eitaa logo
کوخَک
146 دنبال‌کننده
413 عکس
30 ویدیو
4 فایل
بسم الله عکس کانال: اثر فاطمه سادات مظلومی من اینجام👇 @m_borzoyi
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ دومین شماره سُهــــا منتشر شد شماره بهار مجله «سُها»، روایتی از نقش‌آفرینی زنان در عرصه پیشرفت کشور، منتشر شد. این مجله با هدف روایت حضور و تأثیر زنان در حوزه‌های مختلف پیشرفت، به‌ویژه در عرصه علم و فناوری، توسط «خانه هنر و رسانه پیشرفت» و به سفارش مرکز راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ۲۰۰ صفحه تولید شده است. مجله «سُها» تلاشی است برای روایت داستان‌ها و دستاوردهای الهام‌بخش زنان در مسیر پیشرفت کشور. 🔻سرمقاله 🔅 مرکز دنیای من، اینجاست! 🔻میدان پیشرفتِ دانش‌بنیان 🔅خانم دکترِ رویان، در جستجوی درمان جدیدِ سرطان 🔅نجات نانوفناورانۀ آب و سرزمین 🔅دختران فضایی ایران 🔅فضاهای بزرگی به‌روی ما باز است 🔅خانم مهندس‌های ایرانی، ماهواره می‌سازند 🔻زنان، رسانه، پیشرفت 🔅با هم، هم‌بازی شدیم 🔅 رویان را در دلِ دانش‌آموزان تکثیر می‌کنیم 🔅آرزوهای نانویی دختر نهبندانی 🔅خانه‌های که مادر دارند 🔅هم سخت و هم شیرین 🔻پیشرفت بر مدارِ جامعه 🔅سرگلِ والیبال 🔅هنرستان دخترانه‌ای که بندر گز را متحول کرد 🔅سه نسل، یک عشق 🔅برای جلگه سبز خوزستان 🔻دانشِ ثروت‌آفرین در همه ایران 🔅از تحصیل تا پیشرفت در شهرم زنجان 🔅فناورانه‌های زوج تبریزی 🔅دانش و طلاهایم را خرج کشاورزی بیولوژیک کردم 🔻برای اسلام و انسان 🔅بانوی بدون مرزِ فلسفه 🔅انسان‌ها و اورانگوتان‌ها در غزه 🔖همکاران این شماره: نعمت‌الله سعیدی، سمیه وظیفه‌خواه، رعنا مرادی‌نسب، مریم برزویی، ملیحه نیکبخت، فرناز ایزدبین، پریسا میرزایی، ریحانه رزم‌آرا، فروزان ایزدبین، کوثر محمدی، حکیمه برتینا، سعیده خدابین، مرتضی اسدزاده، ایمان ایزی، حسن فاطمی. مدیر مسئول: سارا طالبی سردبیر: پژمان عرب دبیر اجرایی: مریم حنطه‌زاده مجری طرح: خانه هنر و رسانه پیشرفت 📍خوانندگان عزیز جهت تهیه شماره دوم مجله «سُــها» به آیدی @soha_magiran پیام ارسال کنید. 📲 [نشانی ما در پیامرسان بله] 🇮🇷 خانه هنر و رسانه پیشرفت‌| راوی پیشرفت ایران @khaneh_pishraft
کوخَک
⭕ دومین شماره سُهــــا منتشر شد شماره بهار مجله «سُها»، روایتی از نقش‌آفرینی زنان در عرصه پیشرفت کش
. تو دومین شماره نشریه سها که روایت نقش‌آفرینی زنان در عرصه پیشرفته در مورد خانه همبازی نوشتم. توصیه می‌کنم سها رو تهیه کنید و در کنار آشنا شدن با مجموعه همبازی و فعالیت‌هاش با قصه زنان پیشرو در عرصه‌های مختلف آشنا بشید. مزیت نشریه سها از چند جهته که می‌تونه سلیقه‌های زیادی رو دربرگیره و برای دامنه زیادی از آدما مفید باشه. اول از جهت تنوع جغرافیایی سوژه‌ها و محدود نبودنش به پایتخت دوم رده سنی سوژه‌ها که عموما جوان‌ها هستند. سوم تنوع فعالیت‌ها از تولیدکننده واکسن تا معلم و مستندساز و... و چهارمین و مهم‌ترینش ارائه یک روایت جمعی و خانوادگی از سوژه‌ها. جمع همه این مولفه‌ها کمک می‌کنه شما بتونید این نشریه رو به مخاطبین مختلفی عرضه کنید. خصوصا که تو این جنگ تحمیلی اخیر پیشرفت، ضریب تازه‌ای پیدا کرد و الان و در این ایام تابستان فرصت خوبیه تا یک بار دیگه هویت و داشته‌های خودمونو ذیل وقایع اخیر، مرور کنیم.
. به آسمان نرسد، هرکه خاک پای تو نیست...@koookhak
📱 جوان‌ها! به ایران افتخار کنید ‌ 💻گفتگوی منتشرنشده شهید دکتر محمدمهدی طهرانچی با برنامه تلویزیونی نگار رسانه KHAMENEI.IR 👈 تا دقایقی دیگر، از ساعت ۲۰ از شبکه اول سیما ‌ 🔹با روی خوش دعوت‌مان را پذیرا شد و آمد. می‌دانستیم در زمرۀ شخصیت‌های مهم کشور است با این حال تواضع و خوش‌خلقی‌اش یخ همۀ ما را شکست. اگر کسی او را نمی‌شناخت و در کوچه و خیابان و بدون همراهی محافظانش می‌دید شاید باور نمی‌کرد که چنین شخصیت خاکی و متواضعی یکی از دانشمندان برجسته و چهره‌های علمی کشور است؛ آنقدر مهم که ترورش برای دشمن، یک موفقیت عظیم باشد. ‌ 🎥آنچه تا دقایقی دیگر از شبکه اول سیما پخش می‌شود نسخه کامل گفتگوی برنامه تلویزیونی نگار در فروردین ۱۴۰۴ با دکتر محمدمهدی طهرانچی دربارۀ وضعیت رشد علمی کشور و نقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مسیر است. برنامه‌ای که قرار بود در خردادماه پخش و منتشر شود. دست تقدیر اما سرنوشت دیگری هم برای کشور هم برای دکتر محمدمهدی طهرانچی رقم زد تا الان این برنامه تلویزیونی با عنوان شهید محمدمهدی طهرانچی منتشر شود. ‌ 📥 نسخه متنی این گفت‌وگو را از اینجا بخوانید. ‌ 💻 Farsi.Khamenei.ir
. گمان مبر که به پایان رسید کار مغان هزار بادهٔ ناخورده در رگ تاک است پ_ن: روضه‌های مقاومت مادرانه سبزوار/به وقت روزهای پس از جنگ تحمیلی۲/ @koookhak
کوخَک
یک روز باید از فلسفه شکل‌گیری و امتداد روضه‌های مقاومت‌مان در مادرانه سبزوار برایتان بنویسم. إن شاءالله به شرط حیات. بهش می‌گوییم روضه‌های آدم‌ساز!
کوخَک
📱 جوان‌ها! به ایران افتخار کنید ‌ 💻گفتگوی منتشرنشده شهید دکتر محمدمهدی طهرانچی با برنامه تلویزیونی ن
. نمی‌دانم دیشب این مصاحبه را تماشا کردید یا نه! قسمتی ازش را برایتان می‌گذارم، بقیه‌اش را حتما خودتان بخوانید یا ببینید. بخشی از مصاحبه دکتر طهرانچی در برنامه نگار: نگاه کنید، بعد از اینکه ما در نانوفناوری، زیست‌فناوری و علوم شناختی در سال ۸۴ دستاوردهای‌مان را جدی‌تر کردیم، غربی‌ها بسیار حساس شدند. آن‌ها سریعاً یک خانمی که سردبیر اروپایی نیچر بود را به ایران فرستادند. او آمد، یک دوری زد و برگشت و دو مقاله نوشت. در واکاوی اینکه چرا ایران توسعه‌ی علمی پیدا کرده، این شهادت ما نیست که بگوییم ما از درون نظام داریم جهت می‌دهیم. این خانم آمده و بررسی کرده و در نیچر، در شماره‌ی ۴۳۵، در می ۲۰۰۵، دو مقاله منتشر کرده است. عنوان مقاله‌ی اولش "ایران لانگ مارچ" یا "رژه‌ی بزرگ ایرانیان" است. سوتیتر مقاله می‌گوید مرجعیت علمی در ایران در حال بازسازی دوباره است، مگر اینکه با اغتشاش سیاسی یا تحریم جلوی آن گرفته شود. بله، ۲۰۰۵، یعنی ۱۹ می ۲۰۰۵. سال ۱۳۸۴. او در تحلیل اینکه چرا اینطور شده، می‌گوید آیت‌الله علی خامنه‌ای به صورت مؤثر توسعه‌ی کشور را شارژ کرده و توسعه‌ی کشور را با توسعه‌ی علم در هم آمیخته است. جامعه‌ی آکادمیک کوچک ایران این پیام را با تمام وجود دریافت کرده و شعارش توسعه‌ی درون‌زا در همه‌ی ابعاد علم است. این موضوع در جامعه‌ی علمی ایران طنین‌انداز شده و آن‌ها از تاریخ و دستاوردهای علمی خود آگاه هستند. در مقاله‌ی دیگری می‌گوید این‌ها می‌دانند که رهبری علم دنیا را یک روز داشتند و آیا به دنبال سودای دوباره‌ی رهبری علم جهانی هستند. می‌خواهم بگویم که دشمن هم اعتراف دارد که این دستاورد، دستاوردی است که در گفتمان، حمایت و راهبری آن منحصراً در شخص ایشان قرار گرفته است. https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=60544 @koookhak
. از یار نسیم روضه دارد خبری بازآمده با حماسه‌ی بیشتری پژواک دمادم حسین‌بن‌علی‌ست تهدید در این کوه ندارد اثری ‌ میلاد عرفان‌پور ‌ @koookhak
. مثل آن‌هایی که از اول روضه توی مهمان‌خانه مهمان‌داری و میزبانی کرده‌اند و آخر مجلس می‌آیند یک دمی بگیرند، ناگهان پرده حسینیه را کنار زدید و آمدید داخل. مهمان‌ها انگار انتظارش را نداشتند، مثل باد از جا کنده شدند، دست‌هایشان ناخواسته رفت توی هوا. اولین شعاری که آمد سرزبان‌شان، نوای حیدر حیدر بود. دست روی سینه گذاشتید و طبق عادت همیشه با لبخند، تک تک را جواب دادید. بعد نشستید و حاج محمود را صدا زدید. سر از پا نشناخته دوید به سمت‌تان. حتی سیاهه‌های مداحی‌اش را وسط راه جا گذاشت. زانو زد. توی گوشش گفتید؛ ای ایران بخواند برایتان، برایمان. تازه یک کمی عاشقانه‌اش هم کردید؛ به حاج محمود گفتید اگر خسته نیستی‌، بخوان. وقتی شما توی لغت‌نامه‌تان خستگی ندارید، ما را چه به این حرف‌ها. صدای حاج محمود از روی پله آخر منبر، پیچد توی حسینیه امام خمینی(ره). ای میهن خدایی! صحن امام رضایی ایران ذوالفقار و ایران عاشورایی در روح و جان من! می‌مانی ای وطن! تویی تویی تو هستی حرم تویی تو خانه من ای ایران ایران! ‌ @koookhak
. وقتی امام روح‌الله می‌گوید؛ ما ملت گریه سیاسی هستیم معنایش همین جوانه‌های لبخند، وسط اشک‌های شب دهم محرم است. @koookhak
. آقاجان! ما هیچ‌کدام خسته‌ نیستیم؛ چون می‌خواهیم تا خود صبح نابودی کفر، برایت ای ایران بخوانیم. ‌ @koookhak