eitaa logo
کانال خبری تحلیلی ماهنامه الکترونیک غیر برخط کومش فردا
92 دنبال‌کننده
797 عکس
79 ویدیو
19 فایل
رسانه ای در چهارچوب قوانین روزنامه نگاری و قواعد مطبوعاتی
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت روزشهردار:شهرداران انتخابی لازمه توسعه پایدار _غلامرضاجعفری در جهان امروز،اداره امور شهرها متکی بر دولتهای محلی دموکراتیک است دولتهایی که در نظامی غیر متمرکز اداری اداره تمام دستگاهای اداری محلی مانند بهداشت ،آموزش و … به عهده دارند در این باب اصول چندی از قانون اساسی و حتی خود قانون شهرداری ها بر این دامنه وسیع که به دلایل نامعلوم مسکوت مانده تاکید دارد اما در باب انتخاب شهرداران تجربیات جهانی نشانگرکاربرد مدلهای گوناگون در الگوهای دولت محلی شهری است که مهمترین آنها مدل شهردار شورا،شورامدیر، کمیسیون،نشست شهری باز و نشست نمایندگان شهری میباشد که رایجترین آن مدل شورا مدیرمیباشد. در هیچ یک از متون قانونی، در ایران، نامی از -مدل مدیریت شهری برده نشده است، و در واقع این منطقه الفراغ و خلا قانونی است با این حال مدل شورا مدیر شهر بیش از سایر موارد مشاهده شده است. بررسیهای انجام شده محققان نشان میدهد اجرای مدل انتخاب مستقیم شهردار در کلان شهرهای ایران اولویت داشته و میبایست این طرح به صورت آزمایشی مورد توجه قرار گیرد.دلایل آن عبارتند از :سلامت و شفافیت و پاسخگویی و صداقت شهردار انتخابی قابل سنجش تر خواهد بود اعضا شورا و شهردار بر سر انتصاب شهردار و مدیرانش و سایر مزیتهای شورا و شهرداری قابلیت تبانی خلاف مصلحت عمومی را ندارند شورا ها از شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شده و به سایر امور شهر می پردازند برای همراهی فکری شهردار و شورا حرکت بر مبنای لیست و برنامه و کادر و تخصص شکل گرفته و از انتخابهای قومی و صنفی در شوراها به انتخابهای عقلانی می‌رسیم مسیر توسعه هموار نهادهای دموکراتیک تقویت و عدم تمرکز اداری حاصله انتقاد پذیری و مردم گرایی را بیشتر می کند نهادهای مدنی و مطبوعات محلی با شهردار منتخب پاسخگو شفاف ارتباطات گسترده تر سالمتر و توسعه گراتری در جهت رفاه مردم خواهند داشت شورا ها فرصت کار بر امور بهداشتی ، اموزشی و رفاهی و … طبق قانون اساسی به عنوان پارلمانی محلی خواهند یافت و شورای عالی استانها مطابق قانون اساسی به عنوان نهادی کمکی و مشاوره ای به ایجاد پیشنویس قانونها و برنامه ها مک می‌کند دموکراسی از پایین کاملا شکل گرفته تقسیم قدرت فساد و تبعیض راکم کرده و تجربه دموکراسی مستقیم تر در انتخاب شهرداران رابطه مردم را قوی تر کارامدی را بیشتر و همکاری و وحدت و امنیت را تضمین می کندبا در نظر گرفت جمیع جوانب فوق الذکر این تجربه نه تنها ممکن و مفید بلکه لازمه ای اجتناب ناپذیر برای توسعه است توسعه ای عمیق پایدار و دموکراتیک
هدایت شده از ایرانیان فردا
سال نوی شمسی، نوروز، بهار طبیعت و بهار قرآن 1403 را تبریک عرض می کنم غلامرضاجعفری
حمید یزدانیان پژوهشگر postdba: مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۳ را نام نهادند برای جهش تولید در ایران، باید به چندین عامل کلیدی توجه کرد: 1. رفع موانع تولید: * بروکراسی اداری: پیچیدگی و کندی فرآیندهای اداری یکی از بزرگترین موانع تولید در ایران است. برای حل این مشکل، باید قوانین و مقررات مربوط به کسب و کارها ساده و شفاف شده و فرآیندهای صدور مجوز تسهیل شوند. * تأمین مالی: کمبود نقدینگی و دشواری در دریافت تسهیلات از جمله مشکلات اساسی تولیدکنندگان است. برای رفع این مشکل، باید نظام بانکی به طور فعال از تولیدکنندگان حمایت مالی کند و زمینه‌های اعطای تسهیلات با نرخ سود مناسب فراهم شود. * فقدان زیرساخت‌های مناسب: کمبود و فرسودگی زیرساخت‌های حمل و نقل، انرژی و ارتباطات از دیگر موانع تولید در ایران است. برای حل این مشکل، باید سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه توسعه زیرساخت‌ها انجام شود. * قوانین و مقررات دست و پاگیر: وجود قوانین و مقررات قدیمی و دست و پاگیر، مانع از نوآوری و خلاقیت در تولید می‌شود. برای حل این مشکل، باید قوانین و مقررات به طور مداوم بازنگری و اصلاح شوند. 2. حمایت از تولیدکنندگان: * ارائه مشوق‌های مالی: دولت می‌تواند با ارائه مشوق‌های مالی مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، به تولیدکنندگان در امر تولید کمک کند. * حمایت از صادرات: دولت می‌تواند با ارائه یارانه صادراتی و تسهیل فرآیندهای صادرات، به افزایش صادرات محصولات ایرانی کمک کند. * برگزاری دوره‌های آموزشی: دولت می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی، به ارتقای دانش و مهارت‌های تولیدکنندگان کمک کند. 3. استفاده از فناوری‌های نوین: * استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن: استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن می‌تواند به افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصولات کمک کند. * استقرار سیستم‌های نوین مدیریت: استقرار سیستم‌های نوین مدیریت مانند ERP می‌تواند به بهبود فرآیندهای تولید و افزایش بهره‌وری کمک کند. * توسعه تحقیقات و نوآوری: سرمایه‌گذاری در تحقیقات و نوآوری می‌تواند به تولید محصولات جدید و باکیفیت‌تر کمک کند. 4. ارتقای فرهنگ کار و تولید: * ترویج فرهنگ کار و تلاش: ترویج فرهنگ کار و تلاش از طریق رسانه‌ها و آموزش و پرورش می‌تواند به افزایش انگیزه افراد برای کار و تولید کمک کند. * تقویت روحیه خودباوری: تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه می‌تواند به افزایش خلاقیت و نوآوری در تولید کمک کند. * تجلیل از تولیدکنندگان نمونه: تجلیل از تولیدکنندگان نمونه می‌تواند به تشویق و ترغیب سایر افراد برای فعالیت در زمینه تولید کمک کند. 5. جلب سرمایه‌گذاری خارجی: * ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری: دولت می‌تواند با ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه جذب سرمایه‌های خارجی در بخش تولید را فراهم کند. * معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند به جذب سرمایه‌های خارجی در این بخش کمک کند. * حفظ حقوق سرمایه‌گذاران: دولت باید با حفظ حقوق سرمایه‌گذاران خارجی، اعتماد آنها را برای سرمایه‌گذاری در ایران جلب کند. جهش تولید در ایران نیازمند یک عزم ملی و همگانی است. دولت، بخش خصوصی و مردم باید با همکاری یکدیگر، زمینه‌های لازم برای تحقق این هدف را فراهم کنند. علاوه بر موارد فوق، توجه به موارد زیر نیز می‌تواند در جهش تولید در ایران مؤثر باشد: * تقویت زنجیره‌های تولید: تقویت زنجیره‌های تولید می‌تواند به افزایش راندمان و بهره‌وری در تولید کمک کند. * توسعه صادرات غیرنفتی: توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند به افزایش درآمدهای کشور و ارزآوری کمک کند. * تقویت دیپلماسی اقتصادی: تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌تواند به بازاریابی محصولات ایرانی در بازارهای جهانی کمک کند. * حفظ ثبات اقتصادی: حفظ ثبات اقتصادی می‌تواند به ایجاد فضای مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاری کمک کند. با اتخاذ تدابیر مناسب و با همکاری همه آحاد جامعه، می‌توان به جهش تولید در ایران دست یافت و به رونق اقتصادی کشور کمک کرد.
به بهانه عملیات های اخیر منتسب به جریان تروریستی داعش در ایران،افغانستان و روسیه وسایر نقاط جهان: داعش و چند پرسش. (بازنشر از زمان شروع به کار داعش در عراق در زمان بغدادی). نگارنده :غلامرضا جعفری دانشجوی دکتری حقوق بین الملل جریان داعش با رشدسریع در سوریه و عراق با اندیشه هایی هولناک تر از القاعده شکل گرفت و رشد یافت و حتی به نوعی در مقابل القاعده نیز داعیه دارد این جریان مخوف تروریستی که دستورات مضحک اش از ممنوعیت نشستن بر روی صندلی برای خانمها شروع میشود تا سوزاندن کتاب‌های مدارس و شلاق زدن بینندگان فوتبال ریاستی داد که اتفاقا مدرک دکترا دارد این جریان با چند پرسش اساسی روبروست که پاسخ به آنها ماهیت واقعی این گروه مرتد و محارب را روشن می کند 1-چرا خانواده صدام که مذهبی نیستند از این گروه حمایت می کنند ؟ 2-چرا این گروه به جای حرکت به سمت اسرائیل و درگیر شدن عقیدتی و نظامی با رژیم صهیونیستی با مسلمانان می جنگد ؟ 3-چرا علیه اشغالگری رژیم نژاد پرست صهیونیستی موضع هم نمی گیرد و دشمن ایران تشیع و متحدان آن است ؟ 4_منابع مالی و اسلحه از کجا می آورد؟ 5- چرابرخلاف نص قرآن اشدا علی الکفار رحما بینهم بجای مقابله با دشمنان اسلام برادر کشی می کنند ؟به اعتقاد نگارنده با توجه به سوالات فوق الذکر داعش تروریستهایی وابسته به حزب بعث و صهیونیزم اند. https://eitaa.com/koomashefarda/481
به مناسبت شبهای قدر و ماه مبارک رمضان صورت میگیرد ؛بازنشر یادداشت غلامرضا جعفری راجع به شبهای قدر و ماه رمضان، لازم به توضیح است یادداشت در چندین سال پیش در اوج خشونتهای تروریستی نوشته شده و چندین و چند بار طی سالیان بازنشر گردیده است و اولین انتشار آن در اوج جنایات داعش عراق و حمله چندین سال پیش صهیونیزم به غزه بوده است . شبهای قدر و دعا برای محو خشونت و افراطی گری غلامرضا جعفری دانشجو و پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل عمومی ((بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَ لْفِ شَهْرٍ (۳) تَنَزَّلُ الْمَلاَئِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِن كُلِّ أَمْرٍ (٤) سَلاَمٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵) به نام خداوند بخشنده مهربان 1. ما آن را (قرآن) در شب قدر نازل كردیم 2. وتوچه می‌دانی شب قدر چیست؟ 3. شب قدربهترازهزارماه است 4. فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان برای «تقدیر» هر كاری نازل می‌شوند 5. شبی است سرشار از سلامت «و بركت و رحمت» تا طلوع سپیده دم)) شب قدر چنین شبی است شب نزول قرآن اماخوارج نهروان که نماد خشونت و افراطی گری در زمان امام علی (ع) هستند با ترور و شهادت آن حضرت ما را در این روزها عزدار امام علی (ع) کردند در شب قدری که بقول حافظ : دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند)) واندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند بيخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلي صفاتم دادند چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي آن شب قدر که اين تازه براتم دادند بعد از اين روي من و آينه وصف جمال که در آن جا خبر از جلوه ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب مستحق بودم و اين ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژده اين دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند اين همه شهد و شکر کز سخنم مي ريزد اجر صبريست کز آن شاخ نباتم دادند همت حافظ و انفاس سحرخيزان بود که ز بند غم ايام نجاتم دادند)) چنین شبی را با شهادت امیر مومنان خوارجی که مدعی بودند عین دیانتند به خون کشیدند و علی(ع)در طول تاریخ نماد مبارزه با این خشک مغزان متحجر ماند معلم شهید عصر ما دکتر علی شریعتی در ((علی (ع) تنهاست)) و(( پیروان علی (ع) و رنجهایشان ))به بخشی از این جفاها بر حق این امام معصوم اشاره می نماید امامی که وقتی خبر شهادتش به شام تحت تسلط امویان رسید پرسیدند مگر او نماز میخواند که در محراب شهید شود ؟ این خط افراطی گری و ارهاب و تروریزم و خشونت ادامه یافت و بازهم در سال 61 هجری در در روزهای اغازین سال قمری و در ماه حرام محرم امام حسین (ع) را شهید و شیعیان را باز هم به سوگ نشاند و جالب اینجاست که خوارج نهروان و دستگاه بنی امیه هردو ادعای دیانت داشتند .اکنون تروریستهای افغانستان و پاکستان ،داعش عراق خراسان،القاعده،گروهای تروریستی بلوچستان ایران با همین تفکرات اموی وتروریستی و افراطی بر طبل خشونت و قرائت نادرست از دین میکوبند کشتار کودکان و بدعتهایی چون جهاد نکاح که خلاف شرع است و به صلیب کشیدن کودک نابالغ به اتهام روزه خواری بازهم یاداور مظلومیت تشیع علوی و اسلام ناب محمدی در برابر عملکردهای نادرست است دکتر شریعتی میگوید کسی که راه درست را غلط میرود بدتر است وضعش از کسی که راه غلط رامی رود زیرا کسی که راه غلط را میرود متوجه میشود و اصلاح میکند اما کسی که راه درست را غلط میرود سخت متوجه شود مذهب راستین راه درست است راه درست راه اعتدال است راه افراط نیست راه تفریط نیست راه قرآن است که می فرماید : ((وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ)) خدا ما را امت وسط قرار داده ست امتی که خیر در آن است : (( خیرُ الأُمورِ أوْسَطُها )) این افراطی گری ها بنام ادیان دیگر و به دروغ سابقه دارد از بهشت فروشی قرون وسطایی و جنگهای صلیبی به نام مسیحیت که در قرن بیست و یکم نئوکان های آمریکا بدنبال احیا آن بودند . و یا کارهایی که صهیونیزم با سو استفاده از دیانت یهود با مردم فلسطین می کند با مردم غزه ای که از یک جزیره کوچک هم کوچکتر است با دو میلیون کودک و زن متراکم محاصره شده که بمباران میشوند با موشکهایی که بچه های صهیونیستها رویشان یادگاری مینویسند و والدینشان با گذاشتن صندلی بر ارتفاعات و تماشای دسته جمعی مظلومیت مردم مسلمان غزه دست می زنند . شب های قدر بود و دعای همه ما در شبهای قدر و روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان باید نفی خشونت و افراطی گری و تروریزم و ارهاب باشد دعا برای صلح و آرامش . و اما اگرخشونت گران کافر ایمان نیاورند و راه خود را به صراط المستقیم دگر گون نکنند وعده خدا محقق خواهد شد . خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌ََّ أَبْصَـَرِهِم‌ْ غِشَـَوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ))))
شهادت امام علی (ع) پیشاپیش تسلیت باد
به مناسبت شبهای قدر و ماه مبارک رمضان صورت میگیرد ؛بازنشر یادداشت غلامرضا جعفری راجع به شبهای قدر و ماه رمضان، لازم به توضیح است یادداشت در چندین سال پیش در اوج خشونتهای تروریستی نوشته شده و چندین و چند بار طی سالیان بازنشر گردیده است و اولین انتشار آن در اوج جنایات داعش عراق و حمله چندین سال پیش صهیونیزم به غزه بوده است . شبهای قدر و دعا برای محو خشونت و افراطی گری غلامرضا جعفری دانشجو و پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل عمومی ((بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَ لْفِ شَهْرٍ (۳) تَنَزَّلُ الْمَلاَئِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِن كُلِّ أَمْرٍ (٤) سَلاَمٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵) به نام خداوند بخشنده مهربان 1. ما آن را (قرآن) در شب قدر نازل كردیم 2. وتوچه می‌دانی شب قدر چیست؟ 3. شب قدربهترازهزارماه است 4. فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان برای «تقدیر» هر كاری نازل می‌شوند 5. شبی است سرشار از سلامت «و بركت و رحمت» تا طلوع سپیده دم)) شب قدر چنین شبی است شب نزول قرآن اماخوارج نهروان که نماد خشونت و افراطی گری در زمان امام علی (ع) هستند با ترور و شهادت آن حضرت ما را در این روزها عزدار امام علی (ع) کردند در شب قدری که بقول حافظ : دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند)) واندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند بيخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلي صفاتم دادند چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي آن شب قدر که اين تازه براتم دادند بعد از اين روي من و آينه وصف جمال که در آن جا خبر از جلوه ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب مستحق بودم و اين ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژده اين دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند اين همه شهد و شکر کز سخنم مي ريزد اجر صبريست کز آن شاخ نباتم دادند همت حافظ و انفاس سحرخيزان بود که ز بند غم ايام نجاتم دادند)) چنین شبی را با شهادت امیر مومنان خوارجی که مدعی بودند عین دیانتند به خون کشیدند و علی(ع)در طول تاریخ نماد مبارزه با این خشک مغزان متحجر ماند معلم شهید عصر ما دکتر علی شریعتی در ((علی (ع) تنهاست)) و(( پیروان علی (ع) و رنجهایشان ))به بخشی از این جفاها بر حق این امام معصوم اشاره می نماید امامی که وقتی خبر شهادتش به شام تحت تسلط امویان رسید پرسیدند مگر او نماز میخواند که در محراب شهید شود ؟ این خط افراطی گری و ارهاب و تروریزم و خشونت ادامه یافت و بازهم در سال 61 هجری در در روزهای اغازین سال قمری و در ماه حرام محرم امام حسین (ع) را شهید و شیعیان را باز هم به سوگ نشاند و جالب اینجاست که خوارج نهروان و دستگاه بنی امیه هردو ادعای دیانت داشتند .اکنون تروریستهای افغانستان و پاکستان ،داعش عراق خراسان،القاعده،گروهای تروریستی بلوچستان ایران با همین تفکرات اموی وتروریستی و افراطی بر طبل خشونت و قرائت نادرست از دین میکوبند کشتار کودکان و بدعتهایی چون جهاد نکاح که خلاف شرع است و به صلیب کشیدن کودک نابالغ به اتهام روزه خواری بازهم یاداور مظلومیت تشیع علوی و اسلام ناب محمدی در برابر عملکردهای نادرست است دکتر شریعتی میگوید کسی که راه درست را غلط میرود بدتر است وضعش از کسی که راه غلط رامی رود زیرا کسی که راه غلط را میرود متوجه میشود و اصلاح میکند اما کسی که راه درست را غلط میرود سخت متوجه شود مذهب راستین راه درست است راه درست راه اعتدال است راه افراط نیست راه تفریط نیست راه قرآن است که می فرماید : ((وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ)) خدا ما را امت وسط قرار داده ست امتی که خیر در آن است : (( خیرُ الأُمورِ أوْسَطُها )) این افراطی گری ها بنام ادیان دیگر و به دروغ سابقه دارد از بهشت فروشی قرون وسطایی و جنگهای صلیبی به نام مسیحیت که در قرن بیست و یکم نئوکان های آمریکا بدنبال احیا آن بودند . و یا کارهایی که صهیونیزم با سو استفاده از دیانت یهود با مردم فلسطین می کند با مردم غزه ای که از یک جزیره کوچک هم کوچکتر است با دو میلیون کودک و زن متراکم محاصره شده که بمباران میشوند با موشکهایی که بچه های صهیونیستها رویشان یادگاری مینویسند و والدینشان با گذاشتن صندلی بر ارتفاعات و تماشای دسته جمعی مظلومیت مردم مسلمان غزه دست می زنند . شب های قدر بود و دعای همه ما در شبهای قدر و روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان باید نفی خشونت و افراطی گری و تروریزم و ارهاب باشد دعا برای صلح و آرامش . و اما اگرخشونت گران کافر ایمان نیاورند و راه خود را به صراط المستقیم دگر گون نکنند وعده خدا محقق خواهد شد . خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌ََّ أَبْصَـَرِهِم‌ْ غِشَـَوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ))))
به مناسبت شبهای قدر و ماه مبارک رمضان صورت میگیرد ؛بازنشر یادداشت غلامرضا جعفری راجع به شبهای قدر و ماه رمضان، لازم به توضیح است یادداشت در چندین سال پیش در اوج خشونتهای تروریستی نوشته شده و چندین و چند بار طی سالیان بازنشر گردیده است و اولین انتشار آن در اوج جنایات داعش عراق و حمله چندین سال پیش صهیونیزم به غزه بوده است . شبهای قدر و دعا برای محو خشونت و افراطی گری غلامرضا جعفری دانشجو و پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل عمومی ((بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَ لْفِ شَهْرٍ (۳) تَنَزَّلُ الْمَلاَئِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِن كُلِّ أَمْرٍ (٤) سَلاَمٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵) به نام خداوند بخشنده مهربان 1. ما آن را (قرآن) در شب قدر نازل كردیم 2. وتوچه می‌دانی شب قدر چیست؟ 3. شب قدربهترازهزارماه است 4. فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان برای «تقدیر» هر كاری نازل می‌شوند 5. شبی است سرشار از سلامت «و بركت و رحمت» تا طلوع سپیده دم)) شب قدر چنین شبی است شب نزول قرآن اماخوارج نهروان که نماد خشونت و افراطی گری در زمان امام علی (ع) هستند با ترور و شهادت آن حضرت ما را در این روزها عزدار امام علی (ع) کردند در شب قدری که بقول حافظ : دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند)) واندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند بيخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلي صفاتم دادند چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي آن شب قدر که اين تازه براتم دادند بعد از اين روي من و آينه وصف جمال که در آن جا خبر از جلوه ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب مستحق بودم و اين ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژده اين دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند اين همه شهد و شکر کز سخنم مي ريزد اجر صبريست کز آن شاخ نباتم دادند همت حافظ و انفاس سحرخيزان بود که ز بند غم ايام نجاتم دادند)) چنین شبی را با شهادت امیر مومنان خوارجی که مدعی بودند عین دیانتند به خون کشیدند و علی(ع)در طول تاریخ نماد مبارزه با این خشک مغزان متحجر ماند معلم شهید عصر ما دکتر علی شریعتی در ((علی (ع) تنهاست)) و(( پیروان علی (ع) و رنجهایشان ))به بخشی از این جفاها بر حق این امام معصوم اشاره می نماید امامی که وقتی خبر شهادتش به شام تحت تسلط امویان رسید پرسیدند مگر او نماز میخواند که در محراب شهید شود ؟ این خط افراطی گری و ارهاب و تروریزم و خشونت ادامه یافت و بازهم در سال 61 هجری در در روزهای اغازین سال قمری و در ماه حرام محرم امام حسین (ع) را شهید و شیعیان را باز هم به سوگ نشاند و جالب اینجاست که خوارج نهروان و دستگاه بنی امیه هردو ادعای دیانت داشتند .اکنون تروریستهای افغانستان و پاکستان ،داعش عراق خراسان،القاعده،گروهای تروریستی بلوچستان ایران با همین تفکرات اموی وتروریستی و افراطی بر طبل خشونت و قرائت نادرست از دین میکوبند کشتار کودکان و بدعتهایی چون جهاد نکاح که خلاف شرع است و به صلیب کشیدن کودک نابالغ به اتهام روزه خواری بازهم یاداور مظلومیت تشیع علوی و اسلام ناب محمدی در برابر عملکردهای نادرست است دکتر شریعتی میگوید کسی که راه درست را غلط میرود بدتر است وضعش از کسی که راه غلط رامی رود زیرا کسی که راه غلط را میرود متوجه میشود و اصلاح میکند اما کسی که راه درست را غلط میرود سخت متوجه شود مذهب راستین راه درست است راه درست راه اعتدال است راه افراط نیست راه تفریط نیست راه قرآن است که می فرماید : ((وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ)) خدا ما را امت وسط قرار داده ست امتی که خیر در آن است : (( خیرُ الأُمورِ أوْسَطُها )) این افراطی گری ها بنام ادیان دیگر و به دروغ سابقه دارد از بهشت فروشی قرون وسطایی و جنگهای صلیبی به نام مسیحیت که در قرن بیست و یکم نئوکان های آمریکا بدنبال احیا آن بودند . و یا کارهایی که صهیونیزم با سو استفاده از دیانت یهود با مردم فلسطین می کند با مردم غزه ای که از یک جزیره کوچک هم کوچکتر است با دو میلیون کودک و زن متراکم محاصره شده که بمباران میشوند با موشکهایی که بچه های صهیونیستها رویشان یادگاری مینویسند و والدینشان با گذاشتن صندلی بر ارتفاعات و تماشای دسته جمعی مظلومیت مردم مسلمان غزه دست می زنند . شب های قدر بود و دعای همه ما در شبهای قدر و روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان باید نفی خشونت و افراطی گری و تروریزم و ارهاب باشد دعا برای صلح و آرامش . و اما اگرخشونت گران کافر ایمان نیاورند و راه خود را به صراط المستقیم دگر گون نکنند وعده خدا محقق خواهد شد . خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌ََّ أَبْصَـَرِهِم‌ْ غِشَـَوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ))))
به مناسبت شبهای قدر و ماه مبارک رمضان صورت میگیرد ؛بازنشر یادداشت غلامرضا جعفری راجع به شبهای قدر و ماه رمضان، لازم به توضیح است یادداشت در چندین سال پیش در اوج خشونتهای تروریستی نوشته شده و چندین و چند بار طی سالیان بازنشر گردیده است و اولین انتشار آن در اوج جنایات داعش عراق و حمله چندین سال پیش صهیونیزم به غزه بوده است . شبهای قدر و دعا برای محو خشونت و افراطی گری غلامرضا جعفری دانشجو و پژوهشگر دکتری حقوق بین الملل عمومی ((بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا انزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱) وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَ لْفِ شَهْرٍ (۳) تَنَزَّلُ الْمَلاَئِكَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِن كُلِّ أَمْرٍ (٤) سَلاَمٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵) به نام خداوند بخشنده مهربان 1. ما آن را (قرآن) در شب قدر نازل كردیم 2. وتوچه می‌دانی شب قدر چیست؟ 3. شب قدربهترازهزارماه است 4. فرشتگان و «روح» در آن شب به اذن پروردگارشان برای «تقدیر» هر كاری نازل می‌شوند 5. شبی است سرشار از سلامت «و بركت و رحمت» تا طلوع سپیده دم)) شب قدر چنین شبی است شب نزول قرآن اماخوارج نهروان که نماد خشونت و افراطی گری در زمان امام علی (ع) هستند با ترور و شهادت آن حضرت ما را در این روزها عزدار امام علی (ع) کردند در شب قدری که بقول حافظ : دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند)) واندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند بيخود از شعشعه پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلي صفاتم دادند چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي آن شب قدر که اين تازه براتم دادند بعد از اين روي من و آينه وصف جمال که در آن جا خبر از جلوه ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب مستحق بودم و اين ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژده اين دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند اين همه شهد و شکر کز سخنم مي ريزد اجر صبريست کز آن شاخ نباتم دادند همت حافظ و انفاس سحرخيزان بود که ز بند غم ايام نجاتم دادند)) چنین شبی را با شهادت امیر مومنان خوارجی که مدعی بودند عین دیانتند به خون کشیدند و علی(ع)در طول تاریخ نماد مبارزه با این خشک مغزان متحجر ماند معلم شهید عصر ما دکتر علی شریعتی در ((علی (ع) تنهاست)) و(( پیروان علی (ع) و رنجهایشان ))به بخشی از این جفاها بر حق این امام معصوم اشاره می نماید امامی که وقتی خبر شهادتش به شام تحت تسلط امویان رسید پرسیدند مگر او نماز میخواند که در محراب شهید شود ؟ این خط افراطی گری و ارهاب و تروریزم و خشونت ادامه یافت و بازهم در سال 61 هجری در در روزهای اغازین سال قمری و در ماه حرام محرم امام حسین (ع) را شهید و شیعیان را باز هم به سوگ نشاند و جالب اینجاست که خوارج نهروان و دستگاه بنی امیه هردو ادعای دیانت داشتند .اکنون تروریستهای افغانستان و پاکستان ،داعش عراق خراسان،القاعده،گروهای تروریستی بلوچستان ایران با همین تفکرات اموی وتروریستی و افراطی بر طبل خشونت و قرائت نادرست از دین میکوبند کشتار کودکان و بدعتهایی چون جهاد نکاح که خلاف شرع است و به صلیب کشیدن کودک نابالغ به اتهام روزه خواری بازهم یاداور مظلومیت تشیع علوی و اسلام ناب محمدی در برابر عملکردهای نادرست است دکتر شریعتی میگوید کسی که راه درست را غلط میرود بدتر است وضعش از کسی که راه غلط رامی رود زیرا کسی که راه غلط را میرود متوجه میشود و اصلاح میکند اما کسی که راه درست را غلط میرود سخت متوجه شود مذهب راستین راه درست است راه درست راه اعتدال است راه افراط نیست راه تفریط نیست راه قرآن است که می فرماید : ((وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ)) خدا ما را امت وسط قرار داده ست امتی که خیر در آن است : (( خیرُ الأُمورِ أوْسَطُها )) این افراطی گری ها بنام ادیان دیگر و به دروغ سابقه دارد از بهشت فروشی قرون وسطایی و جنگهای صلیبی به نام مسیحیت که در قرن بیست و یکم نئوکان های آمریکا بدنبال احیا آن بودند . و یا کارهایی که صهیونیزم با سو استفاده از دیانت یهود با مردم فلسطین می کند با مردم غزه ای که از یک جزیره کوچک هم کوچکتر است با دو میلیون کودک و زن متراکم محاصره شده که بمباران میشوند با موشکهایی که بچه های صهیونیستها رویشان یادگاری مینویسند و والدینشان با گذاشتن صندلی بر ارتفاعات و تماشای دسته جمعی مظلومیت مردم مسلمان غزه دست می زنند . شب های قدر بود و دعای همه ما در شبهای قدر و روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان باید نفی خشونت و افراطی گری و تروریزم و ارهاب باشد دعا برای صلح و آرامش . و اما اگرخشونت گران کافر ایمان نیاورند و راه خود را به صراط المستقیم دگر گون نکنند وعده خدا محقق خواهد شد . خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌ََّ أَبْصَـَرِهِم‌ْ غِشَـَوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ))))