eitaa logo
کوثر ولایت kosarvaliyt 🕊
67 دنبال‌کننده
676 عکس
252 ویدیو
39 فایل
ا✍️﷽ کوثر ولایت @kosarvaliyt 🕊 🕊 کانالی برای #اهل_علم_و_معرفت #یا_اباصالح_المهدی_ادرکنا به باغ خانه تو کوثرے بهشتےبود که بر ولاےتو دلبسته بودصبح الست ارسال هرپیام،قطره ای از دریای محاسن ومعارف قرآن و اهلبیت«ع»است.🍏 خادم؛پیشنهادے؛سخنـے؛انتقادے↙ @MSafad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃﷽ا🌸🍃 شیخ علی حلاوی، مردی عابد و زاهد بود که همواره منتظر بوده است. آن جناب در مناجات هایش به مولایمان می گفت: «مولا جان، دیگر دوران غیبت تو به سر آمده و هنگامه ظهور فرار رسیده است. یاوران مخلص تو به تعداد برگ درختان و قطره های باران در گوشه و کنار جهان پراکنده اند. اینک بیا و بنگر که در همین شهر کوچک حله یاوران پا به رکاب تو بیش از هزار نفرند. آقا جان، پس چرا ظهور نمی کنی تا دنیا را لبریز از عدل و داد نمایی؟» شیخ علی حلاوی، عاقبت روزی از رنج فراق سر به بیابان می گذارد و ناله کنان به امام زمان (عج) می گوید: «غیبت تو دیگر ضرورتی ندارد. همه آماده ظهورند. پس چرا نمی ایی؟» در این هنگام، مردی بیابان گرد را می بیند که از او می پرسد: «جناب شیخ، روی عتاب و خطابت با کیست؟» او پاسخ می دهد: «روی سخنم با امام زمان(عج) حجت وقت است که با این همه یار و یاور که بیش از هزار نفر آنان در حله زندگی می کنند و با وجود این همه ظلم که عالم را فراگرفته است، ظهور نمی کند.» مرد می گوید: «ای شیخ، منم صاحب الزمان(عج)! با من این همه عتاب مکن! حقیقت چنین نیست که تو می پنداری. اگر در جهان 313 نفر از یاران مخلص من پا به عرصه گذارند، ظهور می کنم، اما در شهر حله که می پنداری بیش از هزار نفر از یاوران من حاضرند، جز تو و مرد قصاب، احدی در ادعای محبت و معرفت ما صادق نیست. اگر می خواهی حقیقت بر تو آشکار شود، به حله بازگرد و خالص ترین مردانی را که می شناسی، به همراه همان مرد قصاب، در شب جمعه به منزلت دعوت و برای ایشان در حیاط خانه خویش مجلسی آماده کن. پیش از ورود مهمانان، دو بزغاله به بالای بام خانه ات ببر و آن گاه منتظر ورود من باش تا حقیقت را دریابی!» شیخ علی حلاوی، با شادی و سرور فراوان، بلافاصله به حله باز می گردد و یک راست به خانه مرد قصاب می رود و ماجرای تشرفش را می گوید. این دو نفر، پس از بحث و بررسی فراوان، از میان بیش از هزار نفر که همه از عاشقان و منتظران حقیقی مهدی موعود (عج) بودند، چهل نفر را انتخاب و برای شب جمعه به منزل شیخ دعوت می کنند تا به فیض دیدار مولایشان نایل شوند. شب موعود فرا رسید و چهل مرد برگزیده پس از وضو و غسل زیارت، در صحن خانه شیخ جمع شدند و ذکر و صلوات فرستادند و دعا برای تعجیل فرج خواندند، چون شب از نیمه گذشت، به یک باره تمام حاضران نوری درخشان دیدند که بر پشت بام خانه شیخ فرود آمد. قدری نگذشت که صدایی از پشت بام بلند شد. حضرت مرد قصاب را به بالا بام فرا خواند. مرد قصاب بلافاصله به پشت بام رفت و به دیدار مولای خویش نایل گشت. پس از دقایقی امام زمان(عج) به مرد قصاب دستور داد که یکی از آن دو بزغاله روی بام را در نزدیکی ناودان سر ببرد، به گونه ای که خون آن در میان صحن جاری شود. وقتی آن چهل نفر خون جاری شده از ناودان را دیدند، گمان کردند حضرت سر قصاب را از بدن جدا کرده است. در همان هنگام، حضرت جناب شیخ را فرا خواند. جناب شیخ بلافاصله به سوی بام شتافت و ضمن دیدار مولایش، دریافت خونی که از ناودان سرازیر شده، خون بزغاله بوده است، نه خون قصاب. امام زمان (عج) بار دیگر به مرد قصاب امر فرمود تا بزغاله دوم را در حضور شیخ ذبح کند. قصاب نیز طبق دستور بزغاله دوم را نزدیک ناودان ذبح کرد. هنگامی که خون بزغاله دوم از ناودان به داخل حیاط خانه سرازیر شد، چهل نفری که در صحن حیاط حاضر بودند، دریافتند که حضرت گردن جناب شیخ علی را زده و قرار است گردن تک تک آن ها را بزند. با این پندار، همه از خانه شیخ بیرون آمدند و به سوی خانه هایشان شتافتند. در آن حال، امام زمان (عج) به شیخ علی حلاوی گفت: «اینک به صحن خانه برو و به این جماعت بگو تا بالا بیایند و امام زمانشان را زیارت کنند!» جناب شیخ، غرق شادی و سرور، برای دعوت حاضران پایان آمد، ولی اثری از آن چهل نفر نبود. پس با ناامیدی و شرمندگی نزد امام بازگشت و فرار آن جماعت را به عرض آن حضرت رساند. امام زمان(عج) فرمود: «جناب شیخ، این شهر حله بود که می پنداشتی بیش از هزار نفر از یاوران مخلص ما در آن هستند. چه شد که تنها تو و این مرد قصاب ماندند؟ پس شهرها و سرزمین های دیگر را نیز به همین سان قیاس کن.» حضرت این جمله را فرمود و ناپدید شد. اینک در خانه جناب شیخ علی حلاوی، بقعه ای موسوم به مقام صاحب الزمان (عج) ساخته شده که روی سر در ورودی آن، زیارت مختصری از امام زمان(عج) نگاشته شده است. مردمان آن سامان، از دور و نزدیک برای دعا و تضرع به بارگاه الهی به سوی این مکان می شتابند. 📗العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان (عج )» 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
🌸🍃﷽ا🌸🍃 (علیه السلام) یکی از از گناه «گناهى که بعد از آن مهلت داشته باشم مرا نگران وغمگین نمى کند (چراکه در این نماز یا بعد از آن، عفو و) عافیت را از خدا مى طلبم (و توبه مى کنم)»؛ مَا أَهَمَّنِی ذَنْبٌ أُمْهِلْتُ بَعْدَهُ حَتَّى أُصَلِّىَ رَکْعَتَیْنِ وَأَسْأَلَ اللّهَ الْعَافِیَهَ). ✳️ «مَا أَهَمَّنِی ذَنْبٌ»: به معنى اندوهگین و نگران نشدن است (نه به معناى بى اهمیت شمردن گناه). : هشدار مى دهند‼️ هر لحظه ممکن است انسان فرا برسد ↩️ خواه عوامل درونى وجود او ازقبیل سکته ها و مرگ ناگهانى باعث شود ↩️و یا عوامل برونى و حوادث گوناگونى که در یک لحظه به عمر انسان پایان مى دهد. ✍️بنابراین انسان باید مهلتى را که براى دو رکعت نماز و توبه در پیشگاه خدا دارد از دست ندهد 👌و فورا شیطان را از خود دور سازد و به درگاه خدا روى آورد و با تعظیم و خضوع و اقرار به گناه و اظهار ندامت، عفو و آمرزش الهی را طلب کند🙏 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽ا🌸🍃 وَإِذ تَأَذَّنَ رَبُّكُم لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم ۖ وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديد 🌹 سوره مبارکه ابراهيم آیه ۷ و (همچنین به خاطر بیاورید) هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!» 🍒 (علیه‌السلام): تَخَلَّصْ اِلی عظیمِ الشُّكرِ بِاستِكثارِ قَلیلِ الرِّزقِ و اسْتقلالِ كَبْرِ الطّاعةِ. بسیار و خالصانه در آن است كه روزی كم را بدانی و بسیار را كم شماری. بحار، ج ٧٨، ص ١٦٤ 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
🌸🍃﷽ا🌸🍃 ۴ دوست ریه 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽ا🌸🍃 در كلام (عليه السّلام ) از سخنان گهربار (عليه السّلام ) به ( عليه السّلام ) : «انسانى که در پى کسب معیشت خود است را ملامت مکن، زیرا در فقر و تهیدستى، خطاهاى او، زیاد مى‏ شود. اى ! فقیر حقیر است، سخن او شنیده نمى‏ شود و مقام او، شناخته نمى‏ گردد، شخص فقیر، اگر راستگو باشد، دروغگویش خوانند و اگر زاهد باشد و پرهیزگار، او را نادان گویند. هر فردى که به فقر مبتلا شود، به چهار خصلت نیز مبتلا شود: 1️⃣ سستى در یقین، 2️⃣کاستى در عقل، 3️⃣رقت و سستى در دین 4️⃣و کم شدن حیا در صورت، پس پناه به خداى متعال از فقر». «لاَتلُم انساناً یَطلُبُ قُوتَه، فَمَنْ عَدِمَ قُوُتُهُ کَثُرَت خطایاه یا بنى الفقیرُ حقیرٌ لایسمع کلامه و لا یعرف مقامه لو کان الفقیر صادقاً یسمونه کاذباً ولو کان زاهداً یسمونه جاهلاً، یا بنی من ابتلی بالفقر ابتلی بأربع خصال : بالضعف فی یقینه، والنقصان فی عقله، والرقة فی دینه، وقلة الحیاء فی وجهه، فنعوذ بالله من الفقر». 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃﷽ا🌸🍃 من ایرانمو تو عراقی چه فراقی چه فراقی بگیر از دلم یه سراغی چه فراقی چه فراقی دوری و دوستی سرم نمیشه و هیچ کجا واسم حرم نمیشه و از تو دورم باورم نمیشه و دارم میمیرم دوری و دوستی سرم نمیشه و هیچ کجا واسم حرم نمیشه و از تو دورم باورم نمیشه و دارم میمیرم کربلا واسم ضروریه حسین اربعین اوضاع چجوریه حسین کار من امسال صبوریه دارم میمیرم آرزومه راهی مشایه شم کربلایی شم باهات همسایه شم پرچم سرخت باشه آسایشم آروم جانم این روزا عطر اقاقی رو می خوام تلخی چای عراقی رو می خوام گریه تو صحن ساقی رو می خوام آروم جانم من ایرانمو تو عراقی چه فراقی چه فراقی بگیر از دلم یه سراغی چه فراقی چه فراقی راه رفتن تا خدا راه نجف تا کربلاست چند سالی میشود دیوانه ی این جاده ام 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt
🌸🍃﷽ا🌸🍃 🏴🏴🏴 در مصیبت و (علیه السلام) :     بارد چه؟ خون! که؟ دیده! چسان؟ روز و شب! چرا؟از غم! کدام غم؟ غم سلطان اولیا نامش که بد؟ حسین! ز نژاد که‌؟ از علی مامش که بود؟ ‌فاطمه‌ جدش که‌؟ ‌مصطفی! چون شد؟ شهید شد! به کجا؟ ‌دشت ماریه کی‌؟ عاشر محرم، پنهان‌؟ نه برملا شب کشته شد؟ ‌نه ‌ روز چه هنگام‌؟ ‌وقت ظهر شد از گلو بریده سرش؟ نی نی از قفا سیراب کشته شد؟ ‌نه! کس آبش ‌نداد؟ داد! که شمر از چه چشمه‌؟ ز سرچشمهٔ فنا مظلوم شد شهید؟ بلی جرم داشت؟‌ نه کارش چه بد؟ هدایت‌، یارش‌ که بد؟ خدا این ظلم را که کرد؟ یزید! این یزید کیست‌؟ زاولاد هند ، از چه کس‌؟ از نطفهٔ زنا! خود کرد این عمل‌؟ نه ! فرستاد نامه‌ای نزد که‌؟ نزد زادهٔ مرجانهٔ دغا ابن زیاد زادهٔ مرجانه بد؟ نعم! از گفتهٔ یزید تخلف نکرد؟ لا این نابکار کشت حسین را به دست خویش‌؟ نه او روانه کرد سپه سوی کربلا میر سپه که بد؟عمرسعد! او برید؟ حلق عزیز فاطمه نه شمر بی‌حیا خنجر برید حنجر او را نکرد شرم کرد از چه پس برید؟ نپذیرفت ازو قضا بهر چه‌؟ بهر آن که شود خلق را شفیع شرط شفاعتش چه بود؟ و بکا! کس کشته شد هم از پسرانش‌؟ بلی دو تن دیگر که نه برادر دیگر که اقربا دیگر پسر نداشت‌؟ چرا داشت آن که بود چون بد او به غم و رنج مبتلا ماند او به کربلای پدر؟ نی !به شام رفت با عز و احتشام‌؟ نه ! با ذلت و عنا تنها؟ نه ! با زنان حرم؛ نامشان چه بود؟ بینوا بر تن لباس داشت‌؟ بلی! گرد رهگذار بر سر عمامه داشت‌؟ بلی !چوب اشقیا بیمار بد؟ بلی چه دوا داشت‌؟ اشک چشم بعد از دوا غذاش چه بد؟ خون دل غذا کس بود همرهش‌؟ بلی اطفال بی‌پدر دیگر که بود؟ تب !که نمی گشت ازو جدا از و زنان چه به جا مانده بد؟ دو چیز طوق ستم به گردن و خلخال به پا گبر این ستم کند؟ نه! یهود و مجوس؟ نه! هندو؟ نه! بت‌پرست؟ نه! ازین جفا است قایل این شعرها بلی خواهد چه؟ ! ‌ازکه‌؟ ز حق! کی؟ صف جزا! 🍃🍃🍃🌺🌺🌺🌺🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🕊 🕊🕊 🕊🕊 ❀🕊 🕊❀ eitaa.com/kosarvaliyt