eitaa logo
حوزه علمیه کوثر
364 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
359 فایل
☎️تلفن : ۳۶۲۵۰۶۶۰_۰۲۱ معاونت آموزش : @m_zafar معاونت فرهنگی : @zahra0451 معاونت پژوهش : @kosar_nori
مشاهده در ایتا
دانلود
#سلام_بر_محرم #سلام_بر_حسین_(ع) پیشنهاد پروفایل https://eitaa.com/kosar_varamin/5
#سلام_بر_محرم #سلام_بر_حسین_(ع) پیشنهاد پروفایل https://eitaa.com/kosar_varamin/5
#سلام_بر_محرم #سلام_بر_حسین_(ع) پیشنهاد پروفایل https://eitaa.com/kosar_varamin/5
مهتاب و مین و من.mp3
13.42M
نام قطعه: مهتاب و مين و من از مجموعه : « اگر چنانچه از سیم خاردار می خواهی رد شوی اول باید از سیم خاردار نفست عبور کنی وقتی گرفتار خودمان هستیم نمی توانیم کاری انجام دهیم » https://eitaa.com/kosar_varamin/5
▪️ اسب حسین به زمینی هولناک رسید و بایستاد هرچند شاه‌زاده تازیانه می‌زد گام‌ازگام برنمی‌گرفت. حسین (ع) فرمود که هیچ‌کس می‌داند که این چه زمین است؟ یکی گفت: این را ارض ماریه گویند. حسین (ع) فرمود که شاید نامی دیگر داشته باشد. گفتند: آری این موضع را کربلا خوانند. حسین (ع) گفت: «الله اکبرُ ارضُ کربٍ و بلآءٍ وَ سَفکُ الدّماءِ» این زمین کرب و بلاست این، جای ریختن خون‌های ماست. این محطّ رجال آل عباست علی‌اکبر پیش آمد که ای پدر بزرگوار این چه فال است که می‌گیری و این چه مقال است که می‌گویی؟ گفت: ای جان پدر، با جدّت مرتضی علی (ع) در وقت عزیمت صفین، بدین موضع رسیدیم که کربلا می‌گویند. امیر فرود آمد و سر در کنار برادرم امام حسن (ع) نهاد و من بر سر بالین وی نشسته بودم، ناگاه از خواب در آمد، گریان، گریان. برادرم گفت: «یا ابتاه» تو را چه شد؟ گفت: در واقعه دیدم که دریایی از خون در این صحرا بود و حسین من در آن دریا افتاده، دست و پا می‌‌زد و فریاد می‌کرد و هیچ‌کس به فریاد او نمی‌رسید. آنگه رو به من کرد و گفت: «یا اباعبدالله» تو را در این صحرا واقعۀ هایله دست خواهد داد. چه خواهی کرد؟ گفتم: صبر کنم و جز صبر و شیکبایی چه چاره دارم؟ امیر گفت: هم‌چنین کن که مزد صبر کنندگان در شمار نمی‌آید، «... انّما یُوَّفَّی الصابِرونَ اَجرَهُم بِغَیرِ حِسابٍ» (10/الزمر)، خدا یار صابران است و ما را به تمسک به چیزی که فرمود صبر است. 💬 کتاب روضه نشر کتاب https://eitaa.com/kosar_varamin/5
🔶🔷تجمع عصر تاسوعا در ورامین با پخش از رسانه ملی ✳️زمان: دوشنبه 18 شهریور همزمان با تاسوعای حسینی از ساعت 16/30 ✅مکان: میدان امام خمینی(ره)
یکی از مسایل مورد توجه در بحث تربیت فرزندان که متناسب با فرهنگ اسلامی ما است، تربیت دینی فرزندان می‌باشد؛ در این میان واقعه کربلا نه یک حادثه بلکه یک دانشگاه بزرگ تربیتی است، واقعه‌ای که بسیاری از آموزه‌های دینی را در بر دارد، و ما می‌توانیم با الگو قرار دادن جریان عاشورا، گام‌های مؤثری در امر تربیت دینی کودکان و فرزندانمان برداریم. نگاه حضرت امام حسین(علیه السلام) به فرندان خود و فرزندان خواهر و برادر و حتی اصحاب و بالاتر از این در برخورد اولیه با دشمنانش آنهم در بحبوحه جنگ یک نگاه تربیتی بود. و این خود بزرگترین الگو برای والدین می‌باشد. زمانی كه انگیزه و فكر كودك عاشورایی شده و از آرمان‌های حسینی الهام گرفت، در موقعیت‌های مختلف زندگی با ذهن فرد عجین شده و ظاهر می‌شود. پس برای تربیت حسینی فرزندان اولین وظیفه والدین این است که خود با آموزه‌ها و الگوهای نهضت حسینی و درس‌های عاشورا آشنا شوند، سپس با فرا گرفتن تکنیکهای لازم از جمله: قصه‌گویی، شعر، بازی، کاردستی، بازی نقش، جایزه، و... آن معارف را به فرزندان منتقل کنند و در کنار آن در مناسبتهای مختلف از جمله ایام محرم و با حضور در مراسم‌ها و دسته‌جات عزاداری بتوانند نقش الگوپذیری را تقویت نموده و شاهد عشق و محبت امام حسین(علیه السلام) و اصحابش در دل فرزندان باشند. https://eitaa.com/kosar_varamin/5
🌴 دهه متحول شدن توصيه هاي استاد فاطمي نيا : • خالصانه در مجالس عزاداري شركت كنيد. طوري باشيد كه غير از امام حسين (ع) چيزي نبينيد. • با پاكي ظاهر و باطن به اين مجالس مشرف شويد ؛ همانطور كه با وضوء وطهارت در اين جلسات شركت ميكنيم ، به وسيله استغفار ، طهارت باطني هم كسب كنيم. •قبل از ورود به مراسم عزاي ابي عبدالله عليه السلام بگوييم: خدايا اگر در وجود من مانعي از كسب فيض ابي عبدالله عليه السلام هست، آن را برطرف بفرما. •دهه محرم ، دهه تحول است ، جناب حرّ يك شخص است اما حرّ شدن يك جريان ميباشد. در اين دهه بايد متحول شويم. https://eitaa.com/kosar_varamin/5
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): امام حسین (علیه السلام) فرمودند: من قیام کردم تا پاک از ناپاک جدا شود؛ زیرا تا آزمون نشود، وارسته و غیروارسته در کنار همند و امتحان است که پاک را از ناپاک و حق را از باطل جدا می کند. پس، آن حضرت مایه امتحان ذات اقدس پروردگار است و خدا با او طیّب و غیرطیّب را از هم جدا می کند، چون امام میزان الاعمال و شجره طوبا و حق است و عقاید، اوصاف و اعمال را با حق می سنجند. یعنی عقیده امام معصوم (علیه السلام) که حق است، میزان سنجش عقاید دیگران و همچنین درباره اوصاف و اعمال، می توان میزان بودن آن ها را باور داشت. شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 47 https://eitaa.com/kosar_varamin/5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا