 《یا عبدالعظیم! أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان على أنفسهم سبیلاً، ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک.》 📚 ؛ شیخ ؛ صفحه ۲۴۱ 🆔 @komeily