eitaa logo
کوثر معرفت
2.3هزار دنبال‌کننده
849 عکس
364 ویدیو
47 فایل
🔷 نشر آثار و سخنان حجت الاسلام دکتر علیرضا فاضلی 🔸حافظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه 🔸استاد حوزه و دانشگاه 🔸مؤلف بیش از چهل عنوان کتاب و مقاله ادمین کانال @Admin_kousar_marefat مشاهده رزومه جامع: eitaa.com/kousar_marefat/1052
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاد از حرَکت ذوالجناح وز جولان نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سیدالشهدا بر جدال طاقت داشت هوا ز جور مخالف چو نیلگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید بلندمرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد ▪️تصویر دیجیتالی استاد حسن روح الامین از رزم نمایان حضرت سید الشهدا علیه‌السّلام در روز عاشورا در دریای تیر و نیزه و شمشیر عاشورای حسینی، شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا علیه‌السّلام و یاران وفادارش تسلیت باد. 📌کانال @kousar_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شدت ظلم و مصیبت بر اهل البیت علیهم‌السلام 🛑و اَللَّهِ لَوْ أَنَّ اَلنَّبِيَّ تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي قِتَالِنَا كَمَا تَقَدَّمَ إِلَيْهِمْ فِي اَلْوِصَايَةِ بِنَا لَمَا زَادُوا عَلَى مَا فَعَلُوا بِنَا 🔰 امام سحاد علیه السلام: به خدا قسم اگر پیامبر خدا آن طور که به این مردم دربارهٔ ما سفارش کرده بود، راجع به قتل ما سفارش می‌کرد اینان بیش از این ظلمی که الان به ما کردند نمی‌توانستند بیشتر ظلم کنند‌. 📚:اللهوف ج۱ ص۱۹۶ 📌کانال @kousar_marefat
▪️ خاصیت تسبیح تربت امام حسین (علیه‌السلام) امام صادق عليه‌السلام: اَلسُّجُودُ عَلى طِينِ قَبْرِالْحُسَيْنِ عليه السلام يُنَـوِّرُ إِلَى الْأرْضِ السّـابِعـَةِ وَ مَنْ كانَ مَعَهُ سُبْحَةٌ مِنْ طِينِ قَبْرِالْحُسَيْنِ عليه السلام كُتِبَ مُسَبِّحا وَ إِنْ لَمْ يُسَبِّحْ بِها سـجده بر تربت قبر حسـين عليه السلام تا زمين هفتم را نورباران مى‌كند و كسى كه تسبيحى از خاك مرقد حسين عليه السلام را با خود داشته باشد، تسبـيح‌گوى حـق محسوب مى‌شود، اگرچه با آن تسبيح هم نگويد. 📚 من لايحضره الفقيه، ج ۱ ص ۲۶۸ 📌کانال @kousar_marefat
✏️ رهبر انقلاب: حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام با ساز و برگ جنگ به کربلا نیامده بود. کسی که میخواهد به میدان جنگ برود، سرباز لازم دارد؛ اما امام حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام زنان و فرزندان خود را هم با خود آورده است. این به معنای آن است که این‌جا باید حادثه‌ای اتفاق بیفتد که عواطف انسانها را در طول تاریخ همواره به خود متوجّه کند؛ تا عظمت کار امام حسین معلوم شود.۱۳۷۹/۱/۲۶ نسخه قابل چاپ 📌کانال @kousar_marefat
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 📌کانال @kousar_marefat
انس با قرآن، انس با نورانیت 🌱 پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله): "صيقل دهنده اين دلها، ياد خدا و تلاوت قرآن است". 🕊 قرائت صفحه 244 قرآن کریم 📌کانال @kousar_marefat
ترتیل صفحه دویست و چهل و چهارم قرآن کریم.mp3
675.4K
🎙 ترتیل صفحه دویست و چهل و چهارم با صدای مهدی صیاف زاده 📌کانال @kousar_marefat
🔺امام حسین عليه ‏السلام: فَإِنِّي لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ لَا الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَماً إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُون‏؛؛ حديث امام حسین عليه ‏السلام در مسیر کربلا : : به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم، همانا مردم دنیاپرستند و دين از سر زبان آنها فراتر نرود و دين را تا آنجا كه زندگى‏شان را رو به راه سازد به دور دهانشان می گردانند و چون در بوته آزمايش گرفتار شوند دينداران، اندك گردند.. 📚تحف العقول ص245 📌کانال @kousar_marefat
جلسه چهارم محرم ۱۴۰۲.mp3
6.62M
🎙 چهارمین جلسه سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا فاضلی دوشنبه 26 تیر ماه ۱۴۰۲ 📌کانال @kousar_marefat
📷 اثر جدید روح‌الامین به بهانه شهادت امام حسین علیه السلام 📌کانال @kousar_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️توضیحات شهید ابراهیم رئیسی در مورد اینکه چرا تاسوعا به اسم حضرت ابوالفضل گره زده شده با این که ایشان در روز تاسوعا شهید نشدند 📌کانال @kousar_marefat
♦️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از همان وقتی که زینب کبری سلام‌اللَّه‌علیها بالای «تلّ زینبیّه» رفت و خطاب به پیغمبر عرض کرد: «یا رسول‌اللَّه، صلّی علیک! ملائکة السّماء هذا حسینک مرمّل بالدّماء، مقطّع الاعضاء، مسلوب العمامة والرّداء.» او خواندنِ روضه امام حسین علیه‌السّلام را شروع کرد و ماجرا را با صدای بلند گفت؛ ماجرایی که میخواستند مکتوم بماند. خواهر بزرگوار امام، چه در کربلا، چه در کوفه و چه در شام و مدینه، با صدای بلند به بیان حادثه عاشورا پرداخت. این چشمه، از همان روز شروع به جوشیدن کرد و تا امروز، همچنان جوشان است. این حادثه عاشوراست. ۱۳۷۳/۳/۱۷ 📌کانال @kousar_marefat
🔸برنامه راه روشن ♦️چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ ◾️ساعت ۱۴ 🔹مهمان برنامه: امیرحسین فاضلی (بردار کوچکتر بنده) ▫️پخش زنده شبکه قرآن ____ کانال دکتر فاضلی(حبیب) @ketabnevisi_fazeli https://eitaa.com/ketabnevisi_fazeli
انس با قرآن، انس با نورانیت 🌱 پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله): "صيقل دهنده اين دلها، ياد خدا و تلاوت قرآن است". 🕊 قرائت صفحه 245 قرآن کریم 📌کانال @kousar_marefat
ترتیل صفحه دویست و چهل و پنجم قرآن کریم.mp3
587.1K
🎙 ترتیل صفحه دویست و چهل و پنجم با صدای مهدی صیاف زاده 📌کانال @kousar_marefat
🔺امام حسین علیه السلام : اللهم إنّک تعلم ما کان منا تنافسا فی سلطان و لا التماسا من فضول الحطام و لکن لنرد المعالم من دینک و نظهر الاصلاح فی بلادک و یأمن المظلومون من عبادک و یعمل بفرائضک و سننک و احکامک. امام حسین علیه السلام فرمودند: بار خدایا! تو می دانی که آنچه از ما اظهار شده برای رقابت در قدرت و دستیابی به کالای دنیا نیست، بلکه هدف ما این است که نشانه های دینت را به جای خود برگردانیم. و بلادت را اصلاح نماییم تا ستمدیدگان از بندگانت امنیت یابند و به واجبات و سنت‌ها و دستورهای دینت عمل شود. 📚 تحف العقول ص 239 📌کانال @kousar_marefat
جلسه پنجم محرم ۱۴۰۲.mp3
10.22M
🎙 پنجمین جلسه سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا فاضلی پنجشنبه 29 تیر ماه ۱۴۰۲ 📌کانال @kousar_marefat
‌ «استواری غزه از برکات عاشورا است» دست نوشته جالب در دست عزاداران کربلا 📌کانال @kousar_marefat
(4) 🔸عنوان انگلیسی: An Analytical Study Of Components Of An Efficient Leader In Imam Ali`s Leadership Culture 🔸عنوان فارسی: بررسی تحلیلی مولفه‌های رهبری کارآمد در فرهنگ رهبری امام علی (ع) 🔸نام ژورنال: الکلیه الاسلامیه الجامعه 🔸 علمی_پژوهشی، ISC كشور عراق 🌐 دسترسی به مقاله: B2n.ir/e30964 📌کانال : @kousar_marefat
An Analytical Study Of Components Of An Efficient Leader In Imam Ali`s Leadership Culture.pdf
1.86M
(4) 🔻متن کامل جهت مطالعه علاقه مندان؛ 📄 "An Analytical Study Of Components Of An Efficient Leader In Imam Ali`s Leadership Culture" 📌کانال @kousar_marefat