eitaa logo
کوخَک
146 دنبال‌کننده
413 عکس
30 ویدیو
4 فایل
بسم الله عکس کانال: اثر فاطمه سادات مظلومی من اینجام👇 @m_borzoyi
مشاهده در ایتا
دانلود
. از یار نسیم روضه دارد خبری بازآمده با حماسه‌ی بیشتری پژواک دمادم حسین‌بن‌علی‌ست تهدید در این کوه ندارد اثری ‌ میلاد عرفان‌پور ‌ @koookhak
. مثل آن‌هایی که از اول روضه توی مهمان‌خانه مهمان‌داری و میزبانی کرده‌اند و آخر مجلس می‌آیند یک دمی بگیرند، ناگهان پرده حسینیه را کنار زدید و آمدید داخل. مهمان‌ها انگار انتظارش را نداشتند، مثل باد از جا کنده شدند، دست‌هایشان ناخواسته رفت توی هوا. اولین شعاری که آمد سرزبان‌شان، نوای حیدر حیدر بود. دست روی سینه گذاشتید و طبق عادت همیشه با لبخند، تک تک را جواب دادید. بعد نشستید و حاج محمود را صدا زدید. سر از پا نشناخته دوید به سمت‌تان. حتی سیاهه‌های مداحی‌اش را وسط راه جا گذاشت. زانو زد. توی گوشش گفتید؛ ای ایران بخواند برایتان، برایمان. تازه یک کمی عاشقانه‌اش هم کردید؛ به حاج محمود گفتید اگر خسته نیستی‌، بخوان. وقتی شما توی لغت‌نامه‌تان خستگی ندارید، ما را چه به این حرف‌ها. صدای حاج محمود از روی پله آخر منبر، پیچد توی حسینیه امام خمینی(ره). ای میهن خدایی! صحن امام رضایی ایران ذوالفقار و ایران عاشورایی در روح و جان من! می‌مانی ای وطن! تویی تویی تو هستی حرم تویی تو خانه من ای ایران ایران! ‌ @koookhak
. وقتی امام روح‌الله می‌گوید؛ ما ملت گریه سیاسی هستیم معنایش همین جوانه‌های لبخند، وسط اشک‌های شب دهم محرم است. @koookhak
. آقاجان! ما هیچ‌کدام خسته‌ نیستیم؛ چون می‌خواهیم تا خود صبح نابودی کفر، برایت ای ایران بخوانیم. ‌ @koookhak
. | سخنرانی شهید سید حسن نصرالله، به مناسبت مراسم عاشورایی در روز عاشورا سال گذشته | حال ما امروز دقیقا حال یاران امام حسین(ع) است که امام اجازه رفتن داد اما باقی ماندند و حمایت کردند. ما مانده ایم و از مسئولیت شانه خالی نکرده ایم به همین دلیل خانه هایمان ویران می شود و هر روز شهید و جانباز می دهیم. یا اباعبدالله به شما عرض میکنم: اگر کشته شوم و دوباره زنده شوم و هزار بار این اتفاق برایم اتفاق افتد، تو را رها نمی کنم و از کربلای امروز و یاری مظلومان دست بر نمی دارم. ما از مرگ نمی ترسیم و در مسیر ساختن پیروزی های پی در پی با قدرت حرکت می کنیم. ما فرزندان زینب(س) و زین العابدین(ع) هستیم که در مجلس عبید الله به او گفتند: ما را از مرگ می ترسانی؟! ما این راه را ادامه می دهیم در حالیکه چشمانمان به قدس خیره شده است. ما بار دیگر بیعت خود را با امام حسین(ع)، حضرت صاحب الزمان(عج) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای تجدید می کنیم. ما از جنگ نمی ترسیم زیرا آخرین چیزی که جنگ برایمان می آورد، مرگ یا شهادت است و ما از مردن، ترسی نداریم. @nasrollah_info @koookhak
این جمله امام روح‌الله اگه موضع سیاسی و نظامی بود میشد این صحبت مقام ارشد یمنی تو تصویر ‌ ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.@koookhak
. چند روز پیش در جمع دانشجویان یکی از دانشگاه‌ها ذیل وقایع جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و بالا آمدن موضوع هسته‌ای و پررنگ شدن قدرت علمی کشور به گفت‌وگو نشستیم. گفت‌و‌گوها عمده پیرامون: علم جهادی و جهاد علمی علم سکولار استعمار در حوزه علم سلاح و انرژی هسته‌ای و با محوریت کتاب‌ و سوژه‌های پیشرفت بود. متاسفانه فرصت روایت جلسه را ندارم اما توصیه می‌کنم این سخن‌رانی آقا را مطالعه بفرمایید که اساس صحبت ما این سخنرانی ایشان در سال ۸۳ در جمع جهاد دانشگاهی‌ها بود. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3236 یکی از موضوع‌هایی که نمی‌گذارند در کشورهای زیر سلطه رشد کند و بشدت مانع آن می‌شوند، مسأله‌ی علم است؛ چون میدانند علم ابزار قدرت است. خود غربیها با علم به قدرت رسیدند؛ این یکی از پدیده‌های تاریخ بود. البته علم بین شرق و غرب دست به دست گشته و برای مدتی هم آنها در جهالت بودند. در همان دوره‌ی قرون وسطا، که خودشان توصیف میکنند، در این طرف دنیا وقت شکوفایی علم بوده است؛ اما بمجردی که آنها به علم رسیدند، از علم به‌صورت یک ابزار برای اقتدار و کسب ثروت و گسترش سلطه‌ی سیاسی و جذب ثروت ملتها و تولید ثروت برای خودشان استفاده کردند و از آن ثروت باز تولید علم کردند و علم را بالا بردند و دانش خودشان را رشد دادند. آنها میدانند که علم چقدر در قدرت بخشیدن به یک ملت و به یک کشور، تأثیر دارد، لذاست که اگر بخواهند نظام سلطه؛ یعنی رابطه‌ی سلطه‌گر و سلطه‌پذیر باقی بماند و حاکمِ بر نظم جهانی باشد، باید نگذارند آن بخشی که آنها مایلند سلطه‌پذیر باشند، دارای علم شوند؛ این یک استراتژی است که بروبرگرد ندارد و الان رفتارشان هم در دنیا بر همین منوال است؛ لذا باید برای کسب علم و تحقیق جهاد کرد؛ باید کار کرد. ۸۳/۰۴/۰۱ @koookhak
کوخَک
. هم‌چون‌ عقابان تیز پرواز داشتم برای یکی از کتاب‌هایم که تازه کارش تمام شده، چند سطر موخره می‌نوشتم. دستم روی صفحه‌کلید جا‌به‌جا می‌شد و کلمات روی ورد نقش می‌بست؛ «...امروز که این موخره را می‌نویسم؛ ۲۵ روز از جنگ تحمیلی ایران با اسراییل می‌گذرد...» ‌ یک لحظه ایستادم و به صفحه لپ‌تاپ خیره شدم. واقعا ما با اسراییل جنگیدیم یا دارم خیال‌پردازی می‌کنم؟ ما جدی جدی با خود اسراییل تو قلب شهرهای کشورمان دست به یقه شدیم؟ ما شهید جنگ اسراییل توی خاک‌مان دادیم؟ یعنی اسراییل را بیرون از فیلم‌های تو گوشی و تلویزیون دیدیم؟ اجرای نمایش روز قدس و زنگ فلسطین مدرسه و میز غزه دانشگاه نبود؟ یعنی مرگ را با مشت‌های گره کرده‌مان از نمازجمعه‌ها و راهپیمایی‌ها با موشک فرستادیم به قلب سرزمین‌های اشغالی؟ ‌ خودم را عقب کشیدم و به آدم‌هایی فکر کردم که چه قدر آرزوی دیدن این روزها را داشتند. برای رسیدن به چنین روزهایی که جلوی این رژیم منحوس با اقتدار، قد علم کنیم، دویدند و شهادت روزی‌شان شد. مثل حاج احمد متوسلیان که می‌گفت: «ما با اسراييل وارد جنگ خواهيم شد و عمليات‏مان را عليه آنها شروع خواهيم كرد. هر كس با ماست؛ بسم‏الله! هر كس با ما نيست، خداحافظ! ما با ايمان‌‌مان مى‏جنگيم؛ جندالله با ايمانش مى‏جنگد. روزى را نزديك خواهيم نمود كه اسراييل چنان بترسد و در فكر اين باشد كه مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بيرون بيايد. باشد كه ما شبانگاهان بر سرشان بريزيم؛ همچون عقابان تيزپروازى كه شب و روز برايشان معنا ندارد.» ‌ @koookhak 
. چه تو روزهایی که میان کوچه خیابان‌های شهر با مردم نشستیم به گفت‌وگو تا رقم بخورد و چه این روزها که نشسته‌ام پای نوشتن فعالیت‌های زنان کشور در عرصه مقاومت، مدام این جمله امام روح‌الله توی ذهنم می‌چرخد‌: «...بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند...» ‌ پای صندوق رای وسط باشد یا کمک به جبهه مقاومت، باز همان ته صف‌نشین‌ها و آخر مجلس نشسته‌ها هستند که بدو خودشان را می‌رسانند اول صف. ‌ @koookhak
هدایت شده از ریحانه
‌🖥 | جنگ با تو برکت دارد 📝تک‌نگاری‌هایی به قلم زنان ایرانی از روزهای دفاع مقدس ملت ایران در برابر رژیم صهیونی در خرداد و تیر ۱۴۰۴ که به پویش "از قلب ایران" رسانه «ریحانه» ارسال شده است. 📝مریم برزویی: دیشب پشت چراغ قرمز دو تا ماشین زدند به هم. راننده‌هاش، مثل باد از پشت فرمان پریدند پایین. گفتم الان است که طبق معمول، کتک‌کاری کنند. فوری زدم رو پای همسرم: «محسن! پاشو تا همدیگرو نکشتن.» همین که همسرم نیم‌خیز شد، دیدیم همدیگر را بغل کردند و روبوسی می‌کنند. صدایشان را می‌شنیدم: - نه آقا ای چه حرفیه اختیار دِرِن. فدا سرتان! صد تا ازی ماشینا بیاد و بره. - فردا صبح میام می‌برم تعمیرگاه جلو خانه‌مان. گواهینامه‌مو بذارم؟ - نوکرتم خودت سندی خراب بشه او اسراییل... - سرت سلامت...  توی دلم گفتم: چه کسی گفته مرگ‌آگاهی، انسان را افسرده می‌کند؟ حضور مرگ، بیخ گوش زندگی می‌تواند همین‌قدر حیات ببخشد و انسان‌ها را به زندگی برگرداند. اسرائیل کجایی ببینی! حتی جنگ با تو برای ما برکت دارد. 🗓شماره ٢ 📩روایت‌های خود را برای انتشار در رسانه ریحانه به حساب‌های زیر ارسال کنید. 🖥 ایتا | بله | روبیکا | سروش پلاس 🖥 @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از مجله هفده دی
🔻 آغاز طرح شمارهٔ جدید فصلنامه هفده دی «پیشکسوت مقاومت زنانه» افق‌های تازهٔ مقاومت، چشم‌انتظار زن مسلمان ایرانی 💯 ۱۵درصد تخفیف + ارسال رایگان زن مسلمان ایرانی در صحنهٔ مقاومت نه‌تنها گم‌گشته و در حاشیه نیست بلکه او آغازگر روزگار جدیدی است که جریان مقاومت به‌ویژه زنان مبارز و آزاده سر سفرهٔ او نشسته‌اند. 🔳  تحریریه فصلنامه «هفده دی» در پیش‌شمارهٔ یک خود به سراغ نسبت زن مسلمان ایرانی و مقاومت رفته و تلاش کرده تجارب، معنا‌بخشی‌، روایت‌ها و صورت‌بندی زن مسلمان‌ ایرانی در این زمینه را بازخوانی کند. 🔶 با ما همراه باشید تا با خواندن جستارهایی از زنان دیروز و امروز مقاومت در قالب سه فصل به ملاقات نسبت زن ایرانی و مقاومت بروید. فصل‌ها: 🔹 کنش‌های زن ایرانی در مقاومت 🔹میدان مقاومت از منظر زن ایرانی 🔹فعالان تخصصی مقاومت ➕به همراه یادنامه شهیده معصومه کرباسی ➖➖➖➖➖➖ لینک سفارش: Gesostu.ir/mag_17dey/ 📝 فصلنامه «هفده دی» روزگار زنانه‌تر می‌شود ... 📗 @mag_17dey