eitaa logo
کوخَک
146 دنبال‌کننده
413 عکس
30 ویدیو
4 فایل
بسم الله عکس کانال: اثر فاطمه سادات مظلومی من اینجام👇 @m_borzoyi
مشاهده در ایتا
دانلود
. یک دفعه جلوی هتل چشمم بهش افتاد. من را می گویی! جوری ذوق کردم، انگار یکی از هم ولایتی‌هایم را توی غربت دیده باشم. چه می کند این حُب اشیاء الوطن با آدمیزاد! @koookhak
. حاج آقا مهدی ارفع می‌گفت، قلب تیره، مثل حرکت آدم توی خانه تاریک می‌ماند. وقتی در تاریکی راه می‌روی خدا می‌داند چه قدر چیزی زیر پایت لگد مال می کنی. چه قدر اسباب از در و دیوار فرو می‌ریزی. قلبت را با حکمت روشن کن. برای یافتن حکمت خیال نکن باید بروی سر درس فلان استاد. یا به فلان جای دنیا سفر کنی. اگر اهل باشی، از همه در و دیوار برایت حکمت فرو می ریزد. حتی اگر چکیدن یک قطره آب توی حوض باشد. @koookhak
. روز معلم بود که سر از خانه امام در آوردیم. کسی که برای من بزرگترین معلم زندگی ام بود. اصلا من اسلام را با امام شناختم. تا قبل از آشنایی با امام توی یک اسلام دیگر زندگی می کردم، اما تفکر امام روزگار مسلمانی ام را زیر و رو کرد. کسی که اسلام را انقلابی می پسندید و نمی گذاشت کنج یک اتاق شخصی بماند و بپوسد. دیروز وقتی میان اتاق های خانه اش در نجف قدم می زدم، روزهایی که به این خانه گذشته می آمد جلوی چشمم. از دیدارها، ملاقات ها و قرار و مدارهایی که در این خانه محقر و ساده رقم خورد و حاصلش شد، انقلاب اسلامی. انقلابی که هنوز دارد آدم ها و ملت ها را به عرصه حیات برمی گرداند. دیروز جایی خواندم که یک ضد انقلاب خارج نشین، نوشته بود، خمینی دانشگاه های ایران را نابود کرد کم بود حالا نوبت دانشگاه های آمریکاست. او هم با عقل ناقص خودش فهمیده بود که انقلاب خمینی هنوز زنده است و زندگی می بخشد. دوست دارم به رسم بچگی هایمان که به محض ورود معلم، بلند می شدیم و میگفتیم معلم عزیزم روزت مبارک، وسط این کوخ نورانی بایستم و بگویم؛ معلم عزیزم روزت مبارک! @koookhak
. امروز صبح تا به خودم آمدم، دیدم دوباره آمده ام در خانه امام. جو خانه رهایم نمی کند. دوست دارم ساعت ها بنشینم، آن قدر به در و دیوارش زل بزنم تا همه قصه هایش مثل آب راه افتاده توی ناودان ها بریزد روی زمین. امروز خیره شده بودم به این عکس. میان همهمه آدم هایی که برای بازدید آمده بودند، این عکس عجیب برایم زنده بود. انگار امام پایین همین عکس، توی همین کنج، زل زده بود و برو بیای ما را تماشا می کرد. آرام، ساده، متفکر. درست مثل روزهایی که میان هیاهوی شرق و غرب عالم که گوش خیلی ها را کر کرده بود، همین جوری، آرام، ساده، متفکر و متوکل، پایه های انقلاب اسلامی را گذاشت. رحمت و رضوان خدا روانه روح امام روح الله @koookhak
. این دست نوشته ها هم بخشی از ابراز ارادت مردم به امام بود... @koookhak
. خدا بیامرزد پدر داوود میرباقری را که مختارنامه را ساخت. و الا ما هرچه کتاب تاریخی هم می خواندیم، محال بود این جوری تک تک شخصیت ها با تصویر فول اچ دی، جلوی چشمم مان رژه برود. البته باید تشکر ویژه تر را از شبکه های محترم آی فیلم و تماشا و سایر وابستگان، نیز داشت که با پخش سالی چند بار این سریال، تک تک دیالوگ ها و شخصیت ها را در ذهن ما تثبیت کردند. غرض این که وقتی به زیارت جناب، مسلم، هانی و مختار در مسجد کوفه مشرف شدیم، دیگر تمام و کمال حکایت و دیالوگ هایشان را از بر بودیم و با حرارت برای هم تعریف می کردیم. فقط نکته این جا بود که هنگام زیارت، تصویر آقای عرب نیا، زندگانی و نعمتی می‌آمد جلوی چشممان. دست آن ها هم درد نکند و شریک باشند در ثواب زیارت ما که این نقش ها را چون کوفتن میخ بر سنگ در ذهن ما نقش بستند‌! باز هم ازین سریال ها لطفا. @koookhak
. به قول امیر کرمانشاهی: یه قرار عاشقونه زیر بارون نجف قطـــــره قطره اشک بی بهونه مهمون نجف آخ دلم خونه نجف چی میشه آدم به نامـــــــش باشه یه خونه نجف نجف خونه بابامه به ما میرسه بریم بیـــــایم اگه بی ادبی نباشه مولا سالی ده تا نجــــــــف ازت میخوایم همین حالا، زیر باران نجف داریم با آقا و مولایمان وداع می کنیم. إن شاء الله مثل شرشر این باران آمرزیده از نجف برویم و بزودی برگردیم... @koookhak