حمید سیاهکالی مرادی ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد.
این شهید بزرگوار دانشجوی مقطع کارشناسی حسابداری مالی بود. در تاریخ دهم آبان ماه سال ۱۳۹۱ با دختر دایی خود که عاشق و دلبسته او شده بود ازدواج کرد.
ایشان توسط سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و به عنوان مدافع حرم و فرمانده مخابرات و بیسیم چی در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت.
وی بعد از اتمام دوره دبيرستان و شركت در كنكور سراسری، در رشته مهندسی نرمافزار دانشگاه امامحسين(ع) پذيرفته شد و پس از دريافت مدرك مهندسی اين رشته، در دانشگاه علمی- كاربردی قزوین، دانشجوی مقطع كارشناسی حرفهای حسابداری - حسابداری مالی شد.
خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار
حمید مهربان و مودب بود و برای همه افراد خانواده سرمشق بود، اخلاقش در فامیل و آشنا زبانزد بود، با ایمان و باحیا بود، هرگز کسی را از خود نمیرنجاند، همیشه عادت داشت قرآن را با معنی و تامل مطالعه کند، عاشق حفظ قرآن بود و تا زمان ازدواجش حدود ۶ جزء قرآن را حفظ کرده بود و همسرش هم حافظ قرآن بود.
وی هیچ وقت در آزمون دانشگاه تقلب نکرد زیرا معتقد بود حقوقی که از سواد میگیرد باید حلال باشد، عاشق کمک کردن به دیگران بود، نماز اول وقت میخواند و اگر خانواده دیرتر نماز میخواند میگفت نماز اول وقت فوت نشهها حواست جمع جمع...
رفتار شهید سیاهکالی مرادی با مادر گرامی شان
هربار مادرش تماس میگرفت کاملاً مؤدبانه رفتار میکرد، اگر درازکش بود مینشست، اگر نشسته بود میایستاد، میگفت: درسته که مادرم نیست و نمیبینه ولی خدا که هست.
https://www.aparat.com/v/n78t58b
فیلم محاسبه با همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی را میتوانید در لینک بالا مشاهده کنید.
حمید بعد از ظهور داعش و تهديد حرم شريف اهلبيت(ع)، زمانی كه تنها 3 سال از ازدواج عاشقانه او و همسرش گذشته بود، بیستم آبان ماه سال 1394 برای دفاع از حرم بیبی زينب(س) به سوريه رفت.
این شهید بزرگوار از سوی سپاه صاحبالامر(عج) قزوین به عنوان مدافع حرم و فرمانده مخابرات و بیسیمچی در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و پنجم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و طی درگیری با گروهک داعش بر اثر اصابت پرتابههای جنگی به بدن و جراحات وارده شهید شد.
اگر پشتیبان ولایت باشیم
وای از روزی که آنان که ولایت دارند قدر آن را ندانسته و بی راهه بروند زیرا تا مادامی که پشتیبان ولایت باشیم و ره رو این مسیر همیشه سرافرازیم و نوک پیکان ارتش و سپاه ولی عصر (عج ) ان شاالله... زیرا نقطه قوت ما ولایت است و نقطه ضعف ما نیز بی توجهی به این امر، زیرا ما آنچنان که لازم است باید به حدود و ثغور آن توجه کرده و خود را ذوب در این امر بدانیم.
اما می نویسم تا هر آنکس که می خواند یا می شنود بداند شرمنده ام از این که یک جان بیشتر ندارم تا در راه ولی عصر (عج ) و نایب بر حقش امام خامنه ای ( مدظله العالی) فدا کنم و با یقین به این امر که خونم موجب سعادتم می شود و تعالی روح و شرابی است طهور که به قول حضرت علی اکبر(ع) شیرین تر از عسل ، می روم تا به تأسی از مولایم اباعبدالله (ع) با خدایم عشق بازی کنم تا عمق در خدا شوم
دعوت بانوان به جبهه فرهنگی
اما یک نکته و آن این است اگر در حال حاضر در جبهه سخت تعدادی از برادران در حال جهادند دلخوش هستند که جبهه فرهنگی که عقبه هستند ، عقبه ای که تداوم جبهه سخت را شامل می شوند و عامل اصلی جهادگران جبهه سخت می باشد توسط تمامی جوانان رعایت می شود و امید است که خواهران در این زمینه با حفظ حجابشان پیشگام این جبهه باشند ان شاالله ...