🗓اطلاعیه تقویم نیمسال اول 1402-1401
#مقطع_عمومی
🏷فرایند انتقال و مهمان
🔖ثبت درخواست🔰
🗓29/05/1401 تا 05/06/1401
═✿๑؛📚معاونت آموزش کوثر ورامین✿═
🌀 هرکسی مخاطب خودش را دارد
🖋 محمد حق پرست
🔸 تابحال به این فکر کردید چرا با وجود این همه مغازه خوراکی، میوه، نانوایی، باز هم به آنها اضافه میشود و کسی نمیگوید دیگر اشباع شده و ما دیر آمدیم؟
🔹 جواب مشخص است. در چرخه اقتصاد، برخی از مغازهها تعطیل میشوند و برخی دیگر جای آنها مینشینند.
🔹 علت رونق و تعطیلی مغازه سه چیز است: مشتری مداری، رقابت قیمت در بازار و کیفیت جنس. (به اصطلاح جنس خوب با قیمت خوب) هیچوقت این بازارها اشباع نمی شوند و مغازه ها مزاحم همدیگر نیستند، چون هرکسی مشتری خودش را دارد. هر مغازه ای حتی کوچک و در کوچه پس کوچه ها، اگر شروط را داشته باشد، بالاخره مشتری خواهد داشت.
🔹 تولید محتوا و تبلیغ در فضای مجازی و غیرمجازی هم چنین حکایتی دارد. هیچوقت فکر نکنید با وجود منبریهای معروف، فضا برای دیگران وجود ندارد. یا کانالهای موجود در فضای مجازی برای مخاطبان کافی هستند.
نخیر، هر مخاطبی ذائقه و سلیقهای دارد. هر تولیدکننده محتوایی هم بیان و قلم و سبک خودش را دارد.
اگر در تولید محتوا به روز باشید، و مخاطبمداری هم بکنید، قطعا محتوای شما خواهان و مخاطب خواهد داشت. اگر اصرار به آموزش دیدن و تخصصمحوری داریم، دلیلش شرط رقابت و در اوجماندن است.
🔹 بگذریم از اینکه محتوای خوب در مجازی و غیرمجازی هنوز به حد مطلوب نرسیده که به اشباعشدن فکر کنیم. محتوای دینی در مجازستان مثل گوهر نایاب است و هنوز در ابتدای راه هستیم. حتی اگر اشباع هم شود، تازه حکایت مبلغان، حکایت مغازهداری است که مخاطب خودش را حتما خواهد داشت.
🔹 زمانی که علامه طباطبائی قصد نگارش المیزان را داشت، عدهای به ایشان میگویند هرچه لازم بوده در تفسیرهای گذشته آمده و نیازی به تفسیر جدید نیست.
اما علامه قانع نمیشود و نگارش را شروع میکند. همین حکایت برای تفسیر نمونه هم بوده که آیت الله مکارم را از نگارش منع میکنند به بهانه اینکه المیزان هست. اما ایشان نمونه را مینویسند.
همیشه این حکایت باقی است که یا شیطان یا دیگران انسان را از تولید محتوا دلسرد یا منع کنند، اما آن کسی که حرفی برای گفتن دارد، ارادهاش از بین نمیرود.
🗂 #حوزه_و_جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین
📢 امام سجاد(ع) دو اقدام را به انجام رساندند: یکی ایجاد یک معنویت حقیقی در تاریخ اسلام، و دیگری، احیای گرایش به اهل بیت(ع) بر محور سید الشهداء(ع).
📢 تربیت انسان به این است که یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد.
«امام سجاد(ع) دو اقدام را به انجام رساندند: یکی ایجاد یک معنویت حقیقی در تاریخ اسلام، و دیگری، احیای گرایش به اهل بیت(ع) بر محور سید الشهداء(ع).
یکی از کارهای ایشان که جزء عبادات علنی امام سجاد(ع) بود بکاء بر سیدالشهداء(ع) است. گاهی به نظر میرسد که این چه مبارزهای است؟ گریه، مبارزه مسنها و پیرمردها و پیرزنها است!
درحالیکه اینگونه نیست. این درک از کار حضرت سجاد(ع) غلط است. برخی از انقلابیهای قبل انقلاب اسلامی، میگفتند «چرا از مردم اشک میگیرید، اسلحه به دستشان بدهید!». متوجه نبودند که اسلحه را مارکسیستها هم میدهند! کشته دنیا که به دردی نمیخورد.
اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستیاش را برای امام و در راه ولایت بدهد باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد، انگیزه جهادش درست شده باشد. زیارت عاشورا همین است، انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد میکند.»
#استاد_میرباقری
❌اطلاعیه فوری و مهم❌
♦️مدیران و رابطین محترم مدارس ♦️
سلام علیکم
📣 واحد اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی نمايندگی تهران برای اعزام اربعین حسینی برنامه ویژه ای به همراه پرداخت حق التبلیغ دارد.
شرایط:
طلاب مشغول به تحصیل در پایه ۳ به بعد
شرط سنی حداکثر ۳۰ سال
قبولی در مصاحبه مهارتی تبلیغ
گذراندن دوره آموزش کوتاه مدت ویژه تبلیغ اربعین
❌ظرفیت محدود❌
اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام انجام دهند.
نحوه ثبت نام:👇👇👇👇👇👇
پیام در پیامرسان ایتا به شماره
09104723360
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ این هم یک نوع اعتراض مردمی به ممنوعیت پرچم اباعبدالله الحسین در مرکز شهر باکو بر روی دریای خزر🔺
👆👆👆👆👆
توجه 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 توجه
مدرسه علمیه کوثر باهمکاری بسیج نوآموز درمقطع پیش دبستانی ۱و۲میپذیرد👆👆👆
💠تفسیر زیارت عاشورا
🌟آیت الله بهجت (ره) در رابطه با زیارت عاشورا می گوید؛ زیارت عاشورا حدیثی قدسی است (حدیث قدسی یعنی از جانب خدا به پیغمبر و بعد به ائمه نازل شد) مطالب و مباحثی در این زیارت آمده که تمام استادان و علمای ما بر این زیارت مداومت داشتند (یعنی مرتب خواندن، هر روز خواندن، نه اینکه یک روز بخواند و چند روز نخواند) بزرگان ما مقید به خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بودند.
🔹مرحوم عبدالله انصاری همدانی به دوستان و شاگردان خود تأکید زیادی داشت که زیارت عاشورا را به صورت مستمر بخوانند. از آیت الله بهجت نقل شده که فرمودند؛ استادم سید علی آقای قاضی را در خواب دیدم و از ایشان راجع به احوال خودشان سوال کردم، حرف تکان دهنده ای زدند گفتند من پشیمانم که چرا زیارت عاشورا را روزی یکبار می خواندم ای کاش روزی دوبار می خواندم!
☝️شما اگر ثواب کامل زیارت عاشورا را می خواهید صد بار است یعنی با صد بار لعن و صد بار سلام است، یعنی بار یکبار خواندن شما یک درصد ثواب را می برید نه ثواب کامل! اما در کتاب ″مزار- ص۴۸۲″ یک زیارت عاشورای غیر معروفه آمده که در مفاتیح هم شیخ عباس قمی آورده. بعد از زیارت عاشورای اصلی دعای صفوان هست، بعد از دعای صفوان زیارت عاشورای غیر معروفه هست که متن آن با زیارت عاشورای اصلی فرق می کند.
📖خواندن این زیارت ثواب زیارت عاشورای اصلی را دارد ولی بدون صد بار، دیگر صد بار گفتن نیاز نیست. یعنی شما می توانی پنج دقیقه ای زیارت عاشورای غیر معروفه را بخوانید و ثواب کامل زیارت عاشورای صد بار را ببرید.
📕در کتاب ″کیمیای وصل- ج۲، ص۳۸۷″ آیت الله بهجت صراحتا می گویند اگر کسی نمی تواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخواند زیارت عاشورای غیر معروفه را بخواند که همان ثواب زیارت عاشورای کامل را خدا به او می دهد. فقط در زیارت عاشورای غیر معروفه دو رکعت نماز قبل از زیارت باید بخوانید. به نیت زیارت امام حسین
دو رکعت نماز بخوانید و سپس زیارت عاشورا را بخوانید
✅یک شیوه ی دیگر هم هست اگر زیارت عاشورا را در همان روز عاشورا می خوانید باید در یک مجلس یعنی یک مکان صد بار را بگویید و تمام شود. اما اگر در روزهای غیر از روز عاشورا می خواهید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید هیچ اشکالی ندارد شما در صبح، بعد از نماز هر زمانی که حال داشتید زیارت عاشورا را تا اول صد لعن بخوانید بعد صد لعن و صد سلام را تقسیم کنید و در طول روز بگویید. این شیوه ی بسیاری از بزرگان است.
🔅علامه طباطبایی می گوید: خوبی این کار این است که شما در طول روز به یاد امام حسین (ع) هستید و به این طریق تا غروب صد بار لعن و صد بار سلام را تمام می کنید و بعد سجده و بعد دو رکعت نماز را بخوانید. به این ترتیب زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خوانید.
❓سئوال: برای عزاداری و دهه گرفتن در محرم دلایلی و روایاتی هست؟
✅ پاسخ: 1- برای اصل عزاداری برای امام حسین علیهالسلام روایات فراوانی هست از جمله:
- قال الرضا (علیهالسّلام): من تذکر مصابنا وبکی لما ارتکب منا کان معنا فی درجتنا یوم القیامة، ومن ذکر بمصابنا فبکی وابکی لم تبک عینه یوم تبکی العیون، ومن جلس مجلسا یحیی فیه امرنا لم یمت قلبه یوم تموت القلوب.
«هر که یاد مصیبت ما کند و بگرید بدان چه با ما کردند روز قیامت با ما در درجه ما است و هر که یاد مصیبت ما کند و بگرید و بگریاند دیدهاش گریان نشود روزی که همه دیدهها گریانست و هر که بنشیند در مجلسی که امر ما در آن زنده میشود دلش نمیرد روزی که دلها بمیرد.» (امالى صدوق ، ص 111)
2- برای عزاداری در محرم هم دلایل زیادی هست از جمله:
- قال الرّضا علیه السّلام :انَ اَبى اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُرى ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ حَتّى یَمْضِىَ مِنْهُ عَشْرَةُ اَیّامٍ، فَاِذا کانَ الْیَوْمُ العْاشِرُ کانَ ذلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکائِهِ ... .
«هرگاه ماه محرّم فرا مى رسید، پدرم (موسى بن جعفرعلیه السّلام ) دیگر خندان دیده نمى شد و غم و افسردگى بر او غلبه مى یافت تا آن که ده روز از محرّم مى گذشت ، روز دهم محرّم که مى شد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود.»(امالى صدوق ، ص 111)
- همچنین در كتاب "نهضت الحسين" (ص 152) آمده است با آمدن محرم، حزن و اندوه در اهل بيت علیهمالسلام ظاهر ميگشت و آنان از شعرا ميخواستند تا براي جدشان امام حسين علیهالسلام مرثيه سرايي كنند.
3- باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که ائمه علیهمالسلام در زمان خود گرفتار مخالفان و حاکمان ظالم و جائر بنیامیه و بنیعباس بودند و چنان در وضع تقیّه و فشار بودند که نمیتوانستند مثل ما آزاد و راحت دهه عزاداری به طور عمومی و علنی برپا کنند و الا طبق برخی روایات این مصیبت بر حضرات معصومین علیهمالسلام بسیار سنگین و طاقتفرسا بوده به گونهای که هر روز و هر شب در مصیبت جدّشان عزاداری و گریه میکنند. به عنوان مثال حضرت ولیعصر ارواحنافداه در زیارت معروف ناحیه مقدسه میفرمایند: «فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْکِیَنَّ عَلَیْکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً، حَسْرَةً عَلَیْکَ وَ تَأَسُّفاً عَلَى مَا دَهَاکَ وَ تَلَهُّفاً، حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصَابِ وَ غُصَّةِ الِاکْتِیَاب» صبح و شب برای تو ناله میکنم و بجای اشک بر تو خون میگریم. این کار را به خاطر حسرت خوردن بر تو و از روی ناراحتی و بلایی که بر تو وارد شده و از روی اندوه و حزن بر تو انجام میدهم. تا اینکه از غم مصیبتها و غصه ناراحتی بمیرم.( المزار الکبیر، ص 501، چاپ اول)
و یا امام صادق از جدّ خود امام سجاد علیهماالصلوة و السلام نقل میکنند که: « «قال: بکی علیُّ بن الحسین علی ابیه حسین بن علیٍّ صلوات الله علیهما عشرین سَنَة ـ او اربعین سَنَةـ، .......حتّی قال له مولی له: جُعلتُ فِداک یا ابن رَسول الله انّی اخاف علیک ان تکون مِن الهالِکین، قال: «انَّما اشْکُو بَثِّی وَحُزْنی الی اللهِ واعْلمُ مِنَ اللهِ ما لا یَعْلَمُون»، انّی لم اذکر مصرع بنی فاطمة الاّ خَنَقَتنی العَبرةلذلک.
حضرت علی بن الحسین (صلواتاللَّهعلیهما) مدت بیست یا چهل سال بر پدرشان گریستند و طعام و غذایی نبود که در مقابل حضرت بگذارند مگر آن که حضرت بیاد امام حسین (علیهالسّلام) گریه میکردند تا جایی که غلام حضرت محضر مبارکش عرض نمود: فدایت شوم ای پسر رسول خدا میترسم که شما هلاک شوید حضرت فرمودند: تنها درد دل و غم خود را با خدا گویم و از لطف و کرم بیاندازه او چیزی میدانم که شما نمیدانید. سپس فرمودند: هیچگاه محل کشته شدن فرزندان فاطمه (علیهاالسّلام) را بیاد نمیآورم مگر آنکه حزن و غصه حلقوم من را میفشارد.( کامل الزیارات، ج۱، ص۱۱۴ )
🔆 اعزام رایگان زائر اولی ها به مشهد مقدس
باسلام
بزرگواران لطف کنید اطلاعات ذیل افرادی که به دلیل عدم بضاعت مالی ، تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند ( و یا از آخرین سفر 8 سال گذشته ) را نهایت تا 1 شهریور ماه 1401 برای حقیر در واتساپ ارسال بفرمائید
-نام ونام خانوادگی
-نام پدر
-کد ملی
-تاریخ تولد ( سال )
-استان
-شهرستان
-شهر
-شماره همراه
ان شاءالله کلیه هزینه های سفر برای این افراد رایگان خواهد بود
خادم القرآن هاشمی
09199657194
ستاد پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم با همکاری بنیاد بین المللی صلوات
https://eitaa.com/quran1342