eitaa logo
کانال کمیل 20
49 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
191 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصویری/ ❌ موضوع: سازش با غده سرطانی! ✅ سرانجام خیانت به چه خواهد بود؟ ⭕️ این کلیپ نتیجه سازش دولت ها با اسرائیل در طول چند دهه اخیر را افشا می کند... بصیرتی کمالی
📣 سخنگوی قوه قضاییه: 1⃣ به ۳۱ سال حبس تعزیری محکوم شد؛ اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی دادگاه وی را مجرم ندانست. 🔹طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است. 🔹رای هنوز غیر قطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است. 2⃣ جزئیات حکم پرونده طبری؛ فرهاد مشایخ‌ و رسول دانیال‌زاده به ۱۵ سال حبس تعزیری، بیژن قاسم‌زاده سنگرودی و حمیدرضا علیزاده هم به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. 🔸بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح است و دادگاه هنوز رای نداده است. 3⃣کدام ضبط شد؟ 🔹۳ دستگاه آپارتمان در برج روما 🔹یک واحد مسکونی در پاسداران به مساحت ۶۳۳ متر 🔹۵ قطعه زمین در بابلسر 🔹یک قطعه ۱۶۷۵ متری در لواسان 🔹یک واحد اداری در برج سانا 🔹زمین ۳۰۰ متری در خیابان کریمخان 🔹طبقه ۵ و ۶ در مجتمع کریمخان 🔹هزار میلیارد ریال در حق دولت 🔹حدود ۱۷۹ میلیارد ریال وجوه نقدی بابت ارتشا 4⃣ قصاص شد؛ 🔹حکم نفس یک متهم به قتل (نوید افکاری) صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ تعبیر بسیار زیبای مجری کانال تلویزیون ملی عراق، در محرم امسال در وصف حاج قاسم سلیمانی... ▪️نمی دانم در کدام یک از این شب های محرم باید تو را یاد کنم ▪️روز مسلم ابن عقیل چون تو فرستاده و میهمان ما بودی ▪️یا روز حبیب ابن مظاهر،چون تو بهترین دوست قدیمی ما بودی؟ ▪️یا روز قاسم ابن الحسن، چون تو اسمت قاسم بود ▪️یا روز علی اکبر چون بدنت (مانند علی اکبر)قطعه قطعه شد ▪️یا روز عباس، چون تو حامل علم و پرچم بودی و دو دستت(مانند علمدار کربلا) قطع شد؟ ▪️چیزی که واضح است این است که گریه برای تو تمامی ندارد و از غیبت تو حیران و دلتنگیم... ▪️امسال هر وقت به عبارت"سلام برحسین(ع) و بر اصحاب حسین(ع) " می رسیم تو را نیز یاد می کنیم ▪️در محرم امسال، در طغیان اشک عاشقان حسینی، تأثیر شما کاملاً مشخص است... 🚩الحاج القائد القاسم سلیمانی... ✅ 🍃مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی👇👇🍃 @maktb5🇮🇷🇮🇷
✅ مهمترین شئون عاقبت بخیری 🔹برادرها، رزمنده ها، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. 🔸والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری این است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است. 🔹 سردار شهید قاسم سلیمانی
🏴امام سجاد ( علیه السلام ) فرزند حسین بن على(علیه السلام) سومین امام شیعیان جهان، مادرش«شهر بانویه»، مشهورترین لقبش«زین العابدین» و«سجاد» است. ▪️امام سجاد(علیه السلام) در سال سى و هشت قمرى دیده به جهان گشود و دوران کودکى خود را در شهر مدینه سپرى کرد. حدود دو سال از خلافت جدش امیر مومنان(علیه السلام) را درک نمود و پس از آن مدت ده سال شاهد حوادث دوران امامت عموى خویش امام مجتبى(علیه السلام)که تنها در شش ماه آن عهده دار خلافت اسلامى بود. ▪️پس از شهادت امام مجتبى(علیه السلام) در سال 50 هجرى، به مدت ده سال در دوران امامت پدرش حسین بن على(علیه السلام) که در اوج قدرت معاویه با او در ستیز و مبارزه بود، در کنار او قرار داشت. ▪️در محرم سال 61 هجرى در جریان قیام و شهادت پدرش حسین(علیه السلام) در سرزمین کربلا حضور داشت. پس از فاجعه کربلا که امامت به او رسید، همراه دیگر اسیران اردوگاه حسینى به اسیرى به کوفه و شام برده شد، و در این سفر سر پرست و تکیه گاه اسیران در کوران مصایب و گرفتاری ها بود. او در این سفر با سخنرانی هاى آتشین خود حکومت یزیدرا رسوا ساخت و پس از باز گشت از شام، در شهر مدینه اقامت گزید تا آنکه در سال 94 یا 95 هجرى به شهادت رسید و در قبرستان معروف «بقیع» در کنار قبر عمویش امام حسن(علیه السلام) به خاک سپرده شد. ▪️امام على بن الحسین در دوران امامت خود با زمامداران یاد شده در زیر معاصر بوده است: 1 - یزیدبن معاویه(61 - 64 ق). 2 - عبد الله بن زبیر(61 - 73) 3 - معاویه بن یزید(چند ماه از سال 64). 4 - مروان بن حکم (نه ماه از سال 65). 5 - عبد الملک بن مروان (65 - 86) 6 - ولید بن عبد الملک (86 - 96).
🏴سخنراني حماسی امام زين العابدين در مسجد اموي دمشق(قسمت اول) روز جمعه اي امام زين العابدين در مسجد اموي شام حضور داشت يزيد به خطيب مخصوص دستور داد تا به منبر رفته از بني اميه تعريف و از حسين عليه السلام انتقاد نمايد، خطيب يزيد نسبت به درود و ثناء بر يزيد و معاويه از حد اغراق گذشت و از اميرمؤمنان و حسين عليهماالسلام تا توانست انتقاد و سب و لعن نمود تا جايزه بيشتري از يزيد بگيرد. امام سجاد (ع) از اين همه انحراف و دروغ پردازي بر خطيب فرياد زد: وَيْلَكَ أَيُّهَا الْخَاطِبُ اشْتَرَيْتَ مَرْضَاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخَالِقِ فَتَبَّوأْ مَقْعَدَكَ  مِنَ النَّارِ «واي بر تو اي خطيب خشنودي مخلوقي را با خشم خالق متعال خريدي جايگاهت پر از آتش باد» سپس به يزيد توجه كرد و فرمود: آيا اجازه مي دهي تا بر اين چوبها بالا رفته و سخناني بگويم كه در آن رضايت خدا و اجر و ثواب براي حاضرين باشد؟ نكته: اگر سخنران همچون خطيب يزيد بر منبري سخنراني كند منبر نخواهد بود و اگر سخنران در مسير خدا و هدفش از سخنراني تحصيل رضاي خدا و ارشاد باشد آنگاه منبر خواهد بود لذا امام سجاد مي فرمايد: بر اين چوبها و تخته پاره ها بالا روم نمي گويد: به منبر بروم زيرا منبر مسجد اموي چوب و تخته پاره است كه براي سوزانيدن شايسته است. حضار از پيشنهاد زين العابدين تعجب كردند و در بهت فرورفتند كه اين جوان بيمار چه مي خواهد بگويد و چه مي تواند بكند لذا با اين كه يزيد جواب رد داد مردم اصرار كردند كه اجازه دهد تا ببينند چه خواهد كرد. يزيد گفت: اگر به منبر برود جز با افتضاح من و بني اميه پائين نخواهد آمد زيرا انه من اهل بيت قد زقوا العلم زقا. «كه او از خانداني است كه دانش با شير به آن ها تغذيه شده است»، بالاخره با اصرار زياد مردم اجازه داد. امام از پله هاي منبر بالا رفت و بر عرشه آن قرار گرفت، پس از حمد و ثناي پروردگار خطبه اي ايراد فرمود كه چشمها گريان و دلها لرزان شد و از جمله فرمود: أَيُّهَا النَّاسُ أُعْطِينَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْعٍ. أُعْطِينَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ.وَ فُضِّلْنَا بِأَنَّ مِنَّا النَّبِيَّ الْمُخْتَارَ مُحَمَّداً وَ مِنَّا الصِّدِّيقُ وَ مِنَّا الطَّيَّارُ وَ مِنَّا أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ مِنَّا سِبْطَا هَذِهِ الْأُمَّةِ. مَنْ عَرَفَنِي فَقَدْ عَرَفَنِي وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْنِي أَنْبَأْتُهُ بِحَسَبِي وَ نَسَبِي. أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنَى أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا. أَنَا ابْنُ مَنْ حَمَلَ الرُّكْنَ بِأَطْرَافِ الرِّدَا. أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنِ ائْتَزَرَ وَ ارْتَدَى. أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنِ انْتَعَلَ وَ احْتَفَى. أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنْ طَافَ وَ سَعَى. أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنْ حَجَّ وَ لَبَّى. أَنَا ابْنُ مَنْ حُمِلَ عَلَى الْبُرَاقِ فِي الْهَوَاءِ. أَنَا ابْنُ مَنْ أُسْرِيَ بِهِ مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى. أَنَا ابْنُ مَنْ بَلَغَ بِهِ جَبْرَئِيلُ إِلَى سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى. أَنَا ابْنُ مَنْ دَنا فَتَدَلَّى فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‏. أَنَا ابْنُ مَنْ صَلَّى بِمَلَائِكَةِ السَّمَاءِ. أَنَا ابْنُ مَنْ أَوْحَى إِلَيْهِ الْجَلِيلُ مَا أَوْحَى. أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى أَنَا ابْنُ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى. أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ خَرَاطِيمَ الْخَلْقِ حَتَّى قَالُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ. أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ بِسَيْفَيْنِ وَ طَعَنَ بِرُمْحَيْنِ وَ هَاجَرَ الْهِجْرَتَيْنِ وَ بَايَعَ الْبَيْعَتَيْنِ وَ قَاتَلَ بِبَدْرٍ وَ حُنَيْنٍ وَ لَمْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ طَرْفَةَ عَيْنٍ. أَنَا ابْنُ صَالِحِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ النَّبِيِّينَ وَ قَامِعِ الْمُلْحِدِينَ وَ يَعْسُوبِ الْمُسْلِمِينَ وَ نُورِ الْمُجَاهِدِينَ وَ زَيْنِ الْعَابِدِينَ وَ تَاجِ الْبَكَّائِينَ وَ أَصْبَرِ الصَّابِرِينَ وَ أَفْضَلِ الْقَائِمِينَ مِنْ آلِ يَاسِينَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. أَنَا ابْنُ الْمُؤَيَّدِ بِجَبْرَئِيلَ الْمَنْصُورِ بِمِيكَائِيلَ أَنَا ابْنُ الْمُحَامِي عَنْ حَرَمِ الْمُسْلِمِينَ وَ قَاتِلِ الْمَارِقِينَ وَ النَّاكِثِينَ وَ الْقَاسِطِينَ. وَ الْمُجَاهِدِ أَعْدَاءَهُ النَّاصِبِينَ وَ أَفْخَرِ مَنْ مَشَى مِنْ قُرَيْشٍ أَجْمَعِينَ
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 باید زنده شویم؛ مثل ! 🔻بیایید زندگی زیباتری را تجربه کنیم ... ـــــــــــــــــــــــــــــــ
به خدمتگزار ساده نیازمندیم 🔹با ایجاد دوقطبی های کاذب، شاید بشود مردم را فریب داد و انتخابات را برد؛ اما با تکرار این شگرد پس از رسیدن به منصب، نمی شود مشکلی از مشکلات روزمره معیشت مردم را حل کرد. ♦️این دقیقا همان کاری است که ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال در سال های 92 و 94 و 96 کرد و تا می توانست فضای افکار عمومی را از دو قطبی های جعلی انباشت. مردم باید از جلیلی و قالیباف و رئیسی و نیروهای انقلابی می ترسیدند تا ائتلاف اشرافیت بتواند قدرت را قبضه کند. 🔹بنابراین بخشی از مردم به خیال این که اگر ائتلاف اعتدال و اصلاحات رای نیاورد زندگی و معیشت شان به هم می ریزد، به نامزدهای آن در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر رای دادند. ♦️ادعا می شد اگر غیر از این ائتلاف سر کار بیایند، دلار پنج هزار تومان و پراید بیست میلیون تومان می شود؛ در پیاده روها دیوار می کشند و عرصه زندگی را بر مردم تنگ می کنند. اما مردم دیدند که واقعیت، عکس این فضا سازی بود. 🔹دیدند اتفاقا کسانی که دغدغه گره گشایی از زندگی مردم و برداشتن حصار ها و مضیقه ها را دارند، آنهایی هستند که باور انقلابی و اسلامی دارند. دیدند بیت المال را چه کسانی به تاراج سپردند و چه کسانی اهتمام به پس گرفتن آن دارند. ♦️دوره تازه ای در حال شروع است، اما اشرافیت مدعی اعتدال و اصلاحات، جز بازسازی ملال آور همان دو قطبی های اشباع شده نزد مردم، کار دیگری بلد نیستند. نمی فهمند که آن عملیات روانی اگر به کار رقابت انتخاباتی می آمد، به درد مدیریت و تدبیر امور مردم نمی خورد و گرهی از مشکلات شان باز نمی کند. 🔹مسابقه خدمت با همه دشواری هایی که اشرافیتِ تن پرور و سربار در مقابل آن پدید آورده، آغاز شده و اگر ائتلاف اشراف نتواند لا اقل تظاهر به حضور در این میدان مسابقه کند، طرف مقابل در دو قطبی "مردم- مشکلات" محسوب خواهد شد؛ که شده. ♦️شعبده بازی های هنرمندان عملیات روانی، دیگر نه تازگی و جذابیتی برای سرگرم کردن دارد و نه در ازای تماشای آن، مشکلی از مشکلات زندگی عامّه برطرف می شود. 🔹مردم، دیگر شعبده باز و بازیگر سیاسی -یا به قول کارگردان فیلم روحانی: "شومن"- نمی خواهند؛ در انتظار مدیرانی هستند که برای شان نوکری و خدمتگزاری کنند و با آنها یکدل و بی شیله و پیله باشند.
❇️ یادداشت/ ❌ با مشکلات کشور چه کنیم؟ 🔻رئیس‌جمهور طی چهار ماه گذشته دو بار به وزارت صمت دستور ساماندهی بازار خودرو را داده است؛ ولی تنها چیزی که امروزه در بازار خودروی کشور مشاهده نمی‌شود، ساماندهی است! نگاهی ولو سطحی و با عینک مردم کوچه و بازار به سایر بازارها و حوزه‌های اقتصادی نیز کم‌وبیش از همین نگاه حکایت دارد! اما علت یا علل رها بودگی مسئولیت‌ها در مباحث اقتصادی چیست؟ چگونه می‌شود همچنان امور را با انگیزه و جدیت کامل تا روز آخر مسئولیت‌ پیگیری کرد؟ 🔹نکات تحلیلی: 1- دو مدل و الگو در این حوزه قابل شناسایی است؛ در کشورهای غربی و توسعه‌یافته، تکلیف دولت با داشتن رویکرد و عقبه حزبی، مشخص است. حزب به خاطر آبرو و حفظ سازمان رأی خود و برای این‌که فرصت‌های آتی خود را تخریب نکند، تا لحظه آخر کار می‌کند و دولت متبوع خود را به کار و پایان دادن به برنامه‌ها و وعده‌ها، ولو با کمترین امید به رأی آوری، وادار می‌سازد. 2- اما در دولت‌هایی که ساختار حزبی جا نیفتاده، مکانیزم‌های پایشی و کنترلی دیگری در قانون پیش‌بینی شده است. البته شکی نیست که بهترین سازوکار کنترلی در منظر دینی و دولت اسلامی، انجام کارها به قصد قربت و خدمت و پاسخگویی به وجدان بیدار خود، ملت، تاریخ و در آخر دادگاه عدل الهی است؛ اما به‌هرحال لازم است مکانیزمی بیرونی نیز تعبیه شود. این موضوع در قانون ما، در کارکردهای مجلس پیش‌بینی شده است. مجلس در کنار وظیفه جعل قانون، رسالت نظارت بر حسن اجرای آن را نیز بر عهده دارد. از این منظر، کسانی که سفرهای استانی نمایندگان خانه ملت را دور از ابعاد قانونی تحلیل کردند، به کژ راهه‌ای افتادند که خود در تحلیل‌هایشان نگران آفات و شائبه‌های سیاسی آن بودند! چراکه اصل کار مجلس در راستای جدیت بخشی و مصون‌سازی به اقدامات دولت قانونی است. اساساً، هر سفری از سوی هر مسئولی که سبب آشنایی با مشکلات مردم شود و در نهایت به حل و گره‌گشایی از آن‌ها منجر گردد، پسندیده است. 🔺نکته نهایی: مجلس باید صیانت کند و با درایت و نظارت میدانی، جلوی ورود ویروس تنبلی، بی‌تفاوتی، رهاسازی کارها و تزلزل‌ها را در دولت بگیرد؛ این بزرگ‌ترین خدمت به دولت و حیثیت آن است. مجلس کارآمد و هوشمند تنها با نیت کارگشایی و البته به دور از شائبه‌های سیاسی می‌تواند با پیشنهاد راه‌های قانونی و گشایش روزنه‌های حقوقی در جذب سرمایه‌گذاری‌های تازه، شناسایی منابع درآمدی جدید، هموارسازی قانونی مسیر، دولت را تا روز پایانی آن ترغیب به کار و خدمت نماید. ✅(نویسنده: فتح‌الله پریشان)
ارز و عدالت.pdf
1.39M
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت ✍️ ارز و عدالت ❇️به قلم: سید یاسر جبرائیلی-کارشناس اقتصاد سیاسی