eitaa logo
کوخَک
146 دنبال‌کننده
413 عکس
30 ویدیو
4 فایل
بسم الله عکس کانال: اثر فاطمه سادات مظلومی من اینجام👇 @m_borzoyi
مشاهده در ایتا
دانلود
. نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ. ما در عرصه‌ی دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگی داشتیم، هزیمتهای تلخی هم داشتیم. امام (رضوان الله علیه) سفارش میكردند و میگفتند: نگوئید شكست، بگوئید عدم‌الفتح. یك جا پیروزی نصیب انسان میشود، یك جا هم پیروزی نصیب انسان نمیشود؛ چه اهمیتی دارد؟ بعضی‌ها هستند كه اگر چنانچه جریان كار بر وفق مرادشان پیش آمد و به نقطه‌ی مورد نظر خودشان رسیدند، از دنبال كردن آرمانها دست میكشند؛ این خطا است. «فاذا فرغت فانصب»؛ قرآن به ما میگوید: وقتی این كار را تمام كردی، این تلاش را تمام كردی، تازه خودت را آماده كن، بایست برای ادامه‌ی كار. بعضی آنجورند - این اشتباه است - بعضی هم بعكس؛ اگر آنچه كه پیش می‌آید، بر طبق خواست آنها نبود، بر وفق مراد آنها نبود، دچار یأس و انفعال و شكست میشوند؛ این هم غلط است؛ هر دو غلط است. اصلاً بن‌بستی وجود ندارد در آرمانخواهیِ صحیح و واقع‌بینانه. وقتی انسان واقعیتها را ملاحظه كند، هیچ چیز به نظرش غیر قابل پیش‌بینی نمی‌آید. ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ @koookhak
. محرم همه حرفش انگار خلاصه می‌شود توی همین آیه کوتاه: «...أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ...» این که توی هر مکان و زمانی هستی، بگرد «أن تقوموا»ی خودت را پیدا کن. معطلش نکن! اگر هم پیدا کردی که فبها‌. محرم به محرم میخش را محکم‌تر کن. @koookhak
. ذهن را عادت بدهیم به نظم در مطالعه. عادت به این که اهل «تأمل» باشد، اهل تدقیق باشد. انسان تا آخرِ عمر، به کتاب احتیاج دارد. و بهترین شیوه‌ی کتابخوانی این است که انسان بتواند بیامیزد کتابِ آسان را - رمان، خاطره و کتاب‌های تاریخی آسان را - با کتاب‌هایی که به «فکر کردن» احتیاج دارد. سید علی خامنه‌ای ۴ تیر ۱۳۹۰ @koookhak
. سلام بر آنان که اول می‌آیند و آخر می‌روند‌. از سخنرانی و روضه هم چیزی دستگیرشان نمی‌شود. همه هوششان پیش مهمان‌های مجلس اباعبدالله (ع) است که چای و صوت و جایشان رو به راه باشد. تازه امشب روی کفش‌های ما که طبقه بی سقف جاکفشی بود، پلاستیک انداخته بودند؛ خیس باران نشود. حتم دارم ارباب، مثل همین تابلوی من، گوشه دلشان کلی از این گل‌ها، گره زده. @koookhak
. تاسوعا پیش عباسم... @koookhak
. شب‌های عاشورا مادرم یک ریز، زیر گوش‌مان زمزمه می‌کرد؛ مکن ای صبح طلوع...مکن ای صبح طلوع... ما سه خواهر هم توی عالم بچگی، نقشه می‌کشیدیم چه جوری جلوی آمدن خورشید را بگیریم تا دعای مادر مستجاب شود. یک بار یکی‌مان خوراکی مورد علاقه اش را می‌آورد وسط. من از جعبه مداد رنگی ۲۴ رنگم مایه می‌گذاشتم و خواهر دیگرم از کفش‌هایی که هنوز نپوشیده بود. همه‌اش را نذر می‌کردیم؛ خورشید یک دیروز دیرتر سر و کله‌اش پیدا شود. آخر مادر برای هیچ دعایی این‌جوری تا صبح روی سینه‌اش نمی‌کوفت. صبح که چشم باز کردیم؛ خورشید آمده بود. خواهرم کفش‌های نویش را پوشید. خوراکی‌ها را برداشتیم و من مداد رنگی هایم را با خودم آوردم تکیه تا با بچه‌ها خورشید ظهر عاشورا را نقاشی کنیم. @koookhak
. أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، أَلسَّلامُ عَلى حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ... @koookhak
. | سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت مراسم عاشورایی در روز عاشورا حال ما امروز دقیقا حال یاران امام حسین(ع) است که امام اجازه رفتن داد اما باقی ماندند و حمایت کردند. ما مانده ایم و از مسئولیت شانه خالی نکرده ایم به همین دلیل خانه هایمان ویران می شود و هر روز شهید و جانباز می دهیم. یا اباعبدالله به شما عرض میکنم: اگر کشته شوم و دوباره زنده شوم و هزار بار این اتفاق برایم اتفاق افتد، تو را رها نمی کنم و از کربلای امروز و یاری مظلومان دست بر نمی دارم. ما از مرگ نمی ترسیم و در مسیر ساختن پیروزی های پی در پی با قدرت حرکت می کنیم. ما فرزندان زینب(س) و زین العابدین(ع) هستیم که در مجلس عبید الله به او گفتند: ما را از مرگ می ترسانی؟! ما این راه را ادامه می دهیم در حالیکه چشمانمان به قدس خیره شده است. ما بار دیگر بیعت خود را با امام حسین(ع)، حضرت صاحب الزمان(عج) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای تجدید می کنیم. ما از جنگ نمی ترسیم زیرا آخرین چیزی که جنگ برایمان می آورد، مرگ یا شهادت است و ما از مردن، ترسی نداریم. @nasrollah_info @koookhak
. آه از غم‌هایی که نو به نو تازه می‌شوند... @koookhak
. به کسانی که افتادن ما را انتظار می‌کشند، بگویید؛ ایستادگی ما از عمرهای آنان طولانی‌تر است. @koookhak
. کسانی بیش‌تر می‌کشتند که بیش‌تر می‌ترسیدند... @koookhak