◾️طاهره شاکری مدیر مدرسه ی علمیه کوثر ورامین در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها ، در سالن اجتماعات مدرسه ی علمیه کوثر و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد ، ضمن بیان فضائل خاندان نبوت گفت : در روز فتح مکه وقتی سپاه اسلام وارد مکه می شوند فریاد می زنند الیوم یوم الملحمه (امروز روز نبرد است ) . پیامبر صلی الله ناراحت می شوند و می فرماید این شعار را تعییر دهید و بگویید الیوم یوم المرحمه ( امروز روز رحمت است ) است .
◾️وی افزود : این خاندان تماما ( فِعْلُكُمُ الْخَيْرُ وَ عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِيَّتُكُمُ الْكَرَمُ) هستند و حضرت زهرا سلام الله نیز پرورش یافته همین پدر است.
◾️مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به ولایت مداری #حضرت_زهرا سلام الله بیان داشت : #حضرت_زهرا سلام الله اگر از ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام دفاع نمیکرد حضرت علی علیه السلام را یا به زور برای بیعت می بردند یا ایشان را به شهادت می رساندند.
◾️شاکری افزود : زهرای اطهر سلام الله تمام توان و قدرت خودش در دفاع از ولایت می گذارند و در مقابل دشمن می ایستند و این صدمات را میبیند.
◾️طاهره شاکری ضمن بیان واقعه ی آتش زدن درب خانه ی زهرای مرضیه سلام الله گفت: وقتی به خانه #حضرت_زهرا سلام الله هجوم می اورند حضرت پشت در را می بندد دشمنان در را آتش می زنند و حضرت بین در و دیوار به سختی مجروح می شود و از این جراحت به شهادت می رسد .
◾️شاکری با طرح این سوال که چرا وقتی حضرت علی علیه السلام در منزل بوده اند #حضرت_زهرا در را باز می کند گفت : این که با وجود حضرت علی علیه السلام ، #حضرت_زهرا در را باز می کند به خاطر این است که حضرت زهرا سلام الله قصد دارد دفاع از ولایت را به نمایش بگذارد.
◾️شاکری در پایان گفت : زندگی حضرت زهرا سلام الله سراسر درس دفاع از ولایت است و تا لحظه آخر و با تمام وجود ، با تمام جسم و جان از حضرت علی دفاع کردند و این سیاست ورزی را ادامه دادند تا حتی وصیت می کنند و می فرمایند مرا شب کفن کنید و شب دفن کنید برای اینکه این دفاع از ولایت بعد از شهادت حضرت هم ادامه داشته باشد.
#فاطمیه
@kosar_varamin
⚡️ شاید ظهور امتحان حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) در عالم دنیا (يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ...) همین فتنههای سنگینی باشد که باید در مسیر هدایت و شفاعت مردم تحمل کنند.
◾️استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«بر اینکه باید اهلبیت (علیهمالسلام) امتحانی را در این عالم و در مسیر دستگیری و هدایت مردم پشت سر بگذرانند، قول و قراری گرفته شده است که باید بر آن صبر کنند. با پایداری آنان در این فتنه است که هدایت مردم ممکن میشود. بلای اهلبیت (علیهم السلام) بستر هدایت مردم است لذا در فراز ابتدایی زیارت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) عرض میکنیم که: يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً...» (خداوند متعال پیش از اینکه شما را در این قالب بیافریند شما را مورد امتحان قرار داده و شما را بر این امتحان صابر یافته است).
شاید ظهور این امتحان حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) در عالم دنیا همین فتنههای سنگینی است که باید در مسیر هدایت و شفاعت مردم تحمل کنند.
عهد ابتلای حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) به هدایت ما محل ابتلاء ما به ولایت ایشان نیز هست؛ ما نیز باید در عهدی که آنان که ولایت الهی بستهاند که ولایت الهی را حامل شدهاند، با همراهی و تبعیت از ایشان، در این صراط مستقیم همراه شویم. این عهدی است که حضرت صدیقه طاهره (سلاماللهعلیها) بر آن امتحان شدهاند و خداوند ایشان را صابر یافته است، ما نیز، با تصدیق و تبعیت و معیت و همراهی خود، صابر باشیم و ایشان را تصدیق کنیم و از این طریق، هدایت و دستگیری و شفاعت ایشان را شامل حال خود کنیم.»
شبهه :
آیا خانه های مدینه درب های چوبی داشتند؟
يكى از شبهاتى كه اخيراً برخى از وهابيها آن را با مانور فراوان و سر وصداى زياد مطرح كردهاند شبهه نبود درب یا سقف در خانه های مدینه در گذشته است. اما با بررسى روايات موجود در كتابهاى شيعه و سنى اين نتيجه به دست مىآيد، كه در زمان رسول خدا صلى الله عليه وآله خانههاى مدينه داراى درهاى چوبى بوده است.
* علامه سيد جعفر مرتضى در پاسخ اين روايت مىگويد:
فأمير المؤمنين إذن يصف حالة الفقر المدقع الذي كان يعاني منه أهل البيت ( عليهم السلام )، ويذكر إيثار رسول الله ( صلى الله عليه وآله وسلم ) حتى أهل النعم والأموال بما يتوفر لديه منها، مع ملاحظة: أن أبواب أهل البيت ( عليهم السلام ) بيوتهم كانت من جريد النخل الذي هو أصل السعفة بعد جرد الخوص عنها، أما غيرهم ( عليهم السلام ) فكان لبيوتهم ستائر، وكانت أبوابها من غير جريد النخل أيضا، ومنها الأخشاب لا مجرد ستائر ومسوح كما يدعون.
علي عليه السلام از فقر ناراحت كنندهاى كه خاندان پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم با آن دست و پنجه نرم مىكردند سخن مىگويد و از بذل و بخشش رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم از اموال و نعمتهاى كه نزدش جمع شده بود ياد مىكند، با اين كه دَرِ خانههاى اهل بيت از چوب خرما؛ پس از پاك كردن از شاخ و برگش بود؛ ولى ديگران دَرِ خانههايشان از غير چوب خرما بود و افزون برآن بر درهايشان پرده نيز آويزان كرده بودند.
* خداوند در قرآن كريم به صحابه و ديگر مسلمانان اجازه مىدهد كه از خانههايى كه كليد آن در اختيار آنان هست ، غذا بخورند . بىترديد خانهاى كه در چوبى و يا آهنى نداشته باشد، داشتن كليد براى آن بىمعنا خواهد بود:
لَيْسَ عَلَى الْأَعْمى حَرَجٌ وَلا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْمَريضِ حَرَجٌ وَلا عَلى أَنْفُسِكُمْ أَنْ تَأْكُلُوا مِنْ بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبائِكُمْ ... أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَديقِكُمْ لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَنْ تَأْكُلُوا جَميعاً أَوْ أَشْتاتاً. (النور / 61 .)
بر نابينا و افراد لنگ و بيمار گناهى نيست (كه با شما هم غذا شوند)، و بر شما نيز گناهى نيست كه از خانه هاى خودتان [بدون اجازه خاصّى] غذا بخوريد و همچنين خانه هاى پدرانتان ... يا خانهاى كه كليدش در اختيار شماست، يا خانه هاى دوستانتان، بر شما گناهى نيست كه به طور دسته جمعى يا جداگانه غذا بخوريد .
*** استدلال به روايت و فرمايش علي عليه السلام: « لا سُقُوفَ لِبُيُوتِنَا وَ لا أَبْوَابَ» اهل سنت را به مقصودشان نمىرساند؛ زيرا: اولاً: طراح شبهه سخن علي عليه السلام را ناقص نقل كرده است؛ به گونهاى كه خواننده احساس مىكند كه اهل بيت عليهم السلام منزل مسكونى به شكل متعارف نداشتهاند؛ چون خانهاى كه نه سقف دارد و نه دَر و نه ديوار، قابل تصور نيست؛ در حالى كه متن حديث چنين است: نحن اهل بيت محمد (ص) لا سقوف لبيوتنا ولا أبواب ولا ستور ( در نقل شيخ مفيد، ستور به معناى ديوار آمده است) الا الجرائد وما اشبهها.
جمله پايانى اين حديث گوياى استفاده از چوب حاصل شده از برگههاى درخت خرما است؛ چون جريده به معناى چوب باقى مانده پس از تراشيدن اضافات آن است كه با بستن آن چوبها كنار يكديگر براى پوشش و ديوار كشى و در ورودى و غير آن استفاده مىشده است؛ بنابراين از اين روايت و روايات ديگر استفاده مىشود كه خانه اهل بيت عليهم السلام از جمله خانه فاطمه زهرا و علي عليهما السلام مانند خانههاى افراد ديگر داراى در ورودى بوده است كه باز و بسته مىشده و از استحكام مخصوصى هم برخوردار بوده است.
🏴شخصیت حضرت زهرا سلاماللهعلیها سه بُعد مهم دارد
🔳رهبر انقلاب در بیان شخصیت #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها سه بُعد مهم را برمیشمرند:
🔳«در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکتهی مهم است و آن جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف و بین وظایف یک انسان مجاهد غیور خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسولاکرم(صلّیاللهعلیهوالهوسلّم) که به مسجد میآید و سخنرانی و موضع گیری و دفاع می کند و حرف می زند و یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنتپذیر و سختی تحملکن است، از طرف دیگر.
🔳همچنین از جهت سوم، یک عبادت گر و بپادارندهی نماز در شب های تار و قیامکنندهی للَّه و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی، با خدا راز و نیاز و عبادت می کند.
🔳این سه بُعد را با هم جمع کردن، نقطهی درخشان زندگی فاطمهی زهرا (علیهاالسّلام) است.
آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد.
🔳بعضی خیال می کنند انسانی که مشغول عبادت می باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمی تواند یک انسان سیاسی باشد.
🔳 یا بعضی خیال می کنند کسی که اهل سیاست است - چه زن و چه مرد - و در میدان جهاد فیسبیلالله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمی تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است، نمی تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. خیال می کنند این ها باهم منافات دارد؛ در حالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد؛ در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است.» ۱۳۶۸/۰۹/۲۲
#فاطمیه
@kosar_varamin
🔳آیت الله جوادی آملی :
◾️دین برای اصلاح روح آمده است، آنچه به کمال می رسد روح است و روح نه مونث است و نه مذکر یعنی ذکورت و انوثت در رسیدن انسان به کمال نقشی ندارد، در فرهنگ اسلام، زن و مرد دو صنف از انسان هستند و نه دو نوع! در نتیجه آنچه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و نیاز امروز جامعه ما نیز هست «نفس شناسی زن از منظر اسلام» است تا عظمت زن مشخص شود آنگاه در این مسیر خود به خود وجود مبارک #حضرت_زهرا سلام الله علیها به عنوان نمونه یک انسان کامل برجسته خواهد شد.
◾️اساس خانواده در اسلام بر مبنای سه ضلع بنا شده است؛ مهمترین ضلع این است که پیوند عطوفانه بین زن و مرد را خداوند خود ایجاد می کند «وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً» یعنی دل زن و مرد را یکی می کند؛ این یکی کردن از جنس چسباندن دو شی به یکدیگر به وسیله چسب نیست، بلکه خداوند دل زن و شوهر را حقیقتا یکی می کند.
◾️ضلع دومِ خانواده که تهیه مسکن و تامین هزینه های زندگی است بر عهده مرد است اما ضلع سوم که تامین «سکینت» است تنها از زن ساخته است، سکینت و آرامش منزل را فقط زن می تواند تامین کند. مقام مادری که مختص زن است از چنان ارزشی برخوردار است که فرمود «الجنه تحت اقدام الأمّهات»، تمام کمالات از دریچه نفسِ مادر به کودک منتقل می شود، در حقیقت این مادران هستند که جامعه را می سازند و اصلاح می کنند.
#فاطمیه
@kosar_varamin
◀️ رسانه رسمی «فقه تخصصی نظام ساز» در ایتا
https://eitaa.com/feghheumanism
•┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈•
◀️ اهم رشته های تخصصی که هم اکنون در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام (فقه تخصصی نظام ساز) ارائه و تدریس می شود:
فقه التربیه
فقه السیاسه
فقه الملکیه الفکریه
فقه البیولوجیه (زیست فن آوری)
⚠️🚨#هشدار به قمی های قاتل‼️😳
دیروز عضو ستاد ملی کرونا در عبارات بی شرمانه و در اوج وقاحت مردم قم را به جهت برگزاری فاطمیه آدم کش خطاب کرد و خواستار مجازات برگزار کنندگان هیئت ها شد‼️😳
ما از این اقا تشکر می کنیم‼️😳 حق مردم قم بیش از این حرف هاست‼️‼️‼️
وقتی حرم ها و امامزاده ها بسته شد و همه ساکت نشستند و فقط تماشا کردند
وقتی شجریانی ها تشیع عزیزشان شرکت کردند و قمی ها سکوت کردند و تماشاچی بودند
وقتی شمال روندگان در تاسوعا و عاشورا و فاطمیه به تفریحاتشان رفتند و قمی ها ساکت بودند
وقتی قهوه خانه ها و تفرجگاه ها و رستوران ها و بانک ها و همه همه باز بود و فقط هیئت ها بسته بود و قمی ها تائید می کردند
وقتی رهبر انقلاب فرمود #کرونا_بهانه_است و قمی ها البته خواستار تعطیلی دروس خارج بودند و البته اقا شش روز فشارها را تحمل کرد و بعد به ناچار تعطیل کرد
وقتی آقا فرمود کرونا را بزرگش نکنید و اما قمی ها کردند
وقتی آقا فرمود باید برای مباحث معنوی بیشتر از مباحث مادی ارزش گذاشت و اگر بنابر بازگشایی مکان های مادی باشد، بازگشایی مکان های معنوی مهمتر از آن است اما قمی ها سکوت کردند و پیگیر این دستور رهبر نشدند
وقتی آقا فرمود ما تابع دستورات ستاد ملی هستیم و لکن برای معنویات باید کسانی تصمیم گیرنده باشند که از دعا و معنویات چیزی سرشان شود و البته باز قمی ها این توصیه آقا را پیگیر نشدند...
وقتی که آقا فرمود ما به مردم گفتیم اربعین نروند و نرفتند اما شما چرا سفرهای تفریحی شمال را تعطیل نکردید باز قمی ها این سخنان را نشنیدند و سکوت کردند
وقتی آقا خطاب به ستاد ملی فرمودند تجربیات طبی را منکر نشوید و قمی ها این مهم را مطالبه نکردند...
وقتی . . . . .
خلاصه وقتی قمی هایی که همیشه پیشگام دین و دیانت و مسائل انقلاب بودند، اینطور در لاک خودشان فرو رفتند و حتی از مردم عراق و دیگر کشورها عقب افتادند و به واسطه یک ویروس دست از دین و دیانت کشیدند و پشت رهبر را خالی کردند با اینکه مردم عراق هیچکدام از تجمعات دینی و انقلابیشان را تعطیل نکردند و کوتاه نیامدند و اتفاقا ثابت کردند برگزاری این تجمعات هیچ تاثیری بر کرونا ندارد و آمار مرگ و میرشان نزدیک به صفر شد... اما قمی ها کاسه داغ تر از آش شدند و تحت تاثیرات بمباران تبلیغات بیست و چهار ساعت صدا و سیما و رسانه ها قرار گرفتند و هیچگاه از خودشان نپرسیدند اگر کرونا واقعا اینگونه خطرناک است:
⁉️چرا بیست میلیون عراقی در اربعین شرکت کردند و چیزیشان نشد؟!
⁉️چرا شجریانی ها می توانند تشیع جنازه برپا کنند و ستاد ملی کارشان ندارد؟!
⁉️چرا سفرهای شمال را مانع نمی شوند؟!
⁉️چرا ورود مسافران را به جزایر تفریحی قشم و کیش و سایر مکان های دیگر ممنوع نمی شود؟!
⁉️چرا زیر سقف بانک و فروشگاه و مترو و هواپیما و ... می توان تجمعات داشت ولی فقط زیر سقف هیئت فقط نباید تجمع داشت؟!
⁉️چرا در رستوران ها و ساندویچی ها و اغذیه ها میتوان غذا درست کرد و پخش کرد فقط در هیئت ها نمی توان غذا درست کرد و پخش کرد؟!
⁉️چرا در صف نانوایی و صف مرغ و صف سهام میتوان بود ولی فقط صف گرفتن غذا مشکل دارد؟!
⁉️چرا دیروز یک ماه مانده به بهمن، دستور تعطیلی 22بهمن داده می شود ولی هجوم مسافرت تهرانی ها به شمال در این تعطیلات چند روزه دیده نمی شود و دستور منع آن داده نمی شود؟!
⁉️⁉️⁉️و هزار چرای دیگر و #تناقض دیگر...
👈وقتی قمی ها اینقدر در مسائل دینی بواسطه تبلیغات مانند موصلی ها که فقط بواسطه تبلیغات داعشی ها ترسیدند و بدون جنگیدن شهر را تحویل داعشیان دادند؛ کوتاه آمدند و مناسک دینی و انقلابی را تعطیل کردند....
⚠️😳حقشان است که آدم کش خطابشان کنند و درخواست مجازاتشان دهند....
👈دنیا همین است وقتی دست از یاری حسین بکشید، حسین را بر سر نیزه فرستند....
👈وقتی که قمی ها از اصول دین خود کوتاه بیایند اینگونه دشمن بر آن ها سوار شود و علنا قمی ها را آدم کش خطاب کند...
👈دنیا همین است وقتی امیرالمومنین علی علیه السلام عابدترین فرد را تنها گذارند، دشمن بی دین! مدعی نماز شود و علی را بی نماز خواند...
👈وقتی که سوال و #استیضاح روحانی و اعضای خائن ستاد ملی کرونا را درباره بحران سازی و کشتار هزاران ایرانی بازخواست نشود، معلوم است که دشمن اینطور وقیح شود و قمی های متدین و انقلابی را متهم کند.
👈وقتی کسی از ستاد ملی نپرسد چرا هنوز خرید واکسن امریکایی و انگلیسی و فرانسوی را در دستور کار دارید معلوم است او طلبکار شود🚨
👈وقتی کسی از تجویز کاملا اشتباه داروهای ایدز به بیماران کرونایی و مرگ بسیاری بواسطه این اشتباه تجویز ستاد را بازخواست نکند معلوم است قمی ها! آدم کش شوند‼️
⚠️⚠️⚠️حقتان است هر چرندی بارتان کنند؛
👈👈👈 جزء این نیست عاقبت دنیاطلبی و عافیت طلبی👉👉👉
تا زمانیکه در اصولتان کوتاه بیایید سوارتان گردند...
هدایت شده از Jalali dibaji
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آدمکش کیست؟!
👌 پاسخ به «توهین توأم با دروغ» سخنگوی ستاد ملی کرونا به مردم قم...
❗️دفعه قبل که به #قم به دروغ اهانت کردند، تودهانی محکمی نخوردند...
⁉️ آدمکش مردم قم هستند، یا آنهایی که داروهای #سازمان_جهانی_آدمکشی WHO را روی مردم ما آزمایش کردند؟!
✊ ما مردم قم خواستار #محاکمه سخنگوی ستاد کرونا، به خاطر توهین به یک میلیون شهروند قمی هستیم...
🎙 حجت الاسلام حاج احمد پناهیان، هیئت محبین در مسجد مقدس جمکران
#کرونا
#ستاد_ملی_کرونا
#دروغ_بزرگ
#قم
#نشر_حداکثری
پ.ن
برخورد فوری و جدی با این هتاک اگر نشود باعث توهین های بیشتر خواهیم بود...
شنیده شده عده ای از متدینین قصد شکایت رسمی از این آقای هتاک را دارند...
از حقوقدان های غیرتمند و متدین تقاضای کمک می شود.
از سایرین متدینین تقاضای حمایت و شرکت در این شکایت دسته جمعی میشود.
❌شورش و اقدام نظامی
❎ قال على عليه السلام ؛اِحذَرِ العَسفَ و الحَيفَ؛ فإنّ العَسفَ يَعودُ بِالجَلاءِ، و الحَيفَ يَدعُو الى السَّيفِ .
❇️ : از زورگويى و بيدادگرى بپرهيز ؛ زيرا زورگويى موجب در به درى مردم مى شود و بيدادگرى ، كار را به شمشير مى كشاند .( مردم را وادار به اقدام نظامی علیه حکومت میکند)
@kosar_varamin