eitaa logo
آیت الله کمیلی خراسانی
3.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
130 ویدیو
16 فایل
کانال رسمی حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی آدرس سایت: https://komeily.com آدرس فروشگاه: https://anwartohid.ir/store/ ادمین پاسخ به سئوالات: @anwartohid_info ادمین فنی: @anwartohid
مشاهده در ایتا
دانلود
✿﷽✿ ⭐️حدیث مربوط به ◻️قالَ اَميرُالمُؤمِنين عليه السلام: اَوْحَى اللّه ُ اِلى داوُودَ: يا داوُودُ! تُريدُ وَ اُريدُ وَ لايَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ ، فَاِنَ اَسْلَمْتَ لِما اُريدُ اَعْطَيْتُكَ ما تُريدُ وَ اِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِما اُريدُ اَتْعَبْتُكَ فيما تُريدُ وَ لا يَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ.  ◼️اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: خداوند متعال به حضرت داود عليه السلام وحى فرمود: اى داود! تو مى‌خواهى، من هم مى‌خواهم ، ولى جز آنچه من مى‌خواهم نمى‌شود. پس اگر تسليم آنچه من مى‌خواهم بشوى، آنچه را هم تو مى‌خواهى عطايت مى كنم. امّا اگر تسليم آنچه من مى‌خواهم نشوى، در آنچه خودت مى‌خواهى تو را به رنج مى‌افكنم و جز آنچه هم كه من بخواهم نخواهد شد. 📚[توحيد صدوق، ص ۳۳۷.] 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHABE_19_MOHARAM.MP3
12.69M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◽️برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◾️ ذکر برخی احادیث و روایات متکثر مربوط به شخصیت شریف حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از کتاب نوادر الاخبار نوشته مرحوم فیض کاشانی ◽️ معنای ازاله و دفع مقامات ائمه(ع) که در زیارت عاشورا آمده «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» چیست؟ ◾️مقتل‌خوانی 📅 تاریخ: سه‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ مصادف با ۱۴۴۴/۰۱/۱۸ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۵:۱۳ 📀 حجم فایل: ۱۲.۱ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◽️برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◾️ ذکر برخی احادیث و روایات متکثر مربوط به شخصیت شریف حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از کتاب نوادر الاخبار نوشته مرحوم فیض کاشانی ◽️ معنای ازاله و دفع مقامات ائمه(ع) که در زیارت عاشورا آمده «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» چیست؟ ◾️مقتل‌خوانی 📅 تاریخ: سه‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ مصادف با ۱۴۴۴/۰۱/۱۸ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۵:۱۳ 📀 حجم فایل: ۱۲.۱ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◻️الإمامُ عليٌّ عليه السلام: لَو قَد قَامَ قائمُنا لأَنْزَلَتِ السَّماءُ قَطْرَها و لأخْرَجَتِ الأرضُ نَباتَها و لَذَهَبتِ الشَّحْناءُ مِن قلوبِ العِبادِ، و اصْطَلَحَتِ السِّباعُ و البَهائمُ حتّى تَمشيَ المرأةُ بينَ العِراقِ إلى الشّامِ لا تَضَعُ قَدَمَيْها إلاّ علَى النَّباتِ و على رأسِها زِينَتُها (زِنْبيلُها) لا يُهَيّجُها سَبُعٌ و لا تَخافُهُ. ◼️امام على عليه السلام: اگر قائم ما قيام كند، آسمان بركت‌هاى خود را فرو مى‌ريزد و زمين گياهانش را مى‌روياند و كينه و دشمنى از دل‌هاى بندگان رخت برمى‌بندد و درندگان و چرندگان باهم مى‌سازند، تا آنجا كه زنِ زيور (/زنبيل) به سر، عراق را تا شام مى‌پيمايد و جز بر سبزه‌ها گام نمى‌نهد و هيچ درنده‌اى آشفته و هراسانش نمى‌كند. 📚 ۱۰ / ۱۰۴ / ۱ - ج ۲ ص ۲۵۴- ص۶۶ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ⭐️ (ع) ◻️أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْجُمْهُورِ اَلْعَمِّيُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْجُمْهُورِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ مِنْ مَكَّةَ يُنَادِي مُنَادِيهِ أَلاَ لاَ يَحْمِلَنَّ أَحَدٌ طَعَاماً وَ لاَ شَرَاباً وَ يَحْمِلُ مَعَهُ حَجَرَ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ وَ هُوَ وِقْرُ بَعِيرٍ فَلاَ يَنْزِلُ مَنْزِلاً إِلاَّ نَبَعَتْ مِنْهُ عُيُونٌ فَمَنْ كَانَ جَائِعاً شَبِعَ وَ مَنْ كَانَ ظَمْآنَ رَوِيَ وَ رَوِيَتْ دَوَابُّهُمْ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلنَّجَفَ مِنْ ظَهْرِ اَلْكُوفَةِ. ◼️ هنگامی كه حضرت قائم (عج) از مكه ظهور كند، منادی او ندا می‌كند: متوجه باشید كسی همراه خود غذا و آب حمل نكند و با آن حضرت سنگ موسی (ع) است… پس هر جا فرود آید، از آن سنگ چشمه‌هایی می‌جوشد كه هر كس گرسنه باشد، سیر می‌شود و هركس تشنه باشد، سیراب می‌شود و همین طور چهارپایان آن‌ها سیرآب می‌شوند تا از پشت كوفه وارد نجف می‌شوند. 📚الغيبة (للنعمانی)- جلد۱ -صفحه۲۳۸   📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◻️الْعِلْمُ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ حَرْفاً فَجَمِیعُ مَا جَاءَتْ بِهِ الرُّسُلُ حَرْفَانِ، فَلَمْ یَعْرِفِ النَّاسُ حَتَّى الْیَوْمِ غَیْرَ الْحَرْفَیْنِ، فَإِذَا قَامَ الْقَائِمُ ع أَخْرَجَ الْخَمْسَةَ وَ الْعِشْرِینَ حَرْفاً فَبَثَّهَا فِی النَّاسِ، وَ ضَمَّ إِلَیْهَا الْحَرْفَیْنِ حَتَّى یَبُثَّهَا سَبْعَةً وَ عِشْرِینَ حَرْفاً ◼️علم، بیست و هفت حرف است. همه آنچه تا به امروز رسولان الهی آورده اند، تنها دو حرف است و مردم بیش از این دو حرف نمی دانند. هرگاه قائم ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را به اضافه آن دو حرف ارائه و در میان مردم اشاعه و آموزش می دهد. 📚مختصر البصائر، ص ۳۲۰ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 مقتل‌خوانی « وأدخل عيال الحسين عليه‌السلام على ابن زياد ، فدخلت زينب أخت الحسين في جملتهم متنكرة وعليها أرذل ثيابها ، فمضت حتى جلست ناحيةً من القصر ، وحفت بها إماؤها. فقال ابن زياد ، من هذه التي انحازت ناحيةً ومعها نساؤها؟! فلم تجبه زينب. فأعاد القول ثانيةً وثالثةً يسأل عنها؟ فقالت له بعض إمائها : هذه زينب بنت فاطمة بنت رسول الله. فأقبل عليها ابن زياد وقال لها : الحمد لله الذي فضحكم وقتلكم وأكذب أحدوثتكم. فقالت زينب : الحمد لله الذي أكرمنا بنبيه محمد صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وطهرنا من الرجس تطهيرا ، وإنما يفتضح الفاسق ويكذب الفاجر ، وهو غيرنا والحمد لله. فقال ابن زياد : كيف رأيت فعل الله بأهل بيتك؟! فقالت : ما رأيت إلا جميلاً ، هؤلاء قوم كتب الله عليهم القتل ، فبرزوا إلى مضاجعهم ، وسيجمع الله بينك وبينهم فتحاجون إليه وتختصمون عنده فانظر لمن الفلج يومئذ ، ثكلتك أمك يابن مرجانة!! فغضب ابن زياد واستشاط ، فقال له عمرو بن حريث : أيها الأمير ، إنها امرأة والمرأة لا تؤاخذ بشيء من منطقها. فقال ابن زياد : لقد شفى الله قلبي من طاغيتك الحسين والعصاة المردة من أهل بيتك. فرقت زينب وبكت وقالت له : لعمري لقد قتلت كهلي ، وقطعت فرعي ، واجتثثت أصلي ، فإن كان هذا شفاؤك فقد اشتفيت. فقال ابن زياد : هذه سجاعة ، ولعمري لقد كان أبوها سجاعاً شاعراً. 📚 ذكر الشيخ المفيد في كتاب «الإرشاد» 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ ⏺معنای ازاله و دفع مقامات ائمه(ع) که در زیارت عاشورا آمده «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» چیست؟ ☑️منظور مراتب باطنی و معنوی نیست؛ بلکه مقصود همان مراتب حکومتی است که مانع به حکومت رسیدن ائمه علیهم السلام می‌شدند. والا مگر می‌شود مراتب معنوی و باطنی یک پیامبر، امام و یا معصوم را از بین برد. آن‌ها در هر کجا که باشند ولو در زندان آن مراتب باطنی و معنوی همراهشان است. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHAHADAT_EMAM_SAJAD_1_1444(1).MP3
10.9M
🎙در محضر حضرت سلمه‌الله 💠 موضوعات‌ 👇 ◼️شعرخوانی (فرازهایی از قصیده فرزدق) ◻️مناجات خوانی (خواجه عبدالله انصاری) ◼️ مبانی سلوکی حضرت آیت‌الله کمیلی حفظه‌الله ◻️ مبانی سلوکی حضرت آیت‌الحق سیدهاشم حداد (رض) ◼️داستانی اخلاقی از حضرت امام سجاد علیه‌السلام ⭐️ عمده تصحیح نیت و تحصیل رموز توحید است. 📆 تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ⏱ مدت زمان: ۰۰:۳۰:۱۷ (ع) ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ ⭐️ قصیده فرزدق در تمجید حضرت امام سجاد(علیه‌السلام) ◼️هَذا الّذي تَعرِفُ البَطْحاءُ وَطْأتَهُ، وَالبَيْتُ يعْرِفُهُ وَالحِلُّ وَالحَرَمُ ◻️هذا ابنُ خَيرِ عِبادِ الله كُلّهِمُ، هذا التّقيّ النّقيّ الطّاهِرُ العَلَمُ ◼️هذا ابنُ فاطمَةٍ، إنْ كُنْتَ جاهِلَهُ، بِجَدّهِ أنْبِيَاءُ الله قَدْ خُتِمُوا ◻️وَلَيْسَ قَوْلُكَ: مَن هذا؟ بضَائرِه، العُرْبُ تَعرِفُ من أنكَرْتَ وَالعَجمُ ◼️كِلْتا يَدَيْهِ غِيَاثٌ عَمَّ نَفعُهُمَا، يُسْتَوْكَفانِ، وَلا يَعرُوهُما عَدَمُ ◻️سَهْلُ الخَلِيقَةِ، لا تُخشى بَوَادِرُهُ، يَزِينُهُ اثنانِ: حُسنُ الخَلقِ وَالشّيمُ ◼️حَمّالُ أثقالِ أقوَامٍ، إذا افتُدِحُوا، حُلوُ الشّمائلِ، تَحلُو عندَهُ نَعَمُ ◻️ما قال: لا قطُّ، إلاّ في تَشَهُّدِهِ، لَوْلا التّشَهّدُ كانَتْ لاءَهُ نَعَمُ ◼️عَمَّ البَرِيّةَ بالإحسانِ، فانْقَشَعَتْ عَنْها الغَياهِبُ والإمْلاقُ والعَدَمُ ◻️إذ رَأتْهُ قُرَيْشٌ قال قائِلُها: إلى مَكَارِمِ هذا يَنْتَهِي الكَرَمُ ◼️يُغْضِي حَياءً، وَيُغضَى من مَهابَتِه، فَمَا يُكَلَّمُ إلاّ حِينَ يَبْتَسِمُ ◻️بِكَفّهِ خَيْزُرَانٌ رِيحُهُ عَبِقٌ، من كَفّ أرْوَعَ، في عِرْنِينِهِ شمَمُ ◼️يَكادُ يُمْسِكُهُ عِرْفانَ رَاحَتِهِ،رُكْنُ الحَطِيمِ إذا ما جَاءَ يَستَلِمُ ◻️الله شَرّفَهُ قِدْماً، وَعَظّمَهُ، جَرَى بِذاكَ لَهُ في لَوْحِهِ القَلَمُ ◼️أيُّ الخَلائِقِ لَيْسَتْ في رِقَابِهِمُ، لأوّلِيّةِ هَذا، أوْ لَهُ نِعمُ ◻️مَن يَشكُرِ الله يَشكُرْ أوّلِيّةَ ذا؛ فالدِّينُ مِن بَيتِ هذا نَالَهُ الأُمَمُ ◼️يُنمى إلى ذُرْوَةِ الدّينِ التي قَصُرَتْ عَنها الأكفُّ، وعن إدراكِها القَدَمُ ◻️مَنْ جَدُّهُ دان فَضْلُ الأنْبِياءِ لَهُ؛ وَفَضْلُ أُمّتِهِ دانَتْ لَهُ الأُمَمُ ◼️مُشْتَقّةٌ مِنْ رَسُولِ الله نَبْعَتُهُ، طَابَتْ مَغارِسُهُ والخِيمُ وَالشّيَمُ ◻️يَنْشَقّ ثَوْبُ الدّجَى عن نورِ غرّتِهِ كالشمس تَنجابُ عن إشرَاقِها الظُّلَمُ ◼️من مَعشَرٍ حُبُّهُمْ دِينٌ، وَبُغْضُهُمُ كُفْرٌ، وَقُرْبُهُمُ مَنجىً وَمُعتَصَمُ ◻️مُقَدَّمٌ بعد ذِكْرِ الله ذِكْرُهُمُ، في كلّ بَدْءٍ، وَمَختومٌ به الكَلِمُ ◼️إنْ عُدّ أهْلُ التّقَى كانوا أئِمّتَهمْ، أوْ قيل: «من خيرُ أهل الأرْض؟» قيل: هم ◻️لا يَستَطيعُ جَوَادٌ بَعدَ جُودِهِمُ، وَلا يُدانِيهِمُ قَوْمٌ، وَإنْ كَرُمُوا ◼️هُمُ الغُيُوثُ، إذا ما أزْمَةٌ أزَمَتْ، وَالأُسدُ أُسدُ الشّرَى، وَالبأسُ محتدمُ ◻️لا يُنقِصُ العُسرُ بَسطاً من أكُفّهِمُ؛ سِيّانِ ذلك: إن أثَرَوْا وَإنْ عَدِمُوا ◼️يُستدْفَعُ الشرُّ وَالبَلْوَى بحُبّهِمُ، وَيُسْتَرَبّ بِهِ الإحْسَانُ وَالنِّعَمُ ۱. او که تو نمی شناسی همان کسی است که سرزمین بطحا جای گامهایش را می شناسند. و کعبه و حل و حرم در شناسائیش همدم و هم قدمند. ۲- او فرزند بهترین تمامی بندگان خداست، او همان شخصیت منزه از هر آلودگی و رذیلت و پیراسته از هر عیب و علت، و مبرا از هر تهمت و منقصت و کوه بلند علم و فضیلت و نور افکن عظیم هدایت است. ۳- او فرزند فاطمه است. اگر تو نسبت به نسب او جهل داری بدان همان کسی است که با جدّ او سلسله شریفه انبیاء ختم گردیده است. ۴-  این که گفتی: این کیست؟ رونق و عظمت و جلوه جلال و شکوه شخصیت او را فرو نمی کاهد، زیرا آن کسی که تو او را نمی شناسی عرب و عجم هر دو او را به خوبی می شناسند. ۵- هر دو دستش ابری فیاض و رحمت گستر است، که رگبار فیض را فرو می بارد و جود و عطایش هیچگاه کاستی نمی پذیرد. ۶- خوئی نرم و سازگار دارد و مردمان از خشمش در امانند و همیشه دو خصلت حلم و کرم، شخصیت او را همی آرایند. ۷- او به دوش کشنده بار مشکلات اقوامی است که زیر سنگینی آن بار، به زانو در آمده اند، چنانکه خوئی ستوده و روئی گشوده دارد و اعلام پذیرش حوائج مستمندان در مذاق جانش شیرین و خوشآیند است. ۸- او نیاز نیازمندان و خواهش سائلان را همیشه با چهره گشوده و منطق مثبت استقبال کرده است و هیچگاه جز به هنگام تشهد کلمه «لا » بر زبان نرانده است و اگر ذکر تشهد نمی بود «لای » او نیز «نعم » همی بود. ۹- خورشید فروزان احسان او گرمی و روشنی بر همگان افشانده و از این رو در برابر اشعه نیرومندش، تاریکی از فضای اندیشه و دل گمراهان و ظلمت فقر از محیط زندگی مستمندان و ستم از آفاق حیات ستمزدگان رخت بر بسته است. ۱۰- هر زمان که قبایل قریش به سوی او بنگرند، شعرا و خطبای ایشان به مدح و ثنایش زبان همی گشایند و بی اختیار اذعان و اقرار کنند که هر گونه جود و احسان به او همی پیوندد و کاروان کرم در منزلگاه مکارم او رخت همی کشاند. ۱۱- او از فرط آزرم، دیدگان خود را فرو می نشاند و حاضران حضرتش تحت تاثیر هیبت و عظمتش دیدگان فرو می پوشند و جز به هنگامیکه که لب به تبسم بگشاید، سخنی در حضور او بر زبان نمی آید. ۱۲- در دستش عصای خیزرانی که عطر می پراکند، و بویش دل انگیز است. او بیننده را از زیبائی و تناسبی ک
ه در چهره دارد، به شگفت آورد. ۱۳- جود و عطای کف بخشاینده او چنان است که چون به آهنگ دست سودن بر رکن حطیم (حجر الاسود) گام فرا نهد، گوئی که رکن می خواهد تا او را نزد خود نگاه دارد و از جود و عطایش برخوردار گردد. ۱۴- خدای او را شرافت بخشیده است و برتری داده و قلم قضا درتحقیق این مشیت بر لوح قدر روان گشته است. ۱۵- کدامین گروه از خلایق الهی است که نیاکان این شخصیت عظیم یا از خود این شخص کریم، منتی و نعمتی بر ذمّه خود نداشته باشد. ۱۶- هر کس خدا را شکر بگذارد، نیاکان این امام را همی شکر بگذارد به حکم ضرورت زیرا مردم جهان، دین خدا را از خانه او بدست آورده و در پرتو هدایت این خاندان از کفر و شرک رسته اند. ۱۷-  او به اوج عزتی قدم نهاده که عرب و عجم در اسلام به آن قله پر افتخار عظمت و جلال نرسیده اند. ۱۸- او فرزند کسی است که فضل پیامبران، دون فضل او و فضل امتهاشان دون فضل امت اوست. ۱۹- شاخه نیرومند شخصیت او از پیکره شخصیت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بر دمیده است. از این رو عناصر وجودش و اخلاق و سجایایش پاک و پاکیزه است. ۲۰- نور پیشانیش پرده ظلمت را می درد، چنانکه خورشید با اشراق او ظلمتها را نابود می گرداند. ۲۱- او از گروهی است که دوستیشان دین و دشمنیشان کفر است و قرب جوارشان ساحل نجات و پناهگاه امن و امان است. ۲۲- پس از نام خدا، نام ایشان بر همگان مقدم است و هر کلام بنام ایشان زیبا فرجام است و حسن ختام همی پذیرد. ۲۳- اگر اهل تقوی شمرده شوند، ایشان پیشوایان ایشانند، و اگر از بهترین اهل زمین باز پرسند، نام ایشان به میان همی آید. ۲۴- هیچ بخشایشگر به قله کرم و منتهی جود ایشان نمی رسد و هیچ قوم به هر پایه از کرم که باشد، قدرت همسری و همسنگی ایشان را ندارد. ۲۵- بزرگان این خاندان به روزگار سختی و قحط سالی، باران رحمتند و به هنگام جنگ، شیران بیشه شجاعتند. ۲۶- در عصر معیشت و سختی زندگی، دستهای بخشایشگر آنها را از جود و عطا نمی بندد و این گشوده دستی در هر دو حالت توانگری و درویشی، برای ایشان یکسان است. ۲۷- ناگواریها و گرفتاریها به یمن محبتشان دفع می شود و احسان نعمتها به برکت آن محبت فزونی همی گیرد. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠مونس جـان ◼️ای ز دردت خسـتگـان را بــوی درمــــان آمــده یـــاد تو مر عاشقـــان را مـونس جــــان آمــده ◻️صدهزاران همچو موسی مست درهرگوشه ای رب ارنی گــو شــــده، دیــدار جــانـان آمــده ◼️صــد هزاران عاشـــق سرگشته بینــم برامیـد بــر بیابان غمــت اللـه گــویـــان آمــــده ◻️سینـه هـا بینم زســـوز هجر تو سوزان شــده دیـده هــا بینـم ز درد عشـق گـریان آمده ◼️عـاشقـانت نعــره الفقـر فخــری می زننـد بــرسـرکــــوی مــلامت پــای کـــوبــان آمــده ◻️"پیــرانصار" زشراب شوق خـورده جـرعــه ای همچو مجنون گرد عالم مست وحیران آمـده 📚 خواجه عبدالله انصاری 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦