در كتاب مناقب خوارزمى [۱] -به نقل از نعمان بن بشير آمده است كه گفت: پيامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده است: على در اين امّت همچون قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ در قرآن است.
ابن عبّاس [۲] -مى گويد: پيامبر (صلی الله علیه و آله) به على (علیه السلام) فرمود: اى على! تو در ميان مردم نيستى مگر همچون قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ در قرآن، هر كس آن را يك بار بخواند گويى يك سوم قرآن را خوانده است، و هر كس آن را دو بار بخواند گويى دو سوم قرآن را خوانده است و هر كس آن را سه بار بخواند گويى تمام قرآن را خوانده است [۳] .
اى على! تو نيز چنينى، هر كس به زبان، تو را دوست بدارد يك سوم اسلام را دوست داشته است، و هر كس با قلب و زبان تو را دوست بدارد دو سوم اسلام را دوست داشته است و هر كس با زبان و قلب و دست تو را دوست بدارد همۀ اسلام را دوست داشته است. سوگند به آن كه مرا به حقّ به پيامبرى برانيگخت اگر زمينيان تو را چونان آسمانيان دوست بدارند كسى از آنها به آتش، عذاب نشود.
----------
[۱]: مناقب ابن مغازلى۶۹/، ح ۱۰۰.
[۲]: ينابيع المودّه۱۲۵/، كه او از مناقب خوارزمى نقل كرده است.
[۳]: سيّد داماد در رسالۀ خود در همانند كردن على به سورۀ توحيد همچنان كه در بحار الانوار ۲۷۲/۳۹ آمده مى گويد: «تخصيص تشبيه به قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ پس از قصد هشداردادن است به نهايت شكوه و منزلت، براى همخوانى با وضع على بن ابى طالب (علیه السلام) در درجۀ اخلاص نسبت به خداوند سبحان و شناخت حقايق توحيد. پس على (علیه السلام) به زبان حال، همان را مى گويد كه قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ به زبان لفظ، و زبان حال فصيح تر و بيان آن بليغ تر است و از همين رو بر زبان مباركش نمايان شد كه: «اين كتاب صامت است و من كتاب ناطق»، پس على (علیه السلام) در كتاب آفرينش، سورۀ اخلاص و توحيد است و كتابى عقلى و مبين است كه همسنگ كتاب نظام وجود مى باشد و اسرار آيات، كليدهاى آن است نزد خداوند دانا و حكيم و رموز احاديث و مصابيح آن در مشكات است چنان كه پيامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده است، و فضلى در ميان نيست مگر با قدرت الهى و هيچ گونه رستگارى در كار نيست مگر در پيروى از پيامبر (صلی الله علیه و آله) و چنگ زدن به اهل بيت طاهرينش-صلوات اللّه عليهم و تسليماته عليه و عليهم اجمعين-. »
039 - lotfe movla dar donya va aakherat - edalatiyan.mp3
3.84M
لطف مولی امیر المومنین علیه الصلاة و السلام در دنیا و آخرت
041 - heydare karar - darestani.mp3
5.88M
حیدر کرار امیر المومنین علی علیه الصلاه و السلام
از ابو ذر [۱] -است كه: پيامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: على در ميان شما (يا گفت على در ميان اين امّت) همچون كعبه است كه خواه پوشيده باشد يا آشكار، نظر كردن بدان عبادت، و حجّ آن واجب است [۲] . ».
----------
[۱]: مناقب ابن مغازلى۱۰۶/، ح ۱۴۹.
[۲]: علاّمۀ بياضى در صراط المستقيم ۷۵/۲ مى گويد: «در اين سخن است وجوب رويكرد به ايشان و هر كس ايشان را پس زند بديشان پشت كرده است. ابن مغازلى با اسناد به ابو ذر اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) را آورده است كه: على در ميان شما همچون كعبه است كه نگريستن بدان فريضه است، و پيامبر هم بر پايۀ هواى و هوس سخن نمى گويد و چيزى را به ناهمانندش مانند نمى كند، پس همان گونه كه حجّ، براى مردم واجب شده ولايت على هم بر آنها واجب گشته است. و همان گونه كه وجوب حج به سالى اختصاص ندارد وجوب ولايت على نيز به زمانى مخصوص اختصاص نيافته، و هر كس حضرتش (علیه السلام) را چهارم بداند ظاهر نصوص را كنار زده است. » محقّق دوانى در رسالۀ نور الهدايه چاپ شده در الرسائل المختاره۱۲۷/-۱۲۵ سخنى دارد كه چكيدۀ آن چنين است: «اگر كسى بپرسد: چنان چه على پس از پيامبر خليفۀ بلا فصل باشد لازم مى آيد كه او پس از پيامبر (صلی الله علیه و آله) مردم را به سوى خود بخواند و اين براى او ثابت نشده است. ما در پاسخ به اين پرسش مى گوييم: دعوت در عرف دو گونه است: قولى و عملى، و در علم ميزان، مبرهن است كه دلالت عملى قوى تر از دلالت لفظى است، زيرا اوّلى قراردادى و دومى عقلى است. اگر فرض كنيم على، دعوت قولى نداشته از دعوت عملى برخوردار بوده است، زيرا نشستن او در خانه به مدّت چند روز پس از تدفين پيامبر (صلی الله علیه و آله) دعوتى عملى بوده است قوى تر از دعوت قولى. با برهان و اجماع علماى دو فرقه روشن است كه حضرت (علیه السلام) از روى سركشى در خانه ننشست]بلكه به سبب پيروى از امر پيامبر (صلی الله علیه و آله) چنين كرد]. در حديث آمده است كه امام همچون كعبه است و كعبه به گشتن بر دور مردم، مأمور نيست بلكه مردم به گشتن بر دور او مأمورند. ».
044 - hazrate ebrahim shieye ali boud - hashemi nejad.mp3
8.16M
حضرت ابراهیم علیه السلام شیعه حضرت امیرالمومنین علی علیه الصلاه و السلام بود.
خوارزمى [۱] -به نقل از ابن عبّاس مى گويد كه: هيچ گاه آيۀ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا نازل نشد مگر اين كه على (علیه السلام) در رأس آن قرار داشت و مصداق اتمّش به شمار مى آمد.
ابن مردويه حافظ [۲] -به اسناد خود از ابن عبّاس نقل مى كند كه گفته است: در قرآن آيه اى نيست مگر آن كه على (علیه السلام) در رأس و پيشاپيش آن قرار دارد [۳] .
----------
[۱]: مناقب خوارزمى۱۸۸/.
[۲]: كشف الغمّه، اربلى ۳۱۴/۱، به نقل از مناقب ابن مردويه.
[۳]: ابن بطريق در عمده۲۰۴/ مى گويد: «اينك كه او سرور الّذين آمنوا و رئيس و شريف و امير آنها به شمار است در ميان كسانى كه ايمان آورده اند بى مانند خواهد بود، زيرا سرور و امير و رئيس و شريف به پيش بودن، شايسته تر است از كسى كه اين منزلتها براى او حاصل نيست، و به سبب اين كه چنين ويژگى هاى پسنديده و زيبايى، موجب تقدّم و سيادت است و حال كه همۀ اين اوصاف در او گرد آمده است پس پيروى از او سالم تر و دنباله روى از او به دورانديشى نزديك تر است. » شيخ مظفّر در دلائل الصدق ۳۱۵/۲ مى گويد: «اين دليل است بر امامت امير المؤمنين، زيرا منظور از اين كه على (علیه السلام) رئيس و امير اين آيه مى باشد آن است كه او رئيس كسانى است كه مورد خطاب قرآنند كه همانا مؤمنانى هستند كه او امير ايشان است.
(أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا نَأْتِی الاَْرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا...)سوره مبارکه رعد /۴۱
در روایات متعدّدى که در تفسیرهاى برهان و نورالثقلین و سایر تفاسیر و منابع حدیث آمده است، آیه فوق به فقدان علما و دانشمندان تفسیر شده است، زیرا فقدان آنها مایه نقصان زمین و کمبود جوامع انسانى است.
مفسّر بزرگ، طبرسى در تفسیر این آیه از امام صادق(علیه السلام) چنین نقل مى کند: نَنقُصُها بِذهابِ عُلَمائها، وَ فُقَهائها وَ خِیارِ أهلِها: ما از زمین مى کاهیم، با از میان رفتن علما و فقها و اخیار و نیکان .
عبداللّه بن مسعود است كه مى گويد: مرگ يك دانشورِ شايسته كردار شكافى در پيكر اسلام پديد مى آورد كه هرگز جبران پذير نخواهد بود.
شادی روح مطهر مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصرى (رضوان الله تعالی علیه)صلواتی قرائت فرمایید.
خوارزمى در روايتى مى گويد: [۱] -عبيد اللّه بن عائشه به نقل از پدرش روايت كرده است كه گفته است: هنگامى كه مشركان در جنگ على را مى ديدند به يك ديگر وصيّت مى كردند.
جايگاه حضرت (علیه السلام) در جنگها شهره است و در پرتو شمشير او بود كه دين راست گشت و اعتدال پذيرفت و كفر از ميان رفت و ملغى شد .(۲)
----------
[۱]: بلكه ابن مغازلى در مناقب خود۷۲/، ۱۰۶.
[۲]: ابن شهر آشوب در مناقب ۲۵۳/۲ در ذيل خبر جنگ حضرت (علیه السلام) با شيطان و سپاهيان او مى گويد: «اين از شگفتى هاى آن حضرت (علیه السلام) است، زيرا مردمان از شيطان و سپاهيان او مى هراسند و از او پناه مى گيرند و هم ايشان از على بن ابى طالب مى هراسند و او را دوست مى دارند و به سبب علوّ شأن و جايگاه والاى او بدو توسّل مى جويند». اربلى در كشف الغمة ۲۷۰/۱ مى گويد: «اگر مسأله چنان باشد كه ما توصيف كرديم سخن ما ثابت مى شود كه حضرت (علیه السلام) تنها آيۀ درخشان و معجزۀ آشكار و خرق عادت بوده است كه البتّه اين در پرتو رهنمودهاى الهى صورت پذيرفته و در پرتو اداى واجبات خدايى از آن پرده برگرفته شده است و به همين سبب خداوند او را براى همۀ مردمان هويدا ساخته است». شيخ مظفّر در دلائل الصّدق ۵۳۵/۲-۵۳۶ مى گويد: « شجاعت در امام شرط است. پس اگر شجاع تر بودن امير المؤمنين (علیه السلام) ثابت شد به امامت شايسته تر خواهد بود». نيز بنگريد به كشف المراد۳۹۶/-۳۹۷ و كشف الغمّه ۲۲۶/۱، ۲۶۸-۲۶۹، ۲۴۵ و الغدير ۲۰۸/۷- ۲۱۲.
046 - mazhar al ajaeb - fateminiya.mp3
3.48M
امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه )مظهر العجایب است.
الإمامُ العسكريُّ عليه السلام
ـ وقد سُئلَ عن الحُجّةِ والإمامِ بعدَهُ ؟ ـ : ابْنِي محمّدٌ ، وهُو الإمامُ والحُجّةُ بَعدي ، مَن ماتَ ولَم يَعرفْهُ ماتَ مِيتةً جاهليّةً . أمَا إنّ لَه غَيبةً يَحارُ فيها الجاهلونَ ، ويَهْلِكُ فيها المُبطِلونَ ، ويَكْذِبُ فيها الوَقّاتونَ ، ثُمّ يَخرُجُ فكَأنّي أنظُرُ إلَى الأعْلامِ البِيضِ تَخْفِقُ فوقَ رأسِهِ بِنَجفِ الكوفةِ .
امام عسكرى عليه السلام
ـ در پاسخ به پرسش از حجّت و امام بعد از ايشان ـ فرمود : فرزندم محمّد ، اوست امام وحجّت پس از من. هر كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است. بدانيد كه او را غيبتى است كه پس از آن ، ظهور مى كند؛ غيبتى كه جاهلان در آن سرگشته مى شوند و باطل گرايان به نابودى مى افتند و كسانى به دروغ [براى ظهور او ]زمان تعيين مى كنند. گويى پرچمهاى سفيدى را مى بينم كه در نجفِ كوفه بر فراز سر او در اهتزازند.
بحار الأنوار : 51 / 160 / 7 .
052 - shoja tarin shakhse aalam - aagha tehrani.mp3
5.42M
(حضرت امیر المومنین علیه الصلاه و السلام شجاعترین شخص عالم است .)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻#کلیپ | گریه برای امام امت
بخشی از خطبهی نماز جمعه و گریهی امامجمعه اردبیل در دفاع از کیان انقلاب در نمازجمعه [آیتالله سیدحسن عاملی]
@seyyedameli_ir
💢 عرض سلام و ادب و احترام خدمت اعضای محترم کانال....
🔅کانال محبین اهل بیت (علیهم السلام) با رویکرد مذهبی و با هدف نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و آموزش احکام و مسائل اعتقادی و مذهبی، در تاریخ دهم مهرماه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.
این کانال تحت اشراف روحانی فاضلی که نماینده ی تام الاختیار چندتن از فقها هستند ایجاد شده و توسط ادمین اداره میشود.
🔅ان شاءالله علاوه بر بارگذاری پستهای مذهبی و معرفتی و احادیث و روایات ، از مطالب و سخنان مفید ایشون در باب احکام و مسائل شرعی و اعتقادی نیز بهره مند خواهیم شد.
شماره تماس اختصاصی ارتباط با ایشان و استخاره 09394229736 می باشد.(پاسخگوی پیام نیستن).
و من الله التوفیق🌹
https://eitaa.com/joinchat/3696099531C9c4a4d12a8
#مقتل_روضه_سیدالشهدا
#نشر_بوستان_کتاب
📚موفقیت در تبلیغ
📖جلد سخت رقعی، ۴۱۶ص
✍️ نویسنده:محمدحسن نبوی
💢این اثر در 14 فصل تالیف شده است؛ در فصل اول آن، «مفهوم شناسی تبلیغی» انجام میشود. در ادامه، علوم و مهارتهای مورد نیاز مبلّغ تبیین شده است.
نویسنده در دومین فصل از این اثر به «جایگاه تبلیغ مبلّغ دینی» اشاره میکند و به مباحثی اعم از تکلیف بودن تبلیغ، تحصیل برای هدایت، تقویت فرهنگی شیعیان، آموزش معارف دین، تبلیغ در عصر غیبت، پاداش اخروی تبلیغ و برترین عالمان در زمان غیبت پرداخته شده است.💢
💰۱۱۰.۰۰۰ت
#ارسال به سایر شهرها
هزینه پست به عهده مشتری
🔻🔻🔻
@tasnym
🔺️🔺️🔺️
☑ @kotobkambaha
قال الامام الصادق عليه السلام :
أي مَفَضَّلُ ، قُل لِشيعَتِنا : كونوا دُعاةً إلَينا بِالكَفِّ عَن مَحارِمِ اللّه ِ وَاجتِنابِ مَعاصيهِ وَاتِّباعِ رِضوانِ اللّه ِ ، فَإِنَّهُم إذا كانوا كَذلِكَ كانَ النّاسُ إلَينا مُسارِعينَ
امام صادق عليه السلام :
اى مفضّل! به شيعيان ما بگو: با خويشتندارى از حرامهاى خدا و دورى از گناهان و در پى [جلب] خشنودى خدا بودن، دعوتگر (مردم) به سوى ما باشيد؛ زيرا اگر چنين باشند مردم، خود به جانب ما مى شتابند.
دعائم الإسلام : 1 / 58
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
أوَّلُ عَدلِ الآخِرَةِ القُبورُ ؛ لا يُعرَفُ فيها شَريفٌ مِن وَضيعٍ .
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله و سلم :
نخستين مرحله عدالت آخرت ، گورهايند كه در آنها ميان شريف و دون پايه ، فرقى نهاده نمى شود.
بحار الأنوار: ج 81 ص 283 ح 40
💢با هشتک #جستجو کنید 💢
🔴تمام کتبی که تو کانال درج شده همشون موجود هست در صورت عدم موجودی از کانال حذف میشوند.
#قران_تفسیر_احادیث
#ائمه_معصومین_علیهم_السلام
#مقتل_روضه_سیدالشهدا
#نهج_البلاغه
#ادعیه_زیارات
#امامت_مهدویت
#عرفان_فلسفه_اخلاق
#ادبیات_فارسی
#ادبیات_نحو_صرف_بلاغت
#اسلام_تاریخ
#ایران_تاریخ
#کتب_اخلاقی
#علوم_غریبه
#کتب_طبی_معصومین_سنتی_نوین #کتب_رجال_درایه
#کتب_حقوقی
#جامعه_شناسی
#روانشناسی_تربیت
#کلام
#فقه_اصول
#فلسفه_غرب
#منطق
#شهدا
#نشر_بنگاه
#رمان
#نشر_ادیان_مذاهب
#نشر_بوستان_کتاب
#نشر_بین_الملل
#نشر_اطلاعات
#نشر_اسراء
#نشر_پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی
#نشر_طه
#نشر_علمی_فرهنگی
#نشر_اساطیر
#نشر_نگاه
#نشر_مولی
#نشر_جامی
#نشر_جامعه_المصطفی_ص
#نشر_آستان_قدس_رضوی
#نشر_سفیر_اردهال
#نشر_اشراق
#نشر_سخن
#نشر_دارالعلم
#نشر_دارالفکر
#نشر_دارالحدیث
#نشر_دانشگاه_تهران
#نشر_سوفیا
#نشر_زوار
#نشر_نیلوفر
#نشر_پارسه
#نشر_فرهنگ_معاصر
#نشر_ققنوس
#نشر_سمت
#نشر_سروش
#نشر_خوارزمی
#نشر_هرمس
#نشر_نی
#نشر_نسل_نواندیش
شیعه در نگاه امام حسن عسکری علیه السلام.MP3
1.28M
شیعه در نگاه امام حسن عسکری علیه السلام
قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام :
خِـصْلَتانِ لَيْسَ فَوْقَـهُما شَـيْءٌ: أَلايمـانُ بِاللّهِ وَ نَفـْعُ الإخـوانِ.
امام عسكرى عليه السلام فرمود:
دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ـ ايمان به خدا ـ سود رسانى به برادران دينى.
بحارالانوار 78: 374 ح 26
#عرفان_فلسفه_اخلاق
#کتب_اخلاقی
📚کشکول شیخ بهایی (ره)
📖جلد سخت وزیری ،۶۵۰ص
✍️نویسنده:شیخ بهایی قدس سره
💢الکَشْکول معروف به کَشْکول شیخ بهائی از مشهورترین تألیفات شیخ بهایی متوفای (۱۰۳۰ق) در سه جلد و به زبان عربی و فارسی است. اشعار گوناگون، فرازهایی حکیمانه و اشاره به جملات ناب و نغز حکما و عرفا و علمای اخلاق اسلامی، ایرانی و یونانی، بخشهای مختلف کتاب را تشکیل میدهد.💢
💰۹۰.۰۰۰ت
#اردبیل، ارسال به سایر شهرها
هزینه پست به عهده مشتری
🔻🔻🔻
@tasnym
🔺️🔺️🔺️
☑ @kotobkambaha
#ایران_تاریخ
📚زندگی سیاسی رزم آرا
📖جلد نرم وزیری،۴۶۶ص
✍️نویسنده؛ جعفر مهدی نیا
💢منزل رزمآرا پس از انتظار خدمتش،به صورت باشگاهی در آمده بود که در آن از جمله رجال،سیاستمداران افسر ارتش، صاحب منصبان کشوری،نمایندگان مجلس،روشنفکران،مالکین، بازرگانان،رؤسا و سردمدارن اصناف و بازار،سران ایلات و عشایر و خوانین شهرستانها رفت و آمد داشتند و درباره مسائل روز کشور به صحبت مینشستند و چه بسا هم دقایقی با او نجوا میکردند
دوران خانهنشینی برای رزمآرا فرصت مناسبی فراهم کرد تا به میزان زیادی از فضای نظامی دور شود و از مسائل سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور و نیز جهان اطلاعات کافی به دست آورد و با افراد متنفذ،دست اندر کار و آگاه ارتباط برقرار کند💢
💰۱۵۰.۰۰۰ت
#ارسال به سایر شهرها
هزینه پست به عهده مشتری
🔻🔻🔻
@tasnym
🔺️🔺️🔺️
☑ @kotobkambaha